مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
6 راه برای مهاجرت به استرالیا

6 راه برای مهاجرت به استرالیا

بسته به موقعیت، چندین راه برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد. بنابراین، اگر به آمدن به استرالیا فکر می‌کنید، ابتدا باید بدانید چه گزینه‌هایی در دسترس شماست. منظور ما از این حرف این نیست که با یک کشتی قرن 18، به ‌سبک جیمز کوک، به استرالیا برویم. این مقاله را بخوانید تا بدانید برای مهاجرت به استرالیا، از چه راه‌هایی می‌توانید استفاده کنید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

زندگی یک یادگیری همیشگی است و به‌ همین خاطر، بسیاری از افراد، آموزش رسمی را مهم می‌دانند. اگر تحصیل را همچون یک کالا در نظر بگیریم، پس از معدن و کشاورزی، آموزش سومین صادرات بزرگ استرالیاست که در سال 2016، 13.7 میلیارد دلار درآمد عاید استرالیا کرده است. News.com.au می‌گوید که تاکنون بیش از 320،000 دانشجو از 130 کشور جهان در دانشگاه‌های استرالیا تحصیل می‌کنند.

بسیاری از افراد از ویزای دانشجویی استرالیا برای رسیدن به اقامت دائم استفاده می‌کنند. نه‌‌فقط چون سال‌ها تحصیل در استرالیا به شکل دادن و سرعت بخشیدن به فرایند جذب فرهنگ این کشور کمک می‌کند، بلکه چون دولت استرالیا کسانی را که در مرزهای خود تحصیل می‌کنند، مورد توجه ویژه‌ای قرار می‌دهد تا افرادی که در جاهای دیگر تحصیل می‌کنند. اما آیا بین تحصیل در استرالیا و داشتن برنامه برای زندگی در این کشور، مسیر طولانی وجود دارد؟ به همین دلیل است که نمی‌توانیم بر اهمیت برنامه ‌ریزی آینده‌ی شما به ‌اندازه‌ی کافی تاکید کنیم. این کار باید در اسرع وقت و از پیش انجام شود، نه‌ فقط محدود به زمان برنامه ‌ریزی برای تحصیل خود.

مهاجرت کاری به استرالیا

اگر واقعاً در کاری مهارت دارید و آن کار در فهرست مشاغل مهاجرت نیروی کار ماهر ANZSCO قرار دارد، احتمالاً واجد شرایط مهاجرت به استرالیا هستید. در 18 آوریل 2017، لیست مهارت های استراتژیک میان و بلند مدت (MLTSSL)، جایگزین لیست مشاغل نیروی کار ماهر (SOL) شد.

MLTSSL چیست؟

فهرست مشاغل مورد نیاز در استرالیا است، دوباره تکرار می‌کنم، مشاغل مورد نیاز در استرالیا. بنابراین، باید شرایط شغل را بررسی کنید.

در این مسیر، دو برنامه‌ی مهاجرتی وجود دارد، برنامه‌ی متقاضیان ایالتی/ ناحیه‌ای و برنامه‌ی متقاضیان غیرایالتی/ غیرناحیه‌ای. اگر توسط ایالت یا ناحیه‌ای متقاضی شدید، لیست مشاغل دیگری پیش روی شماست که می‌توانید برای کسب آن متقاضی شوید: فهرست مشاغل مهارت‌های کوتاه مدت (STSOL).

در 18 آوریل 2017، لیست مشاغل اسپانسر شده‌ی تلفیقی (CSOL) با لیست مشاغل نیروی ماهر کوتاه ‌مدت (STSOL) جایگزین شد.

STSOL چیست؟

لیست مشاغلی است که می‌توانید (به ‌غیر از MLTSSL) برای برنامه‌ی متقاضیان مهاجرت ایالتی/ ناحیه‌ای فوق ‌الذکر، درخواست دهید.

ویزای مهارت عمومی، شایع‌ترین مسیری است که افراد برای مهاجرت به استرالیا طی می‌کنند. نه ‌‌فقط چون چشم‌اندازهای وسیع‌تری را هدف قرار می‌دهد (از نظر سن و شغل) و در نتیجه، برای جمعیت‌های وسیع‌تری مناسب و جذاب‌تر است، یا این که کشور برای شکوفا شدن اقتصاد، به جذب نیروی کار نیاز دارد، بلکه همچنین به دلیل فرصت‌های شغلی که استرالیا ارائه می‌دهد.

 آیا می‌دانید در سال 2017، استرالیا به 16357 پرستار نیاز داشت؟ (بنابراین، اگر یک پرستار حرفه‌ای هستید، برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنید و بعداً از ما تشکر کنید).




از کجا بدانم که واجد شرایط دریافت ویزای مهارتی عمومی هستم؟

پاسخ: ساده‌ترین و سریع‌ترین راه این است که نگاهی سریع به بخش مهاجرت نیروی کار ماهر موسسه‌ی ما بیندازید. در کمتر از 2 دقیقه، از واجد شرایط بودن و امتیازات خود مطلع خواهید شد.

ویزای همراه استرالیا

برای واجد شرایط شدن از این مسیر، باید 1) یک شریک زندگی استرالیایی (همسر یا یک رابطه) داشته باشید یا 2) یک عضو خانواده داشته باشید که از شما حمایت مالی کند.

البته منظور ما از شریک، یک شریک زندگی واقعی است. نه افراد جاعلی که در ازدواج، کلاهبرداری می‌کنند که یک جرم جدی است و مجازات‌های شدیدی در انتظار آن‌هاست. به هر حال، مقامات تمایل شدیدی دارند که به این نوع کلاهبرداری‌ها پی ببرند. بنابراین، به هر طریقی که نگاه کنید، این یک بازی باخت باخت است. در عین حال، اگر مجرد هستید، ناراحت نباشید. هنوز هم می‌توانید برای ویزای تعطیلات کاری درخواست دهید.

ویزای تعطیلات کاری استرالیا

اگر انتخاب‌های 5 و 6 مختص افراد ثروتمند باشد، ویزای تعطیلات کاری برای نوجوانان و جوانان (18 تا 30 سالی) است که می‌خواهند حداکثر 12 ماه از زندگی خود را در استرالیا بگذرانند و در این مدت، می‌توانند سفر یا کار کنند یا هر دو را انجام دهند. بسیاری از این فرصت استفاده می‌کنند تا ببینند استرالیا چه چیزهایی دارد و بفهمند آیا استرالیا می‌تواند سهم بزرگی در آینده‌ی آن‌‌ها داشته باشد یا نه. آنچه این گزینه‌ی ویزا را جالب می‌سازد این است که از آنجایی‌که این ویزا به شما امکان کار می‌دهد (حداکثر 6 ماه برای یک کارفرما)، می‌تواند شروع خوبی برای گرفتن ویزای حمایت کارفرما باشد. اگر در طول این مدت موفق به کسب یک موفقیت استثنایی شوید، از دردسر خود را دور کنید و کارفرمای خود را تحت تاثیر قرار دهید، شرکت ممکن است شما را برای ویزای زیرگروه 186 حمایت کند.

ویزای سرمایه گذاری استرالیا

همانطور که از نامش پیداست، این ویزا و زیرگروه‌های بعدی ویزا، فقط برای کسانی است که پول دارند. استرالیا مملو از فرصت‌های تجاری است. بنابراین، اگر یک تاجر با سرمایه‌ای به ارزش 1 میلیون دلار استرالیا هستید و مشتاق راه ‌اندازی یک تجارت یا پیوستن به یک تجارت فعلی هستید، استرالیا مکان مناسبی برای شماست. این مسیر همچنین برای موسسین و بنیانگذاران استارت‌آپی باز است که شرکت‌های آن‌ها سرمایه‌ای بالغ بر 1 میلیون دلار استرالیا را از شرکت‌های سرمایه ‌گذاری استرالیا دریافت کرده است. استرالیا به‌ سرعت در حال تبدیل شدن به مرکز استارت ‌آپ‌های فین‌تک یا سایر استارت‌ آپ‌های پرداخت آنلاین است.

استارت ‌آپ Power Ledger، یک استارت ‌آپ انرژی مستقر در پرث، فقط 72 ساعت پس از ارائه‌ی اولیه‌ی سکه‌ی (Coin Offering) خود از طریق شبکه‌ی Ethereum، بودجه‌ی عظیم 17 میلیون دلاری بدست آورد. با روند فعلی که در آن پرث و بریزبن در حال جلب نظر همتایان خود در NSW و Victoria (به‌ترتیب در سیدنی و ملبورن) هستند، پیگیری صحنه‌ی استارتاپ‌های استرالیا جالب‌تر خواهد بود و تجارت به طور حتم رونق خواهد گرفت.

ویزای بازنشستگی استرالیا

به بازنشستگی در استرالیا فکر می‌کنید؟ دلیل فکر نکردن به آن چیست؟ سواحل استرالیا به خودی خود، دلیل کافی خوبی برای گذراندن بازنشستگی‌تان هستند. استرالیا از کسانی که می‌خواهند دوران بازنشستگی خود را در این کشور بگذرانند، از طریق دو برنامه‌ی مهاجرتی ویزا (زیرگروه 405 و زیرگروه 410) استقبال می‌کند. به ‌خاطر داشته باشید که ویزای زیرگروه 410 که به ویزای بازنشستگی سرمایه‌ گذار (Investor Retirement Visa) شناخته می‌شود، منجر به اقامت دائم یا تابعیت نخواهد شد. همچنین متقاضی باید مبلغ قابل ‌توجهی پول داشته باشد، به‌ویژه شرط اجباری داشتن دارایی خالص به ‌ارزش 500000 دلار استرالیا (اگر فرد قصد داشته باشد که در ناحیه‌ی غیرشهری مستقر شود) یا 750،000 دلار استرالیا برای نواحی شهری. علاوه بر این، درآمد سالانه‌ی متقاضی (از طریق سرمایه‌گذاری و حقوق بازنشستگی یا سایر درآمدها) باید حداقل 50،000 دلار (در صورت استقرار در نواحی غیرشهری) یا 75،000 دلار (در نواحی شهری) باشد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: