مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سیستم بهداشتی درمانی استرالیا-بخش دوم

سیستم بهداشتی درمانی استرالیا-بخش دوم

در ادامه ی بررسی خدمات بهداشت و درمانی استرالیا داریم:

هزینه‌های بهداشت و درمان در استرالیا

بخشی از هزینه‌های Medicare، از طریق مالیات تامین می‌شود. مالیات‌دهندگان 2٪ از درآمد مشمول مالیات خود را برای تأمین بودجه‌ی این سیستم، پرداخت می‌کنند. بین سال‌های 2016 و 2017، استرالیا حدود 181 میلیارد دلار استرالیا (بیش از 125 میلیارد دلار آمریکا) برای سیستم مراقبت‌های بهداشتی خود خرج کرده است- یعنی، 10٪ تولید ناخالص داخلی آن (1 دلار استرالیا (تقریباً 1 دلار آمریکا) از هر 10 دلار استرالیا (7 دلار آمریکا). بودجه‌ی Medicare، توسط موارد زیر تامین می‌شود:

  • دولت استرالیا (41٪)؛
  • دولت‌های ایالتی و منطقه‌ای (27٪)؛
  • افراد (برای محصولات و خدماتی که به طور کامل پوشش داده نشده است) (17٪)؛
  • بیمه‌شدگان بهداشت و درمان خصوصی (9٪)؛
  • سازمان‌های غیردولتی (6٪).

دولت استرالیا عهده‌دار تامین بودجه‌ی خدمات پزشکی و داروهای یارانه‌ای است. بین سال‌های 2016 تا 2017، دولت استرالیا، 5.5 میلیارد دلار استرالیا (بیش از 3.8 میلیارد دلار آمریکا) برای تحقیقات بر روی بهداشت و درمان هزینه کرده است.

دولت‌های ایالتی و منطقه‌ای، مسئول تأمین بودجه‌ی بیشتر هزینه‌های خدمات درمانی جامعه را به‌عهده دارند.

هم دولت استرالیا و هم دولت‌های ایالتی و منطقه‌ای، هزینه‌های خدمات بیمارستان‌های عمومی را به طور مشترک تأمین می‌کنند.

سیستم بهداشت و درمان در استرالیا: نقاط ضعف و قوت

نقاط قوت

  • سیستم مراقبت‌های بهداشتی ارزان و مقرون به صرفه که خدمات درمانی رایگان را به مردم ارائه می‌دهد.
  • دولت، به بیمه‌های خصوصی سوبسید می‌دهد که خدمات دندان‌پزشکی و بیمارستان‌های خصوصی را پوشش می‌دهند.
  • نسخه‌های پزشکی را پوشش می‌دهد.
  • میزان مرگ و میر در استرالیا، یکی از پایین‌ترین میزان مرگ و میر در بین کشورهای انگلیسی زبان است- پایین‌تر از بریتانیا و ایالات متحده‌ی آمریکا.
  • براساس OECD، بر حسب اُمید به زندگی در استرالیا، این کشور، ششمین کشور جهان است.

نقاط منفی

  • دوره‌های انتظار طولانی برای اقدامات پزشکی در بیمارستان‌ها و اتاق‌های اورژانس.
  • عدم وجود بیمه‌نامه‌های عمر.
  • هزینه‌های دندان‌پزشکی، چشم‌پزشکی و مراقبت‌های طولانی‌مدت، تحت پوشش سیستم بهداشت و درمان عمومی نیستند.

بررسی بیمه‌ی بهداشت و درمان خصوصی

بیمه‌ی درمانی در استرالیا چگونه کار می‌کند؟ بیمه‌ی درمانی بخش خصوصی در استرالیا، جامعه‌محور است، یعنی، همه حق دارند کالای مشابهی را با یک قیمت خریداری کنند، به‌جز پوشش بیمه‌ی عمر و تخفیف‌هایی مبتنی بر سن. هر کس حق دارد بیمه‌ی خود را تمدید کند و بیمه‌گذار نمی‌تواند از فروش هر طرح بیمه‌ای که می‌خواهید خریداری کنید، امتناع ورزد.


آیا در استرالیا، به بیمه‌ی درمانی نیاز دارید؟

بیمه‌ی درمان خصوصی در استرالیا، اجباری نیست. با این حال، دولت استرالیا به کسانی که می‌توانند از پس هزینه‌های خرید بیمه‌ی درمان خصوصی بربیایند، توصیه می‌کند از بیمه‌ی خصوصی استفاده کنند تا بار سنگین سیستم بهداشت و درمان دولتی، کاهش پیدا کند. 50 درصد جمعیت استرالیا، بیمه‌ی درمانی خصوصی را خریداری کرده‌اند. این به آن خاطر است که بیمه‌ی دولتی همه‌ی هزینه‌های درمان، همچون هزینه‌های حمل و نقل آمبولانس را پوشش نمی‌دهد.

به خاطر داشته باشید در حالیکه بیمه‌ی درمانی، اجباری نیست، اگر حداقل تا 1 ژوئیه‌ی 31 روز تولد بعدی خود، حداقل پوشش بیمارستان را خریداری نکنید، در نهایت، باید هزینه‌ی بیمه‌ی عمر را برای هرگونه اقامت در بیمارستان پرداخت کنید. این یک طرح دولتی است که از سال 2000 برای تشویق مردم به خرید بیمه‌ی خصوصی، آغاز شده است.

پوشش بیمه‌ی درمانی

بیمه‌ی درمان خصوصی در استرالیا، به سه گروه اصلی تقسیم می‌شود: پوشش بیمارستانی، پوشش 'هزینه‌های درمانی دیگر' و پوشش آمبولانس. در ادامه‌ی مطلب، در مورد این‌ها بحث خواهد شد.

بیمارستان

در پوشش بیمارستانی، شما خود، پزشک و بیمارستان‌تان را انتخاب می‌کنید. شما می‌توانید انتخاب کنید که به‌عنوان یک بیمار عمومی یا خصوصی در یک بیمارستان دولتی یا خصوصی، تحت درمان قرار بگیرید. اگر می‌خواهید به بیمارستان خصوصی بروید، از زمان انتظار طولانی بخش دولتی رها می‌شوید. اگر تصمیم بگیرید که به‌عنوان یک بیمار خصوصی در یک بیمارستان (چه خصوصی و چه دولتی) تحت درمان قرار بگیرید، Medicare 75% هزینه‌های پزشکی مرتبط را برای شما پوشش می‌دهد. 25٪ باقیمانده را شما باید پرداخت کنید- بیمه‌گذار خصوصی شما ممکن است برخی یا همه‌ی هزینه‌ها را تحت پوشش خود قرار دهد. این می‌تواند در موارد زیر صدق کند:

  • اقامت در بیمارستان.
  • مراقبت‌های جدی بهداشتی.
  • هزینه‌های اتاق عمل.
  • دارو، پانسمان و مواد مصرفی.
  • پروتزهای جراحی.
  • آزمایش‌های تشخیصی.
  • هزینه‌های دیگر پزشکی.
  • هزینه‌های درمانی دیگر
  • هزینه‌های درمانی دیگر، شامل درمان‌های عمومی است و می‌تواند مواردی از این قبیل را شامل شود:
  • معاینات و درمان‌های دندان‌پزشکی.
  • فیزیوتراپی، کاردرمانی، چشم‌درمانی، گفتاردرمانی، خدمات طب مفصلی، پزشکی پا یا خدمات روانشناسی.
  • طب سوزنی.
  • مراقبت‌های چشم‌پزشکی (عینک و لنزهای تماسی).
  • سمعک.
  • پرستاری در منزل.

معمولاً، بیمه‌ها هر ساله، هزینه‌های درمانی دیگر را تا محدوده‌ی مشخصی پوشش می‌دهند. اطمینان حاصل کنید که قبل از خرید بیمه، اطلاعات لازم را در این‌باره دارید.

هزینه‌ی بیمه‌ی درمانی، چقدر است؟

این کاملاً به بیمه‌ای که خریداری می‌کنید، موارد ذکر شده در پوشش بیمه‌ای‌تان و سطح پوشش بیمه‌ای‌تان بستگی دارد. متوسط هزینه‌ی بیمه‌ی درمانی در استرالیا در سال 2018، 166 دلار استرالیا (115 دلار آمریکا) در ماه بوده است. میانگین هزینه‌ی بیمه‌ی بیمارستانی، تقریباً 2000 دلار استرالیا (1382 دلار آمریکا) در سال است و بیمه‌های دیگر، سالانه تقریباً 850 دلار استرالیا (587 دلار آمریکا) هزینه دارند. در زیر، متوسط هزینه‌ی ماهانه‌ای که برای بیمه باید پرداخت کنید، تشریح داده شده که شامل درمان‌های عمومی و بیمه‌ی بیمارستانی بر اساس سطح پوشش برای سال 2019 است.

پایه ای 200 دلار استرالیا 140 دلار آمریکا
متوسط 300 دلار استرالیا 205 دلار آمریکا
بالا 300 دلار استرالیا 210 دلار آمریکا

در آوریل سال 2019، دولت استرالیا یک سیستم رده‌بندی بهداشتی جدید را برای بیمه‌ی بیمارستانی معرفی کرد: پایه‌ای، برنزی، نقره‌ای و طلایی. متوسط قیمت این بیمه‌ها در هر ماه، بر اساس یک بیمه‌نامه در میان ده صندوق در سیدنی، به شرح زیر است:

پایه ای 80 دلار استرالیا 55 دلار آمریکا
برنزی 90 دلار استرالیا 60 دلار آمریکا
نقره ای 130دلار استرالیا 120 دلار آمریکا
طلایی 170دلار استرالیا 120 دلار آمریکا

بیمه درمانی

در زیر، فهرستی از بیمه‌نامه‌های مختلف از صندوق‌های گوناگون، در سراسر استرالیا و هزینه‌های آن‌ها در ماه، ارائه شده است.

* هزینه‌ها بسته به هر منطقه در استرالیا، متغیّر است.

HBF، Medicare و Westfund جزء گران‌ترین بیمه‌گزاران در استرالیا هستند، در حالیکه سه بیمه‌گذار ارزان، از بیمه‌ی درمانی ahm در Northern Territory می‌آیند. بیمه‌های ارزان دیگر شامل HCF- ارزان‌ترین بیمه- در Northern Territory است که 6 دلار استرالیا (4 دلار آمریکا) در ماه، هزینه دارد و بعد، دومین بیمه‌ی ارزان، Mildura با 11 دلار استرالیا (8 دلار آمریکا) در ماه است که در سراسر استرالیا وجود دارد. گران‌ترین بیمه در استرالیا، GU Health با قیمت 155 دلار استرالیا (107 دلار آمریکا) در ماه است.

نحوه‌ی دریافت بیمه‌ی درمانی در استرالیا

برای بدست آوردن بیمه‌ی درمانی، باید وقتی پوشش بیمه‌ای مناسب را برای خود و خانواده‌تان انتخاب کردید، با شرکت بیمه‌ای انتخابی خود تماس بگیرید. پس از ثبت‌نام، آگاه باشید که قبل از اینکه بتوانید مزایای خود را مطالبه یا درمان خا

بیمه نامه دلار استرالیا دلار آمریکا
HBF’s Ultimate with GapSaver 624 430
Medibank’s Ultra Health Cover 460-530 320-370
Westfund’s Platinum Plus 490 340
Bupa’s Ultimate Health Cover 460-470 320
com.au’s High 85 460 320

صی را دریافت کنید، تحت یک دوره‌ی انتظار قرار خواهید گرفت. برای شرایط بارداری، ممکن است لازم باشد تا دوازده ماه صبر کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: