مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای دانشجویی استرالیا

ویزای دانشجویی استرالیا

قبل از درخواست ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است.

قبل از درخواست برای پذیرش در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا، شما باید با (Department of Immigration and Border Protection (DIBP) یا نزدیک‌ترین دفتر ویزای استرالیا در کشور خود تماس بگیرید و سوال کنید که آیا مشمول ویزای دانشجویی می‌شوید یا نه، چگونه باید درخواست خود را ارائه دهید و به چه مدارکی نیاز دارید.

شرایط عمومی و خاص برای دریافت ویزای دانشجویی

شرایط عمومی و خاص بسیاری برای دریافت ویزای دانشجویی وجود دارد که دانشجویان خارجی، به‌منظور مشمول شدن برای دریافت ویزای دانشجویی، باید آن‌ها را داشته باشند. این شرایط با موارد زیر در ارتباط است:

 شرایط شامل موارد زیر است:

  •  سلامت شما
  •  شخصیت شما
  •  بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی (OHSC)
  •  نداشتن بدهی به دولت استرالیا
  •  داشتن حضانت، مسکن و وسایل آرامش و رفاه عمومی برای دانشجویان زیر 18 سال
  •  توانایی شما برای تامین هزینه‌ی بلیط هواپیما، هزینه‌های آموزش دوره‌های تحصیلی و هزینه‌های زندگی برای شما و اعضای خانواده‌تان در طول مدت اقامت خود در استرالیا (حداقل هزینه‌ی زندگی در استرالیا، 19830 دلار در سال است)
  •  کامل بودن سوابق و صلاحیت‌های آکادمیک خود
  •  تسلط بر زبان انگلیسی
  •  اثبات اینکه شما یک داوطلب موقتی و حقیقی هستید

درخواست ویزای دانشجویی استرالیا

شما به تائیده‌ی ثبت‌نام از طرف موسسه‌ی آموزشی خود برای دادن درخواست ویزای دانشجویی‌تان نیاز دارید. معرفی‌نامه‌ها دیگر پذیرفته نمی‌شود، حتی در مرحله‌ی ارائه‌ی درخواست. درخواست‌ها غالباً آن‌لاین فرستاده می‌شوند، اگرچه شما می‌توانید از طریق پُست یا حضوری در دفتر ویزای استرالیا، درخواست خود را ارائه دهید. مدارکی که شما باید برای ارائه‌ی درخواست خود فراهم کنید، به کشور مادری شما و موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان بستگی دارد. شما می‌توانید از ابزار Document Checklist Tool در وب‌سایت DIBP برای پی بردن به مدارکی که باید بفرستید، استفاده کنید.

بهترین روش برای فهمیدن شرایط خاص صدور ویزا، مراجعه به وب‌سایت DIBP است. برای گرفتن راهنمایی‌ها و کمک‌های لازم در مورد درخواست ویزای‌تان، می‌توانید با یک آژانس آموزشی یا نزدیک‌ترین دفتر ویزای استرالیای مکان زندگی خود یا دفتر بین‌المللی موسسه‌ی آموزشی مورد نظر خود در استرالیا تماس بگیرید.

بسته‌ی دوره‌ی تحصیلی

با یک ویزای دانشجویی، دانشجویان می‌توانند برای دو یا چند دوره، ارائه‌ی درخواست دهند، اگر پیشرفت واضحی از یک دوره‌ی آموزشی به دوره‌ی بعد وجود داشته باشد. دوره‌ی نهایی که دانشجو در آن شرکت می‌کند، به‌عنوان دوره‌ی اصلی تحصیلی او محسوب می‌شود و از آن، برای تعیین شرایط خاص او استفاده می‌شود.


هزینه‌ها و پرداختی‌ها

برای بیشتر درخواست‌های ویزا، هزینه‌ی پایه‌ای ارائه‌ی درخواست صدور ویزا که قابل‌استرداد هم نیست، تقریباً 575 دلار استرالیاست. متقاضیانی که قصد دارند اعضای مشمول خانواده‌شان را به‌هنگام تحصیل با خود به استرالیا بیاورند، باید دقت کنند که برای هر یک از اعضای خانواده‌شان، در درخواست ویزای‌‌شان، باید یک هزینه‌ی اضافی پرداخت کنند. این هزینه به هزینه‌ی درخواست پایه‌ای ویزا اضافه می‌شود و مطابق با سن متقضیان، متغیّر است. علاوه بر آن، ممکن است هزینه‌های دیگری مرتبط با درخواست ویزای شما وجود داشته باشد، همچون هزینه‌ی معاینات پزشکی، بررسی‌های پلیس و ترجمه‌ی مدارک به زبان انگلیسی (در صورت نیاز). برای کسب اطلاعات بیشتر، به بخش Fee and Charges وب‌سایت DIBP مراجعه کنید.

ویزاهای سرپرست دانشجو در استرالیا

اگر شما اولیاء یا سرپرست قانونی بچه‌ای زیر 18 سال هستید که قصد دارد برای درس خواندن به استرالیا بیاید، می‌توانید به‌عنوان سرپرست آن دانشجو با ویزای سرپرست دانشجو، برای زندگی در استرالیا درخواست صدور ویزا دهید. سرپرست دانشجو می‌تواند در طول مدت تحصیل فرزند خود یا تا زمانی‌که فرزندش 18 ساله شود، در استرالیا زندگی کند. همچنین ممکن است موارد استثنایی نیز وجود داشته باشد که دانشجویی بالای 18 سال، به دلایل مذهبی یا فرهنگی به سرپرست نیاز داشته باشد.

برای آنکه مشمول دریافت این ویزا شوید، اولیاء یا سرپرست قانونی، باید شرایط عمومی و خاص فهرست شده در بالا در ارتباط با سلامتی، شخصیت و وضعیت مالی را داشته باشد. علاوه بر آن، متقاضی باید:

  • اولیاء دانشجو باشد یا کسی که دارای حضانت قانونی است یا خویشاوند دانشجویی است که شما سرپرست او خواهید بود
  •  حداقل 21 سال سن داشته باشد
  •  بتواند مسکن، رفاه عمومی و حمایت‌های دیگر را از آن دانشجو فراهم کند

دپارتمان مهاجرت و حفاظت از مرزها، می‌تواند جزئیات بیشتری درباره‌ی شرایط و فرایندهای درخواست صدور ویزا در اختیار شما قرار دهد. 


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا
هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا

در این مقاله، ما تخمینی از هزینه‌های زندگی و تحصیل در استرالیا را برای‌تان محاسبه کرده‌ایم. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: