مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود.

شما می‌توانید از یک چک‌لیست دستی برای اطمینان پیدا کردن از آمادگی خود استفاده کنید. هر کاری که انجام دادید، یک تیک کنار آن قرار دهید تا در مسیر تحصیل خود در استرالیا دچار مشکل نشوید.

دو سال قبل از ورود:

  •  تحقیقات: انجام تحقیقات اولیه‌ای‌ که به شما کمک کند مقصد مطالعاتی، موسسه و دوره‌ی آموزشی مناسب خود را انتخاب کنید، باید خیلی زود انجام شود. تحقیقات بر روی موسسات آموزشی مورد نظر خود را شروع کنید. با فارغ‌التحصیلان، دانشجویان فعلی و دانشجویان آینده صحبت کنید. اطلاعات بیشتری درباره‌ی مکان موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، نوع خدمات پشتیبانی‌کننده‌ی موجود و گزینه‌های شغلی بعد از اتمام تحصیلات‌‌تان، کسب کنید. به موسسه‌ی آموزشی‌تان ایمیل بزنید تا به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید یا به وب‌سایت‌شان مراجعه کنید. وب‌سایت آن موسسه دارای اطلاعات مفیدی است و به شما اجازه می‌دهد مستقیماً بر روی آن موسسه در استرالیا تحقیق کنید.

18 ماه قبل از ورود

  •  شرایط ورود به استرالیا را بررسی کنید: قبل از ارائه‌ی درخواست‌تان، شرایط آکادمیک یا نیازهای تسلط بر زبان انگلیسی را برای ورود به دوره‌ی آموزشی مورد نظر خود بررسی کنید. شما می‌توانید غالباً این کار را از طریق وب‌سایت موسسه یا تماس با دفتر دانشجویان خارجی آن انجام دهید.
  •  در امتحان زبان انگلیسی شرکت کنید (اگر ضروری است): از موسسه‌ی خود بپرسید که آیا نیاز است در امتحان زبان انگلیسی شرکت کنید، کدام امتحان‌ها مورد پذیرش آن‌ها هستند و به چه نمره‌ای نیاز دارید. اگر به امتحان زبان انگلیسی نیاز است، باید 18 ماه قبل از شروع تحصیلات خود، برای این امتحان ثبت‌نام کنید، چون برای بررسی ویزای‌تان، به نتایج آن نیاز دارید. در خیلی از امتحان‌ها، متقاضیان ملزم هستند سه ماه قبل از امتحان، ثبت‌نام کنند. مهم است خیلی زود ثبت‌نام نکنید، چون موسسات آموزشی در استرالیا غالباً فقط نتایجی را می‌پذیرند که زمان آن کمتر از دو سال باشد.

12 تا 14 ماه قبل از ورود

  •  درخواست دادن: در مورد موسسه‌ی آموزشی مورد نظر خود تحقیق کنید و فُرم‌های لازم را برای درخواست پذیرش‌تان طلب کنید. اگر بخواهیم کلی صحبت کنیم، موسسات آموزشی، ضرب‌الاجل‌های خاصی برای درخواست‌های دانشجویان خارجی خود مشخص نمی‌کنند، اما بهتر است تا جای ممکن زود درخواست خود را ارائه دهید تا زمان برای ترتیب دادن مقدمات ویزا، پروازهای هوایی و مسکن داشته باشید. شما می‌توانید از موسسه‌ی آموزشی مورد نظر خود درخواست کنید تا فُرم‌ها را برای شما پُست کند، می‌توانید آن‌لاین از طریق وب‌سایت موسسه، درخواست خود را ارائه دهید یا از طریق یک واسطه‌ی آموزشی عمل کنید یا در یک نمایشگاه آموزشی، کارهای مربوط به درخواست خود را انجام دهید.
  •  کامل کردن درخواست و فرستادن آن: تمام موارد درخواست خود را به‌دقت بخوانید و اطمینان حاصل کنید که از تمام شرایط و نیازمندی‌ها آگاه هستید. به یاد داشته باشید که ضرب‌الاجل فرستادن درخواست‌ها، بین موسسات و دوره‌های گوناگون متغیّر است. مهیا کردن مدارک یا ترجمه‌های تائید شده برای کامل کردن درخواست خود، به چند هفته وقت نیاز دارد. بیشتر موسسات آموزشی به 4 تا 6 هفته برای ارزیابی درخواست‌ها نیاز دارند.


10 تا 12 ماه قبل از ورود

  •  پذیرش درخواست شما: وقتی نامه‌ی پیشنهاد (Letter of Offer) خود را دریافت کردید، باید قبل از تمام شدن زمان مشخص شده، آن را بپذیرید. نامه را به‌دقت بخوانید تا اطمینان حاصل کنید که جزئیات دوره و هزینه‌های آن درست است. دانشجویان دارای پیشنهادهای 'بدون شرط' در پذیرش پیشنهاد آزاد هستند و نخستین پرداخت‌های آموزشی‌شان را برای موسسه‌ی آموزشی مورد نظر خود انجام می‌دهند که به صدور 'تائیدیه‌ی ثبت‌نام' منجر می‌شود. دانشجویان دارای پیشنهادهای 'مشروط'، باید قبل از دریافت تائیدیه‌ی ثبت‌نام، واجد شرایط دیگری باشند.
  •  برآورده کردن شرایط: اگر یک پیشنهاد مشروط از ثبت‌نام دریافت کردید، باید بدانید چه شرایطی باید برآورده شود (معمولاً ارائه‌ی مدرکی که حاکی از تسلط شما بر زبان انگلیسی است یا شرایط دیگر) و مدارک تائید شده‌ی لازم را به موسسه‌ی مورد نظر تا تاریخ مشخص شده تحویل دهید.
  •  درخواست ویزای دانشجویی: فرایند بررسی ویزا در دپارتمان مهاجرت و محافظت از مرزها (DIBP) یا دفتر ویزای استرالیا در کشور مادری‌تان، ممکن است تا 12 هفته طول بکشد، پس به محض اینکه نامه‌ی پیشنهاد یا تائیدیه‌ی ثبت‌نام خود را دریافت کردید، درخواست ویزا دهید. شما می‌توانید ویزای دانشجویی خود را با استفاده از نامه‌ی پیشنهاد یا تائیدیه‌ی ثبت‌نام از موسسه‌ی آموزشی خود دریافت کنید، اما اگر نامه‌ی پیشنهاد بفرستید، ویزای دانشجویی شما فقط زمانی اعطاء خواهد شد که تائیدیه‌ی ثبت‌نام‌تان صادر شده باشد. فرایند درخواست ویزا و زمان بررسی آن بسته به سطح ارزیابی متفاوت خواهد بود.
  •  بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی را تهیه کنید: بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی یک نیاز ضروری برای تمام دانشجویان خارجی (به جز دانشجویان کشورهای بلژیک، سوئد، و نروژ) است و باید برای طول مدت اقامت شما در استرالیا تمدید شود. بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی خود را به محض دریافت نامه‌ی پیشنهادتان خریداری کنید (همان زمان که برای ویزای دانشجویی خود درخواست می‌دهید)، چون برای اعطای ویزای دانشجویی و پذیرش درخواست‌تان،‌ باید بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی داشته باشید.

3 تا 4 ماه قبل از ورود

  •  مسکن خود را مهیا کنید: به‌محض اینکه پیشنهاد خود را دریافت کردید و ویزای دانشجویی‌تان صادر شد، باید شروع به بررسی گزینه‌های مسکن خود کنید تا بتوانید مسکن مورد نظرتان را فراهم کنید. برای استفاده از مسکن درون دانشگاهی، باید نام خود را در لیست انتظار قرار دهید. اگر موسسه‌ی آموزشی شما مسکن در اختیارتان قرار نمی‌دهد، باید به مسکن خارج از دانشگاه فکر کنید.
  •  بلیط پرواز خود را تهیه کنید. شما می‌توانید پروازتان را زمانی قطعی کنید که درخواست پذیرش موسسه‌ی آموزشی و ویزای‌تان تائید و مقدمات سکونت‌تان در استرالیا فراهم شده باشد. مطمئن شوید که قبل از شروع کلاس‌ها، زمان کافی برای مستقر شدن دارید و تاریخ ورود شما با جلسات راهنمایی دانشجویان خارجی و تاریخ شروع اقامت‌تان در مسکنی که برای خود فراهم کرده‌اید، هماهنگ است.

دو هفته قبل از ورود

  •  کارهای پس از رسیدن به فرودگاه را ترتیب دهید: خیلی از موسسات آموزشی، دارای خدمات رایگان فرودگاهی برای دانشجویان خارجی هستند. اگر موسسه‌ی آموزشی شما این خدمات را در اختیار شما قرار نمی‌دهد، باید برنامه‌ریزی‌های خود را داشته باشید. در این مرحله، شما باید تاریخ و زمان ورود خود را با ارائه‌دهنده‌ی مسکن خود هماهنگ کنید و مطمئن شوید که آن‌ها در انتظار شما هستند.

ورود

  •  ورود به استرالیا


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا
هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا

در این مقاله، ما تخمینی از هزینه‌های زندگی و تحصیل در استرالیا را برای‌تان محاسبه کرده‌ایم. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: