مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل دکترا در استرالیا 2022

تحصیل دکترا در استرالیا 2022

آیا علاقه مند به تحصیل در مقطع دکترا هستید؟ استرالیا چیزهای بیشتری نسبت به آب و هوای آفتابی، دریا و شن برای ارائه دارد. این کشور با مراکز تحقیقاتی در سطح جهانی و دانشگاه‌های دارای رتبه‌بندی بین‌المللی، مرکز پرجنب‌وجوشی برای تحقیقات و بورسیه‌ها است.

این صفحه تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در صورتی که قصد اخذ مدرک دکترا در استرالیا را دارید ارائه می دهد. همچنین توضیح داده‌ایم که درخواست‌ها و پذیرش در مقطع دکترا چگونه عمل می‌کنند، به کدام ویزا نیاز دارید و چه بودجه‌ای ممکن است در دسترس باشد.

فرصت های دکترا در استرالیا - چه چیزی برای سال 2022 ارائه می شود؟

برای تحقیقات تکمیلی لیسانس چیزی بیش از موج سواری، پیاده روی و غذاهای عالی (متاسفانه) وجود دارد. شما باید بدانید که دکترای خود را در یک دانشگاه عالی با شانس انجام تحقیقات ارزشمند و کسب مدرک معتبر بین‌المللی، به پایان می‌رسانید.

استرالیا دارای دانشگاه هایی که کارهای پیشگامانه ای در زمینه اکولوژی، انرژی های تجدیدپذیر، آنتی بیوتیک درمانی و موارد دیگر انجام می دهند، است. بنابراین، چه بخواهید در مورد کیسه‌داران تحصیل کنید و چه پزشکی، استرالیا مکانی است که مدرک دکترای شما واقعاً می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

در اینجا چند دلیل دیگر برای در نظر گرفتن دکترای استرالیا در سال جاری وجود دارد:

  • تحقیقات مشهور بین المللی :استرالیا با 16 موسسه در بین 250 دانشگاه برتر جهان، خانه برخی از دانشگاه های پیشرو جهان است.
  • فرصت های منحصر به فرد دکترا :از زیست شناسی دریایی در دیواره مرجانی بزرگ تا انسان شناسی در اولورو، برخی از تحقیقات دکترا فقط در استرالیا می توانند تکمیل شوند.
  • ویزای سخاوتمندانه پس از تحصیل :استرالیا برای فارغ التحصیلان دکترا خود ارزش قائل است: مدرک دکترا شما می تواند به شما اجازه دهد حداقل چهار سال در این کشور زندگی و کار کنید.
  •  No viva :علاقه ای به دفاع از پایان نامه خود در طول امتحان شفاهی ندارید؟ برای دکترای استرالیایی که بدون ارزیابی سنتی PhD viva انجام می‌شوند، بسیار رایج است.
 تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا - جزئیات کلیدی
 تعداد دانشگاه ها 43
 تعداد دانشگاه ها 43
تعداد جوایز نوبل 12
 قدیمی ترین دانشگاه دانشگاه سیدنی  Sydney (1850)
 تعداد دانشجویان بین المللی 509,162
طول دوره سه سال
میانگین هزینه ها 18.000-42.000 دلار استرالیا (13.065-30.485 دلار آمریکا)
 سال تحصیلی از ماه فوریه تا نوامبر

دانشگاه های استرالیا

43 دانشگاه در استرالیا وجود دارد. همه آنها مؤسساتی با بودجه عمومی هستند که توسط دولت استرالیا پشتیبانی و تأیید شده اند. این موسسات همچنین مسئول انجام تحقیقات و آموزش دانشجویان دکترا - مانند شما - هستند.

سایر مؤسسات آموزش عالی در استرالیا معمولاً مؤسسات آموزش فنی و تکمیلی TAFE) ) هستند که بر آموزش عملی و حرفه ای تمرکز دارند. آنها برخی از مدارک تحصیلات تکمیلی را در سطح کارشناسی ارشد یا اطراف آن ارائه می دهند، اما مدرک دکترا اعطا نمی کنند.

گروه های دانشگاهی

مانند سایر کشورها، آموزش عالی استرالیا شامل چندین انجمن دانشگاهی یا 'گروه های ماموریتی' است. اینها مؤسسات مشابهی را با اهداف و مقاصد مشترک گرد هم می آورند.

آنها عبارتند از:

  • گروه هشت Go8) ): یک سازمان نخبه متشکل از دانشگاه های مستقر با تحقیقات فشرده با (به اندازه کافی شگفت انگیز) هشت عضو:
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی نوآورانه IRU) )  Innovative Research Universities): شبکه‌ای از هفت دانشگاه جوان‌تر که بر آموزش و تحقیق پیشگام و فراگیر تمرکز دارد.
  • شبکه دانشگاه های منطقه ای (RUN)  Regional Universities Network: گروهی متشکل از شش دانشگاه واقع در مناطق روستایی استرالیا.
  • شبکه فناوری استرالیا (ATN)  Australian Technology Network: گروهی از دانشگاه‌ها که بر مشارکت‌های صنعتی و سازمانی تمرکز می‌کنند، از جمله تأسیس یک مرکز آموزش دکتری صنعتی.

هنگام در نظر گرفتن فرصت های دکترا، زیاد درگیر وابستگی دانشگاه نباشید. مدرک دکترا از یک عضو گروه هشت یک مدرک چشمگیر و معتبر است، اما مؤسسات سایر گروه ها فرصت های تحقیقاتی به همان اندازه عالی در زمینه های تخصصی خود ارائه می دهند. فراموش نکنید، به هر حال، تخصص همان چیزی است که تحصیل در مقطع دکترا به آن مربوط می شود.

رتبه بندی دانشگاه های استرالیا

قدرت - و گستردگی - تحقیقات استرالیا به طور سنتی در جداول جهانی منعکس شده است. 2022 نیز از این قاعده مستثنی نیست و طبق آخرین رتبه بندی آموزش عالی تایمز، 22 دانشگاه از این کشور در بین 300 دانشگاه برتر قرار دارند.

10 دانشگاه برتر استرالیا در سال 2022

نام دانشگاه


رتبه بندی دانشگاه های جهان

(ARWU = Academic Ranking of World Universities 2021)

رتبه بندی کاکارلی سیموندز

(QS=Symonds Quacquarelli 2022)

رتبه بندی  آموزش عالی تایمز

(THE=Times Higher Education 2022)

دانشگاه ملبورن  Melbourne 33 37 33
دانشگاه ملی استرالیا Australian National  76 27= =54
دانشگاه کوئینزلند  Queensland 51 47 =54
دانشگاه موناش Monash 80 58 57
دانشگاه سیدنی  Sydney 69 38 58

دانشگاه نیوساوث ولز سیدنی UNSW Sydney

- 43 70
دانشگاه آدلاید  Adelaide 101-150 108 111
دانشگاه استرالیای غربی  Western Australia 96 93 =132
دانشگاه صنعتی سیدنی  Techology Sydney 201-300 196 =143
دانشگاه کانبرا  Canberra 701-800 436= =170




ساختار دکترا در استرالیا

از بسیاری جهات، تحقیقات دکترا در استرالیا بسیار شبیه تحقیقات دکترا در انگلستان است. احتمالاً آب و هوا کمی بهتر خواهد بود (خوب، خیلی بهتر) و دوستان شما ممکن است کمی حسادت بیشتری داشته باشند. اما در واقع کار در مقطع دکترا تجربه ای مشابه با دانشجویان سایر مقاصد تحصیلی محبوب خواهد داشت.

دکترای استرالیا معمولاً یک مدرک تحقیقاتی خالص است. برخی از برنامه ها ممکن است شامل واحدهای آموزشی باشد، اما اینها به جای ارزیابی رسمی، بر پیشرفت و توسعه حرفه ای متمرکز خواهند بود.

شما بیشتر وقت خود را صرف یک پایان نامه دکترا مستقل خواهید کرد که سهم اصلی قابل توجهی از دانش در زمینه شما ارائه می دهد. شما با بررسی ادبیات شروع خواهید کرد و بورس تحصیلی موجود مرتبط با موضوع خود را ارزیابی می کنید. از آنجا به تحقیق اصلی خود، تجزیه و تحلیل منابع، تولید نتایج تجربی یا جمع‌آوری داده‌های نظرسنجی متناسب با موضوع (و پروژه) خود خواهید رفت.

در طول این مدت، حداقل از یک سرپرست متخصص پشتیبانی برخوردار خواهید بود. این فرد جزو یک دانشگاهی با تجربه مرتبط با رشته شما خواهد بود. آنها بخش بزرگی از تجربه دکترا شما خواهند بود. در واقع، ناظران استرالیایی از مرحله درخواست دکترا نقش مهمی ایفا می کنند.

طول برنامه

در استرالیا، دکترا تمام وقت به طور معمول سه سال طول می کشد. برای برخی از دانشجویان بیشتر طول می کشد، اما معمولا به ترتیبات ثبت نام و بودجه بستگی دارد.

دوره دکترا پاره وقت در استرالیا می تواند تا شش سال طول بکشد، اما این روش تحصیلی معمولاً برای دانشجویان بین المللی در دسترس نیست. شرایط ویزای تحصیلی استرالیا به این معناست که شما باید به صورت تمام وقت تحصیل کنید.

ارزیابی و معاینه

در پایان دوره دکترا خود یک پایان نامه کتبی ارائه می دهید که یافته های خود و شواهد مربوط به آنها را خلاصه می کند. این پایان نامه معمولاً حدود 100.000 کلمه است، اما ممکن است کمی طولانی تر یا کوتاه تر باشد. در برخی زمینه ها (مانند هنرهای خلاقانه) پایان نامه شما ممکن است با یک پروژه عملی یا ارائه همراه باشد.

برخلاف سایر کشورها، اغلب هیچ نوع دوره ای از viva voce برای مقطع دکترا استرالیایی وجود ندارد.

ویوا یک آزمون شفاهی یا «دفاع» است که در آن ممتحنین با نامزد مصاحبه می‌کنند و درباره پایان‌نامه‌شان سؤال می‌پرسند. انزوای نسبی جغرافیایی استرالیا از لحاظ تاریخی ترتیب این امر را دشوار کرده است. در عوض کار شما برای دو یا سه ممتحن خارجی با تخصص مرتبط در زمینه شما ارسال خواهد شد.

هر کدام یک کپی از پایان نامه شما را دریافت می کنند و قبل از بازگرداندن گزارش کتبی به دانشگاه شما، آن را با جزئیات مطالعه می کنند. این روند ممکن است چندین ماه طول بکشد، اما باید از قبل یک جدول زمانی توافق شود.

برخی از دانشگاه‌های استرالیا از روش‌های معمولی‌تری استفاده می‌کنند، که معمولاً از طریق کنفرانس ویدیویی آنلاین به جای مصاحبه حضوری صورت می‌گیرد.

نتیجه دکترا شما به توصیه ممتحنین شما بستگی دارد. ممکن است به شما دکترا بدون اصلاح اعطا شود، از شما خواسته شود که در پایان نامه خود تغییراتی ایجاد کنید، یا (بسیار به ندرت) در آن رد شوید.

هزینه ها و بودجه

هزینه تحصیل دکترا در استرالیا در مقایسه با برخی از مقاصد دیگر نسبتاً بالاتر است، اما بودجه هایی از دانشگاه ها و منابع دیگر در دسترس است.

هزینه های دکترا در استرالیا

به عنوان یک دانشجوی بین المللی در استرالیا، هزینه ها را با نرخ بالاتری پرداخت خواهید کرد. این به این دلیل است که دانشجویان داخلی از یارانه دولتی دانشگاه های دولتی از طریق مالیات استرالیا بهره مند می شوند.

دولت استرالیا تخمین زده است که هزینه های معمول بین المللی دکترا PhD بین 18.000 تا 42.000 دلار استرالیا (13.065-30.485 دلار آمریکا) در سال است. این مبلغ تقریبی است که اگر موضوع خود را پیشنهاد می کنید یا برای پروژه ای بدون بودجه پیوست درخواست می دهید، می پردازید.

البته به یاد داشته باشید که بسیاری از دکتراهای استرالیا به عنوان پروژه های از پیش تأمین مالی شده تبلیغ می شوند - این امر به ویژه برای رشته های علوم، فناوری، مهندسی و پزشکی (STEM)  محتمل است.

هزینه های زندگی دانشجویی در استرالیا

هزینه زندگی در استرالیا بسته به موقعیت مکانی و سبک زندگی شما متفاوت خواهد بود، اما دولت استرالیا تخمین زده است که دانشجویان برای هر سال دوره خود حداقل به 21.041 دلار استرالیا (15.270 دلار آمریکا) نیاز دارند. این مقدار پولی است که برای درخواست موفقیت آمیز برای ویزای دانشجویی باید در دسترس داشته باشید.

منابع مالی در دانشجویان دکترا استرالیا

این مورد احتمال وجود دارد که شما به عنوان یک دانشجوی دکترا در استرالیا هزینه های بین المللی خود را به طور کامل پرداخت نکنید و به این دلیل است که منابع مالی به راحتی از منابع مختلف، از جمله بورسیه های دانشگاهی و مشوق های دولتی در دسترس است. بسیاری از این ها به طور خاص برای جذب دانشجویان طراحی شده اند.

منابع اصلی تامین مالی دکترا در استرالیا عبارتند از:

دانشگاه‌های استرالیا اغلب برای دانشجویانی که به‌اندازه کافی امیدوار هستند، تحصیلات و مکان‌های دکترا مورد نیاز خود را دارند. برخی از موسسات همچنین ممکن است فرصت های بودجه خاصی برای دانشجویان بین المللی داشته باشند. ساده ترین راه برای یافتن بورسیه های تحصیلی دانشگاهی در استرالیا این است که با دانشگاه ها تماس بگیرید یا فرصت های موجود را در FindAPhD جستجو کنید.

بودجه برنامه آموزشی پژوهشی برای دانشجویان داخلی و بین المللی PhD در استرالیا در دسترس است. مکان ها توسط دانشگاه های شرکت کننده بر اساس معیارهای واجد شرایط بودن تعیین شده توسط دولت اعطا می شود.

ارسال درخواست برای دکترا در استرالیا

اولین قدم برای درخواست دکترا استرالیا تماس با یک استاد راهنما است (دانشگاه ها معمولاً درخواست های دانشجویان بین المللی را که این کار را انجام نداده اند در نظر نمی گیرند).

فردی که انتخاب می‌کنید معمولاً باید محقق اصلی پروژه یا گروه تحقیقاتی باشد که می‌خواهید به آن بپیوندید، یا یک دانشگاهی با علایق پژوهشی مرتبط با موضوعی که می‌خواهید پیشنهاد دهید.

هنگامی که یک سرپرست بالقوه پیدا کردید، باید از طریق ایمیل با آنها تماس بگیرید. سعی کنید توصیفی واضح و مختصر از پروژه یا علایق خود ارائه دهید - و ارتباط با تحقیقات آنها را آشکار کنید.

پس از ابراز علاقه از یک سرپرست بالقوه، می توانید روند ارسال درخواست رسمی خود را برای دانشگاه آغاز کنید.

شزایط پذیرش

پذیرش در مقطع دکترا در استرالیا معمولاً مستلزم داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در یک رشته مناسب است. ممکن است دانشگاه ها شما را بدون مدرک کارشناسی ارشد بپذیرند، اما این احتمال کمتر است.

دانشگاه‌های جداگانه شرایط خاص خود را تعیین می‌کنند، اما می‌توانید انتظار داشته باشید که برخی یا همه موارد زیر از شما خواسته می شود:

مدارکی مبنی بر مدارک قبلی شما (ممکن است نیاز به تایید دانشگاه یا دانشگاه قبلی شما باشد)

یک طرح پیشنهادی تحقیق (اگر موضوع دکترا خود را مطرح می کنید)

بیانیه شخصی (این ممکن است برای برنامه های کاربردی برای پروژه ها و فرصت های تبلیغاتی مورد نیاز باشد)

مراجع علمی ویا حرفه ای

اگر از بریتانیا یا ایرلند درخواست می دهید، می توانید از خدمات رایگان گزینه های تحصیلی برای دریافت مشاوره و راهنمایی در طول درخواست خود استفاده کنید.

مصاحبه

این امکان وجود دارد که یک دانشگاه استرالیا بخواهد برای دکترا با شما مصاحبه کند. این امر معمولا نشانه خوبی است و بدان معنی است که درخواست شما قوی است و سرپرست آینده شما فکر می کند که شما دارای پتانسیل خوبی هستید.

نگران نباشید - دانشگاه ها از دانشجویان بین المللی انتظار ندارند که تمام راه را فقط برای مصاحبه به استرالیا سفر کنند. آنها معمولاً خوشحال خواهند شد که یک گفتگو از طریق یک پلت فرم ویدئو کنفرانس ترتیب دهند.

مهلت ارسال درخواست

دکترا در استرالیا می تواند در هر مقطعی از سال تحصیلی شروع شود. این به این معنی است که معمولاً مهلت خاصی برای دوره ها وجود ندارد. ممکن است دانشگاه ها ترجیح دهند درخواستتان را به موقع برای شروع یک ترم ارسال کنید، اما همیشه اینطور نیست.

در صورتی که شما نیز برای دریافت بودجه مانند بورسیه تحصیلی درخواست می دهید، ممکن است استثنائات اعمال شود. این حمایت معمولاً برای یک دوره خاص اجرا می‌شود و سرمایه‌گذاران ممکن است ترجیح دهند از ابتدای یک سال تحصیلی یا ترم شروع کنید.

به یاد داشته باشید که حتی اگر مهلتی وجود نداشته باشد، درخواست شما همچنان زمان می برد. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید حداقل چهار ماه قبل از شروع دکترا خود درخواست دهید.




ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا سیستم مهاجرت خود را ساده کرده است و اکنون فقط یک ویزا برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این ویزای دانشجویی (طبقه فرعی 500) شناخته می شود. برای تحصیل در مقطع لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا در خارج از کشور در استرالیا به این ویزا نیاز دارید.

توجه داشته باشید که ویزای جدید دانشجویی جایگزین ویزای بخش آموزش عالی استرالیا (طبقه فرعی 573) و ویزای بخش تحقیقات تحصیلات تکمیلی (طبقه فرعی 574) می شود. مابقی در دسترس نیستند.

الزامات ویزا

به منظور واجد شرایط بودن برای ویزای تحصیل دکترا در استرالیا، معمولاً باید:

  • تمام وقت تحصیل کنید: استرالیا برای دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا پاره وقت ویزا صادر نمی کند
  • تأیید ثبت نام دانشگاه خود را داشته باشید: قبل از اینکه بتوانید برای ویزای خود درخواست دهید، باید برای تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا پذیرفته شده باشید.
  • منابع مالی کافی برای حمایت از خود در طول دوره دکترا داشته باشید: دولت استرالیا انتظار دارد دانشجویان به حداقل 21,041 دلار استرالیا (15,270 دلار آمریکا) در سال دسترسی داشته باشند.

الزامات زبان

دوره های دکترا استرالیا به زبان انگلیسی سازماندهی و ارائه می شوند و شما باید مهارت های زبانی کافی برای برقراری ارتباط و درک اطلاعات و ایده های پیچیده در طول دوره دکترا خود داشته باشید.

اگر انگلیسی زبان بومی شما باشد (یا دوره قبلی تحصیل را به زبان انگلیسی گذرانده باشید) معمولاً به مدارک اضافی نیاز نیست. در غیر این صورت، ممکن است نیاز به ارائه نمره آزمون زبان به همراه درخواست ویزای خود داشته باشید.

بیمه سلامت

برای پوشش دوره دکترا خود در استرالیا به بیمه درمانی نیاز دارید. شما می توانید این بیمه را از ارائه دهندگان مختلف (از جمله دانشگاه ها) دریافت کنید، اما هر سیاستی که انتخاب می کنید باید استانداردهای تعیین شده توسط دستورالعمل های پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور استرالیا (OSHC)  را رعایت کند.

کار در دوره دکترا در استرالیا

در حین تحقیق برای دکترا در استرالیا، می توانید تا 40 ساعت در هر دو هفته کار با حقوق انجام دهید. هیچ محدودیتی برای استخدام در دوره های تعطیل اعمال نمی شود، با این حال، باید بررسی کنید که هر کاری که انجام می دهید با شرایط دکتری شما (و انتظارات استاد راهنما!) مطابقت داشته باشد.

هزینه ها و زمان پردازش دانشجویان استرالیا

هزینه استاندارد ویزای دانشجویی استرالیا 630 دلار استرالیا (460 دلار آمریکا) است. اگر ویزای شما نیاز به پردازش اضافی دارد یا اگر متقاضیان دیگری (مانند اعضای خانواده) را با خود به استرالیا می آورید، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه اضافی باشید. دولت استرالیا یک تخمینگر قیمت آنلاین ارائه می دهد.

تقریباً 75٪ از ویزای دانشجویی در عرض 25 روز پردازش می شود، اما برخی از درخواست ها ممکن است بیشتر طول بکشد.

آیا می توانم بعد از مقطع دکترا در استرالیا کار کنم؟

دکترای استرالیا می تواند راهی برای استخدام و اقامت طولانی مدت در استرالیا باشد، مشروط بر اینکه بتوانید شغلی مرتبط با مهارت ها و تخصص خود پیدا کنید.

استرالیا برای کمک به شما ویزای فارغ التحصیلی موقت (طبقه فرعی 485) ارائه می دهد. این امر به فارغ التحصیلان دکترا اجازه می دهد تا حداکثر چهار سال در این کشور بمانند، ولی با شرایط خاصی. اگر در این مدت کار مناسبی پیدا کردید، ممکن است بتوانید برای مدت طولانی تری درخواست دهید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: