مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
استرالیا را بشناسید

استرالیا را بشناسید

فرهنگ و جامعه

استرالیا واقعاً منحصربه‌فرد است- تنها کشوری در جهان است که یک قاره‌ی کامل را پوشش می‌دهد و بزرگ‌ترین جزیره‌ی جهان نیز هست. جمعیت استرالیا در حال حاضر تقریباً 23 میلیون نفر است که حدود یک چهارم آن، خارج از استرالیا متولد شده‌اند.

چند فرهنگی پویا و زنده‌ی موجود در استرالیا از ترکیب فرهنگ‌های بومی، سکونت اولیه‌ی اروپایی‌ها و مهاجرت گسترده نشات می‌گیرد. استرالیا به تنوع مردمان خود افتخار می‌کند و از طیف وسیعی از فرهنگ‌ها و غذاهای گوناگون بهره می‌برد. استرالیا یک کشور سکولار است، یعنی هیچ مذهب رسمی در آن وجود ندارد. تمام شهرهای بزرگ و مهم استرالیا دارای عبادت‌گاه‌هایی برای مذاهب سراسر جهان هستند. استرالیایی‌ها به آزادی، تنوع و گوناگونی، عدالت و آرامش بها می‌دهند.

تاریخ

40000 سال پیش، اولین انسان‌هایی که به قاره‌ی استرالیا رسیدند، قبایل بومی از یک ناحیه‌ی ناشناخته از آسیا بودند. مردمان بومی استرالیا دارای قدیمی‌ترین تاریخ فرهنگی زنده‌ی جهان هستند. جوامع بومی، میراث فرهنگی خود را با انتقال دانش، هنر، آیین‌ها و رسوم خود از یک نسل به نسل دیگر زنده نگه داشتند.

کشف استرالیا توسط اروپایی‌ها در سال 1606 وقتی شروع شد که یک دریانورد اسپانیایی به تنگه‌ی تورس که استرالیا را از پاپوا گینه‌ی نو جدا می‌کند، رفت. کاشفان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی نیز بعد از او آمدند و شروع به تهیه‌ی نقشه‌ای برای این قاره کردند. سکونت اروپایی‌ها در استرالیا در سال 1788 زمانی شروع شد که انگلیسی‌ها یک تبعیدگاه در Botany Bay ایجاد کردند که الان شهر سیدنی، بزرگ‌ترین شهر استرالیاست. این تبعیدگاه الان به اُمید مهاجران برای داشتن یک زندگی بهتر در استرالیا تبدیل شده است.

اقلیم

اقلیم استرالیا گوناگونی و تنوع زیادی دارد. حدود 40 درصد بخش‌های شمالی این کشور، در مناطق استوایی قرار دارد. بادهای Monsoon هوای مرطوب را در طول تابستان به ارمغان می‌آورد و باران‌های شدید بین ماه‌های دسامبر و مارس، 'فصل خیس' نامیده می‌شود. اقلیم بخش جنوبی این کشور با زمستان‌های سرد، تابستان‌های گرم و 4 فصل مجزا همراه است. استرالیا در نیمکره‌ی جنوبی واقع شده است، پس ماه‌های تابستان در این کشور دسامبر، ژانویه و فوریه و ماه‌های زمستان ژوئن، جولای و آگوست هستند. تقریباً 90 درصد جمعیت استرالیا در لبه‌های ساحلی زندگی می‌کنند، جاییکه نسیم اقیانوس، دما را پایین می‌آورد. دما در نواحی بیابانی بسیار شدید است و غالباً به 40 درجه‌ی سانتی‌گراد در روزهای تابستان و 7- درجه سانتی‌گراد در شب‌های زمستان می‌رسد.


دولت

استرالیا یک دولت دموکراتیک است و مناظره‌های جدی و سخت بین احزاب گوناگون، بخش مهمی از فرایند سیاسی این کشور را تشکیل می‌دهد. تمام استرالیایی‌های بالای 18 سال باید در انتخابات فدرال، دولتی و محلی رای بدهند. دولت استرالیا یک پادشاهی مبتنی بر قانون اساسی و تحت دموکراسی پارلمانی است و رئیس قانونی دولت، ملکه الیزابت دوم بریتانیاست.

رهبر حزب لیبرال- نخست‌وزیر استرالیا- اسکات موریسون است که در آگوست 2018 به قدرت رسید. دولت فدرال بر کل استرالیا حکمفرماست و قانون اساسی استرالیا مسئولیت‌های آن را تعریف می‌کند. مسئولیت‌های دولت شامل موضوعات مربوطه به قرنطینه، دفاعی، ارتباطات، مالیات و رفاه است. شما می‌توانید اطلاعات بیشتر را در این زمینه، در وب‌سایت دولت استرالیا پیدا کنید. هر ایالت و قلمرو دولتی در استرالیا، در همکاری با دولت استرالیا کار می‌کند و مسئول موضوعاتی همچون خدمات پلیس، مدارس دولتی، جاده‌ها و حمل و نقل است.

پرچم استرالیا

پرچم رسمی استرالیا در سال 1901 طراحی شد وقتی 6 گروه از مهاجران به استرالیا به یک تشکّل تبدیل شدند. Jack Union موجود در پرچم، نشان‌دهنده‌ی ارتباط استرالیا با انگلستان است. ستاره‌ی هفت راس بزرگ، نشان‌دهنده‌ی ایالت‌ها و قلمروهای استرالیاست. پنج ستاره در راست نشان‌دهنده‌ی صورت فلکی صلیب جنوبی است که شما می‌توانید در آسمان شب استرالیا مشاهده کنید. پرچم بومی استرالیا و پرچم Torres Strait Islander هم به‌عنوان پرچم رسمی استرالیا شناخته می‌شود.

تعطیلات عمومی

تعطیلات عمومی بسیاری در استرالیا وجود دارد. در تعطیلات عمومی، شرکت‌ها و موسسات آموزشی غالباً بسته هستند، اما فروشگاه‌های خرده‌فروشی، مکان‌های تفریحی و رستوران‌ها و همچنین خدمات ضروری همچون حمل و نقل عمومی، سوپرمارکت‌ها و پمپ بنزین‌ها ممکن است باز باقی بمانند. تعطیلات ملی در استرالیا از این قرار است:

  •  روز ملی استرالیا- 26 ژانویه: روز ملی استرالیاست که ورود the First Fleet- گروهی از کشتی‌ها که در سال 1788 برای ایجاد یک مستعمره از انگلستان با کشتی به استرالیا آمده بودند- را گرامی می‌دارد. جشن‌های این روز شامل مراسم اعطای شهروندی استرالیا به مهاجران، برگزاری کنسرت‌ها و کارناوال‌هاست. خیلی از استرالیایی‌ها در مهمانی‌ها حضور به هم می‌رسانند و در کنار خانواده‌های‌شان، غالباً بیرون از خانه زمان خود را سپری می‌کنند.
  •  روز Anzac- 25 آپریل: روز Anzac تمام افرادی را گرامی می‌دارد که در زمان جنگ و نزاع به استرالیا خدمت کرده‌اند. این مراسم در روزی جشن گرفته می‌شود که سربازان استرالیایی و نیوزلندی در Gallipoli- مکان یک نبرد تاریخی در سال 1915 در جنگ جهانی اول- فرود آمدند و هویت استرالیا را به‌عنوان یک کشور شکل دادند. این روز با مراسم روز Anzac جشن گرفته می‌شود که به افرادی ادای دین می‌کند که در زمان جنگ خدمت می‌کردند. در این روز، از بیسکوئیت‌های خوشمزه‌ی روز Anzac که از جو، نارگیل و شیره‌ی طلایی شیرین درست شده است، می‌توان لذت برد.
  •  روز سال نو- اول ژانویه: جشن‌های سال نو از عصر 31 دسامبر شروع می‌شود. خیلی از مردم، برای سال نو جشن برگزار می‌کنند یا در مراسم‌های عمومی حضور پیدا می‌کنند، از جمله آتش‌بازی‌های نیمه‌ی شب برای استقبال از سال جدید.
  •  Easter: Easter یک مراسم سنتی در مسیحیت است که مرگ و رستاخیز عیسی مسیح را گرامی می‌دارد. Good Friday و Easter Monday در استرالیا تعطیل عمومی هستند و مسیحی‌ها و غیرمسیحی‌ها آن را به یک اندازه گرامی می‌دارند. Easter غالباً با مراسم مذهبی، دادن تخم‌مرغ‌های Easter و سپری کردن زمان در کنار خانواده و غالباً بیرون از خانه جشن گرفته می‌شود.
  •  روز کریسمس- 25 دسامبر: روز کریسمس یک جشن سنتی در مسیحیت است که تولد عیسی مسیح را جشن می‌گیرد و مسیحی‌ها و غیرمسیحی‌ها آن را به یک اندازه گرامی می‌دارند. روش‌های متعارف برای جشن گرفتن کریسمس، تزئین خانه با چراغ‌های کریسمس و درخت کریسمس، دادن هدیه و حضور در جشن‌های مذهبی یا برگزاری یک جشن خانوادگی است که از گوشت بریان و دسر کریسمسی (یا گاهاً یک کباب استرالیایی غیررسمی) و سپری کردن زمان با خانواده تشکیل شده است. از آنجایی‌که کریسمس در ماه‌های تابستان در استرالیا رخ می‌دهد، خیلی از استرالیایی‌ها دوست دارند جشن‌های خود را بیرون از خانه برگزار کنند.
  •  روز Boxing: 26 دسامبر: روز Boxing یک جشن سنتی است که روز بعد از روز کریسمس را جشن می‌گیرد. روز Boxing با روز استراحت و نظافت بعد از مراسم روز کریسمس، فعالیت‌های خانوادگی و خرید جشن گرفته می‌شود و خیلی از فروشنده‌ها، بزرگ‌ترین فروش‌های سال خود را در آن روز برگزار می‌کنند.

تک‌تک ایالت‌ها و شهرها در استرالیا، تعطیلات عمومی خود را جشن می‌گیرند که ممکن است شامل جشن‌هایی همچون روز کارگر، تولد ملکه، شوهای کشاورزی و رویدادهای ورزشی همچون ملبورن کاپ باشد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا
هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا

در این مقاله، ما تخمینی از هزینه‌های زندگی و تحصیل در استرالیا را برای‌تان محاسبه کرده‌ایم. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: