مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
گردش در ملبورن

گردش در ملبورن

راهنمایی برای شهر ملبورن

ملبورن مرکز همه‌ی چیزهای مد روز و خوشمزه در استرالیا است. در این شهر غذاهای بی‌نظیر، ورزش‌های مفرح و فرصت‌های بسیار برای دیدن هنر در انتظار شما است. ملبورن ترکیبی است از گذرهای شلوغ، رستوران‌هایی در سطح جهانی و موزه‌های مسحورکننده. مردم این شهر دلبسته‌ی قهوه ‌یشان هستند و در کافه‌های راحت و پرجای این شهر به مقدار فراوان آن را تهیه می‌کنند و و می‌فروشند. همیشه در این شهر باید انتظار هیجان را داشت ــ چه در طعم‌های دلربایش و چه در رقابت‌های پرکشمکش ورزشی‌اش. در یک رویداد ورزشی شرکت کنید، یک نوشیدنی ترکیبی را در یک کافه یا رستوران روسقفی مزمزه کنید و داستان‌های پنهان کوچه‌های سرشار از هنر ملبورن را بکاوید. ملبورن، به عنوان مرکز فرهنگی استرالیا، در هر گوشه‌ی خود جواهری پنهان دارد.

جاذبه های شهر ملبورن

گردش در گذرهای ملبورن

در مرکز ملبورن شبکه‌ای از گذرهای سنگ ‌فرش‌شده وجود دارد که امروزه به مرکزی برای فروشگاه‌های قهوه و بوتیک‌های بی‌همتا بدل شده است. در ایستگاه خیابان فلیندرز حرکت خود را آغاز کنید، به سمت پایین خیابان دی‌گریوز حرکت کنید و به کندوکاو در بازارهای سرپوشیده‌ی زیبا و هنر خیابانی، که در گوشه ‌گوشه‌ی شهر رخ نموده است ــ از جمله گرافیتی‌های بنکسی، هنرمند مقیم انگلستان ــ بپردازید. مسیر خود را به سمت پایین خیایان کالینز ادامه دهید تا به بازار سرپوشیده و فوق ‌العاده‌ی بلاک برسید، سپس کافئین بدن خود را در یکی از دو کافه‌ی نقلی برادر بابا بوبان یا پاتریشیا، که هر دو در خیابان لتل بورک قرار دارند، تأمین کنید.

طعم بهترین قهوه‌ی ملبورن را بچشید

برای اهالی ملبورن قهوه صرفی بخشی ضروری از روند صبحانه نیست. قهوه آنچنان در فرهنگ این شهر ریشه دوانده که حقیقتا به یک فرم هنری تبدیل شده است. در این شهر، که میزبان هزاران کافه و بعضی از بهترین باریستاهای دنیا است، شما هرگز از یک فنجان قهوه‌ی تک‌ منشأ و پر رمز و راز خیلی دور نیستید. قهوه‌ی خاص استرالیا فلت وایت ــ شبیه لته ــ است، اما شما می‌توان اقسام دیگر قهوه را نیز در این شهر بیابید، همچون کلددریپ، پور اور، سایفون و حتی ماچای سبز، جلبک آبی و لته‌های زردچوبه‌ای که سوژه‌های خوبی برای عکس‌های اینستاگرامی‌اند. به سمت کافه‌ی ST. Ali در جنوب ملبورن، سون سیدز در کارلتون یا اینداستری بینز در فیتزوری بروید تا با چشمان خودتان اهمیت قهوه در ملبورن را مشاهده کنید.

مثل محلی‌های خرید کنید

ملبورن به‌ خاطر بازارهایش مشهور است؛ در این بازارها همه‌ چیز، از محصولات محلی تا هنرها و صنایع دستی و مدهای لباس قدیمی، فروخته می‌شود. به بازار پرسروصدای ملکه ویکتوریا، بزرگترین بازار فضای باز در نیم‌ کره‌ی جنوبی، سری بزنید. می‌توانید با اتوبوس از آنجا به بازار ملبورن چنوبی بروید و زیر سایبان‌های تاریخی این بازار سیم‌ دیم ــ یا غذای سبک مکزیکی ــ بخورید. آخرهفته‌ها در بازار رز سینت آرتیستس در فیتزروی، که می‌توانید با تراموا خودتان را از مرکز شهر به آن برسانید، به دست‌ ساخته‌های طراحان تازه‌ مطرح‌ شده‌ی استرالیایی نگاهی بیندازید.


در یکی از مشهورترین رستوران‌های ملبورن شام بخورید

حتما مدت‌ها پیش از آنکه بخواهید به رستوران آتیکا، یکی از ۵۰ رستوران برتر دنیا، سر بزنید، و با ولع به سراغ منوی خوشمزه و بی‌همتای بن شوری بروید، در این رستوران جا رزرو کنید. گذرهای شهری ملبورن میزبان چندین رستوران‌های محبوب است، از جمله تونکا ــ که در منطقه‌ی سرتاسر گرافیتی داکبورد پلیس قرار دارد ــ و رستوران فلاور درام در گذر بازار. برای چشیدن طعم خوشمزه ‌ترین خوردنی‌های ارزان‌ قیمت، غذای خیابانی ویتنامی هانوی هانا و تاکوها و بوریتوهای فوندا مکزیکن را از دست ندهید. هر دوی این غذا فروشی‌ها به سرعت شلوغ می‌شوند.

 در یک کافه‌ی رو سقفی یک نوشیدنی ترکیبی را مزه کنید

در یکی از کافه‌های روسقفی فراوان ملبورن با نیم ‌نگاهی به منظره‌ی شهر نوشیدنی بنوشید.این کافه‌های مرتفع، که در گوشه‌ گوشه‌ی مرکز شهر و در محله‌های کولی ‌وار فیتزروی و و کارلتون پراکنده‌اند، به شما این امکان را می‌دهند که نوشیدنی در دست از دیدن غروب آفتاب لذت ببرید. کافه‌های محبوب میان مردم محلی این کافه‌ها هستند: تراس روسقفی و دیدنی کافه‌ی نیکد این اسکای در فیتزروی، کافه روسقفی که بر روی ساختمان کورتین هاوس در مرکز شهر آرام گرفته و به این ساختمان لطفی دیگر بخشیده است (این کافه در تابستان‌ها به یک سینمای روسقفی بدل می‌شود) و کافه‌ی بسیار بی‌همتای مادام بروکسل در همان نزدیکی.

ملبورن پایتخت ورزشی استرالیا است و محل‌های برگزاری مسابقات در ملبورن افسانه‌ای‌اند. در فاصله‌ی ماه‌های مارس و سپتامبر به زمین کریکت ملبورن (MCG) بروید و در لذت مشاهده‌ی لیگ فوتبال استرالیا سهیم شوید، همچنین از ماه نوامبر تا ماه فوریه می‌توانید به دیدن مسابقات بین‌ المللی کریکت بنشینید. به فلمینگتون بروید و هیجان کاپ ملبورن را از کنار مسیر مسابقه تجربه کنید ــ این مسابقات در اولین سه‌ شنبه‌ی نوامبر برگزار می‌شوند ــ ، یا وقتی که پارک آلبرت برای برگزاری جایزه بزرگ استرالیا به یک مسیر ماشین‌ رانی پرسرعت بدل می‌شود در وجد و هیجان آن شرکت کنید.

خودتان را در یکی از نانوایی‌های صاحب ‌شهرت ملبورن رها کنید

سوار تراموا شوید و از خیابان بورک در مرکز شهر به حومه‌ی ساحلی قدیس کیلدا بروید. آنجا می‌توانید کنار دریا را بگیرید و تا ستون قدیس کیلدا، که خانه‌ی یک گروه از پنگوئن‌های کوچک است، قدم بزنید؛ همچینن می‌توانید سوار ترن هوایی لونا پارک تاریخی آن بشوید. در ادامه، در یکی از کیک ‌پزی‌های متعدد خیابان آکلند، که کیک‌های کانتیننتال می‌فروشند، دهانی شیرین کنید، مثلا کیک کوگل ‌هوپف در قنادی مونارک کیکس ــ که یک کیک بریوش با خطوط شکلات آب‌ کرده است ــ  یا یک برش از چیزکیک پخته ‌شده در فروشگاه کیک اروپا. اگر در منطقه‌ی فیتزروی هستید، در صف لون کرواسانتری، که کراوسان‌های آن اغلب بهترین کرواسان‌های جهان خوانده می‌شوند، بایستید (ارزش صبر کردن را دارد!) و از رستوران بسیار مدرن لون لب که در آن می‌توانید آخرین طعم‌های تجربی را بچشید شگفت ‌زده شوید. اگر در پی چیزی گیاهی و غیرآلرژیک هستید، به نانوایی میستر نایس گای، که چندان از میدان مسابقه‌ی فلمینگتون دور نیست، سر بزنید.

در هنرهای و فرهنگ سرزنده‌ی ملبورن بکاوید

گالی ملی ویکتوریا (NGV) قدیمی‌ترین گالری استرالیا است (تأسیس‌ شده در سال ۱۸۶۱) و از طیفی جذاب از نمایشگاه‌ها و رخدادهای بین ‌المللی و بومی، و مجموعه‌ای با بیش از هفتاد هزار اثر میزبانی می‌کند. به مرکز تصاویر متحرک استرالیا (ACMI) سر بزنید تا در دنیای فیلم، تلویزیون و فرهنگ دیجیتال غرق شوید یا یک تاکسی بگیرید و به موزه‌ی هنر مدرن هاید در بولین بروید تا درکی از هنر هنرمندان استرالیایی پیدا کنید. شب‌ها در یکی از تئاترهای فراوان ملبورن، که پذیرای همه نوع نمایش از موزیکال تا کمدی و بزم هستند، به تماشای یک اجرا بنشینید. یا اگر حس ‌و ‌حال موسیقی زنده را دارید، به کلوب جاز بیردز بیسمنت در مرکز ملبورن سری بزنید تا تک ‌اجراهای نوازندگان محلی و بین ‌المللی را بشنوید. همچنین می‌توانید به کمک هنر به فرهنگ بومیان استرالیا نزدیک شوید. برای این کار از مرکز فرهنگ بومی بونجی‌ لاکا در موزه‌ی ملبورن و از سازمان میراث کوری که در مالکیت بومیان است بازدید کنید. 


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: