مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پانزده نکته برای مهاجرت به استرالیا

پانزده نکته برای مهاجرت به استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

1- کلیه‌ی اسناد مهم- از جمله کارت شناسایی و گواهی ازدواج، مدارک و اسناد وام‌های بانکی، گواهینامه‌ی رانندگی خود و هرگونه اسناد مربوط به بیمه‌نامه‌تان را در یک پوشه‌ی مسافرتی قرار دهید.

2- داشتن چندین کپی تائیدشده از اسناد هویتی خود و همچنین داشتن کپی‌های الکترونیکی مفید است، چون در صورت نیاز به بستن یک قرارداد اجاره‌نامه، ممکن است به ارسال این اسناد از طریق ایمیل، نیاز داشته باشید.

3- پرونده‌های پزشکی یا دندانپزشکی خود و همچنین نسخه‌های الکترونیکی آن‌ها را حتماً با خود به‌همراه داشته باشید. اگر فرزند دارید، حتماً یک نسخه از سوابق پزشکی او را تهیه کنید و با خود بیاورید.

4- اگر به دارو احتیاج دارید، اطمینان حاصل کنید که تا زمانی‌که پزشک جدیدی در استرالیا پیدا کنید، به اندازه‌ی کافی از آن دارو به‌همراه دارید.

5- نسخه‌ای از کارنامه‌ی تحصیلی فرزندان‌تان و رزومه‌ی کاری خود، از جمله معرفی‌نامه‌ها و مدارک تحصیلی را با خود به‌همراه داشته باشید. این اسناد را اسکن کرده و در حافظه‌ی USB خود ذخیره کنید تا حجم مدارکی که با خود می‌آورید، کاهش یابد.

6- تمام حساب‌های خدمات عمومی همچون برق، گاز، اینترنت و تلفن را نهایی کنید. شما باید آدرس خود را برای دریافت صورت‌حساب نهایی، در اختیار آن‌ها قرار دهید.

7- به بسته شدن حساب‌های بانکی خود توجه کنید. ممکن است بخواهید برای انجام کارهای بانکی خود در لحظه‌ی آخر، یک حساب بانکی، بدون هزینه یا با هزینه‌ی کم، باز کنید. اطمینان حاصل کنید که اختیار امضای شما به‌روز شده است و در صورت امکان، می‌توانید دستورالعمل‌های مرتبط با فرستادن ایمیل یا فاکس را دریافت کنید.

8- بیمه‌هایی همچون بیمه‌ی خانه، بیمه‌ی متعلقات و ماشین را در صورت لزوم کنسل کنید. همچنین بیمه‌ی عمر خود را بررسی کنید و ببینید آیا آن بیمه در خارج از کشور، معتبر است یا نه.

9- اسناد مربوط به حقوق یا بازنشستگی‌تان را با خود همراه داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که مدارک بانکی به‌روزی که نشان‌دهنده‌ی تراز حساب بانکی شماست، را در اختیار دارید. بررسی کنید و ببینید آیا این موارد را می‌توان به استرالیا منتقل کرد یا نه.

10- ایمیل خود را Redirect کنید و حتماً به مخاطبین باقیمانده، آدرس جدید خود را ارائه دهید.

11- یک ایمیل آدرس مستقل (همچون Gmail) ایجاد کنید و قبل از عزیمت، کتابچه‌ی آدرس موجود خود را به آن انتقال دهید. همچنین می‌توانید آن را در حافظه‌ی یک USB نیز ذخیره کنید.

12- با حسابدار خود تماس بگیرید تا مشاوره‌های مالیاتی لازم را بدست آورید و آن‌ها را از آدرس جدید خود مطلع کنید.

13- وکیل خود را از مکان جدید زندگی‌تان مطلع کنید و به او جزئیات تماس‌های جدید خود را بدهید. همچنین اطمینان حاصل کنید که وصیت‌نامه‌ی شما به‌روز شده است.

14- اگر قصد اجاره‌ی یک خانه در استرالیا دارید، داشتن معرفی‌نامه، ایده‌ی خوبی است. اگر قبلاً خانه‌ای را اجاره کرده‌اید، ‌نامه‌ای از مدیر املاک یا صاحب ملک دریافت کنید.

15- اگر قصد اجاره‌ی یک خانه را دارید، اطمینان حاصل کنید که حداقل برای 6 تا 8 هفته، پول اجاره‌خانه را دارید، چون بیشتر املاک کرایه‌ای، به پیش‌پرداخت یا ودیعه‌ی چهار هفته اجاره و همچنین پیش‌پرداخت ماهانه نیاز دارند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: