مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کمک هزینه ی تحصیلی در استرالیا

کمک هزینه ی تحصیلی در استرالیا

بورسیه‌های بسیاری برای دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در استرالیا دارند، وجود دارد که می‌تواند منابع مالی را برای دوره‌ی تحصیل‌تان در اختیار شما قرار دهد. یک رقابت جدی برای کسب بورسیه وجود دارد، پس شما نباید تمام اُمید خود را بر روی کسب بورسیه‌ها قرار دهید، اما قطعاً ارزش بررسی کردن را دارد.

انواع بورسیه در استرالیا

بورسیه‌ها می‌توانند کمک‌های مالی را در موارد زیر به دانشجویان ارائه دهند:

  •  هزینه‌های آموزشی
  •  هزینه‌های زندگی و مسکن
  •  هزینه‌های زندگی و هزینه‌های آموزشی

برخی بورسیه‌ها، تمام هزینه‌ی کل مدت دوره‌ی تحصیل را پوشش می‌دهند، در حالیکه برخی بورسیه‌های دیگر، فقط بخشی از هزینه‌ی کل یا هزینه‌ی یک سال را تامین می‌کنند.

بیشتر بورسیه‌ها بر اساس شایستگی‌های آکادمیک داده می‌شوند، اگرچه بورسیه‌هایی برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه که دارای نیاز مالی هستند، نیز وجود دارد. دقت کنید که برخی بورسیه‌ها به دانشجویانی از کشورهای خاص محدود می‌شود، در حالیکه برخی دیگر ممکن است به یک دوره‌ی خاص، یک شاخه‌ی مطالعاتی یا سطح تحصیلی (برای مثال، دوره‌ی کارشناسی ارشد) تعلق بگیرد.

نکاتی درباره‌ی درخواست بورسیه استرالیا

روش‌های خاصی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا احتمال گرفتن بورسیه برای‌تان افزایش پیدا کند:

  •  تا جای ممکن، تحقیق بر روی بورسیه‌ها را زود شروع کنید: فهرستی از تمام ارائه‌دهندگان بورسیه و تمام بورسیه‌هایی که واجد شرایط دریافت آن هستید، درست کنید و در این لیست، هزینه‌هایی که آن‌ها پوشش می‌دهند، شرایط و ضرب‌الاجل ارائه‌ی درخواست را بگنجانید. دقت کنید که برای کسب بورسیه‌های برخی موسسات، به درخواست نیازی نیست؛ وقتی برای دوره‌ی آموزشی خود درخواست پذیرش می‌دهید، به شکل خودکار وارد فرایند دریافت بورسیه می‌شوید.
  •  مطمئن شوید که تمام مدارک مورد نیاز را فراهم می‌کنید: مدارک مورد نیاز برای گرفتن بورسیه، ممکن است شامل مدارک آموزشی، نامه‌ی پیشنهاد از طرف موسسه‌ی آموزشی‌تان و معرفی‌نامه باشد. شما باید مدارک ترجمه شده و مورد تائید را در صورت نیاز ارائه کنید.
  •  شایستگی خود را برای دریافت هر بورسیه بررسی کنید. برخی بورسیه‌ها فقط به دانشجویان خارجی کشورهای خاص تعلق می‌گیرد، در حالیکه برخی دیگر ممکن است با یک دوره‌ی تحصیلی خاص، یک شاخه یا سطح مطالعاتی مرتبط باشد (مثلاً، ممکن است بورسیه‌هایی را پیدا کنید که به دانشجویان آلمانی که در رشته‌ی موسیقی تحصیل می‌کنند، تعلق می‌گیرد).
  • اطمینان حاصل کنید که تمام شرایط ضروری و لازم را برای دریافت بورسیه دارید: برخی بورسیه‌ها دارای شرایط سختی هستند (همچون فرستادن مقاله یا محدودیت در تعداد کلمات و ضرب‌الاجل‌ها)، پس مطمئن شوید که قبل از پُر کردن فُرم درخواست، تمام جزئیات آن را می‌خوانید.
  •  درخواست شما توسط کسی بررسی می‌شود که انگلیسی را روان صحبت می‌کند: اگر درخواست شما دارای اشتباهات گرامری یا نگارشی باشد، کمیته‌های بورسیه ممکن است درخواست شما را نادیده بگیرند.
  •  تا جای ممکن، برای دریافت بورسیه‌های زیادی درخواست دهید: حتی اگر برخی بورسیه‌ها مبالغ کمتری به دانشجویان می‌دهند، داشتن یک بورسیه بهتر از نداشتن آن است. اگر بورسیه‌ای دریافت نکردید یا اگر بورسیه‌ی دریافتی‌تان، کل مدت تحصیل‌تان را پوشش نمی‌دهد، شما باید در سال‌های آینده دوباره درخواست دهید.
  •  برای پُر کردن درخواست‌های خود، کمک بگیرید: اگر هر نوع سوالی درباره‌ی شایستگی خود برای کسب بورسیه یا شرایط درخواست دارید، قبل از فرستادن درخواست‌تان، با موسسه‌ی آموزشی خود یا سازمان ارائه‌دهنده‌ی آن بورسیه تماس بگیرید.

ارائه‌دهندگان بورسیه در استرالیا

بورسیه‌ها ممکن است توسط گروه‌های زیر ارائه شود:

  •  موسسه‌ی آموزشی شما در استرالیا: با تیم دانشجویان خارجی تماس بگیرید یا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی بورسیه‌ی دانشجویان خارجی، به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید. موسسات بزرگ معمولاً دارای پایگاه داده‌های بورسیه هستند که به شما اجازه می‌دهد جزئیات درخواست خود را وارد کنید.
  •  ارائه‌دهنده‌ی مسکن: برخی کالج‌های مسکونی و سایر ارائه‌کننده‌های مسکن، برای کمک در هزینه‌های مسکن، بورسیه‌هایی را به دانشجویان خارجی می‌دهند.
  • دولت استرالیا: دولت استرالیا بورسیه‌های زیادی را به دانشجویان خارجی تحت برنامه‌ی جایزه‌ی دولت استرالیا برای پیشرفت و موفقیت می‌دهد، از جمله Endeavour Awards، Australia Awards Scholarships، Australia Awards Pacific Scholarships و Australia Awards Fellowships.
  •  دپارتمان‌های دولتی در کشور مادری‌تان: شما می‌توانید با مسئولان مربوطه در کشور مادری‌تان یا کنسول کشورتان در استرالیا تماس برقرار کنید.
  •  شعبه‌ی موسسه‌ی آموزشی شما در کشور مادری‌تان: موسسه‌ی آموزشی فعلی‌ شما، ممکن است بورسیه‌هایی را ارائه دهد، به‌ویژه اگر شما به انتقال یا تحصیل در استرالیا فکر می‌کنید.
  •  سازمان‌ها: این بورسیه شامل سازمان‌های مربوطه هم در استرالیا و هم در کشور مادری‌تان و همچنین سازمان‌های بین‌المللی از جمله بنگاه‌های خیریه، موسسات صنعتی و شرکت‌های بزرگ است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: