مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
داشتن حساب بانکی در استرالیا

داشتن حساب بانکی در استرالیا

یک راهنمای جامع درباره‌ی افتتاح حساب بانکی و مدیریت مالیات خود در استرالیا

مدیریت اُمور مالی در استرالیا، با آمادگی‌های مناسب، خیلی پیچیده نیست. برای باز کردن یک حساب بانکی در این کشور، با گذشت شش هفته پس از ورودتان به استرالیا، می‌توانید فقط با ارائه‌ی پاسپورت خود، این کار را انجام دهید. سردر آوردن از سیستم مالیاتی در استرالیا، ممکن است کمی پیچیده باشد. نرخ درآمد بر مالیات افراد در استرالیا، به‌شکل پلکانی محاسبه می‌شود، یعنی هرچه بیشتر درآمد داشته باشید، مالیات بیشتری نیز باید پرداخت کنید.

افتتاح یک حساب بانکی و بررسی سیستم مالیاتی در استرالیا، دو گام اساسی است که یک مهاجر باید به‌هنگام مهاجرت به استرالیا، از آن‌ها آگاه باشد. این به‌ویژه زمانی مهم است که شما یک متخصص در کاری یا صاحب کسب و کاری هستید که درآمدی دریافت خواهید کرد. به‌عنوان مثال، شما باید با از شرایط مالیات مضاعف در استرالیا آشنا باشید تا از مالیات مضاعف در استرالیا و بازگشت به کشور خود جلوگیری کنید. استرالیا دارای پیمان‌های مالیاتی با بیش از 40 حوزه‌ی قضایی است.

در حالیکه تشخیص اینکه سیستم مالیاتی در استرالیا می‌تواند مرعوب‌کننده باشد، باز کردن یک حساب بانکی در این کشور به‌عنوان یک خارجی، چنین نیست. افتتاح یک حساب برای یک شخص غیرمقیم در استرالیا، آسان است و شما می‌توانید این کار را حتی قبل از رسیدن به استرالیا، انجام دهید.

چگونگی افتتاح حساب بانکی در استرالیا

اگر نمی‌دانید چگونه یک حساب بانکی در استرالیا برای افراد غیر مقیم باز کنید یا حتی نمی‌دانید که آیا افتتاح حساب برای آن‌ها امکان‌پذیر است یا نه، قطعاً خوشحال خواهید شد که بدانید امکان‌پذیر است. افتتاح یک حساب بانکی در استرالیا، می‌تواند در عرض چند دقیقه انجام شود. در این بخش، درباره‌ی تمام آنچه باید به‌عنوان یک فرد غیرمقیم در استرالیا انجام دهید، صحبت خواهد شد.

آیا می‌توانم در استرالیا، یک حساب بانکی باز کنم؟

بله. باز کردن یک حساب بانکی برای خارجی‌ها در استرالیا، خیلی ساده است. برخلاف برخی از کشورها، شما مجبور نیستید در استرالیا حضور داشته باشید. بیشتر موسسات، امکان باز کردن حساب بانکی را از طریق اینترنت یا تلفن امکان‌پذیر ساخته‌اند.

شایع‌ترین حساب‌های بانکی در استرالیا

  • حساب‌های معاملات روزمره: برای معاملات روزانه، برداشت‌ها و سپرده‌های روزانه استفاده می‌شود.
  • حساب‌های پس‌انداز: مشابه حساب‌های معامله‌ای است، اما با نرخ سود بالاتر برای مانده‌ی حساب پس‌انداز شما.
  • حساب‌های کارت اعتباری: همچون سایر کشورها، این حساب‌ها به شما امکان می‌دهند به پولی دسترسی پیدا کنید که فوراً در دسترس شما نیست.
  • حساب‌های ارزی: بانک‌های بزرگ، این نوع حساب‌ها را به کسانی ارائه می‌دهند که درآمد خود را با واحد پولی متفاوتی دریافت می‌کنند.
  • حساب‌های مشترک: برای افتتاح حساب با همسر، شریک تجاری یا شخص ثالث دیگری استفاده می‌شود.
  • سپرده‌های مدت‌دار: مشابه حساب پس‌انداز با نرخ بهره‌ی بالاست، به‌جز اینکه پول شما در یک دوره‌ی زمانی خاص، در حساب‌تان می‌ماند و شما نمی‌توانید از آن استفاده کنید.



در حالیکه افتتاح یک حساب بانکی، نسبتاً آسان است، گرفتن یک کارت اعتباری برای مهاجران، ممکن است دشوار باشد. با این حال، برخی بانک‌ها، کارت اعتباری برای افراد غیرمقیم صادر می‌کنند و این بانک‌ها از این قرار هستند:

  • بانک HSBC؛
  • بانک Commonwealth (CommBank)؛
  • بانک ملی استرالیا (NAB)؛
  • گروه بانکی استرالیا و نیوزلند (ANZ Bank)؛
  •  Westpac

شرایط افتتاح حساب بانکی به‌عنوان فرد غیرمقیم

بانک‌های استرالیا از چک 100 امتیازی- یک سیستم شناسایی فردی که دولت از آن بهره می‌گیرد- استفاده می‌کنند. شناسه‌های مختلفی که یک فرد قادر به ایجاد آن است (همچون گواهینامه‌ی رانندگی، پاسپورت، قرارداد اجاره، حساب خدمات عمومی و غیره)، دارای ارزش امتیازی خاصی می‌باشد. در واقع، برای باز کردن یک حساب، باید حداقل 100 امتیاز را در کل کسب کنید.

باز کردن یک حساب بانکی به‌صورت آنلاین در استرالیا، به‌عنوان یک فرد غیرمقیم، از خارج از این کشور امکان‌پذیر است. بانک‌های برتر استرالیا، به خارجی‌ها این امکان را می‌دهند که قبل از آمدن به این کشور، حسابی را از خارج از استرالیا، از طریق اینترنت باز کنند.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی

  • تاریخی که برای ورود به استرالیا برنامه‌ریزی کرده‌اید (گاهاً تاریخ خروج از استرالیا).
  • آدرس محل زندگی خود در استرالیا بعد از ورود به این کشور
  • ویزایی که با آن، وارد استرالیا خواهید شد
  • جزئیات استخدام و حقوق و دستمزد
  • شماره‌ی پاسپورت یا مدرک هویتی دیگر
  • به‌هنگام ورود به استرالیا، مستندات 100 امتیاز

معمولاً می‌توانید بین سه تا دوازده ماه قبل از تاریخ ورود خود به استرالیا، حساب خود را در این کشور افتتاح کنید. اکثر بانک‌ها برای افتتاح حساب، شرط سنی حداقل 18 سال را نیاز دارند. بانک‌های Westpac و Commonwealth اجازه می‌دهند مشتریان جوان، درخواست افتتاح حساب کنند. کل این فرایند، نباید بیش از ده دقیقه طول بکشد.

اگر منتظر بمانید تا پس از حضور در استرالیا (در عرض شش هفته پس از ورود به استرالیا)، حساب خود را باز کنید، تنها به پاسپورت نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید از چک 100 امتیازی، چشم‌پوشی کنید.

هزینه‌های بانکی و حداقل سپرده

حساب‌های بانکی بدون هزینه در استرالیا، یک امر عادی است، چون بسیاری از موسسات، هزینه‌های ماهیانه نمی‌گیرند و معاملات نامحدودی ارائه می‌دهند. اگر بانک‌ها از مشتریان خود هزینه‌ای دریافت کنند، این هزینه‌‌ها بسیار کم هستند و معمولاً از آن‌ها صرف‌نظر می‌شود، به شرط آنکه حداقل مقدار پول، هر ماه در حساب باقی بماند. معمولاً این مبلغ 2000 دلار استرالیا (1377 دلار آمریکا) تعیین شده که پایین‌تر از متوسط حقوق ماهیانه است.

با این حال، هزینه‌ای که باید از آن آگاهی داشته باشید، برداشت از ATM است. با وجود بیش از 29000 دستگاه خودپرداز در سراسر این کشور، نباید هیچ مشکلی در انجام معاملات بانکی خود داشته باشید. با این وجود، اگر از دستگاه‌های خودپرداز بانک خود، پول برداشت می‌کنید، دستگاه‌های خودپرداز معمولاً رایگان هستند و هزینه‌ای به شما تحمیل نمی‌شود.

اما اگر از موسسه‌ی دیگری استفاده می‌کنید، در هر تراکنش، ممکن است حدود 2 دلار استرالیا، هزینه از شما گرفته شود.

هزینه‌های اضافه برداشت نیز ممکن است در برخی از بانک‌‌ها اعمال شود، در حالیکه سایر بانک‌ها ممکن است هزینه‌ای دریافت نکنند. برای اینکه اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورید، قبل از انجام کارهای بانکی خود در یک بانک، باید درباره نرخ‌ها و هزینه‌ها، هزینه‌ی تبدیل ارز و نقل و انتقالات بین‌المللی، از آن‌ها سوال کنید.

بانک‌های برتر در استرالیا

چهار بانک بزرگ در استرالیا عبارتند از:

  •  NAB
  •  CommBank
  •  Bank ANZ
  •  Westpac

بانک‌های بین‌المللی در استرالیا

استرالیا دارای چندین شعبه از بانک‌های خارجی است. برخی از این بانک‌ها از این قرار است:

  •  HSBC Bank
  •  BNP Paribas
  •  Citibank
  •  Bank of China
  •  Royal Bank

بهترین بانک‌های آنلاین در استرالیا

امروزه، بیشتر بانک‌های استرالیا خدمات آنلاین ارائه می‌دهند تا شما بتوانید حساب‌های خود را به‌صورت آنلاین یا از طریق یک برنامه مدیریت کنید. برخی از بانک‌های فقط آنلاین در استرالیا، شامل موارد زیر است:

  •  ING: این بانک، حساب‌های پس‌انداز و حساب‌های معاملات روزانه، سپرده‌های مدت‌دار، حساب‌های پس‌انداز تجاری، حساب‌های وام‌های تجاری و وام‌های مسکن خانه را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.
  •  ME Bank: این بانک، حساب‌های پس‌انداز آنلاین و حساب معاملات، سپرده‌های مدت‌دار، کارت‌های اعتباری، وام‌های شخصی و خانگی و حساب‌های پس‌انداز تجاری و سپرده‌های مدت‌دار را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.
  •  Ubank: این بانک، حساب‌های پس‌انداز، حساب‌های پس‌انداز ترکیبی و حساب‌های معاملات، وام مسکن و حساب‌های SMSF را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.
  •  RaboDirect: این بانک، حساب‌های پس‌انداز با بهره‌ی بالا، حساب‌های پس‌انداز عادی، سپرده‌های مدت‌دار و حساب‌های SMSF را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.
  •  Easy Street: این بانک، حساب‌های معاملات روزانه، حساب‌های پس‌انداز آنلاین، وام‌های شخصی، انواع وام‌های خانگی و انواع بیمه را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: