مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کار در حین تحصیل در استرالیا

کار در حین تحصیل در استرالیا

کار با ویزای دانشجویی

دانشجویان خارجی به‌محض دریافت ویزای خود، اجازه‌ی کار در استرالیا دریافت می‌کنند. دارنده‌های ویزای دانشجویی، باید 575 دلار استرالیا برای صدور ویزا و اجازه‌ی کار در استرالیا پرداخت ‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در حالیکه دوره‌های تحصیلی آن‌ها در جریان است، هر هفته، تا 20 ساعت کار کنند. آن‌ها اجازه دارند در طول تعطیلات ترم خود، به تعداد ساعت‌های نامحدود کار کنند. دانشجویانی که دوره‌های تحقیقاتی و دکتری را تمام کرده‌اند، دارای حقوق کاری نامحدود هستند.

قبل از شروع به کار در استرالیا، شما باید درخواست یک شماره‌ی پرونده‌ی مالیاتی (Tax File Number) دهید.

مزایای کار در استرالیا

  • کارهای مرتبط با دوره‌های تحصیلی، در بازار کاری فارغ‌التحصیلان یک مزیت به حساب می‌آید
  •  کار پاره‌وقت، درآمد مفیدی را برای دانشجویان فراهم می‌کند
  •  کار در استرالیا، فرصت تمرین مهارت‌های زبان انگلیسی، ملاقات با افراد جدید و داشتن ارتباطات مفید را فراهم می‌کند

حقوق شما به‌هنگام کار در استرالیا

قبل از شروع به کار دارای حقوق در استرالیا، شما باید از حقوق و مسئولیت‌های خود به‌عنوان یک کارمند آگاه شوید. به‌هنگام کار در استرالیا، به این چند نکته دقت کنید:

  •  به شما باید حداقل حقوق یا بالاتر از آن پرداخت شود و شما تحت حمایت شرایط کاری مناسب تعیین‌شده برای شغل خود از سوی کمیسیون شرایط کاری جوانمردانه قرار دارید. پرداخت 'نقدی' حقوق، برخلاف قانون است.
  •  به‌دقت به انجام کار 'آزمایشی' بدون حقوق فکر کنید. شما باید برای تمام کارهایی که انجام می‌دهید، پول دریافت کنید (مگر آنکه موسسه‌ی آموزشی شما، برای تجربه‌ی کاری‌تان، چنین کاری را برای‌تان فراهم کرده باشد یا شما کار داوطلبانه انجام می‌دهید)
  •  قبل از امضای قرارداد استخدامی‌تان، آن را به‌دقت بخوانید.

قوانین ویزای دانشجویی

بسیاری از دانشجویان خارجی که در استرالیا درس می‌خوانند، دوست دارند در طول زمان تحصیل‌شان در این کشور کار کنند. برای این دانشجویان، آگاهی از قوانین کار تحت ویزای دانشجویی مهم است.

قوانین کار برای دانشجویان خارجی


دانشجویان خارجی در استرالیا، با داشتن یک ویزای دانشجویی معتبر و در حالیکه دوره‌ی آموزشی‌شان در جریان است، می‌توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و هیچ محدودیتی در زمینه‌ی تعداد ساعت‌هایی که یک دانشجوی خارجی می‌تواند در طول تعطیلات کار کند، وجود ندارد. یک هفته‌ی کاری در استرالیا، از دوشنبه تا شنبه‌ی بعد است. اگرچه دانشجویان اجازه دارند تا 90 روز قبل از شروع دوره وارد استرالیا شوند، اما اجازه ندارند تا بعد از شروع دوره‌ی تحصیلی‌شان، شروع به کار کنند.

محدودیت 20 ساعت کار هفتگی در استرالیا مشمول تمام کارهایی که دانشجو باید به‌عنوان بخشی از فرایند مطالعاتی یا آموزشی خود انجام دهد، نمی‌شود. اگر یک دانشجوی خارجی بیش از محدودیت کاری مشخص شده برای خود کار کند، ویزای او ممکن است کنسل شود.

قوانین کاری برای اعضای خانواده‌ی دانشجویان خارجی

اعضای خانواده‌ی (همسر و فرزندان) همراه با دانشجوی خارجی که دارای ویزای دانشجویی است، دارای حقوق کاری مشابهی همچون خود دانشجو هستند- 20 ساعت کار در هفته. بر خلاف خود دانشجو، حتی در طول تعطیلات هم اعضای خانواده‌ای او نمی‌توانند بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند. برای آن‌دسته از دانشجویانی که مدرک فارغ‌التحصیلی می‌گیرند، همچون مدرک کارشناسی ارشد، خانواده‌ی آن‌ها می‌توانند ساعت‌های نامحدود کار کنند. همچون خود دانشجویان، اعضای خانواده نیز اجازه ندارند تا بعد از شروع دوره‌ی تحصیلی، مشغول به کار شوند.

اجازه‌ی کار و درخواست ویزا

قبل از 26 آپریل 2008، دانشجویانی که درخواست ویزای دانشجویی برای استرالیا می‌دادند، باید جداگانه درخواست اجازه‌ی کار خود را ارائه می‌کردند. با این حال، از 26 آپریل 2008 به بعد، دانشجویان می‌توانند اجازه‌ی کارشان را به‌همراه دریافت ویزای خود دریافت کنند. این هم برای خود دانشجویان و هم برای هر عضو خانواده‌ی او که قصد سفر به همراه او تحت ویزای دانشجویی را دارد، به‌کار می‌رود. این کار باعث صرفه‌جویی در زمان و پول دانشجو به‌هنگام درخواست ویزا و اجازه‌ی کار شده است. هزینه‌ی درخواست ویزا در استرالیا در حال حاضر 535 دلار استرالیاست.

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در استرالیا دارند، قبل از درخواست ویزای دانشجویی، ابتدا باید از یک موسسه‌ی آموزشی در استرالیا پذیرش بگیرند. به‌هنگام درخواست ویزا، دانشجویان باید تائیدیه ثبت‌نام خود را که توسط موسسه‌ی آموزشی مربوطه در استرالیا صادر شده را ارائه دهند. این تائیدیه به‌عنوان مدرکی عمل می‌کند که آن دانشجو با هدف تحصیل، قصد اقامت در استرالیا را دارد. همچنین توصیه شده که بدلیل فرایند زمانی بررسی درخواست ویزا، دانشجویان بهتر است هرچه زودتر، درخواست ویزای خود را ارائه دهند.

قوانین و مقررات دیگر

قوانین و محدودیت‌های دیگر ویزای دانشجویی در استرالیا از این قرار است:

  •  دانشجویان باید به‌دنبال یک برنامه‌ی تحصیلی پیوسته باشند که توسط دولت استرالیا تائید شده است.
  •  دانشجویان باید تمام شرایط دوره‌ی آموزشی که در آن ثبت‌نام کرده‌اند، داشته باشند.
  • دانشجویان باید حضور رضایت‌بخشی در طول دوره‌ی تحصیلی‌شان داشته باشند و در هر دوره‌ی مطالعاتی که موسسه‌ی آموزشی‌شان مشخص کرده، پیشرفت داشته باشند.
  •  دانشجویان باید بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی (OSHC) داشته باشند.

کار در طول اقامت خود در استرالیا، راه خوبی برای دانشجویان خارجی است تا منابع مالی خود را تقویت کنند. با این حال، آگاهی از محدودیت‌های مشخص شده بر داشجویان خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر هر کدام از این قوانین را نقض کنید، ویزای دانشجویی شما ممکن است لغو شود و شما احتمالاً از استرالیا اخراج می‌شوید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: