مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سفر به حیات وحش استرالیا

سفر به حیات وحش استرالیا

سفر در دل حیات ‌وحش استرالیا

Australian Wildlife Journeys گروهی است مستقل تحت تملک چندین کارگزاری توریستی، که امکان مواجه‌ی عمیق با حیات ‌وحش در دل حیات ‌وحش را فراهم می‌کند، با تمرکز بر راهنمایی‌های تفسیری و باکیفیت و حفاظت از محیط زیست.

داستان حیات ‌وحش استرالیا آنقدر شنیدنی است که از افتخارات این سرزمین به حساب می‌آید. استرالیا میزبان غنی‌ترین آب‌های جهان از حیث تنوع زیستی، بالاترین تعداد گونه‌های بومی پرندگان، بالاترین تعداد خزندگان، و کیسه ‌داران مسحورکننده است. گروه مذکور آن دسته از علاقه‌ مندان به حیات ‌وحش را که مشتاق برقراری ارتباط با اقسام گوناگون حیات‌ وحش‌ در سکونت گاه‌های متنوع هستند به خواست خود می‌رساند و در عین حال از راهنمایان این عرصه نیز با نیت احیای اکوسیستم‌های ارزشمند حمایت می‌کند. برنامه‌هایی که این گروه به انجام آن ها اقدام می‌کند از این قبیل‌اند: تماشای پرندگان در پارک ملی کاکادو، غواصی در کنار کوسه ها و ‌نهنگ‌ها در پارک دریایی نینگالو، تماشای وال‌ها در نزدیکی رودخانه‌ی مارگارت، شنا در کنار لاک ‌پشت‌ها در اطراف «دیواره‌ی بزرگ صخره‌ای» یا گرفتن رد کوالاهای وحشی در کنار «جاده‌ی بزرگ اقیانوسی».

کویینزلند

منطقه‌ی استوایی کویینزلند شمالی تنها جایی در دنیا است که دو منطقه‌ی میراث جهانی (Wet Tropics و Great Barrier Reef) در کنار هم قرار گرفته ‌اند. این منطقه بهشتی است برای علاقه‌ مندان به حیات ‌وحش، و ترکیبی است بسیار نادر از شرایط اکولوژیکی. این منطقه به داشتن بالاترین تنوع پستانداران جنگل‌های بارانی می‌بالد، از جمله کانگوروهای درختی بنتس و لام ‌هوتس، روباه‌های پرنده‌ی عینکی، ساریق‌های دم‌حلقه‌ای رودخانه‌ی دین‌ تری و باندیکوت‌های دماغ‌ دراز شمالی. این منطقه میزبان بیش از ۴۰۰ گونه پرنده است، از جمله گونه‌هایی که نماد اینجا به حساب می‌آیند همچون کاسوواری جنوبی، مرغ ماهی‌خوار لاجوردی، مرغ تفنگچی ویکتوریاز و مرغ کریچ‌ ساز اطلسی. تمساح‌های آب‌ شور و دراگون جنگلی بوید نمونه‌هایی هستند از ۱۶۲ گونه خزنده‌ای که در این منطقه زندگی می‌کنند.

جنوب استرالیا

Exceptional Kangaroo Island

جزیره‌ی کانگورو سومین جزیره‌ی بزرگ استرالیا است و بیش از یک ‌سوم آن پارک ملی یا پارک حفاظت از حیات ‌وحش اعلام شده است. گروه Exceptional Kangaroo Island بیش از ۲۵ سال است که روایتی تخصصی از محیط طبیعی، و اقسام گونه‌های بومی و زیرگونه‌های محلی ساکن این اقامتگاه شگفت ‌انگیز را عرضه می‌کند.

بیش از ۹۰ درصد این سکونت گاه خاکی حیات ‌وحش را گیاه مالی و زمین‌های جنگلی ــ با اکثریت اکالیپتوس ــ تشکیل می‌دهد و در آن توازنی میان بوته‌ زار، سرخس ‌زار و جنگل برقرار است. این وضعیت فرصتی است برای گرفتن رد طیف وسیعی از حیوانات از جمله کانگوروی جزیره‌ی کانگورو، والابی تمر، مورچه ‌خورک نوک‌ کوتاه، کوآلا، بزمجه‌ی روزنبرگز و ۲۶۰ گونه پرنده از قبیل گونه‌ها‌ی درمعرض ‌خطر طوطی سیاه براق، سلیم کلاه ‌دار، غاز کیپ برن، سینه ‌سرخ، ایمیورن جنوبی و پرستوی دریای خزر ــ که گونه‌های اولویت ‌دار برای علاقه‌ مندان هستند. محیط دریا نیز به همین میزان متنوع است و فعالیت‌های برجسته در‌ آن از این قبیل ‌اند: راه رفتن در کنار شیرهای دریایی استرالیایی در یک ساحل بکر، گرفتن رد فک‌های خزدار و دماغ ‌دراز در پهنه‌ی مناظر چشم ‌نواز طاق آدمیرال، و بازدید از نمای آن‌ جهانی ریمارکبل راکس (صخره‌های چشمگیر).


Australian Coastal Safaris

شبه‌ جزیره‌ی ار معتدل‌ ترین قلمرو آبی استرالیا به حساب می‌آید و پذیرای خطوط ساحلی چشمگیر، تپه‌های ماسه‌ای پهناور، جزایر پرفراز و نشیب فراساحلی، خلیج‌های کوچک و دورافتاده، و خلنگ ‌زارهای ساحلی چشم‌ نواز است. گروه Australian Coastal Safari از سال ۲۰۰۵ به عرضه‌ی فعالیت‌های آبی ویژه‌ی این منطقه مشغول است، از جمله دیدار با شیرهای دریایی و دلفین‌های پوزه‌ دراز استرالیایی در خلال شنا کردن، غواصی درون قفس در کنار کوسه بزرگ سفید، ترسناک ‌ترین شکارچی اقیانوس، و تماشای هونهنگان جنوبی.

تجربیات شما به این خط ساحلی پهناور منحصر نخواهند ماند، زیرا این منطقه میزبان اشکال صخره‌ای متمایز، تاریخ غنی زمین ‌شناختی و تنوعی از گیاهان و جانوران است. جنوب شبه ‌جزیره‌ی ار میزبان ۲۷۰ گونه پرنده و ۱۹۰۰ گونه گیاه بومی است و این گستردگی فرصت‌های فراوانی را برای مشاهده‌ی کانگوروهای خاکستری غربی، کوآلاها، شترمرغ‌های استرالیایی، وامبت‌های بینی ‌مودار جنوبی ــ که در معرض تهدیدند ــ طوطی‌های پورت لینکلن، طوطی‌های صخره‌ای، چهچهه ‌زن‌های طلایی،‌ وراج‌های ابروسفید، اقسام پرنده‌های آبی در مرداب بزرگ، و طیفی از پرندگان دریایی همچون باکلان، چلچله‌های دریایی، صدف ‌گیرها، چوب‌پاهای سیاه بالدار، شترمرغ، و عقاب‌های دریایی سینه ‌سفید فراهم می‌کند.

تاسمانی

Premier Travel Tasmania

ایالت‌ ـ‌دولت زیبای تاسمانی بزرگترین جزیره‌ی استرالیا است و حدود ۴۰ درصد از زمین آن حفاظت ‌شده است. گروه Premier Travel Tasmania بیش از ۲۰ سال است که حیات‌ وحش سرشار، گیاهان متنوع، بیابان دست ‌نخورده و داشته‌های غنی این منطقه‌ی بکر را به دوست ‌داران عرضه می‌کند.

تاسمانی، که آن را بهترین منطقه برای دیدن کیسه‌ داران می‌دانند، همچنین سکونت گاهی مهم و حیاتی برای بسیاری از گونه‌های کمترشناخته‌ شده است، از جمله کوئول‌های شرقی و خال ‌دار، باندیکوت‌های خط‌ خطی شرقی و قهوه‌ای جنوبی، و کانگوروهای خرگوشی دماغ‌ دراز. این ها غیر از پلاتیپوس، مورچه ‌خورک نوک ‌کوتاه، کانگوروی فارستر، والابی بنتس، وامبت متعارف و مشهورترین جانوری که در این جزیره ساکن است، شیطان تاسمانی، هستند.

مناطق ثبت شده در فهرست میراث جهانی اینجا و آنجای این جزیره پراکنده‌اند: کوه‌های پرفرازونشیب، جنگ‌های بارانی معتدل، زمین‌های باتلاقی، سواحل سفید ماسه‌ای و سواحل صخره‌ای باعظمت از جنس دولریت. پرندگان بومی تاسمانی همچون خس‌نشین تاسمانی، رزیلای سبز، کاراوونگ سیاه و عقاب دم ‌گوه‌ای تاسمانی از دیدنی‌های مشهورند و همچنین نباید از‌ آنچه محیط دریایی تاسمانی عرضه می‌کند نیز غافل بود، همچون گروه‌های فک‌های خزدار استرالیایی، دلفین‌های متعارف و پنگوئن‌های کوچک دوست‌ داشتنی.

The Maria Island Walk

جزیره‌ی ماریا به ساحل شرقی تاسمانی بسیار نزدیک است. این جزیره که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، به‌ خاطر خرابه‌های تاریخی، خلیج‌های چشم ‌نواز، سواحل صخره‌ای و کوهستان‌های پرفرازونشیب، و سنگواره‌های جذابش مشهور است. اما آنچه بیشتر بازدیدکنندگان این جزیره را به خود جذب می‌کند مجموعه‌ی قابل ‌توجه پرندگان و حیوانات نادری است که اغلب دور از دسترس انسان‌ها در این جزیره ساکن‌اند.

تور «پیاده ‌روی در جزیره‌ی ماریا» یک تور چهارروزه است که شنیده‌ هایتان از این حیات‌ وحش چشم ‌گیر را به‌ کمک توضیحات راهنماهای حرفه‌ای به واقعیتی پیش روی چشمانتان بدل می‌کند. در جزیره‌ی ماریا، که مکانی حیاتی برای بسیاری از گونه‌های در معرض‌ تهدید و درمعرض‌ خطر است، فرصت‌های بسیاری در اختیار شما است تا متوجه حضور وامبت‌های متعارف، غازهای کیپ برن، کانگوروهای فارستر، والابی‌های بنتس، و پادی ‌ملون‌های تاسمانی بشوید، البته گاه‌گاه می‌توانید انتظار دیدن شیطان‌های تاسمانی را هم داشته باشید. همه‌ی پرندگان بومی تاسمانی پیش چشمان شما حاضرند، از قبیل مرغ‌های بومی تاسمانی، روزیلاهای سبز، مرغ‌های عسل ‌خوار زرد، مرغ‌های عسل‌ خوار سیاه‌سر و گردن‌ زرد، و پاردالوت‌های چهل ‌نقطه‌ی درمعرض ‌خطر. در ماه‌های گرم‌تر سال اکالیپتوس‌های آبی این جزیره سکونتگاهی کلیدی برای گونه‌ی به‌شدت درمعرض ‌خطر طوطی چابک هستند.

ویکتوریا

Echidna Walkabout Nature Tours

بیش از بیست سال است که گروه Echidna Walkabout Nature Tours با شور و علاقه به دنبال پیوند زدن مسافران با حیات ‌وحش متنوعی هستند که در پهنه‌ی رشته‌ کوه یویانگز، جاده‌ی بزرگ اقیانوسی، و گیپسلند شرقی وجود دارد. این آمیزه از جنگل‌های بارانی سرسبز و با عظمت، خلنگ ‌زارهای ساحلی، سواحل صخره‌ای شگفت، رودخانه‌های دست ‌نخورده و دشت‌های پوشیده از چمن فرصت مشاهده‌ی تعداد حقیقتا قابل‌ توجهی از گونه‌ها را که نماد استرالیا به حساب می‌آیند برای شما فراهم می‌آورد.

مهمانان می‌توانند در یویانگز با یک محقق کوالا همراه شوند تا درباره‌ی تاریخ و رفتار افراد در کولونی‌ها اطلاعاتی کسب کنند و این فرصت را نیز خواهند داشت تا با کندن چند گیاه هرز به بقای این جمعیت وحشی کمکی کنند. طیف گسترده‌ی کیسه‌ داران این سرزمین، همچون کانگوروهای خاکستری شرقی، والابی‌های باتلاقی و گردن‌ قرمز، و مورچه ‌خورک‌های نوک ‌کوتاه، پیش ‌کش‌هایی هستند که در سرتا سر این مناطق می‌توان با آن ها رو به ‌رو شد. گیپس‌ لند شرقی به ‌ویژه برای مسافرانی جذاب خواهد بود که به ساکنان خجالتی‌تر جنگل علاقه دارند، مثلا بادپرکیسه‌ داران شکم‌ زرد و تنومندتر، بزمجه‌های مشبک، شاه ‌طوطی‌های استرالیایی، مرغ شلاقی شرقی، مرغان کریچ ‌ساز اطلسی، انواع مرغان عسل ‌خوار، و مشهورترین مرغ نغمه‌ سرای استرالیا، دم‌ چتری فوق ‌العاده.

غرب استرالیا

Exmouth Dive & Whalesharks Ningaloo

اداره‌ی Exmouth Dive & Whalesharks Ningaloo که محور اصلی اکوتوریسم در این منطقه است، هم معنا است با تجربه ‌کردن گنجینه‌های آبی پارک دریایی آب‌ سنگ‌های نینگالو ــ این پارک دریایی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. آب‌ سنگ‌های نینگالو که در منطقه‌ی ساحلی نورس وست کیپ جای دارد، بزرگترین صخره‌های مرجانی نزدیک به ساحل در جهان به حساب می‌آیند و بیش از ۲۶۰ کیلومتر (۱۶۱ مایل) طول دارند. شهرت این آب ‌سنگ‌ها به خاطر تنوع زیستی آن ها است، با ۲۵۰ گونه مرجان، اقسام برهنه ‌آب ‌شش‌ها با رنگ‌های بی‌نظیر، و بیش از ۲۴۰ گونه‌ی متفاوت ماهی.

این منطقه میزبان تعداد زیادی از بزرگ ‌زیاگان است، از جمله بزرگترین ماهی دنیا، کوسه‌نهنگ. بازدیدکنندگان این امکان را دارند که در فاصله‌ی ماه‌های مارس و آگوست در کنار این موجودات باوقار شنا کنند. نهنگ‌های گوژپشت نیز هنگام بزرگترین مهاجرت دنیا، در فاصله‌ی ماه‌های می و نوامبر، به تعداد فراوان در این منطقه دیده می‌شوند و این اواخر با افزوده شدن امکان شنا در کنار این نهنگ‌ها فاصله‌ی ماه‌های آگوست تا نوامبر به یک زمان برجسته بدل شده است. سفره‌ ماهی‌ها، دوگانگ‌ها و لاک‌پشت‌ها را نیز در تمام طول سال می‌توان مشاهده کرد؛ در این میان سه گونه لاک ‌پشت در خلال ماه‌های تابستانی به ساختن لانه مشغول مي‌شوند.


Naturaliste Charters

بیش از بیست سال است که Naturaliste Charters سفرهای ماجراجویانه‌ی جذابی را در پهنه‌ی دریایی جنوب ‌غربی استرالیای غربی به علاقه ‌مندان عرضه می‌کند. این گروه فعالانه در چندین و چند پروژه‌ی علمی‌ـ‌محیطی از جمله پایش صوتی نهنگ‌ها و چند برنامه‌ی مربوط به محیط ‌زیست مشارکت می‌کند.

ژرف‌ دره‌ی برمر دیگر یکی از محبوب ‌ترین تفرج‌گاه‌هایی است که علاقه ‌مندان از سراسر دنیا برای تماشا کردن نهنگ‌ها به آن سر می‌زنند. این ژرف ‌دره هر سال در فاصله‌ی ماه‌های ژانویه و آوریل شاهد بازگشت بیش از ۱۰۰ نهنگ قاتل است. گونه‌های دیگری که در این منطقه می‌توان آن ها را مشاهده کرد دولفین‌ها، سیاماهی‌ها، عنبرماهی‌ها، شیرهای دریایی استرالیایی، ماهی‌های مرکب غول ‌پیکر و بسیاری از گونه‌های مرغ دریایی هستند.

شهر ساحلی و زیبای آگوستا، که در حاشیه‌ی منطقه‌ی رودخانه‌ی مارگارت قرار دارد، یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توان در استرالیا شاهد مهاجرت نهنگ‌های گوژپشت و هونهنگ‌های جنوبی به سمت شمال، از طریق پارک دریایی انگاری کیپس، بود. اگر باز هم به سمت شمال برویم به دانزبورو خواهیم رسید که به‌خاطر آب‌های آرام و ماسه‌های سفیدش مشهور است و به همین دلیل پیش‌ زمینه‌ی مناسبی برای مشاهده‌ی نهنگ‌های گوژپشت و نهنگ‌ های آبی‌رنگ، در هنگام مشایعت بچه‌ نهنگ‌ها به سمت قاره‌ی جنوب، است.

Boutique Wildlife Tours

سرزمین‌های مرتفع جنوبی در جنوب‌غرب سیدنی قرار دارند و بخشی از کوریدور بزرگ حیات ‌وحش غربی را تشکیل می‌دهند. این منطقه حلقه‌ی اتصال مهمی است برای مهاجرت گونه‌های حیات‌ وحش از منطقه‌ی میراث‌ جهانی کوهستان آبی به پارک ملی مورتون و برعکس. چندین رودخانه در این منطقه جاری‌اند و علاقه‌ مندان می‌توانند به لطف این رودخانه‌ها فرصت دیدن عجیب ‌ترین موجودات استرالیا، پلاتیپوس و کوآلا، را به دست بیاورند. این منطقه همچنین سکونتگاه کلیدی کانگوروهای خاکستری شرقی، والابی‌های گردن ‌قرمز، مورچه‌ خورک‌های نوک ‌کوتاه و گونه‌های متعدد پرندگان ــ با ۲۶۰ گونه‌ی ثبت ‌شده ــ است.

Boutique Wildlife Tours از سال ۲۰۱۰ تورهایی را مختص گروه‌های کم‌ تعداد برنامه‌ ریزی می‌کند به این قصد که شرکت ‌کنندگان بتوانند اوقات بی‌نظیری را با مشاهده‌ی حیات ‌وحش سپری کنند. تورهای روزانه‌ی این گروه با خروج از سیدنی به هنگام ناهار آغاز می‌شود و با بازگشت شب ‌هنگام به این شهر پایان می‌یابد. این کار به مهمانان اجازه می‌دهد تا از مشاهده‌ی حیوانات بومی به هنگام غروب، که در اوج فعالیتشان است، لذت ببرند و با استفاده از فیلترهای نور قرمز بسیاری از فعالیت‌های شبانه‌ی گونه‌های کسیه ‌دار، همچون ساریق‌های دم‌ قلم‌ مویی، بادپرکیسه ‌داران تنومندتر، بادپران شکری و وامت های متعارف را مشاهده کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: