مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
گردش در سیدنی

گردش در سیدنی

راهنمایی برای شهر سیدنی

سیدنی اولین ایستگاه در سفر بسیاری از افراد به استرالیا است و این بی دلیل نیست. سیدنی ترکیبی است وسوسه ‌انگیز، از چیزهای وج دآور و راحت. می‌توانید در خود شهر سیدنی نیز اسباب هیجان و تفریح خودتان را فراهم کنید اما اگر چند کیلومتری از شهر دور شوید به ساحل‌های مشهوری همچون بوندای و منلی می‌رسید که ماسه‌های طلایی‌شان در انتظار شما هستند. علاوه بر اینها سیدنی در آستانه‌ی طبیعت بی‌پایان قرار گرفته است و به همین دلیل نقطه‌ی آغازی است برای سفرهای یک ‌روزه، با هوای تازه، طعم‌های بی‌همتا و محلی‌هایی که گفتنی‌هایی چند، برای غنا بخشیدن به زندگی دارند. سیدنی یکی از دیدنی‌ترین شهرهای جهان است. اما چیزهای روزمره و شیوه‌ی عمومی زندگی اهالی آن نیز این شهر را یک شهر خاص کرده است.

جاذبه های شهر سیدنی

در ساحل بوندای، مشهورترین پهنه‌ی ماسه‌ای استرالیا، گردش کنید

برای دوست داشتن ساحل بوندای دلایل بسیاری وجود دارد. شما صرفا با چند دقیقه فاصله گرفتن از از شهر می‌توانید خود را در «حباب بوندای» غرق کنید. آنچه انتظار شما را می‌کشد لذت باورنکردنی موج‌ سواری، کافه‌ها و رستوران‌های فوق ‌العاده، فروشگاه‌های روزآمد و بسیاری چیزهای دیگر است که شما را به خود مشغول خواهد کرد. با محلی‌ها همراه شوید و در مسیر ساحلی بوندای تا کوجی ــ که یکی از پیاده ‌راه‌های پرمنظره‌ی سیدنی است ــ قدم بزنید. مسیر خود را از استخرهای اقیانوسی بوندای آیس‌ برگس آغاز کنید و ۶ کیلومتر (۳.۷ مایل) مسیر را از فراز تپه‌های میان دو ساحل تاماراما و کوجی طی کنید. اگر طی جشنواره‌ی «مجسمه در کرانه‌ی دریا» در شهر باشید، خواهید دید که این جاده با آثار هنری موقتی چهره‌ی دیگری خواهد یافت.

با صمیمیت نزدیک حیوانات باغ‌ وحش بایستید

سرزدن به حیوانات باغ‌ وحش تارونگای سیدنی را در برنامه‌هایتان بگذارید. برای رسیدن به محل شگفت ‌انگیز نگه‌ داری این حیوانات در کنار آب صرفا باید با قایق دوازده دقیقه‌ای را از اسکله‌ی سیرکیولار به سمت شمال بروید. باغ‌ وحشی تارونگای سیدنی میزبان بیش از ۴۰۰۰ حیوان بومی و غیربومی است، از جمله گوریل، پلنگ، شامپانزه، زرافه، شیر دریایی استرالیایی، کانگورو و کوآلا. وقتی کاملا به نزدیکی این حیوانات رسیدید، با استفاده از مسیرهای طنابی بالای درختان («طناب‌های وحشی») می‌توانید از منظری جدید به حیات ‌وحش نگاه کنید ــ بیش از ۶۰ موقعیت چالش ‌برانگیز بر فراز طناب‌های مرتفع، که روی هم چهار مسیر مختلف را تشکیل می‌دهند، چالش‌هایی از قبیل زیپ ‌لاین، بالارفتن از طناب و پل‌های معلق. برای گذراندن شب می‌توانید در «غرش و خروپف» جایی رزرو کنید و شب را در باغ‌ وحش و در چادرهای سبک شکاری بگذرانید و از نزدیک شاهد رفت‌ و آمد حیوانات باشید.

روز را در خانه‌ی اپرای سیدنی سپری کنید

برای تجربه کردن برنامه‌ها و امکانات خانه‌ی اپرای سیدنی راه‌های فراوانی پیش پای شما است. خانه‌ی اپرای سیدنی شاهکاری است، از معماری قرن بیستمی. این ساختمان که در اسلکه‌ی سیرکیولار قرار دارد هر هفته میزبان بیش از ۴۰ اجرا است. برای ‌آخرین اجراهای «اپرا استرالیا» بلیتی بخرید و این تجربه‌ی حقیقتا نمادین از شهر سیدنی را به فهرست جاهایی که باید می‌رفتید و رفته‌اید اضافه کنید. اگر دیدن حال‌ و هوای پشت ‌صحنه‌ی تئاتر برای شما جذاب است، در تور دوساعته‌ی پشت‌ صحنه ثبت ‌نام کنید. این تور مهمانان را به فضای پشت‌ صحنه و به قلمرو اختصاصی بازیگران می‌برد، و در اتاق انتظار بازیگران صبحانه‌ای مفصل و کامل را نیز برای مهمانان تدارک می‌بیند. این تورها هر روز ساعت ۷ صبح کار خود را آغاز می‌کنند. برای پایان دادن به همه‌ی این سرگرمی‌ها، شام خود را، نشسته در برابر منظره‌ی بندرگاه، در رستوران به‌نه‌لانگ ــ با سرآشپزی پیتر گیلمور ــ صرف کنید. این رستوران یکی از پرجایزه ترین رستوران‌های باکیفیت استرالیا است که خدمات کاملی را به مهمانان خود عرضه می‌کند.

خود را به بالای پل هاربر سیدنی بکشانید

پل هاربر سیدنی، که به «چوب لباسی» هم مشهور است و ساخت آن به سال ۱۹۳۲ باز می‌گردد، یکی از عظیم‌ ترین دستاوردهای مهندسی استرالیا است. بازدیدکنندگان می‌توانند بی هیچ مانعی بر روی این سازه‌ی وسیع قدم بزنند یا دوچرخه‌ سواری کنند، اما اگر در پی فرصتی هستید تا خود را به اوج این بنا برسانید و از منظره‌های سرتاسری و ب ی‌رقیب آن لذت ببرید در تور بریج ‌کلایمب (صعود از پل) نام‌ نویسی کنید. به همراهی این گروه‌ از طاق‌های این پل بالا می‌روید تا سرانجام به بالاترین نقطه‌ی آن که ۱۳۴ متر (۴۴۰ پا) بالاتر از سطح دریا است برسید. به هیچ مهارت خاصی برای بالا رفتن از این سازه نیاز ندارید و برای طی این مسیر بازه‌های مختلفی در طول روز وجود دارند، از جمله هنگام طلوع و غروب خورشید.


شام را در رستوران‌های برتر سیدنی صرف کنید

اهالی سیدنی خورد و خوراکشان را جدی می‌گیرند و حضور اغلب رستوران‌های جایزه‌ دار و خلاق استرالیا در این شهر شاهدی برای اثبات این ادعا است. در رستوران «کی» (اسکله) شام بخورید و محصولات طبیعی و زیبایی را بچشید که تصویری از استرالیا در ظرف غذا هستند. رستوران آریا انتخاب فوق ‌العاده‌ی دیگری است برای یک شام کامل، در کنار منظره‌ای شگفت ‌انگیز از پل هاربر و خانه‌ی اپرا. اگر به دنبال یک رستوران آرام و بی‌سروصدا هستید، به رستوران آقای ونگ بروید. این رستوران غذاهای مدرن کانتونی را در یک فضای مستعمارتی فرانسوی در خیابان بریج عرضه می‌کند و در میان این غذاهای کانتونی اردک پکنی‌اش افسانه‌ای است. گزینه‌ی دیگر این است که به محله‌ی ساری هیلز در بخش قدیمی شهر، که با خودرو ۱۰ دقیقه‌ای با مرکز سیدنی فاصله دارد، بروید و در رستوران‌های جوان ‌پسندی همچون چین چین و فایردور غذا بخورید.

سوار قایق شوید و به منلی بروید

منلی، در شمال سیدنی، به‌خاطر بسترهای موج ‌ساز خط ساحلی‌اش که برای موج ‌سواری مناسب‌اند و به ‌خاطر پیاده‌ راه‌های پرمنظره و کافه‌های آرامش مشهور است. سفر به منلی، که از اسکله‌ی سیرکیولار نیم ساعتی با قایق فاصله دارد، یک گردش خانوادگی بی‌نقص است. با تور غواصی اکوترژرز (گنجینه‌های اکولوژیک) همراه شوید تا بیش از ۲۰۰ گونه ماهی، از جمله گونه‌ی مشهور هامور آبی، را در آب‌های آرام و شفاف نزدیک ساحل شلی در منطقه‌ی منلی کشف کنید. همچنین می‌توانید توانایی‌تان را برای موج‌ سواری ایستاده با پارو امتحان کنید. لوازم این کار را می‌توانید از مرکز کایاک منلی اجاره کنید. از خوردن فیش ‌اند ‌چیپس‌های رستوران‌های بیرون‌ بر متعددی که در این منطقه وجود دارند لذت ببرید یا در رستوران افسون‌ کننده‌ی «غذاهای سوئدی فیکا» بنشینید و غذا را صرف کنید ــ چشیدن پودینگ کلوچه‌ی دارچین را فراموش نکنید. آخر هفته ‌ی تان را در همین این منطقه سپری کنید و شب را در «سبل» که در چند قدمی ساحل قرار گرفته است صبح کنید.

در جزیره‌ی کوکاتو کمپ بزنید

شب را در جزیره‌ی کوکاتو، که در وسط بندرگاه سیدنی جای گرفته است، به صبح برسانید و هنگام بیدار شدن چشمانتان را به یکی از عالی‌ترین منظره‌های دنیا باز کنید. می‌توانید چادرتان را با خودتان بیاورید یا تجهیزات یک کمپینگ مجلل را، که توسط متخصصان تهیه شده است و در کنار باقی چیزها تخت، چراغ بادی و لوازم حمام را هم شامل است، رزرو کنید. کمپ ‌کنندگان به حمام آب داغ و یک آشپزخانه‌ی مشترک کمپینگ دسترسی دارند، البته اگر علاقه‌ای به آشپزی ندارید می‌توانید بسته‌های صبحانه و باربیکیو را سفارش بدهید.

خود را در زیبایی طبیعی کوهستان آبی غرق کنید

پارک ملی کوهستان آبی علاوه بر صخره‌های شکل‌ دارش، با نام «سه خواهر»، به‌ خاطر هتل‌های غریب و شهرهای کوچک افسون‌ کننده‌اش هم مشهور است. این پارک ملی کمتر از یک سواری دوساعته با سیدنی فاصله دارد. در این پارک شما می‌توانید وسعتی یک میلیون هکتاری (۲.۵ میلیون جریب) از جنگل‌های بلند، سواحل صخره‌ای ماسه ‌سنگی، آبشارها و علف ‌زارها را بکاوید، چه با دوچرخه ‌سواری کوهستانی، چه با پایین آمدن از صخره‌ها و چه با پای پیاده. برای لذت بردن از یک چشم‌ انداز بی‌نظیر به سمت سنیک ورلد در کاتومبا بروید تا از تله‌ کابین، پیاده‌ روهای مرتفع قرارگرفته بر فراز شاخ‌ و ‌برگ درختان جنگل‌های بارانی، و یک پل زیر شیشه‌ای معلق نگاهی به اطراف بیندازید. بعد از سپری کردن ساعات اولیه‌ی صبح در این کندوکاو، در هتل هیدرو مجستیک توقفی بکنید و یک سینی چای با مخلفات سفارش بدهید.

فرهنگ باستان را در یک شهر مدرن پی بگیرید

میراث بومیان استرالیا به مکان‌های نامسکون تقلیل نیافته است، بلکه طنین‌های آن را در قلب سیدنی نیز می‌توان شنید. برای کاویدن در فرهنگ بومیان در سیدنی، در تور پیاده‌ی به‌ شدت خودمانی و دوستانه‌ی مؤسسه‌ی Dreamtime Southern X با نام «صخره‌ها» یا در تور محله‌ی بارانگارو توسط مؤسسه‌ی «تورهای بومی و فرهنگی» شرکت کنید. در «موزه‌ی استرالیا» نیز می‌توانید به سراغ گالری‌های شگفت ‌انگیز «هنر ملت‌های نخستین» بروید. این گالری‌ها میزبان یکی از زیباترین مجموعه اقلام متعلق به جزیره‌ نشینان تنگه‌ی توریس و بومیان استرالیا است. در تورهای راهنمادار مجموعه‌ی مجلل باغ‌های گیاه‌ شناسی سلطنتی شرکت کنید تا با کاربردهای گیاهان آشنا شوید، طعم غذاهای علفزاری را بچشید و در یک کلاس هنری دستان خود را به کار بگیرید. حتما هنگام حضور خود در سیدنی بررسی کنید که آیا گروه بانگارا نمایشی را همزمان با اقامت شما اجرا می‌کند یا نه. این گروه از اعتباری جهانی برخوردار است و از گروه‌های پیشتاز هنرهای نمایشی استرالیا است. اگر این کندوکاوها شما را راضی نمی‌کند، به پورت استیونز بروید و به همراه یک راهنمای بومی و با ماشین چهارچرخه به دل تپه‌های عظیم ماسه‌ای بزنید.

در رویدادهای باورنکردنی شرکت کنید

سیدنی میزبان بعضی از مهیج ‌ترین رویدادهای سالانه در استرالیا است. دیدن نورهای خیره‌ کننده، راه‌ پیمایی‌های پرشروشور و آتش‌ بازی‌های پرسروصدا در سیدنی اتفاقی معمول است. «ویوید سیدنی» جشنواره‌ای از نور، موسیقی و ایده‌های مختلف است که در ماه‌های می و ژوئن شهر را چراغانی می‌کند. در این روزها حواستان به دوروبر باشد، چون در این ایام پل هاربر، خانه‌ی اپرای سیدنی و خط افق شهر سیدنی در رنگ و جلوه‌های هنری غرق می‌شوند. جشن‌های سال نو در سیدنی، با آن آتش ‌بازی‌های گسترده که از نمادین ‌ترین بناهای بندرگاه به آسمان پرتاب می‌شوند، شهرتی جهانی دارد. جشنواره‌ی قمری سیدنی با اجرای مسابقه‌ی قایق‌های دراگون و برقراری بازارهای رنگ ‌به ‌رنگ آغاز سال نوی قمری را پاس می‌دارد و هر ساله در ماه‌های فوریه و مارس جشنواره‌ی «سه‌ شنبه‌ی اعتراف» با یک راهپیمایی حماسی و رنگارنگ تنوع انسان‌ها را جشن می‌گیرد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: