مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
جاذبه های فرهنگی استرالیا

جاذبه های فرهنگی استرالیا

جاذبه‌های فرهنگی استرالیا

مجموعه‌ای از جاذبه‌های فرهنگی، که نماد استرالیا هستند، توان خود را گرد هم آورده‌اند تا بهترین پیشکش‌های فرهنگی استرالیا به جهان را تشکیل دهند.

اصلی‌ترین جاذبه‌های فرهنگی استرالیا روایتی هستند از اینکه چگونه مناطقی که از نظر جغرافیایی، نژادی و فرهنگی متنوع بوده‌اند مفهوم ملیت استرالیایی را با آغوش باز پذیرا شده و آن را از نو شکل داده‌اند. این جاذبه‌ها عرضه‌ کننده‌ی روایت‌های فرهنگی‌اند و از طریق کندوکاو در تاریخ این کشور و نشان دادن زندگی درحرکت، معاصر و خلاق آن، برای بازدید کنندگان روزنه‌ای را به سمت فهم معنای استرالیایی بودن می‌گشایند.

موزه‌ی ملی استرالیا، کانبرا

در موزه‌ی ملی استرالیا (NMA) از منظری نو و بی‌همتا به تاریخ استرالیا بنگرید. این موزه، که در کناره‌ی دریاچه‌ی برلی گریفین در کانبرا قرار داد و بنای آن نیز به‌ خودی ‌خود از نظر معماری تماشایی است، داستان ۶۵۰۰۰ ساله‌ی تاریخ استرالیا را از منظر سرزمین، ملت و مردمانش روایت می‌کند.

از زمین فاصله بگیرید تا بعضی از عظیم ‌ترین بناهای استرالیا را از زوایای مختلف ببینید. تورهای «درون، بالا و پشت صحنه‌ها» شما را در یک بالون اختصاصی هوای ‌داغ ‌بر فراز منظره‌ی پرابهت کانبرا به پرواز درمی‌آورند و در یک سفر هیجان ‌انگیز تا موزه‌ی ملی استرالیا می‌برند. در ادامه شما پیش از باز شدن درهای موزه به روی عموم به این موزه وارد می‌شوید و در یک تور سفارشی با همراهی سرپرست موزه مجموعه‌‌ داشته‌های این موزه و اشیاء تحسین ‌برانگیز آن را که از پهنه‌ی تاریخ بومیان و ساکنان جزیره‌ی تنگه‌ی تورس و از سکونتگاه‌های اروپایی به دست آمده‌اند می‌کاوید. در پایان یک صبحانه‌ی مفصل در انتظار شما است، آن هم در حالی که به منظره‌ی سحرانگیز دریاچه‌ی برلی گریفین چشم دوخته‌اید. بقیه‌ی تورهای خصوصی موزه‌ی ملی استرالیا شامل «تاریخ‌های بزرگ» و «کاویدن در انبار» هستند. این تورها دسترسی شما به مجموعه‌های خاص این موزه را ممکن می‌کنند و یک نهار را هم در کنار دریاچه برایتان تدارک می‌بینند.

ساختمان مجلس استرالیا،‌ کانبرا

ساختمان مجلس استرالیا در کانبرا که از نظر معماری بنایی پرابهت است، چنان طراحی شده که دسترسی عموم مردم را تسهیل و مشارکت عمومی را تقویت کند؛ طراحی این بنا در عین حال با آب‌ و هوا، چشم ‌اندازها، پوشش گیاهی و حتی نوع نور استرالیا متناظر است.

حیات جلویی این بنا بازتابی است از سرآغازهای باستانی استرالیا: یک زمین موزاییک ‌شده‌ی ۱۹۶ متر مربعی (۲۱۱۰ پای مربع) که به‌ دست مایکل نلسون جاگامارا، هنرمند بومی، طراحی شده است.. درون این بنا یک مجموعه‌ی هنری خیره ‌کننده و همچنین فرشینه‌ی تالار بزرگ، که آرتور بوید، هنرمند شناخته ‌شده‌ی استرالیایی، آن را طراحی کرده است، وجود دارد. برای بافتن این فرش چهارده بافنده بیش از دو سال به‌صورت تمام ‌وقت به فعالیت مشغول بوده‌اند تا توانستند آن را به پایان برسانند. مسافران می‌توانند به تماشای «وقت سؤال» ــ یعنی آن هنگامی که مجلس به بررسی کار دولت می‌پردازد ــ بنشیند و شاهد فعالیت‌های مجلس باشند. وقت سؤال در روزهایی که مجلس جلسه دارد هم در محل خانه‌ی نمایندگان و هم در محل مجلس سنا برگزار می‌شود و زمان محبوبی برای بازدید مردم از مجلس به حساب می‌آید.

با شرکت در تور «بیش از سیاست» به پشت‌ صحنه‌ی ساختمان مجلس راه پیدا کنید. این تور امکان گردش در مجموعه‌های هنری و مجموعه مبلمان موجود در مجلس را، که ورود به آن ها معمولا ممنوع است، به بازدیدکنندگان می‌دهد و در پایان شامی را برای شرکت ‌کنندگان تدارک می‌بیند که معمولا برای ملاقات با مقامات سیاسی ترتیب داده می‌شود، همراه با نوشیدنی‌های منطقه‌ی کانبرا.

بنای یادبود جنگ استرالیا، کانبرا

بنای یادبود جنگ استرالیا ترکیبی است از یک زیارتگاه، یک موزه در رده‌ی جهانی و یک آرشیو مفصل. این بنای بادبود که از منظر معماری باعظمت است، روزنه‌ای است به چیستی معنا استرالیایی بودن. تالار حیرت ‌انگیز خاطره‌ها، کف‌ پوش موزاییکی مجذوب ‌کننده‌ای دارد که یکی از بزرگترین کف ‌پوش‌های موزاییکی دنیا است و مسافران می‌توانند در این تالار به آرامگاه سرباز گمنام استرالیایی ادای احترام کنند و یک گل ‌سینه‌ی خشخاش به سینه بزنند. با تور «روح ملت» همراه شوید تا به‌ طور اختصاصی مجموعه‌ی بی‌همتای نامه‌ها، نقشه‌ها، عکس‌ها و یادداشت‌های روزانه‌‌ی زیبا و نادر این مجموعه را بکاوید، اشیائی که داستان مردان و زنانی را روایت می‌کنند که در ارتش استرالیا خدمت می‌کردند‌ و بعضی از آنها جان خود را در این راه دادند.

گالری ملی استرالیا، کانبرا

گالری ملی استرالیا مجموعه‌ی هنرهای ملی استرالیا را میزبانی می‌کند و نماینده‌ای است از فرهنگ بصری و روحیه‌ی کشور استرالیا. بازدیدکنندگان این گالری جهانی را تجربه می‌کنند که از منظر چشم هنرمندان دیده شده است. این گالری که شاهکاری از معماری مدرن به‌ حساب می‌آید صرفا چند دقیقه با فرودگاه و مرکز شهر فاصله دارد.

در تور «بزم نمادها» یک راهنمای متخصص داستان شش اثر از آثار این گالری را در یک تور اختصاصی، که خارج از وقت رسمی گالری برگزار می‌شود، برای علاقه ‌مندان روایت می‌کند. بعد از این تور، مهمانان در یک سالن اختصاصی که مشرف به دریاچه است، به صرف یک شام دیدنی و اشتها برانگیز دعوت می‌شوند. هر یک از شش مرحله‌ی صرف غذا از یکی از آثاری که در تور بررسی شده‌اند الهام گرفته شده است و شبی به ‌یادماندنی را برای شما می‌سازد که با گرفتن یک هدیه و یک یادداشت شخصی از مدیر موزه کامل می‌شود.

موزه‌ی ملی دریایی استرالیا، سیدنی

موزه‌ی ملی دریایی استرالیا که در دارلینگ هاربر قرار دارد، نمایشگاه‌ها، برنامه‌ها و رویدادهایی را عرضه می‌کند که داستان سرزمین استرالیا را بازگو می‌کنند، از قبیل نوع نگاه مردمان بومی به چیزها، کاوش‌های دریایی اولیه و استعمارگری، مهاجرت، حفاظت از اقیانوس و پیوند عمیق استرالیا با دریا. این موزه همچنین میزبان یکی از بزرگترین ناوگان‌های شناور دنیا است، از قبیل نسخه‌ی بدل کشتی کاپیتان کوک با نام HMB Endeavour، ناوشکن HMAS Vampire و زیردریایی سابق نیروی دریایی با نام HMAS Onslow. شما می‌توانید سوار همه‌ی این شناورها بشوید و در آن ها بگردید. تور «قایق ‌رانی در تاریخ دریایی استرالیا» بازدید کنندگان را به سفری در تاریخ بومی و اولیه استرالیا می‌برد و یکی از بخش‌های آن سوار شدن به کشتی لاگر قدیمی‌ای با نام جان لوییس است که برای صید مروارید استفاده می‌شده است. شما در این کشتی با مردمان گادیگال که نخستین ساکنان این سرزمین بوده‌اند آشنا می‌شوید.

تور «سواری دریایی مجلل در بندرگاه»، که بر روی یک کشتی بخار سبک ادواردی با نام انا برگزار می‌شود، شما را به سفری نوستالژیک در زمان می‌برد، زیرا شما در این تور قدم در جای پای نخبگان صد سال پیش جامعه می‌گذارید. این تور خصوصی چهارساعته همچنین شامل یک وعده‌ غذای خوشمزه و خوش‌ خوراک در کنار نوشیدنی‌های ناب استرالیایی است. اگر می‌خواهید نگاهی به پشت‌ صحنه‌ی ساخته‌های افسانه‌ای بیندازید ــ همچون بقایای کشتی باتاویا و یک کره‌ی سماوی مربوط به سال ۱۶۰۲، که از آن ویلم یانسون بلاو بوده است ــ تور «گنجینه‌های پنهان و ساخته‌های باستانی» شما را ناامید نخواهد کرد. علاوه بر دیدن اشیاء مهمی که در معرض دید عموم بازدید کنندگان نیستند، این تور همچنین به شما این فرصت را می‌دهد تا نگاهی به آزمایشگاه حفاظتی موزه و کار مرمت بیندازید.


اپرا استرالیا، سیدنی

سفر به سیدنی بدون دیدن یک اجرای زنده در مشهورترین ساختمان این شهر، یعنی خانه‌ی اپرای سیدنی، کامل نیست. در فصل برگزاری اجراها، اپرا استرالیا میزبان اجراهایی از  با شهرت جهانی، مثل پوچینی و موتزارت، و همچنین اجراهایی معاصرتر که محبوب‌ترین‌های برادوی هستند، است.

اگر می‌خواهید بر روی صحنه بدرخشید در «اپرا استرالیا: ستاره بودن در خانه‌ی اپرای سیدنی» ثبت ‌نام کنید. آغاز این ماجراجویی هیجان ‌انگیز امتحان کردن لباس‌ها و کلاه‌ گیس دو روز پیش از اجرا است و اوج آن ورود به صحنه‌ی نمایش در خانه‌ی اپرای سیدنی است که صرفا یک بار در همه‌ی عمر شما اتفاق خواهد افتاد. در این اجرا شما یک نقش فرعی بدون دیالوگ را با همراهی گروه کر اپرا استرالیا اجرا خواهید کرد.

اگر ماندن در پشت‌ صحنه را ترجیح می‌دهید، در تور «تجربه‌ی اپرا استرالیا» ثبت ‌نام کنید و شبی به همان مقدار به ‌یادماندنی را برای خود بسازید. همزمان با آنکه با منظره‌ی بندرگاه سیدنی به صرف شام مشغولید، یکی از خوانندگان اصلی، یکی از اعضای گروه کر یا یکی از اعضای خلاق گروه اپرا می‌کوشد شما را از نزدیک با زندگی در اپرا آشنا کند. بعد از شام به شما یک صندلی درجه‌ی اول در یک نمایش اپرا اختصاص داده می‌شود و پس از اجرا هم گردش در پشت‌ صحنه‌ی مرکز اپرای اپرا استرالیا در انتظار شما خواهد بود.

خانه‌ی اپرای سیدنی، سیدنی

خانه‌ی اپرای سیدنی شناخته ‌شده‌ترین مؤسسه‌ی فرهنگی استرالیا و یکی از مکان‌های مشهور برای گردهم‌آیی مردم است. این بنا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و شاهکاری از نبوغ خلاقانه‌ی انسان و مرکزی با اعتبار جهانی برای هنرهای نمایشی دانسته شده است.

اگر می‌خواهید بدانید که در این مکان نمادین برگزاری نمایش چه فرایندی دارد با تور «خانه‌ی اپرای سیدنی: چشیدن طعم اپرا» همراه شوید. در این تور، شما نگاهی اختصاصی و بی‌واسطه به پشت پرده‌ی جایگاه نمایش خواهید انداخت و به تاریخ جذاب و داستان‌های ساکنان این ساختمان نمادین گوش خواهید داد. شرکت اختصاصی در یک تک ‌خوانی اپرا و ملاقات با خواننده و پیانیست‌ بعد از این اجرا نیز بخشی از این تور است ــ اگر بخواهید می‌توانید شام را هم به‌طور خصوصی با این افراد صرف کنید.

اگر می‌خواهید با پرستیژ در خانه‌ی اپرای سیدنی بگردید، در تور «شبی فوق‌العاده را مثل یک ستاره بگذرانید» شرکت کنید. این تور یک تور شبانه‌ی افسون‌ کننده و وی ‌آی ‌پی «زیر بادبان‌های» این بنای نمادین است. بعد از این تور، شام در رستوران‌های صاحب سبک بنه‌ لانگ یا آریا در انتظار شما است و شما این امکان را دارید که شرکت در یک اجرا در رده‌ی جهانی را هم به فهرست تور خود اضافه کنید.

موزه‌ی پایه ‌گذاران کوانتاس، لانگ ‌ریچ

هواپیمایی ملی استرالیا، کوانتاس، در سال ۱۹۲۰ میلادی در لانگ ‌ریچ، در بیایان‌های کویینزلند، پایه ‌گذاری شد. موزه‌ی پایه ‌گذاران کوانتاس داستان این شرکت هواپیمایی را بازگو می‌کند و برای این کار از صفحه‌های نمایش با اطلاعات توضیحی، نمایشگاه‌های مشارکتی، نسخه‌ی بدل هواپیماها و ساخته‌های اصلی و واقعی استفاده می‌کند. مجموعه‌ی این موزه نمونه‌ی از پنج هواپیما با اهمیت بین‌المللی را نیز در خود دارد ــ سوپر کانستلیشن، PBY Catalina Flying Boat، داگلاس DC3 و بویینگ ۷۰۷ و ۷۴۷.

تور طلایی «روح استرالیا» با یک تور راهنمادار سه‌ ساعته‌ی در دو بویینگ مذکور آغاز می‌شود و در این زمان شما فرصت این را دارید که از دستگاه ضبط اطلاعات پرواز در جعبه‌ی سیاه هواپیما دیدن کنید، چگونگی قرار دادن درهای هواپیما در حالت اضطراری را یاد بگیرید، در صندلی خلبان بنشینید، محل بارها و بیرون هواپیمای سوپر کانتلیشن را بکاوید و بر روی بال‌های دو هواپیمای بویینگ نام‌برده راه بروید. در ادامه‌ی این تو شما به همه‌ی موزه دسترسی خواهید داشت. صرف نهار و گرفتن یک عکس یادگاری شخصی هم پایان این تور است.

ورزشگاه بیضی ‌شکل آدلاید، آدلاید

ورزشگاه بیضی ‌شکل آدلاید، که در سال ۱۸۷۱ بنا شده است، هسته‌ی منطقه‌ی احیا‌شده‌ی حاشیه‌ی رودخانه در آدلاید به حساب می‌آید. این نوسازی همه ‌جانبه ورزشگاه بیضی ‌شکل آدلاید را به یک استادیوم نمونه‌ی مدرن بدل کرده و همزمان تاریخ و افسون شایان‌توجهش را حفظ کرده است.

دوست ‌داران کریکت عاشق تور «تور سفارشی در ورزشگاه بیضی ‌شکل آدلاید» خواهند شد. این تور اعماق زندگی و روزگار بزرگترین چوب‌ زن کریکت، سر دونالد بردمن، را می‌کاود. علاوه بر این، این ماجراجویی یک گردش گزینش ‌شده در مجموعه‌ی داشته‌های بردمن و لوازم شخصی او و همچنین موزه‌ی بادی‌لاین را در بر دارد. در ادامه بازدید از اتاق تماشای بازیکنان و ملاقات با نگهبان اصلی زمین در انتظار شما است.

با شرکت در تور «صعود به سقف: تجربه‌ی آدلاید از ارتفاع» این ورزشگاه بیضی ‌شکل را از بالا نگاه کنید. این صعود راهنمادار شما را به مرتفع ‌ترین نقاط سقف این ورزشگاه می‌برد و در آن ارتفاع شما خواهید توانست از چشم ‌اندازی تازه به شهر آدلاید نگاه کنید. در ادامه‌ی این تور و پیش از بازگشتن به سطح زمین، بر روی سقف این ورزشگاه یک دیس از محصولات محلی و نوشیدنی‌های شفاف جنوب استرالیا ــ که برای همه‌ی شرکت ‌کنندگان است ــ انتظار شما را می‌کشند.

موزه‌ی هنر کهن و نو (MONA)، هوبارت

مونا بزرگترین گالری و موزه‌ی خصوصی استرالیا است. در این موزه مجموعه‌ای متنوع از دارایی‌های دیوید والش، مالک این موزه، به نمایش گذاشته شده است. محوطه‌ی مونا ــ در کرانه‌ی رودخانه‌ی درونت در نزدیکی هوبارت ــ همچنین میزبان نوشیدنی ‌سازی موریلا، یک رستوران جایزه‌ دار، چند کافه، چند اقامتگاه آلاچیقی مجلل، و مو برو، بزرگترین نوشیدنی‌ سازی خانگی در تاسمانی، است.

با شرکت در تور «بعدازظهر به سبک یک ستاره‌ی راک‌» یک بعدازظهر هنری و مفرح را تجربه کنید. آغاز این تور ورود به این موزه و استقبال از شما با نوشیدنی ترکیبی افسنطین است. در ادامه به کافه و رستوران فارو که در این موزه قرار دارد می‌روید و به صورت وی ‌آی ‌پی به خوردن غذا و چشیدن طعم نوشیدنی‌های اعلی این کافه می‌پردازید. بعد از اتمام خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها، به ‌طور اختصاصی به آثار هنری جیمز تورل در دو مجموعه‌ی «دیدن نادیده‌ها» و «وزن تاریکی» نگاهی می‌اندازید و حواس خود را غرق لذت خواهید کرد.

اگر می‌خواهید مجموعه‌ی اثرگذار آثار این هنرمند را که با اشکال نوری کار می‌کرده است ببینید، ثبت‌نام در «تورل تام‌وتمام» را مد نظر داشته باشید. با ثبت ‌نام در این بسته‌ی فرهنگی شما خواهید توانست یک شبانه‌روز کامل را در کنار آثار این هنرمند بگذارنید و به آنها با دقت نگاه کنید و همزمان از دانش تخصصی یکی از ناظران هنری متخصص این موزه استفاده کنید. ماجراجویی شما در این موزه به همین جا ختم نمی‌شود: صرف یک شام اشتها برانگیز در رستوان فارو، اقامت شبانه در یکی از آلاچیق‌های مجلل و صرف صبحانه در رستوران سورس هم بخش‌های دیگر این برنامه هستند. اگر به ‌دنبال یک چشم ‌انداز حقیقتا بی‌همتا به مجموعه‌ی هنری این موزه هستید، این مجموعه را از منظر پایه‌ گذار این موزه، یعنی دیوید والش، ببینید. تور «صرف شام با دیوید» یک ماجراجویی دوروزه‌ی مجلل است که جابجایی با جت خصوصی، تور وی‌ آی ‌پی موزه، دو شب اقامت در آلاچیق‌های مونا و یک غذای مفصل، خصوصی و اشتها بر انگیز در رستوران سورس در کنار دیوید بخش‌های آن را تشکیل می‌دهند.

محوطه‌ی تاریخی پورت آرتور، هوبارت

محوطه‌ی تاریخی پورت آرتور سالم ‌ترین تبعیدگاهی است که در استرالیا همچنان پابرجا مانده است. این تبعیدگاه یکی از مهم ‌ترین محوطه‌های تبعیدگاهی برجای‌ مانده در دنیا از دورانی است که امپراتوری بریتانیا تبعیدیان خود را به مستعمرات خود می‌فرستاد. این محوطه که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است، تاریخ و زیبایی چشمگیر را با تفسیری خلاقانه همراه کرده است تا روایت‌گر داستان انضباط کمرشکن و تاریخ سرسخت این سکونتگاه باشد.

با «چرخ سرنوشت» خود را در قالب بعضی از برجسته‌ ترین افرادی تصور کنید که در پورت آرتور زندگی می‌کردند. شما این فرصت اختصاصی را خواهید داشت تا با رفتن به پشت نرده‌ها محل کار، خواب و خورد و خوراک آنها را ببینید و زندگی کسانی را که در قرن نوزدهم در این زندان بدنام روزگار می‌گذرانیده‌اند بکاوید. در ادامه، همزمان با آنکه شب به درون دیوارهای این محوطه‌ی میراث ‌جهانی نفوذ می‌کند و پیش از آنکه به اقامتگاه خود بازگردید، سرآشپز محوطه‌ی تاریخی پورت آرتور با استفاده از بهترین محصولات شبه‌ جزیره‌ی تاسمانی شامی را برای شما تدارک خواهید دید.

مرکز هنرهای ملبورن، ملبورن

مرکز هنرهای ملبورن، که بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی در استرالیا است، یکی از بناهاش شاخص فرهنگی و معماری این سرزمین است. پشت سرمناره‌ی نمادین این بنا، سه تئاتر بروز میزبان نمایش‌هایی از کمپانی‌های پیشتاز استرالیا هستند وگذر موسیقی استرالیا ــ که صبغه‌ای معاصر دارد ــ و فروشگاه مجموعه‌ی هنرهای نمایشی استرالیا از مجموعه‌هایی با اهمیت ملی پاسبانی می‌کنند.

تور دسترسی وی ‌آی‌ پی سفری است زیرزمینی به راهروهای پنهان، و صحنه‌ها و فضاهای پشت‌ صحنه. با یک تور راهنمادار همراه شوید تا در گذر موسیقی استرالیا و فروشگاه مجموعه‌ی هنرهای نمایشی استرالیا چرخی بزنید. این دسترسی اختصاصی به مکان‌هایی که معمولا بر روی عموم مردم باز نیستند، همزمان با توضیحات مفصل راهنما درباره‌ی لباس‌ها و ساخته‌های نمادین این مجموعه‌ها، فرصتی است برای فرو رفتن در بایگانی‌هایی که به میراث استرالیا در حوزه‌ی سیرک، رقص، موسیقی، اپرا و تئاتر اختصاص داده شده‌اند. پایان این تور صرف صبحانه در یک سالن اختصاص و وی ‌آی ‌پی است.

زمین کریکت ملبورن (MCG)، ملبورن

زمین کریکت ملبورن (MCG) زادگاه دو نوع بازی کریکت ــ تست کریکت و وان‌دی اینترنشنال ــ و میزبان مسابقه‌ی فینال لیگ فوتبال استرالیا (AFL) است. این زمین همچنین در سال ۱۹۵۶ میزبان المپیک ملبورن و در سال ۲۰۰۶ میزبان مسابقات کشورهای مشترک ‌المنافع بوده است. این ورزشگاه، با داشتن ظرفیت نشستن برای ۱۰۰۰۲۴ نفر، بزرگترین استادیوم در نیم ‌کره‌ی جنوبی است. در روز عید باکسینگ، همزمان با آغاز مسابقات بین ‌المللی و سنتی کریکت، همه‌ی چشم‌ها به این زمین ــ که the G خوانده می‌شود ــ را نگاه می‌کنند.

تور خصوصی MCG یک تور اختصاصی و دوساعته با همراهی کامل راهنما است که شما را به پا گذاشتن در زمین چمن محبوب این ورزشگاه، بازدید از اتاق تماشای بازیکنان کریکت و کندوکاو در کلوب باپرستیژ کریکت ملبورن دعوت می‌کند. در ادامه، بازدید از موزه‌ی ملی ورزش، و یک نوشیدنی پایانی، با منظره‌ی زمین با دقت ‌تمیز نگه‌ داشته‌ی ورزشگاه، در انتظار شما است. تورها صرفا در روزهای پنج ‌شنبه برگزار می‌شوند.


گالری ملی ویکتوریا (NGV)، ملبورن

گالی ملی ویکتوریا (NGV)‌ قدیمی‌ترین و پربازدید ترین گالری استرالیا است. این گالری که در دو بنای باشکوه در مرکز ملبورن جای گرفته است ــ NGV International و NGV Australia ــ میزبان هنرمندان، نمایشگاه‌ها، برنامه‌ها و رویدادهای ملی و بین ‌المللی است ــ از هنر معاصر تا نمایشگاه‌های مهم بین ‌المللی در حوزه‌ی تاریخ، مد، طراحی و معماری.

با شرکت در تور «شام خصوصی در گالری NGV ملبورن: ضیافت کلئوپاترا»، خود را برای یک شب آمیخته با هنر، موسیقی، و شام و نوشیدنی‌های استادانه آماده کنید. طی این تور شما به این گالری به ‌طور اختصاصی دسترسی خواهید یافت: نخست در پای دیوارآبی نمادین ورودی این مجموعه با هم ملاقات خواهید کرد و سپس برای بازدیدی اختصاصی از اشیاء برجسته‌ی مجموعه‌ی هنر بین‌المللی NGV‌ مشایعت خواهید شد. این برنامه‌ی شبانه همچنین شامل اجرای زنده‌ی موسیقی و صرف یک شام مفصل در جلوی شاهکار تحسین‌ شده‌ی NGV، «ضیافت کلئوپاتر» اثر جامباتیستا تیپولو، خواهد بود.

ساورن هیل، بلرات

مدت زیادی از کشف طلا در مرکز ویکتوربا در سال ۱۸۵۱ نگذشته بود که شهر بلرات شکل گرفت. این شهر هزاران انسان ماجراجو را که برای ثروتمند شدن از اینجا و آنجا روانه‌ی این منطقه شده بودند در خود جای داد. ساورن هیل بازسازی دهه‌ی نخست شکل‌گیری بلرات است و بازدیدکنندگان را به سفری در زمان می‌برد، به هیاهوی خیابان اصلی شهر، به چرخیدن در شهر با کالسکه‌های اسبی، حس کردن هیجان شستن خاک برای یافتن طلای واقعی و نگهداری آن، و نگریستن به فرآیند ساخت شمش طلا. بلرات با ماشین صرفا یک و نیم ساعت با ملبورن فاصله دارد و یک اقامتگاه نیز در محوطه‌ی آن وجود دارد.

با شرکت در برنامه‌ی «برخاستن از خواب با حیوانات» چگونگی زندگی ساکنان بلرات در روزگار جویندگان طلا را ببینید. مهمانان هتل ساورن هیل می‌توانند با همراهی راهنمایشان برنامه‌ی روزانه‌ی خود را با صبحانه دادن به بچه‌حیواناتی که در این محوطه زندگی می‌کنند آغاز کنند.

با شرکت در برنامه‌ی «شب در موزه» پس از ساعت بسته شدن موزه نگاهی به زندگی در زمین‌های طلا بیندازید. به شما لباسی مربوط به دهه‌ی ۱۸۵۰ داده خواهد شد تا برای یک شام اختصاصی در تاریکی شب و یک تور شبانه در کنار بعضی از افسون‌کننده‌ترین شخصیت‌های ساورن هیل آماده شوید.

زندان فری‌ منتل، پرت

زندان فری‌منتل در دهه‌ی ۱۸۵۰ توسط تبعیدیان ساخته شد. این زندان در نهایت در سال ۱۹۹۱ بسته شد و دیگر نقش زندانی با حداکثر میزان امنیت را ایفا نمی‌کرد. این زندان بزرگترین بنای ساخته شده توسط تبعیدیان در استرالیا و دست‌نخورده‌ترین بنای تبعیدیان در نیم‌کره‌ی جنوبی است. این زندان هم‌اکنون یگانه بنا در غرب استرالیا است که در فهرست میرث جهانی یونسکو جا دارد.

گرچه فعالیت هنری را عموما به زندان‌ها نسبت نمی‌دهند اما با شرکت در تور بصیرت‌بخشِ «هنر زندان و پشت‌صحنه‌ی آن» شاهد مجموعه‌ای غنی و گزینش‌شده از آثار هنری خواهید بود. یک راهنمای متخصص درون سلول‌ها و حیاط‌ها را به شما نشان خواهد داد، محوطه‌هایی که با آثار زندانیان، از جمله حکاکی‌های مربوط به محکومان، منظره‌های متعلق به بومیان استرالیا، دیوارنگاره‌ها و نقاشی‌های نقطه‌ای، هنر خالکوبی و گرافیتی پوشیده شده است. در ادامه نگاهی شخصی به مجموعه‌ی موزه‌ی زندان خواهید انداخت که شامل تصاویر، مدارک، اسباب و اثاثیه، آثار هنری، لباس، اسلحه و یافته‌های باستان‌شناختی متعلق به سال‌های ۱۸۵۱ تا ۱۹۹۱ است.

مرکز ملی آنزاک، آلبانی

مرکز ملی آنزاک، که در دژ سلطنتی شاهزاده‌ی آلبانی جای دارد، بر بندرگاهی مشرف است که شاهد عزیمت بیش از ۴۱۰۰۰ مرد و زن استرالیایی برای جنگیدن در جنگ جهانی اول بوده است. مکان نمادین این مرکز و معماری پراحساس آن ــ که چشم ‌انداز‌هایی تماشایی به بندرگاه دارد، یعنی به همان جایی که سربازان گروه‌ گروه گرد هم می‌آمدند و استرالیا را ترک می‌کردند ــ فضایی تأمل ‌برانگیز را ایجاد می‌کند و به روایت ‌گری این مرکز را تقویت می‌کند. افسانه‌ی آنزاک از طریق روایت کردن داستان‌های شخصی و با کمک گرفتن از فناوری‌های روز، عناصر چند رسانه‌ای و ساخته‌های تاریخی ارج نهاده می‌شود.

با شرکت در برنامه‌ی «مرکز ملی آنزاک در آلبانی» و با مشارکت فعالانه در  این سفر بصیرت‌ بخش، نگاه، اطلاعات و روزنه‌ای اختصاصی به این بخش از تاریخ بیابید. یک راهنمای اختصاصی افسانه‌ی ‌آنزاک را برای شما شرح خواهد داد و داستان‌های روایت شده از اشخاص را از طریق مرور گنجینه‌ای از ساخته‌ها و بناهای یادبود دنبال خواهد کرد. از این طریق پیوند شخصی عمیقی با گذشته ایجاد خواهد شد و از آن کسانی که برای کشورشان خدمت کردند قدردانی خواهد شد.

موزه‌ی دریایی WA، پرت

موزه‌ی دریایی WA نمادی است از گذشته، حال و آینده‌ی فری ‌منتل، به عنوان بندرگاه و شهری بندری. مسافران برای کندوکاو در اشیاء با ارزش تاریخ دریایی غرب استرالیا به این موزه می‌آیند، از جمله قایق افسانه‌ای استرالیایی که مسابقات قایق ‌سواری کاپ آمریکا را برد، قایق استرالیا ۲،  قایق Jon Sanders’ Parry Endeavour و زیردریایی مشهور HMAS Ovens از کلاس Oberon.

با ثبت ‌نام در برنامه‌ی «ماجراجویی دریایی فری ‌منتل» با یک متخصص موزه همراه شوید و در پشت ‌صحنه‌ی این موزه بچرخید. این برنامه میراث ورزشی، ماجراجویانه و نظامی غرب استرالیا را برجسته می‌کند و این فرصت نادر را به شما می‌دهد تا اشیاء مهم موزه را در دستانتان بگیرید. گردش در زیردریایی مشهور متعلق به دوران جنگ سرد با نام HMAS Ovens با کمک داستان‌هایی که نیروهای سابق نظامی برایتان تعریف خواهند کرد به بازدیدی زنده و پرکشش تبدیل خواهد شد. مسافران این امکان را دارند که گردش خود را به‌ دلخواه با صرف نوشیدنی در بالکن خصوصی این موزه که به اقیانوس هند مشرف است، به پایان ببرند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: