مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مدارک لازم برای درخواست کار در استرالیا

مدارک لازم برای درخواست کار در استرالیا

بهترین راه برای پیدا کردن کار در استرالیا به عنوان یک خارجی

اگر نمی دانید چگونه می توانید در استرالیا تقاضای کار بدهید ، بهترین اقدام برای شروع، جستجوی آنلاین است. این آسانترین مسیر است ، به خصوص اگر هنوز در خارج از کشور هستید و هنوز ساکن استرالیا نشده اید. فرصت های شغلی در استرالیا برای خارجی ها می تواند در بخش های آموزش ، مراقبت های بهداشتی ، نگهداری یا بخش دولتی باشد. وب سایت های مربوط به جستجوی کار شامل موارد زیر است:

AustralianJobSearch

هنگامی که چند شغل را که به آن علاقه دارید در نظر گرفتید ، حتماً باید یک CV و cover letter به سبک استرالیا تهیه کنید. هنگام کار روی این دو سند ، توجه داشته باشید که لازم است که مطالب شما به زبان انگلیسی استرالیایی نوشته شود. انگلیسی استرالیایی با املای آمریکایی متفاوت است و بسیار نزدیک به املای بریتانیایی است.

CV به سبک استرالیا

در استرالیا ، هر دو کلمه ی  'رزومه' و'CV' به صورت متناوب مورد استفاده قرار می گیرند و به یک سند اشاره دارند (با این حال  'رزومه' چیزی است که بیشتر اوقات می شنوید). برخلاف سایر کشورها ، که در آن رزومه ها کوتاه نوشته می شود ، طبیعی است که آنها در استرالیا حداکثر سه یا چهار صفحه باشند. با این حال ، اگر شما تازه تحصیلات خود را آغاز کرده و یا به تازگی فارغ التحصیل شده اید و تجربه کمی دارید ، دو صفحه قابل قبول است.

نکاتی برای نوشتن CV استرالیایی

  • رزومه های استرالیایی به یک عکس پرسنلی حرفه ای که به آنها الصاق شده باشد ، نیازی ندارند.
  • اطلاعات تماس شخصی را درج کنید: آدرس ایمیل ، شماره تلفن ، آدرس و نام.
  • اطلاعاتی مانند وضعیت تأهل و سن لازم نیست.
  • در هنگام ذکر تجربه کاری خود ، از دستور زمانی معکوس استفاده کنید (کار فعلی شما) و هر ورودی را با تاریخ های اشتغال ، شرح مسئولیت ها و دستاوردها همراه کنید.
  • تحصیلات خود را به همان شیوه ذکر کنید: ترتیب زمانی معکوس و شامل تاریخ ، نام دانشگاه ، و تخصص و مدرکتان باشد.

بخش های دیگر در صورت لزوم شامل موارد زیر می باشد: دستاوردها و جوایز قابل توجه ، مهارت ها ، تجربه کار داوطلبانه و مراجع. اطلاعات تماس برای مراجع لازم نیست ، اما یادداشتی را اضافه كنید كه در صورت درخواست، این اشخاص در دسترس هستند.

نکات مربوط به نامه

حتی اگر نامه ای لازم نباشد ، اگر به هر حال اگر یه نامه را با تقاضای کار خود همراه کنید، می توانید شانس خود را برای پذیرفته شدن توسط یک کارفرما بالا ببرید. برخی از کارفرمایان ممکن است اگر نامه ای موجود نباشد، حتی رزومه ی یک فردا را در نظر نگیرند.

هر نامه ، مانند رزومه شما ، باید متناسب با موقعیت و شرکتی باشد که متقاضی آن هستید. با این حال ، برخلاف رزومه ، نامه شما باید مختصر باشد و قطعاً به اندازه یا طولانی تر از CV شما (بیشتر از یک صفحه) نباشد. چنین نامه ای باید نکته هایی کلیدی مربوط به حرفه شما را برجسته کند که قبلاً در CV شما ذکر نشده است. ذکر کنید که چرا شما معتقدید که یک سازمان برایتان مناسب است و چگونه تجربه شما می تواند جای خالی ای را در آن سازمان پر کند. نامه شما همچنین فرصتی برای توضیح شرایط استثنایی مانند دوره هایی که مشغول به کار نبوده اید یا تغییرات شغلی و غیره باشد.

نکات مصاحبه

اگر یک مصاحبه به شما پیشنهاد شود ، این خبری عالی است. اگر نکات زیر را در نظر بگیرید،  یک قدم به رسیدن به کار رویایی خود در استرالیا نزدیک تر خواهید شد:

  • در مورد شرکت از قبل تحقیق کنید. شما باید برای پاسخ به سؤال یا اظهارنظر درباره پروژه های خاص سازمان آماده شوید. اطمینان حاصل کنید که افراد اصلی شرکت را نیز می شناسید.
  • متناسب با مصاحبه خود لباس بپوشید تا با فرهنگ شرکت مطابقت داشته باشد ، اما اگر شک دارید ، به یاد داشته باشید: همیشه بهتر است که کمی رسمی تراز حد انتظار لباس پوشیده باشید تا غیر رسمی تر. درباره قوانین لباس در بخش Business Culture در زیر اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  • زودتر از 15 تا 30 دقیقه قبل از مصاحبه در هر مکانی حاضر باشید. هرگز دیر نکنید!
  • در طول مصاحبه خود ، مثبت فکر کنید و تمام تلاش خود را بکنید تا با اعتماد به نفس ، برونگرا، اجتماعی و مشتاق ظاهر شوید.
  • پاسخهای خود را در مورد سؤالات مصاحبه مهم و کلیدی تمرین کنید. تمرین کنید که پاسخ های یک یا دو دقیقه ای بدهید. تهیه نمونه پاسخ هایی برای سؤالات مربوط به تجربه شغلی قبلی تان، مهم است.


منابع و مدارک لازم

برخی از شرکت ها و مدیران استخدام ممکن است به عنوان بخشی از روند درخواست شغلی از شما بخواهند اشخاصی را به عنوان مرجع معرفی کنید. اگر از شما خواسته شده است تا مراجعی را معرفی کنید ، این می تواند نشانه خوبی باشد از اینکه به عنوان نامزد احتمالی این سِمت مورد توجه جدی قرار گرفته اید. شرکت ممکن است بخواهد با مراجع شما ارتباط برقرار کند تا اطلاعاتی را که در رزومه ، CV یا مصاحبه خود ارائه داده اید ، تأیید کنند.

ارائه مراجع معتبر مهم است. اگر اخیراً فارغ التحصیل اخیر شده اید ، مراجع می توانند کارفرمایان قبلی یا استادان شما باشند. سعی کنید به افرادی که در طول سه سال گذشته با شما همکاری کرده اند ، پایبند باشید. فقط در صورتی که به اقتضای موقعیت مناسب باشد ، به سالهای عقب تر ارجاع دهید.

در آخر، توصیه به مراجع تان مبنی بر تماس احتمالی با آنها، ضروری است. اطلاعاتی در مورد کارفرما و شرکت ، شخصی که با او مصاحبه کرده اید و موقعیت شغلی مورد نظر خود را در اختیار آنها قرار دهید.

اگر نیاز به ارزیابی صلاحیت های خود به عنوان فردی خارجی دارید ، دولت این خدمات را فقط برای ساکنان دائم ارائه می دهد. ممکن است هزینه ای هم اعمال شود. حوزه تشخیص صلاحیت  وزارت آموزش و پرورش دولت استرالیا هم ارزیابی صلاحیت را برای افراد خارجی و غیر مقیم ارائه می دهد. در این صورت هم ممکن است هزینه ای اعمال شود.

نکات مربوط به برقراری ارتباط مؤثر با همکاران

بسیاری از مردم فکر می کنند که داشتن ارتباط مؤثر با همکاران به معنی فروش خود به افرادی در حرفه شان یا به همکارانشان است که بعدا می تواند به آنها کمک کند. رابطه ی مؤثر یعنی داشتن ارتباطات واقعی و معتبر با متخصصان حوزه تان. موارد زیر نکاتی است که ممکن است در برقراری ارتباط مؤثر با همکاران در استرالیا به شما کمک کند:

  • به جای اینکه بی نهایت در مورد خود صحبت کنید ، ابتدا سعی کنید گوش کنید.
  • سوالاتی منحصربه فردتر بپرسید تا به درکی عمیق تر از افراد دست پیدا کنید.
  • سعی کنید از صحبت کردن با آب و تاب و بی موقع در مورد خود اجتناب کنید. وقتی زمان صحبت شما در مورد خودتان فرا رسید ، این کار را با صراحت ، صداقت ، مشتاقانه و پرشور انجام دهید.
  • در پی هر رویدادی ، ارتباط خود با افراد جدید که با آنها آشنا شده اید را پیگیری کرده و با آنها در ارتباط بمانید. این کار می تواند از طریق یک ایمیل ساده انجام شود.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا
هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا

در این مقاله، ما تخمینی از هزینه‌های زندگی و تحصیل در استرالیا را برای‌تان محاسبه کرده‌ایم. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: