مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی

بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی

اسپانیا برای مدت طولانی در میان محبوب ترین مقاصد مهاجرتی جایگاه ویژه ای دارد. این کشور با داشتن ماه‌ها هوای گرم و آفتابی که آب و هوای مدیترانه‌ای به ارمغان می‌آورد، و مناظری که از شهرهای سنگ‌فرش‌شده تاریخی گرفته تا تپه‌ها و سواحل را در بر می‌گیرد، به نظر می‌رسد برای تمامی افراد چیزی برای ارائه دارد. هزینه زندگی نیز در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه یا سوئد کمتر است. و ساکنان اسپانیا به ندرت بدون غذا، موسیقی و فرهنگ عالی هستند. همانطور که گفته شد، اگر به عنوان یک خارجی به اسپانیا مهاجرت می کنید، ممکن است بخواهید بدانید که بهترین شهرها برای ایجاد یک زندگی جدید دور از وطن کدامند. و نه تنها این، بلکه بهترین شهرهای اسپانیا برای نقل مکان با توجه به نیازهای خاص شما کدامند؟ ما در هنگام ایجاد این مقاله لیستی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی در اسپانیا، هزینه زندگی در هر شهر، فرصت های شغلی و همچنین موقعیت مکانی و زندگی فرهنگی هر مکان را در نظر گرفتیم. با اینکه رایج ترین موضوع در هر شهر نیاز به دانستن یا شروع یادگیری زبان اسپانیایی و آمادگی برای رقابت در یک بازار کار سخت است، ما فهرست متنوعی را متناسب با انواع خواسته ها و سبک های زندگی ایجاد کرده ایم.

یک نگاه کلی به شهرهای اسپانیا

در حالی که شرایط برخی از شهرهای موجود در این لیست، به خصوص با توجه به اندازه و شهرت بین المللی آنها، شوکه کننده نیستند، اما برخی از شهرهای کوچکتر ممکن است کمی تعجب آور به نظر برسند. به ادامه مراجعه کنید تا ببینید چرا مادرید، بارسلونا، مالاگا، والنسیا، بیلبائو و سویا را به عنوان شهرهای برتر برای مهاجرت به اسپانیا انتخاب کرده ایم.

  • بارسلونا هر ساله به عنوان یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان شناخته می شود. مهاجرانی که به اینجا نقل مکان می کنند، از ترکیب زندگی ساحلی و شهری، به علاوه معماری فوق العاده لذت خواهند برد.
  • با اینکه نباید این‌گونه باشد اما بیلبائو نیز به این فهرست اضافه شده است. بیلبائو به عنوان بزرگترین شهر در شمال اسپانیا، به جای دریای مدیترانه بخش منحصر به فردی از اسپانیا را در امتداد اقیانوس اطلس شمالی ارائه می دهد.
  • مادرید بهترین گزینه در اسپانیا برای افرادی است که می خواهند سبک زندگی شهری سریع داشته باشند. با این حال، برخلاف دیگر شهرهای پایتخت مانند لندن یا برلین، همچنین مادرید مناطق آرامتری را برای افرادی که از شهر و استراحت های لحظه ای لذت می برند، ارائه می دهد.
  • مالاگا یک شهر بندری محبوب در اسپانیا است که به صنعت کار و همچنین تعداد گردشگرانی که سالانه پذیرای آن است می افزاید. مهاجرانی که شلوغی و هرج و مرج را دوست ندارند، ممکن است نخواهند مالاگا را «به عنوان مقصد » انتخاب کنند.
  • سویا مملو از معماری مورها و در نزدیکی مرز پرتغال، این شهر اسپانیایی برای مهاجرانی که به دنبال سبک زندگی آرام تر و دور از تعداد زیادی گردشگر در هر ماه هستند، عالی است. این شهر اسپانیایی بین ساحل و کوه ها قرار گرفته است پس برای مهاجرانی که هر دوی اینها را می خواهند، مقصدی ایده آل است.
  • والنسیا نیز ممکن است در کنار بیلبائو یک انتخاب شگفت‌انگیز باشد، اما این شهر جنوبی به سرعت رقابت را با بارسلونا و مادرید برابر می‌کند. والنسیا از نظر اندازه کوچک بوده و شهری است که به راحتی قابل پیاده‌روی است و دارای یک زندگی شبانه فعال است که از مرکز شهر تاریخی تا ساحل زیبای آن امتداد دارد.

محبوب ترین شهرهای اسپانیا

آیا علاقه مند به مهاجرت به اسپانیا هستید، اما مطمئن نیستید که کجا زندگی کنید؟ اسپانیا فرصت های فراوانی را برای مهاجران فراهم می کند با توجه به اینکه زندگی شهری، حومه شهر، شهرهای ساحلی و یا جایی در کوهستان را ترجیح می دهید. در حالی که این راهنما فقط محبوب‌ترین مکان‌ها را برای مهاجران پوشش می‌دهد، به خاطر داشته باشید که هر مکانی که در اسپانیا انتخاب می‌کنید، مناسب است.

بنابراین، چه چیزی شهرهای موجود در لیست ما را به بهترین و محبوب ترین مقاصد برای مهاجران در اسپانیا تبدیل می کند؟ علاوه بر نگرانی های مشترک فرصت های شغلی و هزینه های زندگی، ما همچنین به دنبال مناطقی با جوامع بین المللی پر رونق بودیم. ما سعی کردیم مکان هایی را پیدا کنیم که خارجی ها به راحتی در خانه جدیدشان احساس آسودگی کنند. ما همچنین شهرهایی را انتخاب کردیم که عدم آگاهی از زبان اسپانیایی ممکن است مانع بزرگی نباشد. همانطور که گفته شد، مهاجرانی که به اسپانیا مهاجرت می کنند بهتر است سعی کنند اصول اولیه این زبان را بیاموزند.


بهترین شهرهای اسپانیا- مادرید

عالی برای:

  • خانواده های مهاجر
  • مهاجران انفرادی

مادرید برای کسانی که به دنبال یک زندگی شهری پر جنب و جوش، یک محیط خانوادگی دوستانه یا هر دو هستند، تعادل بسیار خوبی ایجاد می کند. اگرچه مادرید دومین پایتخت بزرگ اروپا است، اما در مقایسه با سایر پایتخت های بزرگ مانند لندن و پاریس، به طور قابل توجهی شلوغ تر است. یکی از ویژگی‌های خوبی که کسانی که به مادرید نقل مکان می‌کنند متوجه خواهند شد، فضای آرام در میان اسپانیایی‌ها در مادرید (و به طور کلی در سراسر کشور) است. به عنوان مثال، در دنیای تجارت، ساعات کار طولانی است، اما زمان استراحت نیز طولانی است. شایعات در مورد سیستای اسپانیایی (خواب عصرانه) واقعی است، اگرچه بیشترین آنها در ماه های بهار و تابستان است.

ساعات کاری اسپانیا اغلب یک دوره دوازده ساعته است، برای مثال 9:00 تا 21:00، اما با چند ساعت استراحت در این بین. برای خارجی هایی که نزدیک محل کار خود زندگی می کنند، این امر ممکن است برای برگشت به خانه ایده آل باشد، اما اگر رفت و آمد و فاصله زیادی دارید، ممکن است ناامید کننده باشد.

مادرید برای خانواده‌های مهاجری که به اسپانیا می‌روند، مکان‌های آرام زیادی دارد که دور از مرکز شهر هستند، اما هنوز هم به راحتی از طریق حمل و نقل عمومی قابل دسترسی اند. محله هایی مانند Chambery و Retiro فضایی آرام و تقریبا منحصر به فرد را ارائه می دهند. حتی سالامانکا، که به مرکز شهر نزدیک‌تر است، می‌تواند احساس آرامش و پیاده‌روی فوق‌العاده‌ای را برایتان به ارمغان بیاورد. مهاجران حتی می توانند برای فرار از زندگی شهری از قدم زدن در اطراف پارک Retiro لذت ببرند. مادرید همچنین خانه برخی از مشهورترین موزه‌ها و گالری‌های هنری اسپانیا است که تجربه‌های فرهنگی آسان و آرامی را ارائه می‌کنند.

همانطور که گفته شد، مادرید همچنین دارای یک صحنه شهری پر رونق است که ممکن است برای مهاجران انفرادی که به این کشور مهاجرت می کنند ایده آل تر باشد. زندگی شبانه این شهر اسپانیایی در سراسر اروپا مشهور است و جشن ها تا طلوع خورشید به خوبی برگزار می شود. به خاطر داشته باشید که شام  در اسپانیا اغلب تا ساعت 21:00 یا 21:30 صرف نمی شود، و بسیاری از رستوران ها حتی تا آن زمان باز نشده اند.

مادرید علاوه بر اینکه یک شهر فعال و پر فرهنگ است، در میان جمعیت مهاجر نیز بسیار محبوب است. بسیاری از ملیت ها از سراسر جهان زندگی خود را دور از وطن در مادرید می سازند. به دلیل زبان اسپانیایی، اکثریت جامعه مهاجر مادرید از دیگر کشورهای اسپانیایی زبان می‌آیند، اما همچنین جمعیت پررونقی از آمریکایی‌های شمالی، بریتانیایی و دیگران از کشورهای اروپایی مجاور نیز وجود دارد.

مساحت شهر مادرید

اندازه گیری مساحت مادرید بستگی به این دارد که منظور شما شهر مناسب تر است یا منطقه شهری. شهر مادرید از حدود 3.3 میلیون نفر در فضایی به وسعت حدود 606 کیلومتر مربع (234 مایل مربع) تشکیل شده است. منطقه شهری مادرید از نزدیک به 30 شهرداری تشکیل شده است که شبیه به محله ها یا حومه شهر هستند. با احتساب این شهرداری ها، منطقه شهری مادرید نزدیک به 6.6 میلیون نفر و بیش از 5300 کیلومتر مربع (2060 مایل مربع) می رسد.

شهر مادرید مرکز (دقیقا وسط) اسپانیا است. (از پایتخت تا هر مرزی از کشور فاصله دارید.) این امر باعث می شود که سفر به هر شهر اسپانیایی آسان باشد و این مسافت تنها چند ساعت یا حداکثر یک روزه طول خواهد کشید. حتی یک پلاک در وسط میدان شلوغ Puerta del Sol مادرید وجود دارد که دقیقاً مرکز اسپانیا را نشان می دهد: Kilómetro Cero )کیلومتر صفر

فرصت های کاری در مادرید

اسپانیا در طول بحران مالی دهه 2000 به شدت آسیب دید و بازار کار مادرید هنوز در تلاش است تا خود را به طور کامل از سنگر بیرون بکشد. میانگین حقوق در شهر از کمترین، 1.600 یورو (1.800 دلار) در ماه تا بالاترین، 3.500 یورو (4.000 دلار) در ماه متغیر است.

به طور کلی، اشتغال این کشور کمی زیر 20 درصد است. اتباع خارجی نیز در هنگام استخدام در اسپانیا در مضیقه بوده و اتباع اسپانیایی در اولویت خواهند بود. یک مزیت بزرگ برای یافتن کار در مادرید و سایر نقاط اسپانیا، دانستن زبان اسپانیایی است. مشاغل کاملاً انگلیسی زبان در مادرید به سختی به دست می آیند مگر اینکه بخواهید برای آموزش زبان انگلیسی به این شهر نقل مکان کنید. اگر نمی خواهید تدریس کنید، صنایع محبوب خارجی ها در مادرید در صنایع خدماتی یا ساختمانی هستند. همچنین می توانید فرصت هایی را در زمینه های زیر بیابید:

  • امور اداری؛
  • آی تی؛
  • بازار یابی؛
  • حسابداری؛
  • لجستیک؛
  • عمده فروشی و خرده فروشی؛
  • گردشگری
  • صنعت IT نیز در این کشور با کمبود نیروی خاصی مواجه است و به این ترتیب مهاجران در این زمینه ممکن است نسبت به سایر مشاغل سریعتر دسترسی یابند.
  • کار به عنوان au pair یا پرستار بچه نیز یک گزینه محبوب برای مهاجرانی است که به زبان اسپانیایی تسلط کافی ندارند.

هزینه ی زندگی در مادرید

مادرید دومین شهر گران قیمت اسپانیا است (درست بعد از شماره یک: بارسلونا). در مقایسه با بقیه اروپا، هزینه های زندگی تقریباً در وسط قرار می گیرد. برای یک خانواده چهار نفره مهاجر، هزینه استاندارد زندگی در مادرید حدود 3500-4000 یورو (3800-4400 دلار) است. برای یک مهاجر مجرد، حدود 1500 یورو (1600 دلار) است. این تخمین ها هزینه های اجاره در نزدیکی مرکز شهر را نیز در نظر می گیرند که می تواند به طور متوسط   بین 1000 تا 1500 یورو در ماه (1100 تا 1600 دلار آمریکا) باشد.

مهاجرانی که می خواهند بیشتر از درآمد ماهانه خود را پس انداز کنند، باید به دنبال زندگی در حومه مادرید باشند. علاوه بر اجاره ارزان تر، زندگی دورتر از مرکز شهر همچنین امکان آپارتمان های بزرگتر و یک خانه مستقل را برایتان فراهم می کند.

هزینه های دیگری که باید در نظر بگیرید حمل و نقل عمومی و صرف غذا در بیرون است. حمل و نقل عمومی مادرید به دلیل سهولت و امنیتش مشهور است. هزینه بلیط یک سفر کمتر از 2 یورو (2.20 دلار) و یک پاس ماهیانه کمتر از 55 یورو (60 دلار) خواهد بود. بسته به انتخاب یک مکان ارزان یا ناهار خوری خوب، یک وعده غذایی برای دو نفر از 12 تا 40 یورو (13 تا 40 دلار) متغیر است.


بهترین شهرهای اسپانیا - بارسلونا

عالی برای:

  • خانواده های مهاجر
  • بازنشستگان خارج از کشور

درست مانند نیویورک و شیکاگو، مادرید و بارسلونا رقبای شهری هستند و نظرات بسیار نادرستی را از مردم در رابطه با اینکه کدامشان بهتر است دریافت خواهید کرد. با این حال، ساکنان شهر ضرب المثلی دارند: بارسلونا انگانچا Barcelona engancha. این عبارت به صورت «قلاب‌های بارسلونا» ترجمه می‌شود که به توانایی شهر در جذب و مجذوب کردن همه افرادی که برای بازدید این شهر را انتخاب می کنند، اشاره دارد. و پس از گذشت تنها چند روز در شهر، به راحتی می توان دلیل آن را فهمید.

بخشی از چیزی که مردم را به بارسلونا می کشاند زیبایی آن است. خط ساحلی بارسلونا که در دریای مدیترانه قرار دارد، با امتدادی از رنگ‌های سفید خیره‌کننده است و سواحل را در برابر آب‌های گرم و فیروزه‌ای حفظ می‌کند. رستوران‌ها و بارهای کنار آب در شهر فراوانند، و گذراندن یک بعدازظهر کامل یا بعد از کار را با نوشیدن کوکتل در کنار اقیانوس آسان می‌کنند.

در حالی که مادرید خانه برخی از مشهورترین موزه های کشور است، بارسلونا خانه معروف ترین معماری است. معمار و مدرنیست آنتونی گائودی با طراحی های منحصر به فرد و رنگارنگ ساختمان ها و مجسمه های خود که در سراسر شهر اسپانیا رواج دارد به بارسلونا کمک کرده است که توجه جهانیان را به خود جلب کند. ساکنان می توانند در طول یک بعد از ظهر که در پارک گوئل سپری می شود، یک ساعت در ساگرادا فامیلیا در حال انجام کار، و بسیاری از قطعات دیگر که در سطح شهر پخش شده اند، از کار او از نزدیک لذت ببرند.

مانند مادرید، بارسلونا نیز سال هاست که بازدیدکنندگان بین المللی را به خود جذب کرده است و به نظر نمی رسد این روند کند شود. مهاجران جامعه ای استقبال کننده از هموطنان خارجی و همچنین اسپانیایی های بومی که با پیوندهای بین المللی غریبه نیستند، پیدا خواهند کرد. موقعیت ساحلی شهر همچنین فضایی آرام تر را به وجود می آورد که ممکن است برای خانواده ها و بازنشستگان ایده آل باشد Inter Nations )بین المللی ها)  همچنین میزبان بسیاری از رویدادهای اجتماعی اند که در آن مهاجران می توانند با مردم محلی و هموطنان خارجی ملاقات کنند.

یکی دیگر از جنبه های مهمی که باید در هنگام نقل مکان به بارسلونا در نظر داشت این است که این شهر پایتخت منطقه خودمختار کاتالونیا است. در مجموع، اسپانیا دارای 17 منطقه خودمختار است. هر منطقه هویت، فرهنگ و سنت های خاص خود را دارد. کاتالونیا منطقه ای پرافتخار است و حتی چندین بار تلاش کرده است که از اسپانیا ادعای استقلال کند. به همین دلیل، اغلب در بارسلونا می شنوید که به جای اسپانیایی، کاتالانی صحبت می کنند. به عنوان یک خارجی، یادگیری اسپانیایی بیشتر از کاتالان سودمند خواهد بود. اگر قصد دارید برای مدت طولانی در بارسلونا زندگی و کار کنید، یادگیری چند عبارت کاتالان کمک زیادی به تحت تاثیر قرار دادن جامعه جدید شما خواهد کرد.

مساحت شهر بارسلونا

از نظر مساحت، بارسلونا به طور قابل توجهی کوچکتر از مادرید است. با این حال، جمعیت آن تقریباً با منطقه شهری پایتخت یکسان است. شهر بارسلونا کمی بیش از 101 کیلومتر مربع (39 مایل مربع) وسعت دارد و بیش از 5.5 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. این منطقه در دریای مدیترانه واقع شده است و یک منطقه کم ارتفاع با ارتفاع تنها 12 متر (39 فوت) از سطح دریا است.

فرصت های کاری در بارسلونا

بازار کار در بارسلونا مانند بقیه اسپانیا است: فوق العاده نیست، اما بد هم نیست. حقوق کمتر از چیزی است که در مادرید پیدا می کنید. درآمد در شهرهای ساحلی از 1400 یورو (1600 دلار) در ماه تا کمی کمتر از 4000 یورو (4500 دلار) متغیر است.

به عنوان یک مهاجر، باید توجه داشته باشید که از نظر اسپانیایی‌های بومی و حتی کاتالونیایی‌های بومی کمی جلوه بدی خواهید داشت. مانند مادرید، آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرانی که اسپانیایی نمی دانند، گزینه مناسبی است. همچنین شرکت‌های انگلیسی زبان مستقر در بارسلونا و شرکت‌های اسپانیایی وجود دارند که اغلب به انگلیسی‌زبانان مسلط برای کمک به ارتباطات تجاری بین‌المللی نیاز دارند. برای این گزینه آخر، مهاجران بهتر است کمی اسپانیایی بدانند.

سایر مناطقی که مهاجران می توانند به دنبال شغل بگردند، در صنایع خدمات و مهمان نوازی هستند: هتل ها، رستوران ها، و بارها، در میان جاهای دیگر. از آنجایی که بارسلونا یکی از توریستی ترین شهرهای جهان است، این مناطق همیشه به کارگران، به ویژه افرادی که مهارت های دو زبانه دارند، نیاز دارند. سایر صنایعی که مهاجران ممکن است در یافتن کار شانس داشته باشند عبارتند از:

  • آی تی؛
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی؛
  • مناطق ارتباطی؛
  • ترجمه؛
  • au pair  یا پرستار بچه

هزینه ی زندگی در بارسلونا

بارسلونا گران ترین شهر اسپانیا است، اما به ندرت. بارسلونا همچنین یکی از گران ترین شهرهای اروپا است، اما به هیچ وجه به هزینه هایی که در مکان هایی مانند پاریس یا حتی مونیخ وجود دارد، نزدیک نیست. قیمت اجاره ماهانه تقریباً مشابه مادرید بوده، 1000-1500 یورو (1100-1600 دلار)، اما کمی بالاتر. به عنوان مثال، یک آپارتمان استاندارد یک خوابه در نزدیکی مرکز شهر مادرید حدود 1100 یورو در ماه (1200 دلار آمریکا) هزینه دارد، در حالی که در بارسلونا نزدیک به 1300 یورو (1400 دلار) خواهد بود. به همین ترتیب، بارسلونا از نظر هزینه های زندگی کوچکتر مانند آب و برق (حدود 10 تا 15 یورو (11 تا 16 دلار)) به ندرت بیشتر از مادرید است و حمل و نقل عمومی (2.20 یورو برای بلیط تک سفره در مقابل مادرید 1.50یورو) (به ترتیب 2.40 و 1.60USD)

صرف غذا در بارسلونا تقریباً به اندازه مادرید هزینه دارد: 12 تا 40 یورو (13 تا 44 دلار) بسته به نوع مکانی که انتخاب می کنید. به خاطر داشته باشید که بارسلونا نه تنها یک منطقه محبوب برای مهاجرت است، بلکه یک مقصد توریستی بسیار محبوب است. این شهر به طور مداوم در لیست پربازدیدترین شهرهای جهان رتبه بالایی دارد. بنابراین، با این محبوبیت، قیمت‌های توریستی بالایی نیز به همراه دارد.


بهترین شهرهای اسپانیا - والنسیا

عالی برای:

  • مهاجرت فردی

والنسیا سومین شهر بزرگ اسپانیا است. به دلیل شهرت مادرید و بارسلونا، این شهر اغلب به عنوان مقصدی برای مهاجرت نادیده گرفته می شود، اگرچه سال های اخیر شاهد تغییر در آن بوده ایم.

چیزی که والنسیا را از مادرید و بارسلونا متمایز می کند پیاده روی آن است. در حالی که مادرید و بارسلونا هر دو دارای عابر پیاده هستند، می توان از تمام والنسیا با پای پیاده عبور کرد و احساس خستگی نکرد. در این شهر یک رودخانه طولانی از شهر می گذرد و به دریا می رسد. در دو طرف این رودخانه پارکی است که مملو از مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری و همچنین مجسمه های هنری و زمین های بازی است. این پارک همچنین خانه سیوداد د لاس آرتس و لاس سینسیا Ciudad de las Artes y las Ciencias  (موزه شهر هنر و علوم) با ظاهری چشمگیر و آینده نگر است.

این شهر که مکان دانشگاه والنسیا است، بیشتر حال و هوای جوان و فعال خود را از جمعیت بزرگ دانشجو دریافت می کند. زندگی شبانه دیر شروع می شود و بسیار فعال است. همچنین بسیاری از گروه های تبادل زبان و فرهنگی برای تازه واردان وجود دارد که می توانند در آن شرکت کنند. از آنجایی که والنسیا به اندازه بارسلونا و مادرید شناخته شده نیست، سبک زندگی آرام تری را نیز ارائه می دهد، بدون اینکه حتی احساس کنید تحت تأثیر گردشگری قرار گرفته اید. مهاجرانی که تحمل یک فضای شهری بسیار شلوغ را ندارند، اما ترجیح می دهند هر از چند گاهی یک شب سرگرم کننده داشته باشند، در والنسیا احساس خوبی خواهند داشت.

مساحت شهر والنسیا

مانند مادرید، هنگام صحبت در مورد وسعت والنسیا، باید شهر مناسب و منطقه اطراف آن را در نظر بگیرید. وقتی فقط به والنسیا نگاه می کنیم، فضای شهر حدود 135 کیلومتر مربع (52 مایل مربع) است. با این حال، منطقه شهری والنسیا نزدیک به 630 کیلومتر مربع (243 مایل مربع) امتداد دارد. به همین ترتیب، شهر والنسیا حدود 834.000 نفر جمعیت  دارد، در حالی که منطقه حومه شهری نزدیک به 2 میلیون نفر را در خود جای داده است. انتظار می رود این جمعیت با ترک مادرید و بارسلونا برای سبک زندگی ارزان تر و در عین حال فعال والنسیا افزایش یابد.

فرصت های کاری در والنسیا

در مقایسه با سایر شهرهای اسپانیا، بازار کار والنسیا پس از بحران مالی اواخر دهه 2000 نسبتاً سریع بازگشت. این امر ممکن است به لطف اقتصاد متنوع شهر باشد که تنها به گردشگری متکی نیست، بلکه به بازارهای صنعتی مختلف نیز متکی است. میانگین حقوق در شهر در سطح بالاتری قرار دارد: فقط حدود 5000 یورو

مهاجرانی که در زمینه های زیر کار می کنند باید به دنبال فرصت های شغلی در والنسیا باشند:

  • مهندسی شیمی؛
  • صنعت نساجی؛
  • خودروسازی؛
  • ساخت مصالح ساختمانی

والنسیا همچنین پنجمین بندر شلوغ کشتیرانی اروپا را دارد. خارجی هایی که تخصص خاصی در این زمینه دارند نیز ممکن است فرصت های کاری راحت تری پیدا کنند. تولید نساجی نیز بخش مناسبی از نیروی کار والنسیا را تشکیل می دهد.

هزینه زندگی در والنسیا

چیزی که واقعا والنسیا را از مادرید و بارسلونا متمایز می کند هزینه زندگی است. در حالی که دو شهر بزرگ اسپانیا دارای هزینه‌های اجاره بالایی هستند، اجاره در هر نقطه از والنسیا، حتی مرکز شهر، با هزینه‌های نسبتاً مناسب امکان‌پذیر است. مهاجرانی که علاقه مند به آپارتمان یک خوابه هستند، می توانند با هزینه ای نزدیک به 1000 یورو (1100 دلار آمریکا) از یک اقامتگاه زیبا و جادار برخوردار شوند، اما پیدا کردن یک مکان مناسب با نزدیک به 700 یورو (800 دلار) در ماه نیز آسان است. خانواده های مهاجر می توانند یک فضای دو یا سه خوابه به قیمت 1000 تا 1500 یورو (1100 تا 1600 دلار آمریکا) پیدا کنند. در خارج از مرکز شهر، این هزینه ها برای فضاهای یک یا سه خوابه به 500-700 یورو (550-800 دلار) کاهش می یابد.

اگر یک مهاجر مجرد هستید که به والنسیا مهاجرت می کنید، هزینه های زندگی شما باید حدود 600 یورو در ماه (660 دلار آمریکا) بدون احتساب اجاره بها بشود. یک خانواده چهار نفره حدود 2000 یورو (2200 دلار آمریکا) خواهد بود. اگر این قیمت ها بالاتر از حد انتظار شماست، به خاطر داشته باشید که والنسیا شهری دانشجو محور است. شهرهای دانشگاهی اغلب هزینه های بالاتری در رابطه با رستوران ها، بارها و سایر فعالیت ها دارند. مهاجران متوجه خواهند شد که هزینه های یک وعده غذایی بیرون از خانه مشابه هزینه های موجود در مادرید و بارسلونا است: 10-35 یورو (11-40 دلار)، بسته به کیفیت رستوران.


مالاگا اسپانیا

عالی برای:

  • بازنشستگان خارج از کشور
  • خانواده های مهاجر

مالاگا از نظر اندازه کوچک است، اما اجازه ندهید این مورد شما را فریب دهد. آنچه شهر از نظر فضای زمینی فاقد آن است، مطمئناً در مزایای زیادی که دارد جبران می شود. از آنجا که مالاگا یک شهر بندری است، سابقه طولانی در استقبال از خارجی ها در داخل مرزهای خود دارد. با این حال، این بندر همچنین باعث شده است که مالاگا در میان کشتی‌های کروز محبوب باشد، و بنابراین سیلی از گردشگران (تصور کنید: هزاران نفر) اغلب هر زمان که یک کشتی کروز پهلو می‌گیرد، شهر را تصرف می‌کنند. در مقایسه، جامعه مهاجران مقیم در مالاگا بسیار کوچک است. خارجی‌هایی که به اینجا می‌روند، جامعه مهاجرتی کوچک‌تری نسبت به آنچه در دیگر مناطق اسپانیا انتظار دارند، پیدا می‌کنند. با این حال، آنها همچنین یک جامعه مهاجر بسیار خوش‌آمد و حامی پیدا خواهند کرد.

مانند بارسلونا، مالاگا دارای چندین ماه آب و هوای گرم و آفتابی و زمستان های معتدل است. خود این شهر معماری زیبایی را به نمایش می گذارد و مناطق طبیعی زیادی وجود دارد که می توان از آنها لذت برد. مخصوصا محله های La Malagueta و Limonar که بسیار آرام هستند و حتی مدارس خوبی برای خانواده های دارای فرزند در نزدیکی خود دارند. مالاگا مانند مادرید دارای زندگی شبانه فعال نیست، اما هنوز هم رستوران ها و غذاخوری های زیادی وجود دارد که می توان از آنها لذت برد.

مساحت شهر مالاگا

مالاگا یکی از شهرهای کوچک اسپانیا است. مساحت این شهر کمی کمتر از 400 کیلومتر مربع (320 مایل مربع) است، در حالی که مساحت حومه شهر 827 کیلومتر مربع است. جمعیت این شهر کمتر از 600.000 نفر است. جمعیت حومه شهر نیز نزدیک به 1.1 میلیون نفر است.

فرصت های کاری در مالاگا

قوی ترین بخش های تجاری در مالاگا فناوری، گردشگری، حمل و نقل، تدارکات و ساخت و ساز هستند. Parque Tecnológico de Andalucía (پارک فناوری اندلس یا PTA) تعداد قابل توجهی از کارگران، نزدیک به 17.000 نفر را در زمینه های فناوری، علمی و صنعتی استخدام می کند. میانگین حقوق در شهر حدود 2000 یورو در ماه (2200 دلار آمریکا) است. درست مثل هر جای دیگر اسپانیا، اگر اسپانیایی صحبت نمی کنید، بهترین امید شما برای اشتغال ثابت به عنوان معلم زبان انگلیسی یا در صنعت گردشگری است. مالاگا هر سال پذیرای نزدیک به 6 میلیون بازدید کننده است، بنابراین نیاز به کسب و کارهایی که به بازدیدکنندگان ارائه می دهند در تمام طول سال زیاد است.

یک بخش شگفت‌انگیز برای افرادی که فقط بر سطح پایه زبان اسپانیایی تسلط دارند، بازار مسکن است. از آنجایی که مالاگا یک مقصد جابه‌جایی محبوب برای مهاجران است، نیاز به مهاجرانی دارد که در بازار املاک و مستغلات کار کنند. استفاده از مشاور املاک خارجی می تواند باعث شود که سایر مهاجران احساس راحتی بیشتری کنند، زیرا می دانند که با شخصی کار می کنند که تجربه مشابهی را تجربه کرده است و بهتر از آن با آنچه که یک خانواده مهاجر به دنبال آن است، آشنا است. به همین ترتیب، یک مشاور املاک خارجی می تواند به هموطنان خارجی کمک کند منطقه ای را پیدا کنند که باعث می شود آنها بیشتر احساس کنند که در خانه هستند، خواه در یک جامعه محلی باشد یا اطراف آن توسط سایر عوامل احاطه شده باشد.

هزینه های زندگی در مالاگا

مهاجران خوشحال خواهند شد که بدانند مالاگا یکی از مقاصد ارزان‌تر جابه‌جایی در اسپانیا است. اجاره ها معمولا نسبت به سایر شهرهای ساحلی مانند بارسلونا و والنسیا مناسب تر هستند، اما هزینه های کلی روزانه کمتر است. اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در نزدیکی مرکز شهر مالاگا حدود 700 یورو (780 دلار) است. یک آپارتمان سه خوابه برای یک خانواده مهاجر حدود 1000 یورو (1110 دلار) خواهد بود. با دور شدن از مرکز شهر، قیمت هایی مانند 600 یورو (670 دلار) برای یک آپارتمان دو خوابه و 500 یورو (560 دلار) برای یک اتاق یک خوابه مشاهده می شود. هزینه های روزانه، بدون احتساب اجاره، برای یک خانواده مهاجر نباید بیشتر از 2000 یورو (2220 دلار) باشد و برای یک مهاجر مجرد نزدیک به 600 یورو (670 دلار) خواهد بود.

هزینه های اضافی مانند بیرون غذا خوردن و حمل و نقل عمومی نیز کمتر از آنچه مهاجران ممکن است در شهرهای بزرگتر اسپانیا پیدا کنند خواهد بود. به عنوان مثال، کارت حمل و نقل عمومی ماهانه در مالاگا حدود 40 یورو (45 دلار آمریکا) در مقایسه با 55 یورو (60 دلار آمریکا) مادرید است، و یک وعده غذایی در یک رستوران خوب (برای دو نفر)  نباید بیش از 40 یورو (45 دلار) باشد.


سویا Sevilleدر اسپانیا

عالی برای:

  • بازنشستگان خارج از کشور

سویل که زادگاه رقص فلامنکو است، با اینکه شهری به ظاهر کوچک است به ساکنانش یک شهر شلوغ و پرجنب‌وجوش می‌دهد. این شهر با معماری زیبای موری پوشیده شده است که هنگام قدم زدن در اطراف، احساس می کنید در دنیای دیگری هستید. به نظر می رسد زندگی در سویا مرکز بهترین امکاناتی است که اسپانیا دارا است. از اینجا شما نه تنها ترکیبی از فضای شهری کوچک و بزرگ را دارید، بلکه ساکنان نیز در نزدیکی سواحل و کوه ها قرار دارند. صخره جبل الطارق نیز در فاصله کوتاهی قرار داشته و با ماشین راحت قابل دسترسی اند. ساکنان حتی می توانند در صورت تمایل به طنجه Tangier نیز بروند. بسیاری از مهاجران سویل را به مکان هایی مانند مالاگا ترجیح می دهند، زیرا جو و زیبایی مشابهی دارد، اما دیگر هر ماه خبری از سیل هزاران گردشگر از کشتی های کبودی نیست. سویل همچنین خانه مدارس آمریکایی و بریتانیایی است، بنابراین مهاجران بدون مهارت قوی در زبان اسپانیایی به آسانی خانه پیدا خواهند کرد.

مانند مالاگا، سویل دارای یک جامعه مهاجر مقیم کوچکتر از شهرهایی مانند بارسلونا، مادرید و حتی والنسیا است، اما این به هیچ وجه دلیل نمی شود که جامعه مهاجران فعالی ندارد. محلی‌های سویل به کمی محتاط‌تر از اسپانیایی‌های دیگر نقاط کشور شناخته می‌شوند، و ممکن است احساس کنید تلاش برای ادغام در این جامعه یک شغل پاره وقت است. با این حال، زمانی که موفق به انجام این کار شوید، یک فرد خوشحال برای زندگی خواهید بود.

مساحت شهر سویا

مهاجرانی که به دنبال شهر کوچکی اند که حس و حال یک شهر بزرگ را داشته باشد، ممکن است سویا را مکانی مناسب بدانند. مرکز شهر به راحتی قابل پیاده روی بوده و مساحت شهر فقط 141 کیلومتر مربع (54 مایل مربع) است. فقط کمتر از 150 کیلومتر (93 مایل) از مرز پرتغال فاصله دارد و آن را به مکانی عالی برای کسانی که می خواهند در پرتغال سفر کنند، تبدیل می کند. این شهر حدود 690.000 نفر جمعیت دارد و منطقه شهری نزدیک به 1.2 میلیون نفر را در خود جای داده است.

فرصت های کاری در سویا

مانند بسیاری از شهرهای اسپانیا، فرصت های شغلی برای مهاجرانی که به سویا مهاجرت می کنند تا حد زیادی به گردشگری، رستوران ها و بارها و آموزش زبان انگلیسی اختصاص دارد. همچنین امکان زندگی و کار در اسپانیا به صورت فریلنسری وجود دارد. از آنجایی که سویا نسبت به بسیاری از شهرهای محبوب اسپانیایی هزینه زندگی پایین تری دارد، بررسی نحوه کار ممکن است مناسب ترین گزینه باشد و در حین جستجوی فرصت های دیگر در شهر، درآمدی را برای شما فراهم کند.

هزینه های زندگی در سویا

سویا چهارمین شهر ارزان اسپانیا است که دقیقاً پس از بیلبائو قرار دارد. محدوده حقوق متوسط   حدود 2000 یورو (2200 دلار آمریکا) در ماه است. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 600 یورو در ماه است و دورتر نیز می توان مکانی را با قیمت پایین 400 یورو پیدا کرد. یک آپارتمان سه خوابه واقع در مرکز نزدیک به 1000 یورو قیمت دارد، در حالی که یک آپارتمان در حومه شهر نزدیک به 600 یورو خواهد بود. یک وعده غذای ناهار در یک رستوران نشسته حدود 12 یورو هزینه دارد، در حالی که غذای آماده فست فود حدود 8 یورو هزینه دارد. هزینه ماهیانه برای حمل و نقل عمومی کمتر از 40 یورو خواهد بود.


بیلبائو در اسپانیا

عالی برای:

  • خانواده های مهاجر

از بین تمام شهرهای این لیست، بیلبائو ممکن است غافلگیرکننده ترین باشد زیرا کمترین شهرت بین المللی را در بین سایر شهرها داشته است. خط ساحلی بیلبائو که در نیمه شمالی کشور قرار دارد، برخلاف دریای گرم مدیترانه و سایر کشور، در کنار اقیانوس اطلس شمالی سرد است. این شهر به طور قابل توجهی کوچکتر است و ساکنان کمتری نسبت به سایر نقاط کشور دارد. در واقع، بیشتر مناطق شمالی اسپانیا در مقایسه با شهرهای جنوبی، جمعیت کمی دارند.

اگرچه بیلبائو آب و هوای گرم و آفتابی مشابه همتایان جنوبی خود ندارد، اما به سرعت در میان جامعه مهاجران محبوبیت پیدا می کند. شهر به راحتی قابل پیاده روی است و بارها و رستوران های زیادی برای انتخاب و گشت و گذار وجود دارد. قیمت ها نیز کمتر از سایر نقاط کشور است، به خصوص اگر از غذاها و نوشیدنی های محلی منطقه لذت ببرید.

مساحت شهر بیلبائو

از میان شهرهای اسپانیایی در این مقاله، بیلبائو کوچکترین شهر است، اما به این معنی نیست که باید از آن غافل شد. شهر بیلبائو که در سواحل شمالی کشور واقع شده است، نزدیک به 350.000 جمعیت دارد. این منطقه شهری خانه کمی بیش از 1 میلیون نفر (نزدیک به نیمی از جمعیت شمال اسپانیا) است و بزرگترین منطقه شهری در شمال اسپانیا است.

مساحت حومه شهری بیلبائو 41 کیلومتر مربع (16 مایل مربع) است. با این حال، منطقه بیلبائو بزرگ کمی بیش از 361 کیلومتر مربع (کمی کمتر از 140 مایل مربع) است.

فرصت های کاری در بیلبائو

این امر که ممکن است فرصت های شغلی بیشتری در بیلبائو در مقایسه با سایر شهرهای اسپانیا وجود داشته باشد، ممکن است باعث تعجب شما شود. این امر به این دلیل است که منطقه شمال اسپانیا در برابر بحران مالی سال 2008 کمترین تحت تاثیر قرار نگرفتند. در حالی که مشاغل گردشگری و تدریس هنوز برای خارجی هایی که به دنبال مهاجرت به بیلبائو هستند، بادوام ترین هستند، یافتن شغل در بخش های زیر نیز امکان پذیر است:

  • تجارت؛
  • ساخت و ساز؛
  • کشاورزی؛
  • صید ماهی.

علاوه بر گردشگری، اینها سودآورترین صنایع منطقه هستند. برای کشاورزی، کالاهای خاصی که در منطقه کشت می شود شراب، ذرت، سیب، گیلاس و پنیر است. همچنین فرصت هایی برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد که به بیلبائو نقل مکان کنند تا در صنایعی مانند فولاد، نساجی، پزشکی، دارویی و خودرو کار کنند. میانگین حقوق شهری حدود کمتر از 5000 یورو (5600 دلار آمریکا) در ماه است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه زندگی در اسپانیا
هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه های زندگی در اسپانیا برای همه یکسان نیست. این واقعا بستگی به محل زندگی شما و شیوه زندگی که می خواهید داشته باشید دارد. زندگی در اسپانیا می تواند بسیار مقرون به صرفه یا بسیار گران باشد، و شما عامل تعیین کننده ای برای آن هستید. به عنوان یک دانشجو، احتم ...

بیشتر بخوانید
زندگی دانشجویی در اسپانیا
زندگی دانشجویی در اسپانیا

برنامه روزانه شما به عنوان دانشجو با توجه به کالجي که در آن ثبت نام کرده ايد و نيز دوره هايي که انتخاب کرده ايد متفاوت خواهد بود. کالج ها دوره های کامل و پاره وقت ارائه می دهند و زمان زیادی برای مطالعه، یادگیری و لذت بردن از زندگی دانشجویان وجود دارد. شما ...

بیشتر بخوانید
خدمات پزشکی و درمانی برای دانشجویان در اسپانیا
خدمات پزشکی و درمانی برای دانشجویان در اسپانیا

از سرماخوردگی معمولی گرفته تا آنفولانزا و شکستگی استخوان ها تا آلرژی و همه چیز در این بین، و همچنین بسیاری از بیماری های مختلف می تواند باعث بیماری فرد و مراجعه به پزشک یا مراجعه به بیمارستان یا مرکز اورژانس شود. حتی به عنوان دانشجویی که در اسپانیا تحصیل م ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: