مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط تحصیل فرزندان در استرالیا

شرایط تحصیل فرزندان در استرالیا

شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان و شهریه‌های مدارس در ایالات های استرالیا و نیز مدارس مختلف متغیر است. در ادامه خلاصه‌ای از شرایط شهریه مدارس دولتی در هر یک از ایالات و قلمروهای استرالیا، می توانید برای اخذ اطلاعات تکمیلی با مشاورین مجموعه موسسات آموزشی-مهاجرتی زنگنه تماس بگیرید.

 تحصیل فرزندان در پایتخت استرالیا (Capital Territory)

از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۶، فرزندان دانشجویان بین‌المللی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) که در کانبرا (Canberra) مشغول تحصیل هستند، واجد شرایط بخشودگی شهریه در مدارس دولتی این قلمرو شناخته شده‌اند، و دارندگان انواع دیگری از ویزاهای موقت نیز واجد شرایط درخواست بخشودگی شهریه برای افراد تحت تکفل در سن تحصیل هستند.

تحصیل فرزندان در نیو ساوت ولز (New South Wales)

بیشتر افراد تحت تکفل ساکنان موقت در نیو ساوت ولز باید شهریه مدارس را پرداخت کنند.

تحصیل فرزندان در قلمرو شمالی (Northern Territory)

افراد تحت تکفل دانشجویان تحصیلات عالی و آموزش فنی‌حرفه‌ای به عنوان دانشجویان بین‌المللی قلمداد می‌شوند و باید شهریه کامل را پرداخت کنند. تنها استثناهایی که در اینجا وجود دارد افراد تحت تکفل دانشجویان مؤسسه کمک استرالیا (Australian Aid) و بعضی از دانشجویان بورسیه کشور مبدأ با توافق دانشگاه چارلز داروین است.

تحصیل فرزندان در کوئینزلند (Queensland)

وزارت آموزش، پرورش و کار برای دانش‌آموزان تحت تکفل دارای ویزای موقت که والدین آنها در مؤسسات آموزش عالی کوئینزلند مشغول به تحصیل هستند معافیت‌هایی را در پرداخت شهریه در نظر گرفته است.

تحصیل فرزندان در استرالیای جنوبی (South Australia)

افراد تحت تکفل دانشجویانی که در یک دوره بورسیه‌ای دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی در استرالیای جنوبی مشغول به تحصیل هستند می‌توانند در یک مدرسه دولتی در آنجا ثبت نام کنند. 

دولت استرالیای جنوبی برای افراد تحت تکفل دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در دانشگاه‌های استرالیای جنوبی مشغول به تحصیل هستند، در صورت برآورده شدن ملاک‌های لازم، بخشودگی‌های شهریه‌ای در نظر گرفته است.

تحصیل فرزندان در ویکتوریا (Victoria)

شهریه‌های تمام مدارس دولتی ویکتوریا یکسان است. برای دانش‌آموزانی که والد آنها در یک مؤسسه تحصیلات عالی ویکتوریا مشغول به تحصیل است تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده است.

تحصیل فرزندان در تاسمانیا (Tasmania)

بیشتر دانش‌آموزان تحت تکفل ملزم هستند تا برای حضور یافتن در یک مدرسه دولتی در تاسمانیا شهریه پرداخت کنند.

تحصیل فرزندان در استرالیای غربی (Western Australia)

در استرالیای غربی، فرزندان دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند برای تحصیل در مدارس دولتی کمک‌های مالی دریافت کنند. فرزندان واجد شرایط می‌توانند با پرداخت شهریه‌ای برابر با دانش‌آموزان محلی به تحصیلات دولتی دسترسی داشته باشند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا
هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا

در این مقاله، ما تخمینی از هزینه‌های زندگی و تحصیل در استرالیا را برای‌تان محاسبه کرده‌ایم. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: