مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
گردش در پرث

گردش در پرث

راهنمایی برای شهر پرث

بهترین چیزهای دنیا را در پرث می‌یابید: سواحل نرم ماسه‌ای و پارک‌های چشم ‌نواز در کنار ابرشهری زنده با کافه‌های کوچک، رستوران‌های خلاق و هنر خیابانی‌ای برگزیده.

پرث، در ساحل غربی استرالیا، شاهد هماهنگی طبیعت و زندگی شهری است. ساکنان پرث بیش از سایر مراکز ایالات استرالیا شاهد روزهای آفتابی‌اند. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و به جزیره‌ی روت ‌نست که در نزدیکی این شهر است سری بزنید، در پارک سرسبز کینگز راه بروید، و در دره‌ی قو (سوانز ولی) تاکستان‌ها، هنر بومیان، غذاها و تاریخ را تجربه کنید. برای دیدن فرهنگ محلی می‌توانید به شهر فریمنتل که در نزدیکی پرث قرار دارد سر بزنید و در خیابان‌های بندری پیچ ‌در پیچش قدم بزنید، می‌توانید به محله‌ی موزه‌ها و گالری‌ها در مرکز شهر پرث بروید و می‌توانید با کمک یک راهنمای بومی تاریخچه‌ی این شهر را لایه به لایه و قدم به قدم بررسی کنید. پرث شهری است که بیشتر زندگی مردمانش زیر سقف آسمان سپری می‌شود، شهری با ساحل‌های زیبا، آب‌ وهوای جذاب و جاهای دیدنی بسیار که، نوشیدنی خنک در دست، باید نشست و از آن ها لذت برد.

جاذبه های شهر پرث

گردش در بوته‌ زارهای استرالیا بدون خارج شدن از شهر

کینگز پارک از بزرگترین پارک‌های شهری دنیا است ــ بزرگتر از سنترال پارک نیویورک ــ و با این حال در مرکز شهر پرث قرار دارد. در این پارک چشم‌ اندازهایی حماسی به رودخانه‌های سوآن و کنینگ و آسمان‌ خراش‌های کنار این رودخانه‌ها در انتظار شما است. درختانی بلند، در حدی شگفت، با تنه‌هایی سفید رنگ در دو طرف جاده‌ی ورودی این محوطه‌ی سبز الهام ‌بخش صف کشیده‌اند. در این پارک یک پل بالادرختی، کوره ‌راه‌های بوته ‌زاری، باغ‌های زینت ‌شده و کافه‌هایی چند وجود دارند.

با یک تور شهری تاریخ بومیان پرث را ورق بزنید

مؤسسه‌ی Go Cultural Aboriginal Tours and Experiences تورهای پیاده‌ای را گرداگرد بخش ساحلی شهر، که به‌ سادگی در دسترس است، فراهم می‌کند. همزمان با قدم زدن در این سرزمین کهن، والتر مک‌ گوآیر، راهنمای نونگاری، نکته‌هایی ناگفته از فرهنگ، غذاهای طبیعی و معنویت بومیان استرالیا را برای شما بازگو خواهد کرد. از شش فصلی که بومیان استرالیا بر حسب آن زندگی می‌کنند آگاه شوید، ببینید که چگونه آن ها با آن دسته از گیاهان خوراکی که هنوز هم در پرث می‌رویند در پیوندند، و به افسانه‌های معنوی آن ها که به شنوندگان می‌آموزند مراقب چه چیزهایی باشند و چگونه خوب زندگی کنند گوش بدهید. در پایان این پیاده ‌روی شما به پرث از دید بومیان خواهید نگریست، پیش از آن زمانی که این شهر به سکونتگاه اروپاییان بدل شود. این تور فرهنگی مفصل و سه‌ ساعته بعضی کارهای دستی را هم در خود دارد، همچون نقاشی کردن با گل اخرا و به دست گرفتن سلاح‌های شکاری و دیگر ادوات سنتی.

شنا در سواحل پرث

تعجب نکنید اگر در یکایک سواحلی که در کنار پرث ردیف شده‌اند نفستان به شماره بیفتند، همان سواحلی که در آن ها آب فیروزه‌ای آنقدر شفاف است که در هر عمقی باشید می‌توانید پاهایتان را ببینید. به ساحل کاتزلو، با کافه‌ها و کاج‌های نورفولکی‌اش، به حوضچه‌ی متمز برای صخره‌های دریایی مناسب برای غواصی‌اش، به ساحل لیتون برای ماسه‌های درخشان سفیدرنگ و آب‌های خالی از تندآبش، به ساحل تریگ برای چمن‌ زارهای خانوادگی و زمین‌های بازی بزرگش، و به ساحل شمالی برای حوزچه‌های صخره‌ای دلربایش سر بزنید. در ماه مارس جشنواره‌ی «مجسمه در کرانه‌ی دریا» محوطه‌ی ساحلی کاتزلو را به یک گالری شگفت‌ انگیز در فضای باز بدل می‌کند.


با کوآکا سلفی بگیرید

جزیره‌ی خالی از ماشین روت ‌نست، که صرفا ۱۹ کیلومتر (۱۲ مایل) از پرث فاصله دارد، شما را به دورانی می‌برد که زندگی آرام و ساده بود. روت ‌نست افزون بر داشتن بیش از ۶۰ محوطه‌ی ساحلی، صخره‌های مرجانی با ماهی‌های استوایی ساکن در آنها و ساختمان‌های سرشار از تاریخ، میزبان یک ستاره‌ی اینستاگرامی نیز هست: کوآکای دوست ‌داشتنی، یکی از جانوران کیسه‌ داری که در صرفا در غرب استرالیا یافت می‌شوند. به این موجود دوست ‌داشتنی به ‌خاطر خنده‌های بازیگوش و جذاب و لبخندهای ملیحش جلوی دوربین لقب «شادترین حیوان جهان» را داده‌اند. از آنجا که کوآکاها زود صمیمی می‌شوند، بهتر است هنگام عکس گرفتن احتیاط به خرج دهید. استفاده از مونوپاد ایده‌ی خوبی است زیرا می‌توانید با این کار فاصله‌ای مناسب با آن ها داشته باشید.

در خیابان‌های تاریخی فری ‌منتل گردش کنید

برای رسیدن به شهر بندری فری ‌منتل باید با ماشین حدود ۳۰ دقیقه به سمت جنوب بروید. در این شهر هم می‌توانید بقایای دوران استعمار را ببینید و هم کارخانه‌ی نوشیدنی‌ سازی مشهور لتل کریچرز را. به زندان فی ‌منتل سری بزنید و در یکی از تورهای عجیب و ترسناک آن شرکت کنید. به موزه‌ی بی‌نظیر مریتایم (دریانوردی) و گالری کشتی‌های به ‌گل ‌نشسته بروید و تاریخ دریانوری این منطقه را بکاوید. در رستوران رنگارنگ یوکال یک ناهار خودمانی بخورید، شام را در رستوران Bread in Common صرف کنید و شب را در هتل شیک و کوچک هوگومونت سپری کنید.

به سوآن ولی سر بزنید و از فرهنگ بومیان و نوشیدنی لذت ببرید

سوآن ولی قدیمی ‌ترین منطقه‌ای است که در غرب استرالیا به تولید نوشیدنی می‌پردازد. این منطقه میزبان حدود ۴۰ تاکستان است، با زیرزمین‌هایی که نوشیدنی‌های این منطقه‌ی گرم‌ سیری را در خود نگه می‌دارند. شما می‌توانید با خودرو یا دوچرخه به غذاخوری‌ها، کافه‌ها و کارخانه‌های نوشیدنی سازی این منطقه سر بزنید. سوآن ولی همچنین میزبان پارک حیات وحش کورشم است؛ در این پارک می‌توانید با کوآلاها روبرو شوید و به کانگوروهای دوست‌داشتنی غذا بدهید. گالری بومی مالیناپ هم در سوآن ولی جای گرفته است؛ این گالری به شیوه‌ای آسان و مجذوب ‌کننده شما را با هنر، تغذیه و فرهنگ بومیان آشنا می‌کند. آثار هنرمندان نونگاری را ببینید، اثر هنری خود را بیافرینید، یا همزمان با خوردن غذا و نوشیدنی به صحبت و تعریف بنشینید.

گردش در فضاهای شبه ‌روستایی شهر پرث و کافه‌های کوچک این شهر

محله‌ی لیده ‌ویل، که چند دقیقه‌ای با مرکز شهر پرث فاصله دارد، پر است از بوتیک‌های رنگ ‌به ‌رنگ و کافه‌های فضای باز؛ اما محله‌ی هیپی ماونت لولی میزبان کافه‌‌های شگفت‌ انگیز، رستوران‌های سرزنده و نوشیدنی ‌فروشی‌های پر از سرخوشی است. محله‌ی با پرستیژ سوبیاکو لباس‌ فروشی‌های صاحب‌ سبک و یک یکشنبه ‌بازار عالی محصولات زراعی را در خود دارد. محله‌ی نر‌س‌بریج برای خرید لباس‌های سبک محلی و سر زدن به رستوران‌های محله‌ی چینی‌ها و غذا فروشی‌های چند فرهنگی بهترین جا است. اوج گرفتن جنبش کافه‌های کوچک در پرث همراه شد با رواج دیوارنویسی‌های هیپی ــ که اغلب در دیوارهای بیرون کافه‌ها می‌توان آن ها را دید. بعد از نشستن در کافه‌ی ازرا پاند، از این کافه‌ی عنق بیرون بپرید و به فضای پر از موسیقی زنده‌ی کافه دبرد (پرند) وارد شوید. بعد هم کلمه‌ی رمز را در گوش دربان کافه‌ی زیرزمینی اسنیکی تونیز بگویید و داخل شوید. (به صفحه‌ی فیس‌ بوک این کافه سر بزنید تا اسم رمز روز را بفهمید.)

در قلب شهر پرث در فرهنگ مدرن غوطه‌ ور شوید

مرکز فرهنگی پرث مجموعه‌ی فرهنگی کامل و فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. بی پرداخت هیچ مبلغی به گالری هنری غرب استرالیا وارد شوید و مجموعه‌ای مفصل از هنر بومیان استرالیا را بکاوید. سپس تفرج‌ کنان در «درختسان شهری» چرخی بزنید ــ باغی شهری است با گیاهان و چمن ‌زارهای پوشیده از برگ. در همان نزدیکی مؤسسه‌ی هنرهای معاصر پرث (PICA) را خواهید یافت که برگزارکننده‌ی نمایشگاه‌های مدرن و رایگان است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: