مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم

تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم

علاوه بر آموزش در سطح کلاس جهانی، انتخاب تحصیل در استرالیا فرصت‌ها و تجارب فوق‌ العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. 4 دلیل که شما باید استرالیا را به‌ عنوان مقصد تحصیلی خود در خارج از کشور به حساب آورید، از این قرار است:

  • دوره‌ها و موسسات استرالیا، سطح جهان شناخته شده هستند؛
  • سبک زندگی شاد، سرزنده و چند فرهنگی  در استرالیا؛
  • هزینه‌های تحصیلی قابل ‌قبول در استرالیا؛
  • وضعیت جغرافیایی مناسب استرالیا؛

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. قبل از درخواست برای پذیرش در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا، شما باید با (Department of Immigration and Border Protection (DIBP یا نزدیک‌ترین دفتر ویزای استرالیا در کشور خود تماس بگیرید و سوال کنید که آیا مشمول ویزای دانشجویی می‌شوید یا نه، چگونه باید درخواست خود را ارائه دهید و به چه مدارکی نیاز دارید.

شرایط عمومی و خاص بسیاری برای دریافت ویزای دانشجویی وجود دارد که دانشجویان خارجی، به ‌منظور مشمول شدن برای دریافت ویزای دانشجویی، باید آن‌ها را داشته باشند. این شرایط با موارد زیر در ارتباط است:

  • سلامت شما؛
  • شخصیت شما؛
  • بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی (OHSC)؛
  • نداشتن بدهی به دولت استرالیا؛
  • داشتن حضانت، مسکن و وسایل آرامش و رفاه عمومی برای دانشجویان زیر 18 سال؛
  • توانایی شما برای تامین هزینه‌ی بلیط هواپیما، هزینه‌های آموزش دوره‌های تحصیلی و هزینه‌های زندگی برای شما و اعضای خانواده‌تان در طول مدت اقامت خود در استرالیا (حداقل هزینه‌ی زندگی در استرالیا، حدود 20000 دلار در سال است)؛
  • کامل بودن سوابق و صلاحیت‌های آکادمیک خود؛
  • تسلط بر زبان انگلیسی؛
  •  اثبات اینکه شما یک داوطلب موقتی و حقیقی هستید.

شرایط عمومی زندگی در  استرالیا

استرالیا ششمین کشور بزرگ و کوچک‌ ترین قاره جهان است. این منطقه بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند و در حدود 225 کیلومتری جنوب آسیا قرار دارد. از اروپا بسیار دور است و از طریق مسیر هوایی بیش از 20 ساعت زمان میبرد. استرالیا اغلب به این دلیل نامیده می‌شود که کل قاره در جنوب خط استوا قرار دارد. تمام آب و هوای جهان در این قاره یافت می‌شود. از جنگل‌های انبوه مناطق استوایی در شمال تا آب و هوای خنک و معتدل در جنوب و جنوب شرقی را شامل می شود. استرالیا زمانی مستعمره بریتانیا بود و پس از کشف آن در ۱۷۸۸ مردم از بریتانیای کبیر در آنجا ساکن شدند. اما در دهه‌های گذشته، مردم سراسر جهان به استرالیا آمده‌اند و امروزه یک جامعه چند فرهنگی را ایجاد نموده اند. استرالیا همچنین یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. تولیدات اصلی این کشور شامل پشم و گوشت، طلا، بوکسیت و مواد معدنی دیگر می باشد.

استرالیایی‌ها استاندارد بالایی از زندگی دارند. کانبرا پایتخت آن است و دو شهر سیدنی و ملبورن بزرگترین شهر های آن می باشند و این کشور از 6 ایالت و دو قلمرو تشکیل شده است. در خصوص پرچم آن باید گفت که پرچم انگلیس با پنج ستاره کوچک که نشان دهنده صلیب جنوبی و یک ستاره بزرگ نشان دهنده شش قلمرو کشور است. اکثر مردمی که به استرالیا فکر می کنند، فضای گسترده ای از بوته ها، کانگوروها، کوالاها و آب و هوای پاک را می بینند. با این حال، استرالیا چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. بسیاری از دانشجویان بین المللی به دلیل طبیعت دوستانه، سیستم آموزشی عالی و سطح بالای زندگی تصمیم به تحصیل در استرالیا می گیرند. تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم برای بسیاری از مهاجرین مورد درخواست است. استرالیا در حال حاضر سومین مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی در بین کشورهای انگلیسی زبان، بعد از ایالات متحده و انگلیس است. بسیاری از دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم می روند به دلیل تنوع فرهنگی و کیفیت بالای تحصیلات آن را انتخاب می کنند.

چگونه با مدرک دیپلم برای تحصیل در استرالیا اقدام کنیم؟

تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم، مدارک لازم برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا و همچنین چگونگی دریافت اقامت و پاسپورت استرالیا در این مقاله کاملا مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار خواهد گرفت. تقاضا برای مهاجرت به استرالیا به دلیل انگلیسی زبان بودن و وجود برنامه های مختلف مهاجرت کاری و تحصیلی و سرمایه گذاری بسیار زیاد است. سطح رفاه اجتماعی، کیفیت سیستم آموزش، نرخ بیکاری، صنایع پیشرفته و… نیز موجب علاقه متقاضیان می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی با مدرک دیپلم در استرالیا

برای تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم فقط می توانید در مقطع لیسانس پذیرش بگیرید. برای مقاطع بالاتر مانند فوق لیسانس و دکترا شما باید علاوه بر مدرک دیپلم، مدرک لیسانس و فوق لیسانس نیز داشته باشید و پس از پایان مدرسه مستقیماً نمی توان برای این مقاطع پذیرش گرفت. تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم در مقطع لیسانس مقدمات اولیه را برای مشاغل حرفه ای و تحصیلات تکمیلی فراهم می کند و حداقل سه سال مطالعه تمام وقت را شامل می شود. البته برخی از موسسات یک سیستم سریع السیر ارائه می دهند که به دانشجویان این امکان را می دهد تا مدرک تحصیلی سه ساله را در دو سال بگذرانند. ورود به این مقطع به طور معمول نیاز به تکمیل دوره آموزش متوسطه استرالیا 12 ساله یا معادل دیپلم از کشور های دیگر دارد. همچنین مدرک کارشناسی افتخاری ممکن است یک سال تحصیلی اضافی معمولاً مبتنی بر تحقیق به دنبال تحصیل در یک دوره سه ساله نیاز داشته باشد یا ممکن است برای مدرک تحصیلی در دوره های چهار یا بیشتر از آن دریافت شود. ورود به بیشتر دوره های آموزش عالی در استرالیا بسیار رقابتی است. علاوه بر الزامات دانشگاهی مشخص شده برای هر سطح، متقاضیان تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم نیز باید الزامات سطح بالای زبان انگلیسی را برآورده کنند. برخی دوره های آموزش عالی دارای شرایط ورود اضافی مانند دانش قبلی در موضوعات خاص، تجربه کاری یا تکمیل موفقیت آمیز یک تست، نمونه کار، آزمون یا مصاحبه هستند و برای هر دوره تحصیلات شرایط ورود متفاوتی را خواهند داشت. بنابراین لازم است برای رشته های خاص شرایط ورود را بررسی نمایید.

تاریخ شروع ترم بسته به دوره متفاوت است. دوره های آموزش عالی عموماً از اواخر فوریه تا اواسط نوامبر برگزار می شود .سال تحصیلی به طور معمول به دو ترم تقسیم می شود، اگرچه برخی از موسسات بر روی یک سیستم سه ماهه فعالیت می کنند یا مدارس تابستانی را از ماه دسامبر تا فوریه ارائه می دهند که این امر می تواند طول کل دوره را کاهش دهد. دانش آموزان برای شروع دوره های خود در ابتدای سال معمولاً در ژانویه یا فوریه ثبت نام می کنند، اما تاریخ تقاضا به طور معمول به پایان سال قبل می رسد. برخی از موسسات همچنین نیمه سال معمولا در ماه جولای برای دوره‌های ویژه‌ ثبت نام دارند.

زبان رسمی در استرالیا انگلیسی است و شما برای تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم باید مدرک زبان ارائه نمایید، که بسته به دوره و دانشگاه می تواند TOEFL ،IELTS و PTE باشد. صدها دوره برای مقطع کارشناسی در استرالیا وجود دارد اما رشته های تحصیلی محبوب در استرالیا شامل فیزیک، فناوری اطلاعات، مهندسی، معماری، کشاورزی و مطالعات مرتبط با محیط زیست، بهداشت، آموزش، مدیریت و تجارت، جامعه و فرهنگ، هنر، مهمانداری و آشپزی است.




تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم به همراه بورسیه تحصیلی

اگر دانشجوی بین المللی هستید که به دنبال تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم هستید، حتماً بررسی کنید که بورسیه های تحصیلی استرالیا از طرف سازمان ها و دانشگاه ها در دسترس شما هستند. مطمئناً باید در نظر بگیرید که هزینه آن برای شما چقدر است. شهریه دانشگاه، همانند هزینه زندگی، در این کشور نسبتاً زیاد است، بنابراین مهم است که شما از میزان بودجه مورد نیاز خود آگاه باشید. با این حال، یکی از راه های کمکی برای به حداقل رساندن هزینه های خود، درخواست بورسیه ها و کمک هزینه ها است. هر دولت برای دانشجویان بین المللی از کشورهای خاص بورسیه های معدودی دارد. لازم به ذکر است که معمولاً شرایط سختگیرانه و محدودی برای دریافت بورسیه وجود دارد. متقاضیان باید دارای سوابق تحصیلی و پژوهشی بالایی باشند، که با توجه به اینکه مدرک دیپلم رزومه ای قوی محسوب نمی شود، متقاضیان باید در زمینه های دیگر قوی باشند. به همین دلیل بورسیه تحصیلی در مقاطع لیسانس و کارشناسی ارشد متداول نیست و معمولاً به دانشجویان دکترا ارائه می شود.

کسب رتبه در المپیاد های علمی، نمرات و معدل بالا، مدرک زبان با نمره بالا و ثبت اختراع می تواند روزومه مناسبی برای متقاضیان با مدرک دیپلم باشد و شانس آن ها را در دریافت بورسیه افزایش می دهد. برخی از دانشجویان نیز پس از چند ترم تحصیل در دانشگاه، در صورت عملکرد قوی می توانند کمک هزینه دریافت کنند.

مدارک لازم برای درخواست بورسیه تحصیلی استرالیا

مدارک لازم برای درخواست بورس تحصیلی شامل موارد زیر می باشد:

  • متقاضیان باید از یکی از دانشگاه های برتر فارغ التحصیل شده و برتری علمی را نشان دهند؛
  • مقاله های تحقیقاتی یا کتاب های منتشر شده ممکن است مورد نیاز دانشجویان باشد؛
  • ارائه یک رزومه دقیق و سازمان یافته؛
  • متقاضیان موظفند مدارکی در مورد تسلط به زبان انگلیسی ارائه دهند. به عنوان مثال ارائه نمره 7 در آیلتس؛
  • نمرات بالا در دروس گذرانده شده؛

انواع بورسیه های تحصیلی دانشگاه استرالیا

انواع بورس های تحصیلی که در دانشگاه های استرالیا ارائه می شود شامل موارد زیر می باشد.

  • بورسیه های دانشگاهی

 بیشتر دانشگاه ها نوعی بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

  • کمک هزینه تحصیلی

 این بورسیه ها بر اساس نیاز مالی دانشجویان است. این موارد ممکن است فقط در اختیار دانشجویان داخلی باشد اما برخی دانشگاه ها بورسیه های مبتنی بر نیاز مالی را به دانشجویان بین المللی نیز اعطا می کنند.

  • بورس های تحصیلی بر اساس شایستگی

برای دانش آموزان با استعداد است.

  • بورس های تحصیلی مبتنی بر کشور

این بورسیه ها برای دانش آموزان از کشورهای در حال توسعه می باشد.

  • بورسیه با تأمین اعتبار دولتی

تعدادی برنامه و بورس تحصیلی با بودجه دولت.

تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم و هزینه های زندگی و تحصیل در استرالیا

کیفیت زندگی در استرالیا در سطح بالاترین کشورهای جهان است. هزینه های زندگی و شهریه در استرالیا نسبت به ایالات متحده و انگلستان بسیار کمتر است. دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل پاره وقت کار کنند که به آنها امکان می دهد بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند. همچنین بورسیه های تحصیلی نیز وجود دارد که می تواند به کاهش هزینه تحصیل در استرالیا برای دانشجویان بین المللی کمک کند. بحث هزینه های زندگی و شهریه یکی از مهمترین بحث ها برای تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم می باشد. دانشجویان باید بدانند که هزینه تحصیل در استرالیا به مرکز علمی ارائه دهنده دوره، سطح تحصیلی که شما انتخاب می کنید و محل تحصیل در استرالیا بستگی دارد. دانستن میانگین هزینه های زندگی در استرالیا بخش مهمی از آمادگی مالی شما است. برای داشتن یک مرجع برای شما، در اینجا برخی از هزینه های مرتبط با زندگی و تحصیل در استرالیا  آورده شده است. لازم به ذکر است کلیه هزینه ها به دلار استرالیا است. هزینه های زیر فقط یک راهنمای تقریبی است و بودجه و عادات شما را در نظر نمی گیرند.

هزینه های تحصیل در استرالیا
دوره ی آموزشی متوسط هزینه های آموزشی

(دلار استرالیا)

تحصیلات متوسطه 7800 تا 30000 دلار در سال
دوره های زبان انگلیسی حدود 300 دلار در هفته، بسته به طول مدت دوره
آموزش ها و تمرین های شغلی 22000 تا 4000
آموزش های فنی و تخصصی 4000 تا 22000 دلار در سال
دوره های پایه ای 15000 تا 39000 دلار در کل
دوره ی کارشناسی 15000 تا 33000 دلار در سال
دوره ی کارشناسی ارشد 20000 تا 37000 دلار در سال
دوره ی دکتری 14000 تا 37000 دلار در سال


هزینه های زندگی در استرالیا
فعالیت متوسط هزینه های زندگی

(دلار استرالیا)

خورد و خوراک 80 تا 280 دلار در هفته
برق و گاز 35 تا 140 دلار در هفته
تلفن و اینترنت 20 تا 55 دلار در هفته
حمل و نقل عمومی 15 تا 55 دلار در هفته
ماشین (بعد از خرید) 150 تا 260 دلار در هفته
سرگرمی 80 تا 150 دلار در هفته


تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم و بررسی ویزای همراه

تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم معمولاً به شما امکان می دهد اعضای خانواده را به عنوان وابسته به ویزای دانشجویی خود بیاورید. این تعریف به شرح زیر است:

  • همسر شریکت زندگی که 12 ماه با آنها زندگی کرده اید؛
  • شما یا فرزندان شریک زندگی تان، که سن زیر 18 سال دارد یا هنوز در حال آموزش است؛
  • لطفا توجه داشته باشید که اجازه کار برای شریک وابسته به دوره تحصیل دانشجو بستگی دارد؛
  • اگر دانشجو در حال تحصیل در مقطع لیسانس باشد، شریک وابسته می تواند حداکثر 20 ساعت در هر هفته کار کند؛
  • اگر دانشجو در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد (رشته تحصیلی یا تحقیق) یا مدرک دکترا باشد، شریک زندگی دارای حق کار کامل و نامحدود خواهد بود؛

برای درخواست ویزای همراه باید مدارک معتبر هویتی، سند ازدواج و تولد فرزندان و همچنین مدارک مالی کافی برای پوشش هزینه های زندگی خانواده را ارائه نمایید. بهتر است ویزای همراه همزمان با نفر اصلی درخواست داده نشود زیرا در این صورت نفر اصلی نیز با ریسک ویزا مواجه خواهد شد.

تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم و معرفی بهترین دانشگاه های استرالیا

اگر می‌خواهید در استرالیا تحصیل کنید لازم است در مورد گزینه‌های موجود اطلاعاتی در اختیار داشته باشید. طبق آمار Times Higher Education’s World University Rankings  در سال 2021 سی و هفت دانشگاه تاپ در استرالیا وجود دارد، که 6 مورد آنها جزو 100 دانشگاه برتر هستند، پس هیچ محدودیتی برای انتخاب وجود ندارد. دانشگاه‌های تاپ در هر چهار گوشه استرالیا وجود دارند، از پرث (Perth) در غرب تا بریزبین (Brisbane) در شرق، داروین (Darwin) در شمال و هوبارت (Hobart) در جنوب. بر اساس این رنکینگ بهترین دانشگاه استرالیا، دانشگاه ملبورن (University of Melbourne) است -تنها دانشگاه این کشور که در بین 50 دانشگاه برتر حضور دارد (با رنکینگ 30)، دانشگاه سیدنی (University of Sydney) (با رنکینگ 51)، دانشگاه ملی استرالیا (Australian National University) (با رنکینگ 59)، دانشگاه کوینزلند (University of Queensland) (با رنکینگ 62) و دانشگاه موناش (Monash University) (با رنکینگ 64) در رده‌های بعدی قرار دارند. استرالیا بعد از بریتانیا و ایالات متحده دارای بیشترین دانشجوی بین‌المللی است، که برای کشوری با جمعیت 24 میلیون نفر بسیار قابل‌ ملاحظه است.

دانشگاه های برتر استرالیا 2021
رتبه ی جهانی رتبه در استرالیا دانشگاه ناحیه/قلمرو شهر
31
1 دانشگاه ملبورن ویکتوریا ملبورن
51 2 دانشگاه سیدنی نیوساوث ولز سیدنی
59
3 دانشگاه ملی استرالیا Australian Capital Territory کنبرا
62 4 دانشگاه کویینزلند کویینزلند بریزبین
64
5 دانشگاه موناش ویکتوریا ملبورن
67 6 UNSW Sydney نیوساوث ولز کینگزاستون
118 7 دانشگاه آدلاید نیوساوث ولز آدلاید
139 8 دانشگاه وسترن استرالیا وسترن استرالیا پرث
160 9 دانشگاه تکنولوژی سیدنی نیوساوث ولز سیدنی
184 10 دانشگاه کنبرا Australian Capital Territory کنبرا
186 11 دانشگاه تکنولوژی کویینزلند کویینزلند بریزبین
195 12 Macquarie University نیوساوث ولز سیدنی
201-250 13

Curtin University

وسترن استرالیا پرث
201-250 13 Griffith University کویینزلند بریزبین، گلد کوست، لوگان
201-250 13 James Cook University کویینزلند Townsville
201-250 13

La Trobe University

ویکتوریا ملبورن
201-250 13

University of Wollongong

نیوساوث ولز Wollongong
251-300 18

Australian Catholic University

نیوساوث ولز سیدنی
251-300 18

Deakin University

ویکتوریا Geelong
251-300 18 Flinders University South Australia آدلاید
251-300 18 دانشگاه نیوکاستل نیوساوث ولز Callaghan
251-300 18

Western Sydney University

نیوساوث ولز سیدنی
301-350 23

RMIT University

ویکتوریا ملبورن
301-350 23

University of South Australia

South Australia آدلاید
351-400 25

Swinburne University of Technology

ویکتوریا Hawthorn
351-400 25 دانشگاه تاسمانیا تاسمانیا هوبارت
351-400 25 دانشگاه ویکتوریا ویکتوریا ملبورن
401-500 28

Edith Cowan University

وسترن استرالیا Joondalup
501-600 29

Bond University

کویینزلند گلد کوست
501-600 29

دانشگاه چارلز داروین

Northern Territory Casuarina
501-600 29

Murdoch University

وسترن استرالیا Murdoch
501-600 29

University of Southern Queensland

کویینزلند Toowoomba
601-800 33

Southern Cross University

نیوساوث ولز Lismore
601-800 33

University of the Sunshine Coast

کویینزلند Sunshine Coast
801-1000 35

Central Queensland University

کویینزلند Rockhampton
801-1000 35

Charles Sturt University

نیوساوث ولز Bathurst
801-1000 35

Federation University Australia

ویکتوریا بریزبین


تحصیل در استرالیا با دیپلم و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی

برای تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم لازم است بعد از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر، برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا اقدام نمایید. معمولا برای اخذ پذیرش و تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم در مقطع کارشناسی به مدارک زیر نیاز دارید.

  • ارائه دیپلم 12 ساله مورد قبول استرالیا به همراه ریز نمرات آن؛
  • ارائه مدرک زبان با نمره حداقل 6؛
  • شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره لازم برای رشته های خاص مثل پزشکی؛
  • ارائه انگیزه نامه قوی برای تحصیل در استرالیا با مدرک؛

پس از آنکه توانستید پذیرش دانشگاه مورد نظر را دریافت نمایید و مبلغ شهریه دوره خود را واریز نمودید، می توانید با پذیرش قطعی خود برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام نمایید. در زیر می توانید لیست مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا برای تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم را مشاهده نمایید.

  • ارائه گذرنامه معتبر؛
  • ارائه مدارک هویتی؛
  • عکس پاسپورتی؛
  • ارائه نامه پذیرش تحصیلی؛
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی؛
  • نامه تمکن مالی؛
  • بیمه دانشجویی؛
  • گواهی معتبر مدرک زبان؛
  • گواهی عدم سوء پیشینه؛

تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم و کار دانشجویی ضمن تحصیل

ویزای دانشجویی برای تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم به دانشجویان مقطع کارشناسی اجازه می دهد تا در طول سال تحصیلی به صورت نیمه وقت و در تعطیلات تابستانی به صورت تمام وقت کار کنند، مشروط بر اینکه دوره آن ها مطابق با شرایط مهاجرت باشد. لطفاً توجه داشته باشید که حق کار در ویزای دانشجویی تا زمانی که به طور رسمی در دوره خود ثبت نام نکنید، شروع نمی شود. تمام دانشگاه های استرالیا یک سرویس جستجوی کار دانشجویی در استرالیا دارند که به دانشجویان کمک می کند تا در طول ترم و تعطیلات تابستانی کار نیمه وقت پیدا کنند. اگر نیاز به کار پاره وقت دارید، اطمینان حاصل کنید که در اسرع وقت می توانید سر کار حاضر شوید یا به آن دسترسی پیدا کنید و به طور مرتب اطلاعیه های شغلی را بررسی کنید، زیرا پیشنهادات جدید کارفرمایان در زمان های مختلف وجود دارد. ویزاهای دانشجویی برای تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم معمولاً به دانشجویان مقطع کارشناسی اجازه می دهد تا در طول سال تحصیلی 20 ساعت در هر هفته و ساعت های نامحدود در ایام تعطیلات تابستانی کار کنند. حداقل دستمزد در استرالیا در حال حاضر حدود 16 دلار در ساعت پیش از پرداخت مالیات است.

کار با ویزای دانشجویی استرالیا

دانشجویان خارجی به‌ محض دریافت ویزای خود، اجازه‌ی کار در استرالیا دریافت می‌کنند. دارنده‌های ویزای دانشجویی، باید 575 دلار استرالیا برای صدور ویزا و اجازه‌ی کار در استرالیا پرداخت ‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در حالی که دوره‌های تحصیلی آن‌ها در جریان است، هر هفته، تا 20 ساعت کار کنند. آن‌ها اجازه دارند در طول تعطیلات ترم خود، به تعداد ساعت‌های نامحدود کار کنند. دانشجویانی که دوره‌های تحقیقاتی و دکتری را تمام کرده‌اند، دارای حقوق کاری نامحدود هستند. گفتنی است که قبل از شروع به کار در استرالیا، شما باید درخواست یک شماره‌ی پرونده‌ی مالیاتی (Tax File Number) دهید.

مزایای کار در استرالیا

  • کارهای مرتبط با دوره‌های تحصیلی، در بازار کاری فارغ‌التحصیلان یک مزیت به حساب می‌آید؛
  • کار پاره‌وقت، درآمد مفیدی را برای دانشجویان فراهم می‌کند؛
  • کار در استرالیا، فرصت تمرین مهارت‌های زبان انگلیسی، ملاقات با افراد جدید و داشتن ارتباطات مفید را فراهم می‌کند؛

حقوق شما به هنگام کار در استرالیا

قبل از شروع به کار دارای حقوق در استرالیا، شما باید از حقوق و مسئولیت‌های خود به ‌عنوان یک کارمند آگاه شوید. به ‌هنگام کار در استرالیا، به این چند نکته دقت کنید:

  • به شما باید حداقل حقوق یا بالاتر از آن پرداخت شود و شما تحت حمایت شرایط کاری مناسب تعیین‌ شده برای شغل خود از سوی کمیسیون شرایط کاری جوانمردانه قرار دارید. پرداخت نقدی حقوق، برخلاف قانون است.
  • به ‌دقت به انجام کار آزمایشی بدون حقوق فکر کنید. شما باید برای تمام کارهایی که انجام می‌دهید، پول دریافت کنید (مگر آنکه موسسه‌ی آموزشی شما، برای تجربه‌ی کاری‌تان، چنین کاری را برای‌تان فراهم کرده باشد یا شما کار داوطلبانه انجام می‌دهید)
  • قبل از امضای قرارداد استخدامی‌تان، آن را به‌ دقت بخوانید.

قوانین ویزای دانشجویی استرالیا

بسیاری از دانشجویان خارجی که در استرالیا درس می‌خوانند، دوست دارند در طول زمان تحصیل‌شان در این کشور کار کنند. برای این دانشجویان، آگاهی از قوانین کار تحت ویزای دانشجویی مهم است. دانشجویان خارجی در استرالیا، با داشتن یک ویزای دانشجویی معتبر و در حالی که دوره‌ی آموزشی‌شان در جریان است، می‌توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و هیچ محدودیتی در زمینه‌ی تعداد ساعت‌هایی که یک دانشجوی خارجی می‌تواند در طول تعطیلات کار کند، وجود ندارد. یک هفته‌ی کاری در استرالیا، از دوشنبه تا شنبه‌ی بعد است. اگرچه دانشجویان اجازه دارند تا 90 روز قبل از شروع دوره وارد استرالیا شوند، اما اجازه ندارند تا بعد از شروع دوره‌ی تحصیلی‌شان، شروع به کار کنند. محدودیت 20 ساعت کار هفتگی در استرالیا مشمول تمام کارهایی که دانشجو باید به‌ عنوان بخشی از فرایند مطالعاتی یا آموزشی خود انجام دهد، نمی‌شود. اگر یک دانشجوی خارجی بیش از محدودیت کاری مشخص شده برای خود کار کند، ویزای او ممکن است کنسل شود.

اجازه‌ی کار و درخواست ویزای دانشجویی استرالیا

قبل از 26 آپریل 2008، دانشجویانی که درخواست ویزای دانشجویی برای استرالیا می‌دادند، باید جداگانه درخواست اجازه‌ی کار خود را ارائه می‌کردند. با این حال، از 26 آپریل 2008 به بعد، دانشجویان می‌توانند اجازه‌ی کارشان را به ‌همراه دریافت ویزای خود دریافت کنند. این هم برای خود دانشجویان و هم برای هر عضو خانواده‌ی او که قصد سفر به همراه او تحت ویزای دانشجویی را دارد، به ‌کار می‌رود. این کار باعث صرفه ‌جویی در زمان و پول دانشجو به‌ هنگام درخواست ویزا و اجازه‌ی کار شده است. هزینه‌ی درخواست ویزا در استرالیا در حال حاضر 535 دلار استرالیاست.

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در استرالیا دارند، قبل از درخواست ویزای دانشجویی، ابتدا باید از یک موسسه‌ی آموزشی در استرالیا پذیرش بگیرند. به ‌هنگام درخواست ویزا، دانشجویان باید تائیدیه ثبت ‌نام خود را که توسط موسسه‌ی آموزشی مربوطه در استرالیا صادر شده را ارائه دهند. این تائیدیه به‌عنوان مدرکی عمل می‌کند که آن دانشجو با هدف تحصیل، قصد اقامت در استرالیا را دارد. همچنین توصیه شده که بدلیل فرایند زمانی بررسی درخواست ویزا، دانشجویان بهتر است هرچه زودتر، درخواست ویزای خود را ارائه دهند.

قوانین و محدودیت‌های دیگر ویزای دانشجویی در استرالیا از این قرار است:

  • دانشجویان باید به ‌دنبال یک برنامه‌ی تحصیلی پیوسته باشند که توسط دولت استرالیا تائید شده است.
  • دانشجویان باید تمام شرایط دوره‌ی آموزشی که در آن ثبت ‌نام کرده‌اند، داشته باشند.
  • دانشجویان باید حضور رضایت ‌بخشی در طول دوره‌ی تحصیلی‌شان داشته باشند و در هر دوره‌ی مطالعاتی که موسسه‌ی آموزشی‌شان مشخص کرده، پیشرفت داشته باشند.
  • دانشجویان باید بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی (OSHC) داشته باشند.

کار در طول اقامت خود در استرالیا، راه خوبی برای دانشجویان خارجی است تا منابع مالی خود را تقویت کنند. با این حال، آگاهی از محدودیت‌های مشخص شده بر داشجویان خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر هر کدام از این قوانین را نقض کنید، ویزای دانشجویی شما ممکن است لغو شود و شما احتمالاً از استرالیا اخراج می‌شوید.

تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم و موقعیت کار پس از تحصیل

بسیاری از دانشجویانی که برای تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم اقدام می کنند، این سؤال را مطرح می کنند که آیا می توانم مجوز کار پس از تحصیل در استرالیا بگیرم؟ پاسخ این سوال مثبت است. دانشجویان بین المللی می توانند پس از تحصیل در یک موسسه آموزشی، در استرالیا بمانند و کار کنند. ویزای موقتی توسط وزارت مهاجرت و حفاظت از مرز های استرالیا برای چنین دانشجویانی فراهم شده است. ویزای کار پس از تحصیل در استرالیا و مدت زمان صدور آن عمدتا به طول دوره تحصیلی شما بستگی دارد. این ویزا که تحت عنوان ویزای 485 استرالیا شناخته می شود، به فارغ التحصیلان واجد شرایط فرصت کار پس از تحصیل را می دهد.

متقاضی ویزای کار باید زیر 50 سال سن داشته باشد، از سلامت کامل برخوردار باشد و نمره زبان حداقل آیلتس 6 داشته باشد. این ویزا به دانشجویانی که حداقل 2 سال در استرالیا تحصیلات آکادمیک داشته اند فرصت می دهد 2 تا 4 سال در استرالیا بمانند. برای این ویزا دوره تحصیلی شما نباید کمتر از 16 ماه بوده باشد. همان طور که می دانید استرالیا در برخی رشته ها به شدت کمبود نیرو دارد و اعلام نیاز نموده است تا از سراسر جهان نیروی کار متخصص جذب نمایید. در نتیجه اگر شما برای تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم اقدام می نمایید و مهارت های خوبی فراگیرید، می توانید امیدوار باشید با نرخ بیکاری 5.33 درصدی این کشور جذب بازار کار شوید.

تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل

همان طور که پیش تر نیز گفته شد، بعد از تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم می توانید حداقل به مدت 2 سال در محیط بمانید و وارد بازار کار شوید. این دوره به شما کمک می کند بتوانید برای اقامت دائم خود اقدام کنید. برنامه های مختلفی برای اخذ اقامت دائم استرالیا وجود دارد. شما می توانید در برنامه های مختلف اسکیل ورکر استرالیا ثبت نام نمایید. در برخی از این برنامه ها شما نیاز به کارفرما خواهید داشت و در صورتی که بتوانید اسپانسر پیدا نماید به راحتی درخواست اقامت دائم دهید. 4 سال پس از اخذ اقامت دائم می توانید در صورت داشتن شرایط برای اخذ پاسپورت و تابعیت استرالیا اقدام نمایید. این شروط شامل به جا آوردن شرط حضور در مدت اقامت دائم، تسلط به زبان انگلیسی و تسلط به فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم استرالیایی است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: