مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه های دانشگاه ملبورن استرالیا

بورسیه های دانشگاه ملبورن استرالیا

دانشگاه ملبورن، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی و یکی از موسسات آموزشی با رتبه‌ی بالا در استرالیاست که در شهر ملبورن واقع شده و تاریخچه‌ی تاسیس آن به سال 1853 بازمی‌گردد و دومین دانشگاه قدیمی استرالیا محسوب می‌شود. این دانشگاه که عضوی از Sandstone و گروه هشت دانشگاه استرالیاست، به پیشتازی علمی و تنوع دانشجویی خود شهره است. در این مقاله، به بررسی بورسیه‌های دانشگاه ملبورن برای دانشجویان خارجی خواهیم پرداخت.

این دانشگاه هم‌اکنون بیش از 52000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد و از 10 دانشکده‌ی اصلی و همچنین چندین موسسه‌ی تحقیقاتی و آموزشی تشکیل شده است. علاوه بر این، دانشگاه ملبورن دارای مدارس تحصیلات تکمیلی بسیاری همچون دانشکده‌ی پزشکی، حقوق و بازرگانی است. دانشگاه ملبورن جزو 40 دانشگاه برتر جهان شناخته می‌شود. در این مقاله، بورسیه‌های تحصیلی مهم برای دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را معرفی می‌کنیم.

بورسیه‌های دانشگاه ملبورن

بورسیه‌های مقطع کارشناسی

انواع بورسیه‌ها: بورسیه‌های دانشگاهی، بورسیه‌های کالج مسکونی، بورسیه‌های دپارتمانی، بورسیه‌های خصوصی

دانشجویان مقطع کارشناسی، جامعه‌ی بزرگ دانشجویان دانشگاه ملبورن را تشکیل می‌دهند. با وجود دوره‌های تحصیلی گوناگون توسط این دانشگاه، طبیعی است که بیشتر دانشجویان به کمک‌های مالی نیاز دارند. در نتیجه، دانشگاه بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی متعددی را در اختیار دانشجویان آینده‌ی خود قرار می‌دهد. این بورسیه‌ها براساس معیارهای گوناگونی همچون شایستگی و نیاز به دانشجویان اعطاء می‌شود. چند بورسیه‌ی تحصیلی دانشگاه ملبورن از این قرار است:

بورسیه‌ی بین‌الملل مقطع کارشناسی دانشگاه ملبورن (Melbourne International Undergraduate Scholarships)

بی‌شک این برنامه معروف‌‌ترین بورسیه‌ی دانشگاه ملبورن برای دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی است که براساس شایستگی به دانشجویانی که دارای استانداردهای بالای پیشرفت تحصیلی هستند اعطاء می‌شود. هر ساله تا 50 بورسیه‌ی تحصیلی به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

ارزش این بورسیه‌ی تحصیلی:

  • بورسیه‌های گوناگونی در این برنامه ارائه می‌شود.
  • 10000 دلار تخفیف در هزینه‌ی تحصیل برای سال نخست مقطع کارشناسی
  • 50٪ تخفیف در هزینه‌های تحصیل به‌مدت 3 سال در مقطع کارشناسی
  • 100٪ تخفیف در هزینه‌های تحصیل به‌مدت 3 سال در مقطع کارشناسی

معیارهای پذیرش:

تمام دانشجویان خارجی که تابعیت یا اقامت دائم استرالیا یا نیوزیلند را ندارند و پیشنهاد تحصیل در یک دوره‌ی آموزشی در مقطع کارشناسی را در این دانشگاه دریافت کرده‌اند و از سابقه‌ی تحصیلی درخشانی در دبیرستان برخوردار هستند، واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند.

فرایند درخواست:

این بورسیه، فرایند درخواست جایگزینی ندارد. دانشجویان همراه درخواست خود برای پذیرش در دانشگاه، متقاضی درخواست این بورسیه نیز در نظر گرفته می‌شوند و بلافاصله پس از دریافت پیشنهاد تحصیل در دانشگاه، از تصمیم‌گیری مبنی بر دریافت یا عدم دریافت بورسیه‌ی خود مطلع خواهند شد.




بورسیه‌های بین‌المللی کالج ترینیتی – دانشگاه ملبورن

این دانشگاه از 10 کالج مسکونی اصلی همچون کالج ترینیتی و کالج نیومن تشکیل شده و هر کدام از آن‌ها گاهاً بورسیه‌های تحصیلی خود را دارند. در نتیجه، دانشجویان باید وب‌سایت‌های این کالج را برای کسب اطلاعات مربوطه بررسی کنند. این بورسیه، نمونه‌ای از یک برنامه‌ی کمک مالی مخصوص کالج است. حداکثر 10 بورسیه‌ی تحصیلی توسط این برنامه ارائه می‌شود.

ارزش این بورسیه‌ی تحصیلی:

ارزش این بورسیه به‌شکل فردی تعیین می‌شود، اما مقدار معمول آن بین 5000 تا 30000 دلار است.

معیارهای پذیرش:

تمام دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که با موفقیت در دانشگاه ملبورن ثبت‌نام کرده‌اند و همچنین مقیم کالج ترینیتی هستند، می‌توانند برای دریافت این بورسیه در دانشگاه ملبورن اقدام کنند. علاوه بر این، متقاضیان باید بتوانند تعهد بالای خود را نسبت به مشارکت مثبت در جامعه‌شان نشان دهند.

فرایند درخواست:

دانشجو باید پس از مراجعه به وب‌سایت کالج ترینیتی و پُر کردن فُرم درخواست، برای دریافت این بورسیه شخصاً اقدام نماید.

بورسیه‌ی جهانی کارشناس بازرگانی (Bachelor of Commerce Global Scholarships) – دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن، بورسیه‌های متنوع دپارتمانی و خاص یک رشته را ارائه می‌دهد که یک نمونه‌ی آن، بورسیه‌ی جهانی کارشناس بازرگانی است که برای تشویق بیشتر دانشجویان برای کشیده شدن به این رشته ایجاد شده و سالانه حدود 50 بورسیه اعطاء می‌شود.

ارزش این بورسیه‌ی تحصیلی:

این بورسیه تا 20٪ تخفیف در هزینه‌های تحصیل ارائه می‌دهد.

معیارهای پذیرش:

تمام دانشجویان خارجی (از کشورهای تائید شده توسط بورد آموزشی) که پیشنهاد تحصیل در رشته‌ی کارشناسی بازرگانی یا رشته‌های مرتبط با حوزه‌های بازرگانی، اقتصاد یا مدیریت را در دانشگاه ملبورن دریافت کرده‌اند، واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند. انتخاب متقاضی برای دریافت این بورسیه براساس شایستگی‌‌های علمی صورت می‌گیرد.

فرایند درخواست:

فرایند درخواست جداگانه‌ای برای این بورسیه وجود ندارد. تمام دانشجویان کشورهای ذکر شده در لیست دانشگاه به‌شکل خودکار برای دریافت این بورسیه در نظر گرفته می‌شوند.

بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی– دانشگاه ملبورن

انواع بورسیه‌های تحصیلی: بورسیه‌های دپارتمانی، فلوشیپ‌ها، کمک هزینه‌های تحقیقاتی، بورسیه‌های خصوصی

دانشجویان تحصیلات تکمیلی شامل دانشجویان کارشناسی ارشد تا پزشکی و دکترا (PhD) می‌شود. علاوه بر بورسیه‌های معمول و بورسیه‌هایی همچون کمک هزینه‌های تحقیقاتی و فلوشیپ‌ها، بورسیه‌های تحصیلی گوناگونی وجود دارد. دانشجویان باید خود در مورد بورسیه‌های دانشگاه ملبورن تحقیق کنند.




بورسیه‌های تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی ملبورن

برنامه‌ی بورسیه‌های تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی ملبورن، بزرگترین برنامه‌ی کمک مالی است که برای دانشجویان تحقیقاتی وجود دارد و سالانه حداکثر 600 بورسیه به دانشجویان ارائه می‌شود. این بورسیه در دسترس دانشجویان تحصیلات تکمیلی با پروفایل آموزشی بالا قرار دارد که قصد انجام تحقیق در این دانشگاه را دارند.

ارزش این بورسیه‌ی تحصیلی:

مقدار این بورسیه شامل پرداخت هزینه‌های کامل تحصیل تا 2 سال برای دانشجویان کارشناسی ارشد و تا 4 سال برای دانشجویان دکتراست. علاوه بر این، هزینه‌های زندگی تا 31000 دلار برای دوره‌ی خاصی از زندگی دانشجو پوشش داده می‌شود. سایر هزینه‌های جزئی همچون کمک هزینه‌های جابجایی و پوشش بهداشت و درمان دانشجویان خارجی نیز در این بورسیه دیده شده است.

دوره‌ی واجد شرایط:

دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا

معیارهای پذیرش:

دانشجویان استرالیایی و خارجی که پیشنهاد پذیرش از این دانشگاه را دریافت کرده و در یک دوره‌‌ی تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی پذیرفته شده‌اند، واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند.

فرایند درخواست:

به هیچ درخواستی نیاز نیست و اگر دانشجو در مهلت مقرر برای دوره‌ی تحصیلی مذکور درخواست داده باشد، به‌شکل خودکار متقاضی دریافت این بورسیه نیز می‌شود.

بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی علوم – دانشگاه ملبورن

این بورسیه، نمونه‌ای از بورسیه‌ی دپارتمانی است و خاصه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در رشته‌ی علوم در حال تحصیل هستند و همچنین دانشجویانی که دستاوردهای علمی بالایی دارند ارائه می‌شود. تقریباً 50 تا 100 بورسیه سالانه ارائه می‌شود.

ارزش این بورسیه‌ی تحصیلی:

این بسته‌ی کمک‌های مالی شامل یک‌بار تخفیف در هزینه‌های تحصیل تا 10000 دلار است.

دوره‌ی واجد شرایط:

دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا

معیارهای پذیرش:

فقط دانشجویان خارجی که برای یک دوره‌ی تحصیلات تکمیلی تمام‌وقت در این دانشگاه در یک رشته‌ی مرتبط با علوم ثبت‌نام کرده‌اند، واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند.

فرایند درخواست:

هیچ فرایند درخواست جایگزینی وجود ندارد. دانشجویان هنگام پذیرش در دانشگاه، به‌شکل خودکار برای دریافت این بورسیه نامزد می‌شوند.

بورسیه‌ی دانشکده‌ی مهندسی دانشگاه ملبورن

دانشکده‌ی مهندسی دانشگاه ملبورن نیز دارای یک بورسیه است که هر شش ماه یکبار اعطاء می‌شود. این بورسیه به تمام دانشجویان احتمالی تحصیلات تکمیلی اعطاء می‌شود که قصد تحصیل در دانشکده‌ی مهندسی را دارند و بیشتر براساس استانداردهای بالای شایستگی‌های علمی به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

ارزش این بورسیه‌ی تحصیلی:

ارزش کل این بورسیه، بین 5000 تا 20000 دلار متغیّر است که حداکثر به‌مدت دو سال هر شش ماه یکبار پرداخت می‌شود.

دوره‌ی واجد شرایط:

دانشجویان کارشناسی ارشد

معیارهای پذیرش:

داوطلب باید برای تحصیل در دوره‌ی کارشناسی ارشد دانشکده‌ی مهندسی ملبورن اقدام کرده و ترجیحاً پذیرش گرفته باشد. انتخاب متقاضی براساس شایستگی‌های علمی او صورت می‌گیرد.

فرایند درخواست:

هیچ فرایند درخواست جداگانه‌ای وجود ندارد. دانشجو با ارائه‌ی درخواست پذیرش به دانشگاه، به‌شکل خودکار متقاضی دریافت این بورسیه نیز می‌شود.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: