مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
انتخاب بهترین برنامه برای تحصیل در استرالیا

انتخاب بهترین برنامه برای تحصیل در استرالیا

انتخاب بهترین دوره‌ی آموزشی در استرالیا، ممکن است تصمیم سختی برای‌تان باشد. انجام تحقیقات و در نظر گرفتن تمام گزینه‌های موجود قبل از گرفتن تصمیم نهایی، از اهمیت زیادی برخوردار است. چند توصیه که به شما کمک می‌کند تصمیم خوبی در این‌باره بگیرید، از این قرار است.

به مسیر شغلی خود فکر کنید

قبل از شروع به تحقیق درباره‌ی دوره‌ی آموزشی مورد نظر خود، مهم است که مسیر شغلی‌تان را مشخص کنید. گام نخست، انتخاب یک شاخه‌ی تحصیلی است که شما به آن علاقه‌مند هستید. سپس، شما می‌توانید به شغل‌های گوناگون موجود در شاخه‌ی تحصیلی‌تان و مسیر درستی که شما را به آنجا می‌رساند، فکر کنید. در شروع این فرایند، به نقاط قوت، علائق و آرزوهای‌تان فکر کنید. از خود بپرسید: در چه فعالیت‌هایی خوب هستم؟ از چه فعالیت‌هایی لذت می‌برم؟ اُمیدها و آرزوهایم برای آینده چیست؟ مشاوران شغلی می‌توانند به شما در این فرایند کمک کنند.

تمام گزینه‌ها را جستجو کنید

وقتی شاخه‌ی مطالعاتی مورد نظرتان را پیدا کردید، می‌توانید شروع به تحقیق بر روی دوره‌های آموزشی در استرالیا ‌کنید که در شاخه‌ی تحصیلی مورد نظر شما وجود دارد. در این مرحله، شما باید کل شاخه‌های تحصیلی موجود را بررسی کنید.

به این فکر کنید که کدام دوره برای شما مناسب است

در حالیکه برخی دوره‌ها ممکن است دارای عنوان مشابهی باشند، رفتن به‌دنبال جزئیات دوره ارزش زیادی دارد. شرایط آموزشی و تخصصی هر دوره و همچنین فعالیت‌های دیگری همچون تورهای مطالعاتی، تجربه‌ی کاری و پروژه‌های تحقیقاتی را بررسی کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا بفهمید کدام دوره‌ها با اهداف و علائق شغلی شما مناسب است. شما همچنین باید از شرایط لازم برای ورود به هر دوره آگاه شوید.


مکان تحصیل خود را در نظر بگیرید

علاوه بر انتخاب دوره‌ای که به اهداف شغلی شما بیشتر می‌خورد، بررسی دستورالعمل‌های برگزاری این دوره‌ها و مکان برگزاری آن نیز مهم است. هر مکان، سبک زندگی و فرهنگ خاص خود را داراست و اگر شما از محیط خود راضی باشید، حفظ انگیزه و رسیدن به اهداف مطالعاتی‌تان، ساده‌تر خواهد شد. در استرالیا، شما فرصت درس خواندن در شهرهای بزرگ و پُرجنب و جوش یا مراکز محلی و کوچک‌تر با فضایی آرام‌تر را خواهید داشت.

شما می‌توانید وب‌سایت‌های آموزشی را جستجو کنید و با دفترهای بین‌المللی دانشجویی تماس بگیرید تا بفهمید هر موسسه‌ی آموزشی، چه خدمات و فعالیت‌هایی ارائه می‌دهد. استرالیا یک قاره‌ی بزرگ با تعداد زیادی شهر است- بررسی کنید و ببینید هر موسسه در کجا واقع شده و کدام موسسه بیشتر با اهداف شما مناسب است.

نکته‌ی دیگری که باید در نظر بگیرید، پشتیبانی‌های فردی است که شما می‌توانید در استرالیا به آن دست پیدا کنید (همچون دوستان و خویشاوندانی که در آنجا دارید) و اینکه آیا دوست دارید در کنار آن‌ها بمانید یا نه.

تصمیم خود را بگیرید

گام نهایی در فرایند تصمیم‌گیری‌تان، کنار هم گذاشتن تحقیقات و توجه به حقایق است. سعی کنید بر روی برنامه‌ی تحصیلی‌تان و تجربه‌ای که می‌خواهید در استرالیا داشته باشید، بیشترین تمرکز را داشته باشید. این تمرکز، باید شما را به فهرست نهایی دوره‌ها و موسسات مورد نظرتان هدایت کند و این اطمینان خاطر را در شما بوجود آورد که شما آماده‌ی ارائه‌ی درخواست خود برای تحصیل در استرالیا هستید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: