مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اماده شدن برای زندگی در استرالیا

اماده شدن برای زندگی در استرالیا

برای ساده کردن فرایند انتقال به محیط آموزشی جدید خود در استرالیا، چه کاری می‌توان انجام داد؟

درس خواندن در استرالیا ممکن است با درس خواندن در کشور شما متفاوت باشد. دانشجویان خارجی به‌هنگام شروع یک دوره‌ی آموزشی جدید با یک محیط آکادمیک و فرهنگ زندگی متفاوت، غالباً شوک فرهنگی و تنهایی را تجربه می‌کنند. البته هیچ نیازی به نگرانی وجود ندارد، چون کمک و پشتیبانی‌های زیادی در استرالیا از دانشجویان خارجی می‌شود.

چند نکته برای ساده کردن فرایند انتقال به محیط آموزشی جدید خود در استرالیا از این قرار است:

  •  با پیوستن به یک گروه دانشجویی، مثلاً یک باشگاه ورزشی یا انجمن دانشجویان خارجی در موسسه‌ی آموزشی خود، دوستان جدیدی پیدا کنید. هرچه سریع‌تر دوست پیدا کنید، سریع‌تر با محیط جدید خود خو پیدا می‌کنید.
  •  با مردم صحبت کنید- بیشتر استرالیایی‌ها رفتاری دوستانه با خارجی‌ها دارند و از صحبت با شما خوشحال می‌شوند.
  •  در چند فعالیت شرکت کنید- می‌توانید به بازی فوتبال بروید یا از یک گالری هنری در استرالیا دیدن کنید یا هر فعالیتی را انجام دهید که به شما بینش و فهم درستی از خانه‌ی جدیدتان بدهد.
  •  حتی اگر انگلیسی، زبان دوم شماست، در استفاده از آن ترسی به خود راه ندهید. اشتباه کردن بخشی از فرایند یادگیری است.

روش‌های یادگیری

دانشجویان استرالیایی غالباً تشویق می‌شوند تا دانشجویانی مستقل باشند- یعنی، دانشجو خود مسئول تمام کردن مطالعات، انجام تحقیقات و توجه به ضرب‌الاجل‌هاست. سرویس‌های آموزشی غالباً به شما کمک می‌کنند تا:

  • ساعت‌های تماس کمتر و مطالعه‌ی خود محور بیشتری داشته باشید
  •  به شکل مستقل (یا با حداقل کمک) یادگیری داشته باشید
  •  تمرکز فردی کمتری از طرف معلم‌ها دریافت کنید
  •  مشارکت فعالی در بحث‌های آموزشی داشته باشید

رویکرد بی‌تکلف و خودمانی

دانشجویان استرالیایی ظاهراً دارای نگرش بی‌تکلف و خودمانی نسبت به مدرسان یا اساتید خود هستند. اگر بخواهیم به شکل عمومی صحبت کنیم، دانشجویان معمولاً از نام کوچک برای تیم آموزشی و اساتید خود استفاده می‌کنند و از عناوین آن‌ها معمولاً استفاده‌ای نمی‌کنند. استرالیایی‌ها بر این باورند که در کشوری زندگی می‌کنند که همه در یک سطح هستند- حتی دانشجویان و اساتید- و با همه باید به شکل یکسانی رفتار شود. این به معنی آن نیست که دانشجویان به اساتید خود احترام نمی‌گذارند، بلکه به معنی آن است که یک رابطه‌ی خودمانی‌تری بین آن‌ها در مقایسه با کشورهای دیگر وجود دارد. دانشجویان تشویق می‌شوند تا اساتید و مدرسان خود را به چالش بکشند و بحث‌ها و دیدگاه‌های آموزشی، غالباً بخشی از نمره‌ی نهایی شما را تشکیل می‌دهد.

لهجه‌ی استرالیایی

اگر در حال درس خواندن در یک موسسه‌ی آموزشی در استرالیا هستید، انگلیسی یا زبان نخست شماست یا شما از یک امتحان انگلیسی همچون تافل یا آیلتس موفق بیرون آمده‌اید. علیرغم توانایی‌های زبان انگلیسی‌تان، شما ممکن است در ماه نخست، بدلیل عدم آشنایی با لهجه‌ی استرالیایی یا انگلیسی محاوره‌ای و گفتاری، دچار مشکل شوید. استرالیایی‌ها از عبارت‌های محاوره‌ای و عامیانه‌ی بسیاری در گفتار خود استفاده می‌کنند. نگران نباشید- شما بر لهجه‌ی استرالیایی تسلط پیدا می‌کنید. یک روش مناسب برای عادت کردن به استایل صحبت کردن استرالیایی، تماشای فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی استرالیایی، گوش کردن به رادیو و صحبت با افراد محلی است.

خدماتی که توسط دانشگاه‌ها ارائه می‌شود

اگر در فرایند انتقال به محیط آموزشی جدید خود دچار مشکل هستید، چند راه برای کمک خواستن وجود دارد. بیشتر موسسات آموزشی دارای دفتر دانشجویان خارجی هستند، جاییکه مشاوران می‌توانند شما را راهنمایی کنند. خیلی از موسسات، کلاس‌ها و سمینارهایی در زمینه‌ی انگلیسی محاوره‌ای، نوشتن مقاله، یادداشت‌برداری و آمادگی برای امتحان برگزار می‌کنند. از کمک خواستن نترسید- کمی گیج بودن در ابتدا طبیعی است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: