مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مهاجرت کاری استرالیا

مهاجرت کاری استرالیا

بسته به وضعیت خود، ویزاهای گوناگونی در استرالیا وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را درخواست دهید. داشتن تخصص حرفه‌ای در یک کار، شایع‌ترین روش دریافت اجازه‌ی اقامت (موقت و دائم) در استرالیا می‌باشد. داشتن تخصص، شما را واجد شرایط دریافت یکی از چندین ویزای کاری در استرالیا می‌کند. برای نیروی کار ماهر، افرادی که قصد دارند در فعالیت‌های خاصی شرکت کنند، نیروی کار متخصص و موارد دیگر، انواع گوناگون ویزا وجود دارد. تاجران و سرمایه‌ گذاران باتجربه که دارای شرایط لازم باشند، واجد شرایط دریافت ویزای خود اشتغالی در استرالیا خواهند شد که به ویزای توانایی تجاری (Business Talent visa) معروف است.

اگر نیروی کاری هستید که به ‌دنبال درخواست ویزای استرالیا می‌باشید، این کشور، ویزاهای مختلفی را برای همه نوع تخصص ارائه می‌دهد. برخی از این ویزاها، برای شما و اعضای خانواده‌تان که واجد شرایط شناخته شوند، ممکن است حتی منجر به اقامت موقت یا دائم در استرالیا شود.

برخی ویزاها بر اساس سیستم امتیازدهی مهاجرت در استرالیا داده می‌شود. مشخصات این ویزاها به‌همراه درخواست ویزای استرالیا و مراحل مربوط به هر نوع مجوز، شرایط دریافت ویزای استرالیا و هزینه‌های آن، در این بخش به بحث گذاشته می‌شود.


برنامه مهاجرتی نیروی کار ماهر General Skilled Migration (GSM)، تنها راه متقاضیان کار در استرالیا می باشد؛ این برنامه با نام اسکیل ورکر استرالیا نیز شناخته می شود. متقاضیان باید از سیستم امتیازی استرالیا عبور کنند تا واجد شرایط اخذ ویزای کاری استرالیا شوند. دسته بندی ویزاهای کاری استرالیا به صورت زیر است.

ویزای مهارتی استرالیا به صورت مستقل (طبقه بندی 189)

ویزای مهارتی 189 برای آن دسته از کار گران ماهر است که تحت حمایت یک کارفرما، ایالت و یا یکی از اعضای خانواده نیستند. دارنده این ویزا می تواند در هر جای استرالیا به کار مشغول شود و زندگی کند. در صورتی که فرد طبق جدول امتیازات موفق به کسب 65 امتیاز شود،‌ واجد شرایط دریافت ویزا می گردد. قبل از انتخاب مهارت مورد علاقه نیاز به ارزیابی مهارتی وجود دارد که حتی خارج از خاک استرالیا و به صورت آنلاین نیز امکانپذیر می باشد. در جدول زیر می توانید امتیاز خود را محاسبه نمایید.

امتیاز تحصیلات میزان تحصیلات امتیاز سابقه کار سابقه کار امتیاز مدرک زبان مدرک زبان امتیاز سن سن متقاضی
10 کارشناسی 5 1 0 آیلتس 6 25 18-24
15 کارشناسی ارشد 10 3 10 آیلتس 7 30 25-32
20 دکتری 15 5 20 آیلتس 8 25 32-39
- - - - - - 15 40-44

ویزای مهارتی غیر مستقل (طبقه بندی 190)

ویزای مهارتی 190 با حمایت دولت استرالیا برای کارگران ماهر ارائه می شود و در واقع یک ایالت یا قلمرو برای تخصص هایی که با کمبود نیروی کار در آن مواجه است امتیاز ویژه ای برای کارگران دارای آن مهارت ها قائل می شود. در این نوع ویزا هم شخص بر اساس شرایط سنی، تحصیلی، سطح زبان و سابقه کاری باید حداقل 65 امتیاز را کسب نماید.

ویزای کاری تحت حمایت ویزای منطقه ای (طبقه بندی 887)

برای افراد ماهر و دارای مهارت و شغل مورد تقاضای استرالیا می باشد. متقاضیان این گروه الزاماً در منطقه ای که به مهارت های آنها نیاز دارد باید زندگی کنند و همچنین 2 سال هم تحت ویزای مهارتی موقت باید در همان منطقه سابقه زندگی داشته باشند.

طرح پیشنهاد شغلی کارفرمایان (ENS)

طبق این طرح کارفرمایان استرالیایی می توانند کارگران ماهر خارجی را به دولت استرالیا معرفی کنند. البته این طرح برای مشاغلی است که نیروی کار آن ها از طریق بازار کار استرالیا و یا برنامه های آموزشی تکمیل نمی شود. این مشاغل باید با لیست مشاغل ENS مطابقت داشته باشد و برای حداقل سه سال در دسترس باشد. همچنین حداقل حقوق تعیین شده برای شغل را در اعلامیه روزنامه های دولتی اعلام نماید.

طرح مهاجرتی نیروی کار ماهر منطقه ای (RSMS)

بر اساس این طرح دولت استرالیا به کارفرمایان در مناطقی که رشد جمعیت منطقه ای کم است اجازه می دهد تا موقعیت های مهارتی که با نیروی کار محلی تکمیل نمی شود را از سایر کشورها تامین نماید. کارفرمایانی که مشاغل آنها در مناطقی به جز بریزبن، گلد کاست، نیو کاسل، سیدنی، ولونگونگ، ملبورن و پرت قرار دارد می توانند در این طرح شرکت نمایند.




موافقت نامه های کاری

موافقت نامه های کاری نیز یکی از انواع ویزاهای کاری است که کارفرمایان استرالیایی را قادر می سازد به منظور جبران کمبود مهارت های مورد نیاز،‌ تعداد مشخصی از کارگران خارجی را استخدام کنند. متقاضیان این نوع ویزا الزاماً باید توسط کارفرمایانی که از طرف این توافق نامه مصوب هستند و قبل از اعطای ویزا آنها را تایید می نمایند، اقدام کنند. متقاضی این نوع ویزای کار باید صلاحیت ها و مهارت های مشخص شده در این توافق نامه را داشته باشد. 

ویزای مهارتی استرالیا به صورت مستقل (ویزای 189)

ویزای مهارتی استرالیا به صورت مستقل (ویزای 189) به افراد متخصص اجازه می دهد که بدون نیاز به اسپانسر و پیشنهاد کار در هر کجای استرالیا به صورت دائمی اقامت داشته باشند. برای درخواست این ویزا باید شرایط زیر را داشته باشید. 

  • تخصص شما جز مشاغل مورد نیاز در استرالیا باشد و تخصص شما مورد ارزیابی قرار گیرد.
  • سن شما بین 18 تا 50 سال باشد. 
  • شرایط اولیه مهاجرین متخصص را داشته باشید که شما مهارت زبان انگلیسی، بررسی سلامتی و شخصیت می باشد. 
  • در ارزیابی 60 امتیاز کسب کنید.

ویزای مهارتی استرالیا با اسپانسر ایالتی (ویزای 190 استرالیا)

 برای اخذ ویزای مهارتی استرالیا با اسپانسر ایالتی باید در زمینه های کاری مشخص شده مهارت داشته باشید. سپس با پر کردن فرم درخواست و کسب امتیاز کافی در لیست متقاضیان قرار می گیرید. در صورتی که یک اسپانسر ایالتی یا منطقه ای شما را به کار دعوت کند می توانید اقامت دائم استرالیا را کسب کنید. در صورت ویزای مهارتی استرالیا با اسپانسر ایالتی، می توانید در هر مکانی از استرالیا به کار یا تحصیل بپردازید و برای اعضای خانواده خود نیز اسپانسر شوید تا بتوانند اقامت استرالیا را کسب کنند. برای کسب این ویزا باید شرایط زیر را داشته باشید.

  • حرفه شما در لیست مشاغل مورد نیاز این ویزا قرار داشته باشد.
  • مهارت های کافی برای حرفه مورد نظر را داشته باشید.
  • دعوت نامه دریافت کنید.
  • امتیاز کافی را کسب کنید.
  • هزینه این ویزای استرالیا حداقل 4,045 دلار استرالیا است.

کار در استرالیا و مدارک مورد نیاز ویزای استرالیا

بسته به نوع ویزای کار در استرالیا که شخص متقاضی موفق به اخذ آن شده است، قاعدتاً مدارک مورد نیاز هم متفاوت خواهد بود. اما با توجه به اینکه بعضی مدارک به صورت مشترک از پیش نیازهای لازم در اخذ ویزاهای کاری استرالیا می باشند، موارد ذیل را حتما فراهم آورید.

  • ارائه گذرنامه معتبر و عکس از فرد متقاضی و همراهان وی؛
  • ارائه نامه پیشنهاد شغلی در صورت لزوم؛
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز؛
  • ارائه مدارک تحصیلی و مدارک هویتی؛
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه؛

کار در استرالیا و مشاغل مورد نیاز استرالیا 2021

همانطور که می دانید لیست مشاغل مهارتی استرالیا در ابتدای جولای هر سال به روز رسانی می شود. در حال حاضر در این لیست بیش از 200 فرصت شغلی ذکر شده است که به طور مرتب توسط وزارت امور داخلی استرالیا (DHA) مورد بازنگری قرار می گیرد. توجه به سقف هر فرصت شغلی در موقعیت های مکانی مختلف نیز از جمله نکاتی است که بسیار حائز اهمیت است. در جدول زیر تعدادی از مشاغل مورد نیاز جهت کار در استرالیا آورده شده است.

شغل هایی که بیشترین نیاز به آن ها وجود دارد رتبه فعلی تغییر از فوریه
پرستاری - تمام شغل ها 1 0
انبارداری، نگهداری و توزیع 2 4+
مراقبت از سالمندان و افراد ناتوان 3 5+
تجارت اتومبیل 4 3+
دستیار اجرایی 5 3-
نماینده/ مشاور فروش 6 3-
فیزیوتراپی، OT و توان بخشی 7 2+
پرستار بچه 8 4+
سرآشپز 9 4-
دستیار خرده فروشی 10 0
برنامه نویس/ توسعه دهنده 11 7-
مهندسی و نگهداری معدن 12 2+
کارگر 13 12+
حمل و نقل جاده ای 14 12
روانشناسی، مشاوره و کارهای اجتماعی 15 9+
دندانپزشکی 16 17+
سلامت کودک، خدمات به جوانان و خانواده 17 22+
اپراتور ماشین آلات 18 20+
تحلیل گر سیستم ها/ تجارت 19 8-
عملیات معدن 20 8+

کار در استرالیا و میزان حقوق در استرالیا

به عنوان یک متقاضی کار در استرالیا و مهاجرت کاری به استرالیا جالب است بدانید بر اساس آمار اعلام شده توسط دفتر آمار استرالیا (ABS)، میانگین درآمد هفتگی برای یک کار تمام وقت برابر با 1634 دلار می باشد. متوسط درآمد تمام وقت در طی شش ماه گذشته 27 دلار و طی یکسال حدود 48 دلار افزایش داشته است. در واقع مطابق این داده ها،‌ متوسط رشد درآمد در استرالیا با افزایش مواجه شده است. جالب است بدانید بیشترین افزایش میانگین درآمد تمام وقت در طی پنج سال در مناطق شمالی و ویکتوریا اتفاق افتاده است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: