مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اخذ اقامت استرالیا از طریق تولد فرزند

اخذ اقامت استرالیا از طریق تولد فرزند

اگر شما یا شریک‌تان ساکن دائمی استرالیا هستید و فرزندان‌تان در خارج از استرالیا به ‌دنیا آمده‌اند، ممکن است 32 ماه طول بکشد تا بتوانند با شما وارد استرالیا شوند و دائم در این کشور زندگی کنند. در این ‌صورت، این فرایند شامل درخواست ویزای 101 کودک می‌شود که تائید آن، به داشتن شرایط خاصی نیاز دارد.

گفته شده فقط كودكانی كه از شهروندان استرالیایی و مقیم دائم در استرالیا متولد می‌شوند، از بدو تولد، تابعیت استرالیایی بدست می‌آورند. از طرف دیگر، وقتی والدین استرالیایی تولد خود را در سفارت استرالیا در كشور متولد خود ثبت كنند، كودكانی كه از شهروندان استرالیایی در خارج از استرالیا متولد شوند، تابعیت استرالیا را از تبار بدست می‌آورند. کودکانی که در استرالیا متولد می‌شوند، در صورتی تابعیت استرالیا را بدست می‌آورند که حداقل یکی از والدین در هنگام تولد کودک، شهروند استرالیا یا مقیم دائم این کشور باشد.

کودکانی که از ساکنان دارای اقامت دائم خارج از استرالیا متولد می‌شوند

اگر فرزندان یک یا دو مقیم دائم غیر استرالیایی در خارج از استرالیا متولد شوند، وضعیت کاملاً تغییر می‌کند. در این ‌صورت، فرزندان به طور خودکار تابعیت استرالیا را کسب نمی‌کنند و همچنین از تبار، واجد شرایط دریافت تابعیت نمی‌شوند. برای ورود و زندگی در استرالیا، کودکانی که در خارج از استرالیا از پدر و مادر مقیم دائم متولد می‌شوند، باید درخواست دهند و ویزای دائمی دریافت کنند.

طبق اعلام وزارت کشور استرالیا، بیشتر کودکانی که در خارج از استرالیا از پدر و مادر مقیم دائم متولد شوند، باید برای ویزای کودک (زیرگروه 101) متقاضی شوند که در حال حاضر برای 75 درصد درخواست‌‌ها، 20 ماه زمان رسیدگی و برای 90 درصد درخواست‌ها، تا 32 ماه زمان رسیدگی دارد.

همه‌ی کسانی که برای ویزای کودک (زیرگروه 101) اقدام کنند، از جمله متقاضیانی که فرزندان اقامت دائم هستند، باید شرایط لازم را داشته باشند و هزینه‌های مربوط به ویزا را نیز پرداخت کنند.




هزینه‌ی درخواست ویزای کودک، 2665 دلار است و ممکن است دارای هزینه‌های اضافی ارزیابی‌های پزشکی و سایر مدارک لازم نیز باشد.

خانم حماوی تاکید می‌کند که والدین غیر استرالیایی باید از حق حضانت کودک چشم ‌پوشی کنند تا والدین استرالیایی بتوانند از طریق ویزای کودک (101)، از کودک حمایت کنند.

کودکانی که از والدین دارای اقامت دائم در استرالیا متولد می‌شوند

اگر فرزندان در استرالیا از ساکنان دائم به دنیا بیایند، وضعیت به طور چشمگیری متفاوت خواهد شد. در این ‌صورت، کودکان متولد استرالیا از والدینی که حداقل یکی از آن‌ها اقامت دائم این کشور را داشته باشد، به طور خودکار تابعیت استرالیا را کسب می‌کنند. اما ملیّت کودک در شناسنامه ذکر نمی‌شود و شناسنامه فقط محل تولد را نشان می‌دهد. در چنین مواردی، والدین برای فرزندان متولد استرالیای خود درخواست گذرنامه می‌دهند و برای اینکه بتوانند سند سفر برای نوزاد تازه متولد شده‌ی خود بدست آورند، باید برای سند دیگری درخواست دهند.

جولیا بالدینی، شهروند ایتالیا و دارای اقامت دائم در این کشور است. او از ده سال گذشته به‌ همراه شوهر ایتالیایی خود- که او نیز دارای اقامت دائم است- در سیدنی زندگی می‌کنند. در آگوست سال 2017، این زوج صاحب اولین فرزند خود شدند، دختری متولد سیدنی. خانم بالدینی می‌گوید که دریافت گذرنامه‌ی استرالیایی برای دخترش، به سند مهم دیگری نیاز دارد. او می‌گوید: 'همراه با گذرنامه‌های ایتالیایی، اسناد اقامت دائم و شناسنامه‌ی او، ما مجبور شدیم برای دخترمان یک مدرک تابعیت جداگانه درخواست و آن را اخذ کنیم.'

کودکانی که از والدین دارای ویزای موقت در استرالیا متولد می‌شوند

وقتی صحبت از كودكانی است كه در استرالیا از والدین دارای ویزای موقت متولد می‌شوند، خانم حماوی توضیح می‌دهد كه ویزا با شرایطی مشابه ویزای والدین، به فرزندان اعطاء می‌شود. ویزای موقت به کودکان متولد شده از دارندگان ویزای موقت در استرالیا داده می‌شود. اما توجه به این نکته مهم است که کودکان متولد استرالیا که دارای ویزای موقت هستند و به‌ مدت 10 سال متوالی در استرالیا زندگی کرده باشند، واجد شرایط درخواست و دریافت تابعیت استرالیا می‌شوند.

مطابق قانون تابعیت در استرالیا، کودکانی که از 20 آگوست 1986 یا بعد از آن در استرالیا متولد شده و تابعیت استرالیا را هنگام تولد کسب نکرده‌ باشند، بدون توجه به ویزای خود، با 10 سال اقامت عادی در استرالیا از هنگام تولدشان، واجد شرایط دریافت تابعیت استرالیا می‌شوند. در چنین مواردی، کودک در ده سالگی شهروند استرالیا می‌شود و وضعیت ویزای والدینش، تاثیری در صلاحیت او برای گرفتن تابعیت استرالیا ندارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: