مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا

برای تحصیل در استرالیا، شما می بایست یک ویزای دانشجویی داشته باشید. به عبارت دیگر، شما باید بتوانید به دپارتمان امور داخله این کشور اثبات کنید که شرایط دریافت ویزای دانشجویی کشور استرالیا را دارید:

  • مطابقت با شرایط ورود موقت اصلی (Genuine Temporary Entrant)؛
  • مطابقت با شرایط مالی مورد نیاز؛
  • مطابقت با شرایط سلامت فیزیکی و شخصیتی؛

همچنین باید فرم درخواست ویزای دانشجویی استرالیا را پر کنید، هزینه درخواست ویزا را پرداخت کنید و شاید در مصاحبه شرکت کنید. خیلی زیاد به نظر می رسد؟ در اینجا همه چیزهایی که شما باید بدانید را پیدا می کنید.

ورود موقت اصلی یا (Genuine Temporary Entrant) چیست؟

شرط ورود موقت اصلی (GTE) که در نوامبر 2011 معرفی شد، می گوید که متقاضی ویزا باید بتواند قصد واقعی خود را برای اقامت موقت در استرالیا به منظور تحصیل، یا همراهی دانشجو به عنوان یک فرد وابسته (به عنوان مثال همسر یا فرزند یا به عنوان سرپرست) نشان دهد. تصمیم گیرندگان در وزارت امور داخلی عوامل زیر را در نظر می گیرند: 

  • شرایط شما در کشور خودتان؛
  • شرایط بالقوه شما در استرالیا؛
  • ارزش دوره تحصیلی مورد انتخاب شما در آینده شما؛
  • تاریخچه مهاجرت شما؛

برای تشخیص اینکه آیا شما شرایط GTE را برآورده می کنید، ممکن است از شما خواسته شود در مصاحبه ای در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری استرالیا شرکت کنید. برخی از متقاضیان فقط باید فرم درخواست ویزا را پر کنند. 

تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی استرالیا

همه دانشجویان بین المللی برای ویزای مشابه درخواست می کنند: ویزای دانشجویی (دسته بندی 500)، که باید به صورت آنلاین برای آن درخواست کنید. 

قبل از اقدام برای ویزا، شما باید تاییدیه ثبت نام (COE) را دریافت کرده و یا نامه پیشنهادی (Letter of Offer) که موید پذیرش شما در یک دوره تحصیلی که در سامانه ی ثبت نام مسسات دوره مشترک المنافع (CRICOS) ثبت شده باشد را داشته باشید. تاییدیه ثبت نام یا همان (COE) یک کد آنلاین است که شما باید آنرا در قسمت مناسب در فرم ثبت نام ویزا به صورت آنلاین وارد کنید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود تا شما شهریه خود به واریز کنید.

در صورت تغییر رشته یا ادامه ی تحصیل در سطحی بالاتر، شما می توانید همچنان در استرالیا تحصیل کنید؛ اما در صورتی که شما تصمیم داشته باشید تا در سطحی پایین تر ادامه تحصیل دهید، با توجه به چارچوب سطحی بندی استرالیا (AQF) و یا دوره های تحصیلی خارج از این سطح بندی (به جز در مواردی که از دکتری به کارشناسی ارشد تغییر شاخه می دهید)، شما می بایست برای دریافت یک ویزای جدید اقدام کنید. همچنین شما می توانید مطالعات خود را در یک بسته یکجا قرار دهید و دوره های تحصیلی بیشتری را با ویزای دانشجویی (دسته بندی 500) بگذرانید. همچنین شما می توانید تحصیلات خود را در یک بسته واحد قرار داده و دو دوره و یا دوره های بیشتری را با ویزای دانشجویی (دسته بندی 500)، در صورتی که هر دوره پیشرفت مشخصی نسبت به دوره های دیگر داشته باشد بگذارنید. 




شرایط ویزای دانشجویی استرالیا

زمانی که شما فرم آنلاین درخواست ویزای خود را کامل می کنید، شما می بایست شواهد کافی برای دارا بودن این شرایط را فراهم کنید: 

  • شرایط مالی: شواهد دارا بودن بودجه کافی برای تأمین هزینه های تحصیل، سفر و زندگی. از فوریه 2018، مبلغی که ثابت می کند شما هزینه های زندگی (جدا از شهریه و سفر) را دارید مبلغ 20290 دلار استرالیا (معادل با 13750 دلار آمریکا) است. اگر افراد تحت تکفل (مانند همسر و فرزندان) دارید، باید مدارکی را نیز در مورد توانایی تأمین هزینه های زندگی آنها از جمله هزینه های مدرسه نشان دهید. در موارد دیگر، شما می توانید شواهدی را نشان دهید که همسر یا والدین شما مایل به حمایت از شما هستند و آنها حداقل 60000 دلار استرالیا (معادل 40660 دلار آمریکا) در سال درآمد دارند.
  • شرایط مهارت های زبانی (انگلیسی): اگر اهل یک کشور انگلیسی زبان نیستید (و حداقل پنج سال در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل نکرده اید) باید اثبات کنید که می توانید انگلیسی را در سطح لازم صحبت کنید. آزمون های واجد شرایط شامل IELTS ، TOEFL iBT ، Pearson Test of English (PTE) Academic و Cambridge Advanced English (CAE) است. نمره ای که به آن نیاز خواهید داشت به این بستگی دارد که آیا شما در حال شروع یک مدرک کامل، درحال گذراندن یک دوره پایه و یا در حال ثبت نام در دوره مقدماتی زبان انگلیسی ویژه دانشجویان خارج از کشور (ELICOS) هستید.
  • سلامت بدنی: از برخی دانشجویان خواسته می شود که معاینه پزشکی و یا رادیولوژی انجام دهند تا نشان دهند که از سلامتی خوبی برخوردار هستند (این امر برای مثال در مورد افرادی که قصد تحصیل به عنوان پزشک، دندانپزشک یا پرستار را دارند) اعمال می شود. اگر این کار را به شما گفتند، باید با پزشکی که توسط اداره مهاجرت استرالیا تأیید شده ملاقات کنید.

با استثنای کسانی که اهل بلژیک و یا نروژ هستند، همه دانشجویان موظف به خرید پوشش بهداشت دانشجویی خارج از کشور (OSHC) هستند. شما می توانید این سیستم حمایتی (یا همان بیمه) را از طریق دانشگاه خود و یا از طریق یکی از پنج ارائه دهنده تأیید شده خریداری کنید: مدیریت بهداشت استرالیا، BUPA استرالیا، مدیبانک خصوصی، کمک جهانی آلیانز و OSHC. هزینه این پوشش بیمه درمانی بسته به ارائه دهنده کالا و مدت زمان خرید پوشش متفاوت خواهد بود. دانشجویان سوئدی که بیمه درمانی Kammarkollegiet را خریداری کرده اند نیازی به خرید OSHC نخواهند داشت. دانشجویان بلژیکی و نروژی نیز به عنوان بخشی از شرایط ویزا نیازی به خرید OSHC ندارند.

  • شرایط شخصیتی: شرایط ویزای دانشجویی استرالیا بیان می کند که برای ورود به استرالیا باید از شخصیت خوبی برخوردار باشید. این شامل بررسی سوابق کیفری می شود تا اطمینان حاصل شود که سابقه کیفری قابل توجهی ندارید. همچنین ممکن است لازم باشد گواهینامه مجازات کیفری (یا گواهی پلیس) یا اظهارنامه پلیس را تهیه کرده و از شما خواسته شود فرم اعلامیه قانونی شخصیت (Character Statutory Declaration Form) را تکمیل کنید.

مدارک ویزای دانشجویی استرالیا

وب سایت وزارت امور داخلی یک برنامه ی چک لیست بررسی اسناد در اختیار شما قرار می دهد؛ این برنامه لیستی از اسناد مورد نیاز با توجه به شرایط خاص شما را در اختیار شما قرار می دهد. به طور معمول، دانشجویان باید موارد زیر را ارسال کنند:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی استرالیا تکمیل شده (157A)؛
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا- در حال حاضر در بیشتر موارد 620 دلار استرالیا (معادل 420 دلار آمریکا) است؛
  • کپی پاسپورت، صفحه اطلاعات بیولوژیک (ممکن است از برخی دانشجویان خواسته شود گذرنامه خود را به صورت فیزیکی ارائه دهند)؛ 
  • گواهی ثبت نام یا پیشنهاد نامه (certificate of enrolment or letter of offer)؛
  • شواهد داشتن بودجه کافی؛  
  • مدارک مربوط به پوشش بیمه درمانی؛
  • نتایج آزمون مهارت انگلیسی؛
  • نتایج بررسی سوابق کیفری؛
  • چهار عکس جدید به اندازه گذرنامه؛

بعد از این که تمامی این مدارک را تهیه و اسکن کردید، شما باید در سامانه ImmiAccount یک پروفایل شخصی ایجاد کنید و از طریق این پروفایل، درخواست خود را ثبت کنید. بررسی بیشتر پرونده های ویزا چهار هفته طول می کشد. اگر برای دوره ای طولانی تر از 10 ماه در استرالیا تحصیل می کنید و این دوره در پایان سال تحصیلی استرالیا (معمولاً اواسط دسامبر) به پایان برسد، ویزای شما معمولاً تا 15 مارس سال بعد معتبر خواهد بود. اگر دوره شما بیش از 10 ماه باشد و در ژانویه تا اکتبر پایان یابد، ویزای شما معمولاً به مدت دو ماه پس از اتمام دوره معتبر خواهد بود. تحت برخی شرایط، به شما این امکان داده شده تا در پایان دوره خود درخواست ویزای بیشتر را داشته باشید (برای اطلاعات بیشتر از وب سایت وزارت امور داخلی بازدید کنید.)

استفاده از ویزای دانشجویی استرالیا

شما میتوانید از طریق ویزای دانشجویی خود، حداکثر 90 روز قبل از شروع دوره ی تحصیلی خود، وارد استرالیا شوید. ظرف هفت روز بعد از ورود، باید آدرس اقامت خود را به ارائه دهنده آموزش خود اطلاع دهید و همچنین در صورت تغییر آدرس، ظرف هفت روز به او اطلاع دهید. هنگامی که در حال استفاده از ویزای دانشجویی هستید، به شما این امکان داده شده تا در هر دو هفته 40 ساعت در طول مدت ترم و در تعطیلات نیز تمام وقت کار کنید. ویزا به طور خودکار با اجازه کار صادر می شود، اگرچه تا شروع دوره ی تحصیلی مجاز به شروع کار نیستید و برای تأمین هزینه زندگی خود یا خانواده خود در استرالیا نباید به کار خود تکیه کنید.

اگر در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا مقطع دکترا هستید، محدودیتی در کار ندارید. بخاطر داشته باشید که هر کاری که به عنوان بخشی از دوره شما مورد نیاز باشد شامل محدودیت نمی شود. کار داوطلبانه/ بدون مزد نیز اگر کاملاً داوطلبانه باشد، برای یک سازمان غیر انتفاعی و به نفع جامعه در محدوده 40 ساعته لحاظ نمی شود.

در زمانی که ویزای دانشجویی دارید، شما باید تعهدات خاصی را انجام دهید: شما باید در یک دوره ثبت شده در CRICOS ثبت نام کنید، به طور منظم در کلاس ها شرکت کنید، پیشرفت راضی کننده ای در دوره های تحصیلی داشته باشید و بیمه درمانی OSHC را داشته باشید. همچنین شرایط ویزا خاصی وجود دارد که شما و افراد تحت تکفل شما باید از آنها پیروی کنند. نقض شرایط ویزا ممکن است منجر به لغو ویزا شود.

ویزای تحصیلی استرالیا و معرفی دانشگاه های برتر استرالیا

استرالیا دارای 43 دانشگاه است که 8 دانشگاه آن همواره در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه های سیدنی، ملبورن، کوئینز لند، آدلاید، وسترن، موناش ودانشگاه ملی استرالیا که از قدمت تاریخی نیز برخودار هستند، از دانشگاه های برتر استرالیا می باشند.‌ استرالیا بعد از ایالات متحده و انگلیس بیشترین جذب دانشجوی بین المللی را دارد. افراد متقاضی ویزای تحصیلی استرالیا می توانند برای دریافت پذیرش، رزومه تحصیلی خود و هزینه پذیرش را به صورت آنلاین و از طریق مراجعه به سایت هریک از این دانشگاه ها ارسال نمایند.

دانشگاه های برتر استرالیا 2021
رتبه ی جهانیرتبه در استرالیادانشگاهناحیه/قلمروشهر
31
1دانشگاه ملبورنویکتوریاملبورن
512دانشگاه سیدنینیوساوث ولزسیدنی
59
3دانشگاه ملی استرالیاAustralian Capital Territoryکنبرا
624دانشگاه کویینزلندکویینزلندبریزبین
64
5دانشگاه موناشویکتوریاملبورن
676UNSW Sydneyنیوساوث ولزکینگزاستون
1187دانشگاه آدلایدنیوساوث ولزآدلاید
1398دانشگاه وسترن استرالیاوسترن استرالیاپرث
1609دانشگاه تکنولوژی سیدنینیوساوث ولزسیدنی
18410دانشگاه کنبراAustralian Capital Territoryکنبرا
18611دانشگاه تکنولوژی کویینزلندکویینزلندبریزبین
19512Macquarie Universityنیوساوث ولزسیدنی
201-25013

Curtin University

وسترن استرالیاپرث
201-25013Griffith Universityکویینزلندبریزبین، گلد کوست، لوگان
201-25013James Cook UniversityکویینزلندTownsville
201-25013

La Trobe University

ویکتوریاملبورن
201-25013

University of Wollongong

نیوساوث ولزWollongong
251-30018

Australian Catholic University

نیوساوث ولزسیدنی
251-30018

Deakin University

ویکتوریاGeelong
251-30018Flinders UniversitySouth Australiaآدلاید
251-30018دانشگاه نیوکاستلنیوساوث ولزCallaghan
251-30018

Western Sydney University

نیوساوث ولزسیدنی
301-35023

RMIT University

ویکتوریاملبورن
301-35023

University of South Australia

South Australiaآدلاید
351-40025

Swinburne University of Technology

ویکتوریاHawthorn
351-40025دانشگاه تاسمانیاتاسمانیاهوبارت
351-40025دانشگاه ویکتوریاویکتوریاملبورن
401-50028

Edith Cowan University

وسترن استرالیاJoondalup
501-60029

Bond University

کویینزلندگلد کوست
501-60029

دانشگاه چارلز داروین

Northern TerritoryCasuarina
501-60029

Murdoch University

وسترن استرالیاMurdoch
501-60029

University of Southern Queensland

کویینزلندToowoomba
601-80033

Southern Cross University

نیوساوث ولزLismore
601-80033

University of the Sunshine Coast

کویینزلندSunshine Coast
801-100035

Central Queensland University

کویینزلندRockhampton
801-100035

Charles Sturt University

نیوساوث ولزBathurst
801-100035

Federation University Australia

ویکتوریابریزبین

ویزای تحصیلی استرالیا و اجازه ی کار پس از تحصیل 

 اگر می‌خواهید بعد از فارغ ‌التحصیلی، در استرالیا بمانید و کار کنید، باید درخواست صدور ویزای کار بدهید.

چند نوع ویزا که در دسترس شما قرار دارد، از این قرار است:

485 Skilled Graduate Temporary Visa

این ویزا، رایج ‌ترین ویزای موجود برای دانشجویان خارجی بعد از فارغ‌التحصیلی است. با ویزای 485، شما اجازه دارید برای بدست آوردن تجربه‌ی کاری، به ‌مدت 18 ماه در استرالیا بمانید، اگر فقط حداقل دو سال تحصیلی‌تان را در استرالیا تمام کرده باشید.

402 Training and Research Visa

گزینه‌ی دیگر برای دانشجویان خارجی، ویزای 402 برای دانشجویانی است که می‌خواهند مهارت‌های کاری خود را به‌مدت 2 سال بهبود بخشند، در حالی که توسط یک کارفرما حمایت و پشتیبانی می‌شوند.

487 Regional Sponsored Visa

ویزا 487 ، مسیر اقامت دائم را فراهم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد به ‌مدت 3 سال در یک ناحیه‌ی خاص کار کنید.




887 Skilled Regional Residence Visa

ویزای 887 به شما اجازه‌ی اقامت دائم می‌دهد و با داشتن این ویزا، می‌توانید برای همیشه در استرالیا زندگی و کار کنید. شما باید به‌ مدت 2 سال در استرالیا زندگی کرده باشید، یک سال تجربه‌ی کاری و امتیازات کافی نیز داشته باشید.

885 Skilled Independent Residence Visa

ویزای 885 به شما اجازه می‌دهد در استرالیا اقامت دائم داشته باشید و بدون نیاز به حمایت شدن، کار کنید.

886 Skilled Sponsor Resident Visa

ویزای 886 به یک دانشجوی خارجی اجازه می‌دهد درخواست اقامت و کار دائم دهد، در حالیکه توسط یک کارفرما حمایت می‌شود. 

همانطور که در بالا ذکر شد، استرالیا از سیستم نمره‌دهی برای بررسی صلاحیت افراد برای صدور ویزا استفاده می‌کند. ارزیابی‌های نمره‌دهی به‌همراه درخواست شما ارزیابی می‌شود. چند مورد وجود دارد که می‌تواند برای شما امتیازآور باشد:

  • توانایی یا تسلط شما بر زبان انگلیسی؛
  • شغلی که خواهان جذب شماست؛
  • بین 19 تا 44 سال سن داشتن؛
  • تجربه‌ی کاری؛
  • طول مدت تحصیل در استرالیا؛
  • پشتیبانی شدن؛

ویزای تحصیلی استرالیا و موقعیت کار پس از تحصیل 

قاعدتاً‌ هدف بسیاری از متقاضیان ویزای تحصیلی استرالیا، اخذ اقامت و تابعیت استرالیا از این طریق می باشد. اما همانطور که می دانید تنها راه اخذ اقامت دائم پرداخت بیمه و مالیات به دولت کشور مقصد است. لذا از این منظر شما صرفاً با استخدام در یک شرکت استرالیایی موفق به اخذ اقامت دائم استرالیا خواهید شد. کلیه دانشجویان برای یافتن کار پس از اتمام تحصیل در استرالیا مجاز هستند به مدت 18 ماه در خاک استرالیا بمانند و نسبت به جستجوی کار موردنظر خود اقدام نمایند. در امر جستجوی کار یکی  از نکات بسیار مهم سطح زبان و مهارت های انفرادی و ارتباطی متقاضی است و بحث دیگر نرخ بیکاری در جامعه مقصد است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: