مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تفریح همراه با حیوانات در استرالیا

تفریح همراه با حیوانات در استرالیا

تجربه‌های بی‌نظیر در حیات ‌وحش استرالیا

استرالیا را به ‌خاطر حیات ‌وحش فوق ‌العاده‌اش ستایش می‌کنند و این کشور فرصت‌های بسیاری را برای علاقه ‌مندان فراهم می‌کند تا از نزدیک و رودررو با بعضی از حیوانات جذاب مواجه شوند، مثلا در کنار یک کوسه‌ نهنگ باعظمت شنا کنند، یک کوآلا را بغل کنند و در کرانه‌های یک مانداب رد یک تمساح را بگیرند.

حیات ‌وحش استرالیا به ‌نحو شگفت ‌انگیزی بی‌همتا است و بسیاری از گونه‌های ساکن آن در هیچ جای دیگری از جهان یافت نمی‌شوند. گرچه باغ‌ وحش‌ها و پارک‌های حیات ‌وحش فرصت‌های عالی‌ای را برای دیدن حیوانات از نزدیک فراهم می‌کنند، مکان‌های فراوان دیگری نیز وجود دارد که می‌توان حیوانات استرالیایی را در سکونتگاه‌های طبیعی‌شان مشاهده کرد. شما می‌توانید شاهد بازی و مبارزه‌ی شیطان‌های تاسمانی و استراحت کانگوروها در کنار ساحل باشید، با یک کوآکا عکس بگیرید و اگر جرئتش را دارید با یک کوسه‌ی سفید بزرگ رودر‌رو شوید. در ادامه به بعضی از عجیب‌ ترین تجربیاتی که می‌توانید از حیات ‌وحش استرالیا داشته باشید اشاره می‌کنیم.

غواصی در کنار غول‌های مهربان اقیانوس: کوسه‌ نهنگ‌ها و نهنگ‌های گوژپشت

پارک دریایی نینگالو، در میانه‌ی خط ساحلی استرالیای غربی، یگانه‌ جایی در کره‌ی زمین است که می‌توان شاهد نزدیک شدن تعداد فراوانی از کوسه ‌نهنگ‌ها به نزدیکی ساحل بود. در فاصله‌ی ماه‌های آوریل و جولای به شهرهای تفریحی اکسموس یا کورال بی سری بزنید و در تورهای دریایی یک ‌روزه شرکت کنید تا بتوانید در کنار این موجودات ۱۴ متری (۴۶ پا) گیاه ‌خوار و بی‌ضرر غواصی کنید. آب‌های گرم غرب استرالیا، افزون بر کوسه‌ نهنگ‌ها، میزبان ماهیان استوایی، سفره‌ ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها، دلفین‌ها و نهنگ‌ها نیز هست و در فاصله‌ی ماه‌های جولای و اکتبر می‌توان در نزدیکی آب‌سنگ‌های نینگالو در کنار نهنگ‌های مهاجر شنا کرد. این نهنگ‌های مهربان را در فاصله‌ی ماه‌های جولای و نوامبر نیز می‌توان در محدوده‌ی ساحلی کویینزلند، که محلی‌ها آن را «بزرگراه نهنگ‌های کوژپشت» می‌نامند، در حال مهاجرت مشاهده کرد و این فرصت دیگری است برای از نزدیک دیدن آن ها. تور سان ‌ریف از مولولابا، که با خودرو صرفا ۱۵ دقیقه از فرودگاه سانشاین کوست فاصله دارد، آغاز می‌شود و یک نصفه ‌روز طول می‌کشد.

به تماشای کوآلای خوابیده میان درختان بنشینید

«جاده‌ی عظیم اقیانوسی» در ویکتوریا یکی از مبهوت ‌کننده‌ ترین جاده‌های استرالیا است. این جاده همراه با خط ساحلی جنوب ‌غربی این ایالت‌ـ‌دولت به این سو و آن سو می‌پیچد و سواحل صخره‌ای، جنگل‌ها، پیچ‌های تند و شهرهای ساحلی را در آغوش می‌گیرد. این جاده همچنین شما را به دسته‌ای از کوآلاهای خاکستری که در میان شاخ و برگ درختان پنهان شده‌اند می‌رساند. بهترین مکان برای یافتن این حیوانات در کنار جاده‌ی فانوس‌ دریایی در دماغه‌ی اوتوی است. این جاده در ۲۰ کیلومتری (۱۲ مایلی) شهر آپولو بی از جاده‌ی زیبای مذکور جدا می‌شود. کوآلا را همه ‌جا می‌توان یافت اما آن ها در پنهان شدن مهارت بسیار دارند. به همین دلیل شاید در آغاز نتوانید آن ها را ببینید. اگر چشمانتان را تیز کنید زمان چندانی نخواهد گذشت که مثل یک آدم حرفه‌ای بتوانید رد آنها را بزنید. این نکته را در ذهن داشته باشید: در کنار اولین جایی که انبوه ماشین زیر یک درخت پارک کرده‌اند توقف نکنید ــ کوآلاها، بی‌آنکه بدانید از کجا، خودشان به سراغتان خواهند آمد. مسیر دماغه را تا پایان طی کنید تا از قدیمی‌ترین فانوس ‌‌دریایی پابرجای استرالیا هم بازدید کنید.

با یک شیطانی تاسمانی روبرو شوید

هتل سفایر فری ‌سای ‌نت، که یکی از مجلل ‌ترین هتل‌های استرالیا است، اقامتگاهی را برای شیطان‌های تاسمانی کهن‌ سال اداره می‌کند. مهمانان می‌توانند در این اقامتگاه محصور یک هکتاری (۲.۵ جریبی)، که مشابه محیط طبیعی زندگی شیطان‌های تاسمانی است، شاهد لذت بردن این حیوانات درمعرض ‌خطر، از غذای روزانه ‌یشان باشند. اگر از کوه کریدل (گهواره) بازدید کردید، دویلز کریدل (گهواره‌ی شیطان) اقامتگاه نزدیک دیگری است که می‌توانید این حیوانات بومی و بی‌همتا را در آن ببینید و درباره ‌یشان بیاموزید.

از کانگوروهایی که بر روی ماسه‌ها دراز کشیده‌اند عکس بگیرید

دیدن چنین صحنه‌ای اصلا متعارف و معمول نیست و چیزی نیست که بتوانید به این راحتی‌ها فراموشش کنید. کانگوروهای خاکستری شرقی ساکن ساحل پبلی، در منطقه‌ی ساحلی جنوب نیو ساوس ولز، عاشق استراحت و آفتاب‌ گرفتن‌اند. شما آنها را در دسته‌های بزرگ خواهید دید که بر روی چمن‌ها و ماسه‌ها استراحت می‌کنند. بسیاری از این کانگوروها، که در این منطقه‌ی محبوب برای موج‌ سواری و طبیعت ‌نوردی، در ۲۷۰ کیلومتری (۱۶۸ مایلی) جنوب سیدنی، وقت می‌گذرانند، ابایی از این ندارند که برای عکس شما ژستی هم بگیرند. در غرب استرالیا، به سمت خلیج لاکی (که با خودرو صرفا ۴۰ دقیقه با اسپرنس فاصله دارد) بروید تا شاهد آفتاب‌ گرفتن آن ها بر روی ماسه‌های سفید باشید. در کویینزلند هم بی‌تردید می‌توانید کانگوروها و والابی‌ها را در ساحل دماغه‌ی هیلزبورو در نزدیکی مک ‌کی ببینید.

شاهد شنا کردن تمساح‌های آب ‌شور از کنارتان باشید

اگر وقتی برای اولین بار چشمتان به پشت شیارشیار یک تمساح قلمرو شمالی افتاد و زیر تابش آفتاب حس کردید که موهای بازویتان از جای خودشان بلند شده‌اند تعجب نکنید. این خزندگان عظیم‌ الجثه بی هیچ صدایی درون آب حرکت می‌کنند و صرفا وقتی زیر سطح آب می ‌لغزند موج‌های کوچکی پدید می‌آورند. یک سفر دریایی دوساعته بر روی مانداب یلو واتر، در قلب پارک ملی کاکادو، راهی فراموش ‌نشدنی برای تماشای این شکارچیان کارکشته در سکونتگاه طبیعیشان است.

غوطه ‌ور شدن بر فراز یک آب ‌سنگ در کنار لاک ‌پشت‌های دریایی

وقتی بر روی باغ‌های مرجانی «دیواره‌ی بزرگ آب ‌سنگی» غواصی می‌کنید، شاید فکر کنید که ماسکتان انقدر بزرگ نیست که بتوانید از دیدن همه‌ چیز لذت ببرید. درست در کنار سواحل ماسه‌ای جزیره‌ی لیدی الیون، جزیره‌ای پست و مرجانی در حاشیه‌ی جنوبی این آب‌ سنگ ثبت شده در فهرست میراث جهانی، لاک ‌پشت‌های دریایی درون آب های کبود رنگ در جنب ‌و جوش‌اند. احتمال دارد که شما حین طی کردن یکی از مسیرهای غواصی با آن ها رو به ‌رو شوید. (این مسیرها غواصی به شما اجازه می‌دهند بی کمک هیچ‌ کس و با کمک یک نقشه‌ی آزاد در آن ها شنا کنید یا آنکه با یک تور غواصی راهنمادار همراه شوید.) تالابی که در سمت شرقی این جزیره قرار دارد به ‌ویژه از نظر حیات دریایی غنی است. اگر پیش از این هیچ ‌وقت غواص نکرده‌اید، می‌توانید در یکی از آموزش‌های رایگان موجود در این جزیره شرکت کنید. اگر ترجیح می‌دهید خشک بمانید، سوار یکی از قایق‌های کف ‌شیشه‌ای بشوید تا منظره‌ی ماهیان استوایی و مرجان‌های رنگارنگ را از دست ندهید. 

به وابمت‌هایی که به دنبال غذا هستند لبخند بزنید

پس از غروب آفتاب بر پارک ملی و زیبای سنگ ‌پوز ویلسونز در ایالت ویکتوریا (در جنوب‌شرق ملبورن، با فاصله‌ای حدود سه‌ساعت با خودرو)، سروکله‌ی حیواناتی چاق و توپر با پاهای کوتاه و دماغ‌های منقبض پیدا می‌شود. وامبت‌ها طبیعتا موجوداتی شب‌کار و خجالتی‌اند اما هنگام غروب برای خوردن علف از سوراخ‌های خود بیرون می‌آیند، و می‌توان اغلب آن ها را در ورودی ساحل اصلی و هنگام سروصدا کردن در محوطه‌ی چادرزدن دید. در این محدوده انتظار برخورد با کانگوروها، شترمرغ‌های استرالیایی، مورچه ‌خورک‌ها و روزیلاها را هم داشته باشید.


با کوآکاها سلفی بگیرید

کوآکاهای غرب استرالیا یکی از دلرباترین کیسه‌ داران دنیا هستند. در جزیره‌ی روت‌ نست، که در نزدیکی ساحت شهر پرت قرار دارد، این حیوانات با سرخوشی به جست ‌و خیز مشغول‌اند و گاهی می‌ایستند تا به مردمی که برای استراحت در کافه‌ها می‌نشینند، گلف بازی می‌کنند یا در این جزیره‌ی بدون‌ خودرو دوچرخه ‌سواری می‌کنند نگاه کنند. این موجودات که به‌ ندرت در نقطه‌ی دیگری از این دولت‌ـ‌ایالت دیده می‌شوند سرشتی اجتماعی دارند و آن هایی که در این منطقه‌ی مسکونی زندگی می‌کنند از اینکه برای سلفی‌های شما ژست بگیرند خوشحال هم خواهند شد. بعد از اینکه بعضی از سلبریتی‌ها، مثل هیو جک ‌من، کریس همزورس و مارگوت رابی، سلفی‌های خود با این حیوانات را در صفحه‌هایشان پست کردند، این کار به یک ترند تبدیل شد.

با یک کوسه‌ی عظیم ‌الجثه‌ی سفید چهره ‌به ‌چهره شوید

این یک کار برای کسانی است که در جست ‌و جوی هیجان‌اند. اگر برایتان جالب است که به با یک قفس به عمق آب بروید و با کوسه‌ی سفید عظیم ‌الجثه‌ای رو به ‌رو شوید که برای گرفتن گوشتی که جلوی شما آویزان شده است به سمتتان هجوم می‌آورد، مهمان ما باشید. در آب‌های عمیق نزدیک ساحل پورت لینکلن، در نوک جنوبی شبه‌ جزیره‌ی ار در استرالیای جنوبی، قایق‌های ویژه‌ی اجاره‌ای که با نیروی بخار کار می‌کنند شما را به آب‌های می‌رسانند که محل حضور کوسه‌ها است، تا یک روز کامل را در آنجا سپری کنید. طبیعتا امنیت حرف نخست را می‌زند اما این دغدغه باعث نمی‌شود که از شدت ترشح آدرنالین در بدن شما چیزی کم شود. اگر ترجیح می‌دهید خیس نشوید، گزینه‌ی دیگری که می‌توانید انتخاب کنید سوار شدن در یک قایق با محفظه‌ی زیرین شیشه‌ای است و اگر طالب دلهره‌ی بیشتری هستید در تور توآیلایت شرکت کنید.

غواصی در کنار نهنگ بزرگ ‌باله‌ای کوچک

«دیواره‌ی بزرگ آب ‌سنگی» در استرالیا عجایب بسیاری را در خود دارد، اما به هیچ وجه نمی‌توان از فرصت شنا کردن در کنار دسته‌ی نهنگ‌های بزرگ ‌باله‌ای کوچک گذشت. مدت‌ها است که می‌دانیم این نهنگ‌ها، که به ‌خاطر شدت کنجکاوی‌شان مشهورند، ساعت‌ها در کنار انسان شنا می‌کنند و حتی برای آشنا شدن بچه‌هایشان آن ها را هم همراه خودشان می‌آورند. دیواره‌ی بزرگ آب ‌سنگی یگانه جای شناخته‌ شده‌ای در دنیا است که این حیوانات گرد هم می‌آیند و به خوردن غذا مشغول می‌شوند ــ هر سال در فاصله‌ی ماه‌های می و آگوست. شما می‌توانید با شرکت در تورهای روزانه یا سیاحت‌های شبانه که از کرنز یا پورت داگلاس آغاز می‌شوند به دیدن آن ها بروید.

تخم ‌گذاری لاک‌ پشت‌های کوچک

لاک ‌پشت‌های سرگنده و سبز عاشق جزیره‌ی هرون، در نزدیکی ساحل گلد استون، هستند، چون در این ساحل آب ‌سنگ‌ها و خط ساحلی به هم پیوسته‌اند و این یعنی در فصل زادوولد آب‌های کم‌عمق سرشار از غذا هستند. همچنین این آب ‌سنگ‌های مرجانی هرون را به مکانی فوق ‌العاده برای غواصی روزانه بدل کرده است، اما در فصل تخم‌ گذاری اقامت شبانه در این جزیره نیز مطلوب شما خواهد بود. اقامتگاه جزیره‌ی هرون ــ که تنها امکان پیش روی شما برای سکونت در این جزیره است ــ اتاق‌هایی بزرگ، با منظره‌ی آب ‌سنگ‌ها، و یک رستوران فضای ‌باز دارد. فضای این هتل چنان گیرا است که می‌توانید آن را بعدا برای دیگران تعریف کنید. اگر به سرزمین اصلی بازگردیم، ساحلی که در پارک منطقه‌ی حفاظت ‌شده‌ی مون ریپوز، در اطراف شهر دیدنی باندابرگ، قرار دارد، پناهگاه دیگری برای لاک‌ پشت‌ها است ــ در واقع تعداد مادرانی که در مون ریپوز لانه درست می‌کنند در هیچ ‌جای ساحل شرقی معادلی ندارد. مؤسسه‌ی پارک‌ها و خدمات حیات‌ وحش کویینزلند تورهای شبانه‌ای را با راهنمایی جنگل‌ بانان برای دیدن لاک ‌پشت‌ها در طی فصل تخم ‌گذاری فراهم می‌کند.

پنگوئن‌ها در جزیره‌ی فیلیپ

جزیره‌ی فیلیپ، که برای رسیدن به آن باید با خودرو صرفا ۹۰ دقیقه به سمت جنوب ملبورن حرکت کنید، اقامتگاهی برای حیات ‌وحش است. یکی از محبوب ‌ترین رویدادهای این منطقه رژه‌ی پنگوئن‌ها است. این رویداد فرصتی برای بازدید کنندگان است تا به پنگوئن‌های کوچک و بومی این جزیره که پس از یک روز ماهی ‌گیری به ساحل باز می‌گردند نگاهی بیندازند. به ساحل سامرلند بروید تا بر روی چندین ردیف صندلی‌های تعبیه شده بنشینید و از یک چشم‌ انداز ۱۸۰ درجه‌ای به این رژه لذت ببرید. همچنین تورهای وی ‌آی ‌پی و دارای راهنما برای دیدن پنگوئن‌ها از نزدیک، همراه با توضیح محیط ‌بانان، در دسترس شما است. گزینه‌ی دیگر این است که از فراز راه‌های چوبی تعبیه ‌شده در اطراف جزیره به این پنگوئن‌ها در لانه‌هایشان نگاهی بیندازید. در این جزیره، که میزبان بیش از ۳۲۰۰۰ پنگوئن است، شما شانس زیادی برای دیدن چند پنگوئن دارید.

سلام دادن به شیرهای دریایی

اگر اسم این حیوانات هنوز شما را فریب نداده است، باید بدانید که شیرهای دریایی استرالیایی بومی استرالیا هستند. این «توله‌ سگ‌های دریا» مهربان، به‌ حدی ‌شگفت ‌انگیز بازیگوش و ذاتا کنجکاوند و اغلب تا نزدیکی انسان‌هایی که دوروبرشان هستند شنا می‌کنند. این جانوران در آب‌های نزدیک ساحل استرالیای غربی، ویکتوریا و استرالیای جنوبی گشت می‌زنند. شما می‌توانید در ساحل مرجانی (در شمال پرت، با سه ساعت فاصله) به نزدیکی آن ها بروید و شخصا با آنها رو به‌ رو شوید؛ در این منطقه می‌توانید شیرهای دریایی محلی‌ای را ببینید که در سواحل پارک آبی خلیج جورین در حال گرفتن حمام آفتاب‌اند یا می‌توانید به قصد غواصی با قایق از خلیج جورین یا گرین هد راه بیفتید و هنگام غواصی این حیوانات را ببینید که دور شما چرخ می‌زنند. یک دسته‌ی بزرگ از این جانوران نیز در خلیج سیل (فک) زندگی می‌کنند و بازدید کنندگان می‌توانند در یک تور تحقیقاتی که یا در هنگام طلوع یا هنگام گرگ ‌و میش توسط راهنمایی با تجربه برگزار می‌شود شرکت کنند.

بازی کردن با یک پلاتیپوس

منطقه‌ی مک ‌کی در کویینزلیند ناحیه‌ای استوایی است که به‌ خاطر آبشارها، جنگل‌های بارانی و خاک‌های آتش ‌فشانی باستانی‌اش مشهور است. شما در این منطقه تجربه‌ی بسیار نادر و بسیار خاص را از سر خواهید گذراند. پلاتیپوس بومی استرالیا (که به‌خاطر منقار اردک ‌شکل و پای شبکه‌ای‌اش مشهور است) به نحو بارزی خجالتی است اما در یک جنگل بارانی دورافتاده می‌توانید با آن ها درون آب بروید. غواصی‌ها هنگام طلوع و غروب انجام می‌شوند، یعنی در ساعت‌هایی که این حیوانات زیبا بیشترین فعالیت را از خود نشان می‌دهند. به درون آب بروید و به دنبال لاک ‌پشت‌ها، ماهی‌ها و بقیه‌ی موجودات مسحورکننده‌ی دریایی نیز باشید. اگر ترجیح می‌دهید خیس نشوید، به پناهگاه هیلزویل در بجر کریک بروید. در این پناهگاه می‌توانید یک روز در نقش نگهدارنده‌ی حیوانات باغ وحش ایفای نقش کنید و بدون بیرون رفتن از این محوطه پلاتیپوس‌ها را لمس کنید، با آن ها بازی کنید و به آن ها غذا بدهید.

در کنار سفره‌ ماهی‌ها به آرامی شنا کنید

سفره‌ ماهی‌ها که فاصله دو سر بال‌های آن ها به هفت متر (۲۲ پا) هم می‌رسد، بزرگترین سپرماهیان دنیا هستند. به ‌رغم این اندازه‌ی چشمگیر، شنا و غواصی در کنار این حیوانات بزرگ ‌هیکل بی‌خطر است، به این علت که این سفره‌ ماهی‌ها پیکان‌های تیز باقی سپربالان را ندارند. این سپربالان غول ‌پیکر را می‌توان در طول سال در جزیره‌ی لیدی الیون در جنوب دیواره‌ی آبن ‌سنگی بزرگ یا بر روی آب ‌سنگ‌های مشهور نینگالو در خلیج مرجانی در حال جست ‌و جوی غذا یافت. اگر دقیق نگاه کنید شاید رقابت سفره‌ ماهی‌های نر را برای جلب توجه سفره ‌ماهی‌های ماده که از طریق نمایش دادن مهارت‌های آکروباتیک انجام می‌شود ببینید.

زدن رد سگ‌های دینگو


دینگوی استرالیایی، که نه کاملا سگ است و نه کاملا گرگ، یک حیوان وحشی و نمادی از استرالیا است. گرچه اغلب این حیوانات را از طریق پوشش مسی‌رنگ پر آب‌ و رنگشان می‌شناسند، اما در واقع دینگوها رنگ‌های بسیاری دارند. اگر سفید رنگ باشند از مناطق کوهستانی استرالیا آمده‌اند و اگر سیاه باشند معمولا در نواحی جنگلی و جنگل‌های بارانی دیده می‌شوند. می‌توانید دینگوها را در پارک خزندگان استرالیا (که دقیقا در حاشیه‌ی سیدنی است) و در اغلب باغ ‌وحش‌ها و اقامتگاه‌های حیات ‌وحش ببینید، اما اگر دلتان با آن است که آن ها را در طبیعت مشاهده کنید بهترین شانستان بازدید از جزیره‌ی فریزر در کویینزلند است. در این جزیره می‌توانید حیات ‌وحش بومی را در سکونتگاه‌های طبیعی‌شان مشاهده کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: