مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اجازه ی اقامت برای ویزای کار سوئد

اجازه ی اقامت برای ویزای کار سوئد

اگر به شما مجوز اقامت برای کار در سوئد داده شد، این اجازه را دارید که برای کارفرما و شغلی که در درخواست خود را ذکر کرده اید کار کنید. اگر آژانس مهاجرت سوئد درخواست شما برای اجازه ی کار را رد کرد، در صورت عدم پذیرش این تصمیم، حق اعتراض دارید.

اگر با کارفرمای دیگر شغل جدیدی پیدا کردید یا اطلاعاتِ شغلی شما تغییر کرد، باید برای مجوزِ جدید درخواست دهید.

هنگام اقدام برای تمدیدِ مجوزِ کارِ خود، باید نشان دهید که شرایط لازم برای تمدید مجوز کار را دارید. بنابراین شما باید کلیه رسیدهای پرداخت، گواهی اشتغال به کار، گواهی عدم حضور (در صورت وجود) و گواهینامه هایی را که نشان می دهد در کل دوره مجوز تحت پوشش بیمه بوده اید را ذخیره کنید، زیرا ممکن است از شما بخواهند که این مدارک را به آژانس مهاجرت سوئد ارائه دهید.

در صورت دریافت مجوز اقامت

کارت اقامت

اگر مجوز کار برای بیش از سه ماه را دریافت کنید به زودی کارت اقامت را نیز دریافت خواهید کرد. این کارت به منزله اثبات مجوز حضور در سوئد است و شامل مواردی همچون عکس و اثر انگشت های شما است.

اگر برای سفر به سوئد به ویزا نیاز دارید

اگر برای سفر به سوئد به ویزا نیاز دارید، اما هنگام ثبت درخواست از شما عکس یا اثر انگشت نگرفته اند، باید به سفارت یا سرکنسولگری مراجعه کنید تا کارت اقامت برای شما صادر شود. همه ی سفارتخانه ها یا سرکنسولگری ها نمی توانند از شما عکس یا اثر انگشت بگیرند. بنابراین، همیشه قبل از سفر برای کسب اطلاعات بیشتر با سفارت یا سرکنسولگری تماس بگیرید. هنگام مراجعه به سفارت، باید گذرنامه خود را به همراه داشته باشید. وقتی کارت آماده شد، سفارت یا سرکنسولگری آن را به شما تحویل می دهد یا برای شما ارسال می کند. لطفا توجه داشته باشید که پس از دریافتِ مجوز، صدورِ کارت و تحویل آن به سفارت یا سرکنسولگری ممکن است حداکثر تا چهار هفته طول بکشد، البته به شرطی که قبلاً عکس و اثر انگشت خود را تحویل داده باشید. هنگام سفر به سوئد، باید کارت خود را به همراه گذرنامه معتبر ارائه دهید. این کار روند صدور یا تحویل کارت را تسریع نمی کند. همچنین، وقتی سفارش برای کارت شما ثبت شد، امکان تغییر مکان ارسال کارت وجود ندارد.




اگر قادر به سفر بدون ویزای هستید

اگر می توانید بدون ویزا به سوئد سفر کنید ممکن است لازم باشد هنگام ورود به کشور یک نسخه از مجوز را نشان دهید. همچنین ممکن است لازم باشد هنگامِ ترک کشور، اسناد مربوط به اطلاعات کارتِ اقامت را همراه با مجوز نشان دهید. در اسرع وقت پس از ورود به سوئد، باید برای تهیه ی اثر انگشت و گرفتن عکس در آژانس مهاجرت سوئد وقت بگیرید. هنگام مراجعه به آژانس مهاجرت سوئد باید گذرنامه خود را به همراه داشته باشید. هنگامی که کارت اقامت شما آماده شد به آدرس شما در سوئد ارسال می شود. این کار روند صدور یا تحویل کارت را تسریع نمی کند. همچنین، وقتی سفارش برای کارت شما ثبت شد، امکان تغییر مکان ارسال کارت وجود ندارد.

کمتر از سه ماه کار

اگر مجوز کار برای مدت کوتاه تر از سه ماه را دریافت کنید، مجوز اقامت و همچنین کارت اقامت را نیز دریافت نخواهید کرد. در عوض، هنگام سفر به سوئد، باید سند حاوی حکم صدور مجوز کار را همراه با گذرنامه و ویزای ورود خود را ارائه دهید.

مدت اعتبار مجوز

در بیشتر موارد، شما مجوزی دریافت می کنید که تا زمان اشتغال شما اعتبار دارد، اما هرگز بیشتر از مدت اعتبار گذرنامه شما نیست. مجوز کار در هر بار حداکثر برای دو سال اعتبار دارد. اگر خانواده ای شما را همراهی می کنند، آنها نیز مجوز را برای دوره زمانی مشابه شما دریافت می کنند، هرچند هرگز بیشتر از مدت اعتبار پاسپورت آنها نیست. اگر قصد دارید برای ادامه کار در سوئد بمانید و مجوز شما منقضی شده است، باید برای تمدید مجوز درخواست دهید. برای درخواست تمدید باید قبل از اتمام مجوز قبلی درخواست دهید. هنگامی که به مدت 48 ماه مجوز کار داشته باشید، می توانید کارت اقامت دائم دریافت کنید. آژانس مهاجرت سوئد تعیین می کند که آیا هنگام رسیدگی به درخواست شما برای تمدید، به یک مجوز دائم اشتغال نیاز دارید یا نه.

آژانس مهاجرت ممکن است مجوز را پس بگیرد.

  • اگر در درخواست خود، اطلاعات نادرست ارائه کرده اید یا مواردی که در خصوص مجوز اقامت قابل توجه است را ذکر نکرده اید
  • اگر شرایط لازم برای مجوز را دیگر ندارید - به عنوان مثال، اگر دیگر کار نمی کنید یا شرایط استخدام را ندارید.
  • اگر ظرف چهار ماه از اولین روز اعتبار مجوز، شغل خود را شروع نکرده اید.

اگر آژانس مهاجرت درخواست شما را رد کرد

اگر آژانس مهاجرت سوئد درخواست شما را رد کرد، به این معنی است که شما مستحق دریافت مجوزِ اقامت سوئد نیستید. شما می توانید ظرف سه هفته از تاریخی که اطلاعیه نتیجه را دریافت کردید، علیه این تصمیم اعتراض کنید. اطلاعات مربوط به نحوه ارائه درخواست تجدیدنظر را می توان در اطلاعیه نتیجه شما یافت. اگر به کسی وکالت داده اید که به وی اجازه می دهد از طرف شما وکالت کند، این شخص می تواند از طرف شما درخواست تجدیدنظر کند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
شرایط کار در سوئد
شرایط کار در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی در سوئد، شما عملاً اجازه ی کار کردن در طول تحصیل را دارید. ...

بیشتر بخوانید
نکاتی برای پس انداز در سوئد
نکاتی برای پس انداز در سوئد

آیا قصد دارید در پس انداز کردن تبدیل به یک آدم حرفه ای شوید و پولتان را منطقی خرج کنید؟ در این مقاله ده نکته برای پس انداز را به شما میگوییم ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: