مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل مهندسی کامیپوتر در سوئد

تحصیل مهندسی کامیپوتر در سوئد

رشته مهندسی کامپیوتر در سوئد یکی از 5 رشته برتر حوزه مهندسی در این کشور است که در اکثر دانشگاه های این کشور به صورت رقابتی ارائه می شود. دانشجویان بسیار زیادی از سراسر جهان برای تحصیل در این رشته اقدامات لازم را انجام می دهند اما سرانجام برگ برنده در اختیار افرادی خواهد بود که در کنار رزومه تحصیلی مناسب، نمره زبان بسیار خوبی نیز در اختیار داشته باشند تا از این طریق دانشگاه مجاب شود که آن ها گزینه بهتری برای تحصیل در این دانشگاه بوده و می توانند در طول دوره تحصیلی خود به امتیاز نهایی دانشگاه که در رنکینگ های بین المللی بسیار موثر است بیافزایند.

دانشگاه های سوئد جدیدترین امکانات آموزشی را در اختیار دارند و این همان چیزی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند تا از این طریق بتوانند بهترین آموخته ها را در اختیار داشته باشند و در نتیجه بهترین علمکرد را در بازار کار از خود به نمایش بگذارند تا در شرکت های بزرگ جهان در زمینه کامپیوتر فعالیت موثر داشته باشند و در نهایت درآمد خود را افزایش دهند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در سوئد

دانشگاه های سوئد از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند و می توان گفت در دسته دانشگاه های تراز اول جهان قرار دارند در نتیجه هر فردی که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشد، باید رزومه ای متناسب با ارزش و اعتبار این دانشگاه ها ارائه دهند و در غیر این صورت قابلیت رقابت با سایر افراد را نخواهند داشت.

شرط اول برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در کشور سوئد، در اختیار داشتن یک مدرک معتبر زبان است که می تواند با توجه به زبان رشته ارائه شده در هر دانشگاه سوئدی یا انگلیسی باشد. برای تحصیل به زبان سوئدی مدرک B2 و برای تحصیل به زبان انگلیسی حداقل مدرک 6.5 آیلتس از الزامات اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور به حساب می آید. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های سوئد همچنین باید مدرک دیپلم 12 ساله در اختیار داشته باشند.

موسسه تکنولوژی KTH رویال در سوئد را می توان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در این رشته معرفی کرد که رتبه 31 جهان را نیز به خود اختصاص داده است. دانشگاه تکنولوژی چالمرز نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور است که رتبه 79 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است و توانسته جایگاه مناسبی را برای خود به دست آورد. در کنار این دانشگاه نام دانشگاه لوند دیده می شود که در رتبه 143 جهان قرار دارد و پس از آن نیز دانشگاه آپسالا در این کشور رتبه 234 جهان را به دست آورده است.


هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در سوئد

تحصیل در سوئد امتیازات بسیار زیادی را به همراه دارد اما در این رابطه معایبی نیز وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها هزینه تحصیل در این کشور است. دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور باید برای هر سال تحصیل خود مبلغی در حدود 25000€ تا 35000€ (یورو) را در نظر بگیرند که به نسبت اکثر کشورهای اروپایی بسیار گران به نظر می رسد. البته دانشجویانی که بتوانند در این کشور کار تمام وقت پیدا کنند، از سال دوم تحصیلی دیگر نیازی به پرداخت شهریه نخواهند داشت. همچنین افرادی که به همراه همسر خود به این کشور برای تحصیل مهاجرت می کنند، در صورتی که یک نفر شهریه را پرداخت کند، به احتمال بسیار زیاد، نفر دوم از پرداخت شهریه معاف می شود.

هزینه زندگی در این کشور نیز به طور متوسط از کشورهای اروپایی می تواند بیشتر باشد به طوری که یک فرد تنها برای گذراندن زندگی خود در این کشور به حدود 1100€ (یورو) نیاز خواهد داشت. دانشجویان بین المللی در این کشور اجازه خواهند داشت تا به صورت تمام وقت در این کشور کار کنند و این یک شانس بسیار بزرگ برای آن ها خواهد بود تا بتوانند زندگی با کیفیت بالاتر از سطح دانشجویی داشته باشند ضمن آن که افرادی که با ویزای همراه به این کشور مهاجرت می کنند نیز اجازه کار تمام وقت در این کشور را خواهند داشت.

متوسط درآمد یک مهندس کامپیوتر در سوئد

افرادی که تحصیلات خود را در کشور سوئد به پایان می رسانند فرصت کوتاهی خواهند داشت تا خاک این کشور را ترک کنند و تنها در صورتی می توانند در این کشور اقامت به دست آورند که پیش از پایان دوره تحصیل خود در این کشور یک شغل مناسب پیدا کرده و قرارداد کاری در این زمینه امضا کنند. در این صورت است که فرد می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند چراکه در سوئد فرصت جستجوی کار پس از تحصیل برای دانشجویان وجود ندارد.

درآمد شهروندان سوئدی در رشته های مختلف تحصیلی بسیار بالاتر از متوسط درآمد در قاره اروپا است و این می تواند نشان دهنده این موضوع باشد که شهروندان سوئدی از رفاه اقتصادی بسیار خوبی برخوردار هستند و می توانند در آرامش زندگی بگذرانند.

به دلیل شرایط سخت آب و هوایی در سوئد، بسیاری از شهروندان خارجی در جنوب این کشور ساکن شده اند که سرما در آن کمتر است و وضعیت شبانه روز در مساوات بهتری قرار دارد. سوئد یکی از کشورهای رویایی برای زندگی بسیاری از افراد است و به همین دلیل تحصیل در این کشور می تواند برگ برنده مناسبی برای اخذ اقامت در آن قلمداد شود و رشته مهندسی کامپیوتر به عنوان یکی از رشته های کلیدی در این کشور می تواند بسیار ارزشمند باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در سوئد
محل اقامت در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی که در سوئد به دنبال خانه می گردد اولین جایی که تماس میگیرید باید دانشگاهتان باشد. اغلب دانشگاه ها سرویس های اقامتی برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند، که شامل فراهم کردن محل سکونت قطعی یا توصیه هایی در مورد یافتن اتاقی برای خودتان ...

بیشتر بخوانید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: