مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
محل اقامت در سوئد

محل اقامت در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی که  در سوئد به دنبال خانه می گردد اولین جایی که تماس میگیرید باید دانشگاهتان باشد. اغلب دانشگاه ها سرویس های اقامتی برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند، که شامل فراهم کردن محل سکونت قطعی یا توصیه هایی در مورد یافتن اتاقی برای خودتان می شود. پیشنهاد دقیق بین دانشگاه ها متفاوت است. اگر مطمین نیستید چگونه سرویس های اقامتی را در دانشگاهتان پیدا کنید، با هماهنگ کننده دوره یا اداره ی بین الملل چک کنید.

دسترسی به امکانات سکونتی دانشجویان نیز از مکانی به ممکان دیگر میتواند بسیار متفاوت باشد. معمولاً در شهرهای کوچم یا متوسط راحت تر است، در حالی که یافتن اتاق در شهرهای بزرگتر میتواند چالش برانگیز باشد، به خصوص در استکهلم و گوتنبرگ و شهرهای سنتی دانشجویی مانند لوند و اوپسالا.

شما مختارید که در محل اقامت دانشجویی ساکن شوید یا خانه ای را در بازار شخصی بیابید. همیشه به عنوان اولین گام، گزینه های اقامت دانشجویی را در دانشگاه خود، یا شرکت های اقامت دانشجویان چک کنید، چرا که اجاره ها کمترند و اقامت گاه های دانشجویی بسیار راحت تر یافت می شوند.

اقامت گاه های دانشجویی در سوئد

بسیاری دانشجویان سکونت در خوابگاه های دانشجویی مختلف (خانه ها یا آپارتمان ها) را انتخاب میکنند. این معمولاً تجربه ای جالب است که به شما امکان آشنایی با هم اتاقی ها و هم فلتی ها از سراسر جهان را می دهد.

اغلب این خانه ها، 10 تا 15 اتاق تک نفره با یک اتاق تلویزیون و آشپزخانه ی اشتراکی در هر راهرو دارند. در برخی موارد، اتاق ها دستشویی اختصاصی داشته، اگرچه بقیه ی موارد امکانات اشتراکی در راهرو قرار دارد. دانشجویان پسر و دختر در راهروهای مشترک زندگی میکنند.

آپارتمان های دانشجویی معمولاً 2 یا 4 اتاق خواب با یک پذیرایی، آشپزخانه و دستشویی مشترک دارند. سوئیت های تک نفره ی دانشجویی نیز اغلب در دسترس هستند.

هردوی این خوابگاه ها(خانه ها و آپارتمان ها) معمولاً امکانات لباسشویی اشتراکی دارند. گاهی اوقات هزینه ی کمی برای لباسشویی دریافت می شود، اما در اغلب موارد لباسشویی برای ساکنین بدون هزینه انجام می گردد.

دانشجویان مسئول نظافت اتاق خود و آشپزخانه ی اشتراکی هستند. اگرچه بیشتر اتاق ها معمولاً با مبلمان اولیه اجاره داده می شوند، شما معمولاً باید پتو، بالشت، ملحفه، حوله و چراغ مطالعه ی اختصاصی خود را به همراه داشته باشید. برخی لوازم آشپزخانه مانند قاشق و چنگال نیز ممکن است وجود داشته باشند، اما شما معمولاً نیاز به خرید بشقاب، کارد، قاشق و چنگال، قابلمه و ماهیتابه و دیگر لوازم آشپزخانه دارید. این موارد، گاهی در تشکل های دانشجویی قابل یافتن و اجاره کردن هستند.

برخلاف برخی کشورها، اقامت گاه های دانشجویی در سوئد، تقریباً همیشه توسط مراکز یا شرکت های مجزا از دانشگاه ها اداره می شوند. با این حال، اغلب دانشگاه ها به اسکان دانشجویان خارجی در خانه ها یا آپارتمان ها کمک میکنند.

دانشگاه شما اطلاعاتی در مورد شرکت ها و مراکز محلی اسکان دانشجویی و چگونگی ثبت نام در اختیار خواهند داشت. شما باید به یک سیستم انتظار بپیوندید، جایی که برای اتاق های در دسترس (بر اساس اینکه چه مدت در صف انتظار بوده اید) تقاضا می دهید.

محل اقامت شخصی

اگر قادر به یافتن محل سکونت از طریق دانشگاه خود نیستید، یا اگر گزینه های موجود مناسب شما نیستند، میتوانید در بازار شخصی به دنبال اتاق یا آپارتمان باشید.

در اغلب شهرهای سوئد، بیشتر آپارتمان های اجاره ای توسط سرویس های اجاره ی خانه ی مرکزی اداره می شود که سیستم انتظار را برای به اصطلاح – قراردادهای اجاره ی بدون میانجی- یا قراردادهایی که مستقیماً بین مستأجر و مالک خانه منعقد می شود. ساکنین برای صف انتظار در شهرشان نام نویسی کرده و سپس میتوانند برای آپارتمان ها درخواست بدهند، که بر اساس مدت زمان انتظار به آن ها تعلق میگیرد. در شهرهای بزرگ و متوسط مانند استکهلم، گوتنبرگ، مالمو، اپسالا یا لوند، مدت زمان انتظار برای یک آپارتمان می تواند چندین سال به طول انجامد. به همین دلیل، در بازار شخصی، رایج ترین راه حل برای دانشجویان، اجاره ی مستقیم از مستأجر قبلی است.

از طریق اجاره ی مستقیم از مستأجر قبلی یا قرارداد اجاره ی با واسطه، شما قرارداد اجاره ی یک اتاق در یک آپارتمان را از مستأجر فعلی امضا می کنید. مفاد قرارداد بستگی به آنچه که شما با شخص اجاره دهنده توافق می کنید، دارد، اما معمولاً طول مدت اجاره، اجاره ی ماهانه، و آنچه با اجاره شامل می شود مانند اینترنت، برق، یا گرمایش) می شود. به عنوان مثال، به یک نمونه قرارداد مانند بسیاری توصیه های دیگر در یافتن یک آپارتمان، در وبسایت studentboet.se نگاه کنید. اداره ی اسکان دانشگاه شما باید توصیه هایی در مورد یافتن محل سکونت در شهر شما را ارائه دهد، و احتمالاً اطلاعاتی در مورد آپارتمان های دردسترس دارد. بسیاری تشکل های دانشجویی، وبسایت هایی دارند که به دانشجویان در یافتن محل سکونت کمک میکنند.  به علاوه ی اطلاعات ارائه شده توسط دانشگاه تان، وبسایت های زیر نیز لیستی از سکونت گاه های در دسترس برای اجاره ی با واسطه ارائه می دهند (اغلب این وبسایت ها به زبان سوئدی هستند، میتوانید از مترجم گوگل (گوگل ترانسلیت) یا ابزار دیگری برای ترجمه استفاده کنید):

اجتناب از کلاهبرداران

درست مانند تمام کشورها، زمان یافتن خانه در بازار شخصی، مهم است که از خطر کلاهبرداران آگاه باشیم. هیچگاه قبل از دیدن آپارتمان و امضای قرارداد و همچنین از طریق درگاه های پرداخت ناشناس مبلغی پرداخت نکنید. همیشه کارت شناسایی افراد امضا کننده ی قرارداد و همچنین صلاحیت قانونی آنها در اجاره ی ملک را چک کنید. اکر در مورد شرایطی مطمئن نیستید، میتوانید از کارکنان دانشگاه کمک بخواهید. 

اجاره و دیگر هزینه ها

اجاره های ماهانه در مکان های مختلف سوئد بسیار متفاوت است. برای یک اتاق یا آپارتمان دانشجویی، هزینه ی اجاره ی ماهانه بین حدود 2500 در شهرهای کوچک تر تا 6500 کرون در استکهلم متفاوت است. در بازار شخصی، هزینه ها به ویژه در شهرها ممکن است بالاتر باشند.

اگر در محل سکونت شخصی اقامت دارید، از هزینه هایی که اجاره ی شما پوشش میدهد مطمئن شوید. در اغلب موارد، اجاره ی ماهانه، آب و گرمایش را پوشش می دهد. اما بسته به نوع قرارداد شما، ممکن است خودتان مسئول پرداخت قبض برق، اینترنت و دیگر هزینه ها باشید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
سوئد را بشناسید
سوئد را بشناسید

سوئد کشوری بسیار چندفرهنگی است. 15 درصد افراد سوئد در کشوری دیگر متولد شده اند. در حالی که حدوداً از هر 5 کودک یک نفر خانواده ای ریشه هایی در کشوری دیگر دارد. ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: