مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
برنامه ی تحصیل در سوئد

برنامه ی تحصیل در سوئد

اگر در مورد تحصیل در سوئد در پاییز بعد کنجکاو هستید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، دیگر نیازی به گشتن نیست، راهنمای مراحل در اینجا است.

1.    در مورد دانشگاه ها و دوره ها بیشتر بخوانید.

اولین گام شما آشنایی با سیستم دانشگاهی سوئد و گزینه های متعدد در دسترس است. می توانید در قسمت higher education in Sweden-the basics با اولویات کلی از اینکه تحصیل در اینجا چگونه است آشنا شوید. در قسمت degree programme نگاهی عمیق تر به گزینه های خود بیندازید. زمانی که در مورد مسائل ابتدایی اطلاعاتی به دست آوردید، در مورد دانشگاه های مختلف سوئد مطالعه کرده و نوع دانشگاه مناسب خود را بیابید. وبلاگ دانشجویان خارجی فعلی سوئد را بخوانید تا متوجه نظر آن ها در مورد زندگی در اینجا بشوید. 

2.    یک دوره را انتخاب کنید.

وبسایت universityadmissions را برای یافتن اطلاعات در مورد بیش از 1000 دوره ی تحصیلی لیسانی و ارشد گه در سوئد به زبان انگلیسی ارائه می شوند، مشاهده کنید. شما همچنین لیستی از دوره ها را می توانید در وبسایت هر دانشگاه نیز بیابید. میتوانید حداکثر 4 دوره ی لیسانس و 8 دوره ی ارشد را در هر دوره درخواست دهید.

(هر سال اغلب دانشگاه ها شروع به انتشار دوره های خود از اکتبر به بعد می کنند. لیست کامل دوره ها که در طول پاییز آغاز می شود معمولاً اوایل دسامبر در دسترس است.)

3.    مدارک خود را آماده کنید.

پس از انتخاب چند دوره که تمایل به درخواست آن ها دارید، زمان آماده کردن فرم درخواست شماست. در وبسایت universityadmissions راهنمای کامل درخواست شامل اطلاعاتی از تمامی مدارکی که به همراه فرم خود نیاز دارید موجود است.

اگر نیاز به مدرک مهارت در انگلیسی از طریق آزمون آیلتس یا تافل دارید و هنوز این تست ها را نداده اید، حتما یک آزمون را قبل از ضرب الاجل فرم درخواست رزرو کنید که نتایج آن را به موقع بگیرید.

قسمت چگونه برای دوره ی لیسانس و دوره ی ارشد درخواست دهیم وبسایت را برای اطلاعات عمومی درباره ی نوع مدارک مورد نیاز و وبسایت universityadmissions را برای جزئیات خاص مشاهده کنید.

4.    در مورد کمک هزینه های دانشجویی مطالعه کنید.

بسیاری از سازمان ها و البته دانشگاه های سوئد، کمک هزینه های دانشجویی به دانشجویان خارجی پرداخت میکنند. اگر به دنبال راهی برای تأمین هزینه های تحصیل خود هستید، خوب است که تمامی گزینه های موجود را بررسی تا پیش از موعد مقرر درخواست بتوانید آن ها را انتخاب کنید. برخی کمک هزینه ها ممکن است فقط برای دوره های خاصی اعمال شود، که این نیز دلیل دیگری برای مطالعه ی شرایط و موارد موجود قبل از درخواست است.

بخش Scholarships را برای لیست گزینه های موجود مطالعه فرمایید.

5.    پیش از 15 ژانویه به صورت آنلاین درخواست خود را بفرستید.

موعد مقرر دوره هایی که از پاییز 2020 شروع می شوند، 15 ژانویه است. مدارک موردنیاز و هزینه های درخواست (یا مدرک معافیت) باید تا 3 فوریه ارسال شوند. بهترین کار ارسال زود هنگام این موارد برای رهایی از استرس و فشار لحظات آخر است.

6.    دعا کنید!

Hall tummarna جمله ای سوئدی است به معنای 'دعا کنید'. اگر تا قبل از 15 ژانویه درخواست خود را ارسال کنید، در آپریل 2020 نتایج گزینش خود را دریافت خواهید کرد. در این زمان مرحله ی جذاب می رسد: پذیرش پیشنهادات و عزیمت به سوئد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در سوئد
محل اقامت در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی که در سوئد به دنبال خانه می گردد اولین جایی که تماس میگیرید باید دانشگاهتان باشد. اغلب دانشگاه ها سرویس های اقامتی برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند، که شامل فراهم کردن محل سکونت قطعی یا توصیه هایی در مورد یافتن اتاقی برای خودتان ...

بیشتر بخوانید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
سوئد را بشناسید
سوئد را بشناسید

سوئد کشوری بسیار چندفرهنگی است. 15 درصد افراد سوئد در کشوری دیگر متولد شده اند. در حالی که حدوداً از هر 5 کودک یک نفر خانواده ای ریشه هایی در کشوری دیگر دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: