مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
5 سازه های معماری و طراحی که باید در سوئد دید

5 سازه های معماری و طراحی که باید در سوئد دید

۵ مورد از بهترین مکان‌ها در حوزه‌ی طراحی و معماری در شهر گوتن‌برگ که دیدنشان را نباید از دست داد

گوتن‌برگ شهری است خلاق با فروشگاه‌های بزرگ طراحی فضا، گالری‌های هنری و بناهای جذاب. در ادامه به فهرستی از چند مورد از معماری‌ها و چیدمان‌های برجسته‌ی این شهر اشاره خواهیم کرد تا در سفر خود به شهر گوتن‌برگ دیدن آنها را از دست ندهید.

موزه‌ی روسکا در بخش ساحلی غربی شهر گوتن‌برگ

طراحی فضا همه‌ی ما را احاطه کرده است و در زندگی روزمره‌ی ما تأثیر می‌گذارد. موزه‌ی روسکا در گوتن‌برگ افراد و چشم‌اندازهایی را برجسته کرده است که بر جنبه‌های مختلف طراحی چیدمان، هنرهای دست ساز و اجتماع به طور عام تمرکز داشته‌اند.

موزه‌ی روسکا، که در سال ۱۹۱۶ افتتاح شد، پیشروترین موزه‌ی سوئد در حوزه‌ی طراحی و هنرهای کاربردی ــ هنری که از طریق آن اشیاء روزمره از طریق چیدمان و طراحی به موجودی چشم‌نواز بدل می‌شوند ــ به شمار می‌آید. مجموعه‌ی جاودان این موزه، که از سرامیک‌های آسیایی که به ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد باز می‌گردند تا ساخته‌های روزگار حاضر را در خود دارد، بیش از ۵۰۰۰۰ شیء را شامل می‌شود. بازدیدکنندگان با مشاهده‌ی این اشیا بیان‌های خلاقانه، سبک‌ها، مد و تلقی‌های هنرمندانه از طراحی، به اشکال گوناگونش، را تجربه می‌کنند.

افزون بر این، این موزه به ‌طور منظم نمایشگاه‌هایی موقتی را از آثار هنرمندان و طراحان برجسته‌ی سوئدی و بین ‌المللی برگزار می‌کند که هم شامل طراحی‌های تجربی و هم طراحی‌های مأنوس و متداول است.

فروشگاه کادویی این موزه یادگاری‌هایی را متناسب با مجموعه‌های مختلف این موزه در معرض فروش گذاشته، و کافه‌ی آن نیز برای خوردن غذایی سبک و یک فنجان چای یا قهوه مکانی بی‌نقص است. موزه‌ی روسکا به اندازه‌ی پرتاب یک سنگ از خیابان اصلی کونگسپورت ‌شاونین دور است و در هنگام بازدید گوتن‌برگ حتما باید به این موزه سر زد.

ساختمان شورای ‌شهر گوتن‌برگ

ساختمان شورای ‌شهر گوتن‌برگ ساختمانی هم تاریخی و هم مدرن است. ساخت بنای اصلی این ساختمان به قرن هفدهم باز می‌گردد؛ اما فضای آن بنا در نهایت برای استفاده ‌کنندگان تنگ شد و به این سبب در سال ۱۹۳۴ گونار آسپلون ضمیمه‌ای کارکردگرا را برای این ساختمان طراحی کرد.

معمار سوئدی، گونار آسپلون، در سال ۱۹۱۲ پیشنهادی برای گسترش ساختمان شورای شهر ارائه داد و ساخت افزونه‌ی کارکردگرای او ۲۴ سال بعد به اتمام رسید. اثر آسپلون ستایش بسیاری را به خود جلب کرد، هم در سوئد و هم در سطح جهان، و سبب این ستایش‌ها شیوه‌ای بود که او بخش قدیمی و جدید ساختمان را در هم آمیخته بود. او نه ‌فقط به طراحی معماری بنا، بلکه به فضای داخلی آن نیز توجه بسیار کرد. بسیاری از مبلمان به ‌طور ویژه برای تالارها، ادارات و محل‌های گردهمایی همین ساختمان طراحی شدند. از میان این مبلمان بسیاری هنوز پابرجا هستند و البته بعضی نیز توسط اشیاء جدیدی که همچنان ملهم از طراحی اصلی آسپلون‌اند، جایگزین شده‌اند و ظاهری مدرن و در عین حال بی ‌زمان به این بنا داده‌اند.


سونای فریهامنن در گوتن‌برگ

همزمان با آنکه در استخر فریهامنن تنی به آب خنک می‌زنید یا در سونا از گرما لذت می‌برید، چشم بچرخانید و ببینید که چگونه یک منطقه‌ی سابقا صنعتی به یکی از پرنشاط ‌ترین مناطق ساحل غربی گوتن‌برگ بدل شده است.

وسط کانتینرها و جرثقیل‌های قدیمی در محله‌ی فریهامنن جزیره‌ی هیسینگن، در سمت مخالف رودخانه‌ی جوتا در بخش مرکزی شهر، منطقه‌ای کاملا نو در حال سربرآوردن است. ساخت یوبیلیومس ‌پارکن قرار است در سال ۲۰۲۱ به اتمام برسد اما همینک نیز یک استخر شنا و یکی از بزرگترین سوناهای منظره‌دار سوئد را در خود دارد. قسمت عمده‌ی این سونا، که توسط گروه معماری آلمانی راوم‌لابور برلین طراحی شده، با استفاده از مواد بازیافتی ساخته شده است. طراحی بیرونی این سونا که در آن از استیل زنگ ‌زده استفاده شده، تماما با مواد بازیافتی ساخته شده است و رختکن‌ها هم با استفاده از دوازده هزار بطری شیشه‌ای بازیافتی ایجاد شده‌اند.

جوتاپلاتسن

دنبال جایی برای عکس گرفتن هستید که نماد گوتن‌برگ باشد؟ تا پایان بلوار اصلی آونین حرکت کنید تا به جوتاپلاتسن برسید و آنجا در کنار مجسمه‌ی خاص پوسایدون و سه مورد از مهمترین مؤسسات فرهنگی گوتن‌برگ عکس اثرگذارتان را بیابید.

جوتاپلاتین برای نمایشگاه جهانی سال ۱۹۲۳ برپا شد، همزمان با جشن سیصدمین سالگرد تأسیس گوتن‌برگ، و از آن زمان جوتاپلاتسن یکی از شناخته شده ‌ترین مکان‌های این شهر بوده است. این میدان نه فقط میزبان مجسمه‌ی مشهور پوسایدون اثر کارل میلس است، بلکه همچنین موزه‌ی هنر گوتن‌برگ، تئاتر شهر و تالار کنسرت نیز در آن واقع شده‌اند؛ و این یعنی دیدنی‌های بسیاری در میدان جوتاپلاتسن در انتظار شما هستند.

سه ساختمان مذکور که میدان را احاطه کرده‌اند همه در قرن بیستم ساخته شده‌اند و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارد. موزه‌ی هنر گوتن‌برگ توسط سیگفرید ایریکسون طراحی شده است و شاید به ‌سبب پله‌های با عظمتی که شما را به ورودی ساختمان می‌رساند و همچنین ستون‌های پرابهتش در میان این سه ساختمان بیش از همه مشهور باشد. چشم‌انداز این موزه به فضای بیرونی حقیقتا خاص است ــ با پوسایدون در پیش ‌زمینه و کشیدگی پایان ‌ناپذیر بلوار آونین در پس ‌زمینه؛ و همین جذابیت موجب شده است که این تصویر به نمادی برای شهر گوتن‌برگ بدل شود.

فروشگاه طراحی فضای داخلی آرتیلریت

در جستجوی طرحی کلاسیک، مدرن یا کهنه ‌نما برای خانه‌ی خود هستید؟ به آرتیلریت خوش آمدید! این فروشگاه طراحی داخلی در قلب گوتن‌برگ جای گرفته است و مجموعه‌ای هزاررنگ از چیدمان و طراحی منزل را به شما عرضه می‌کند.

آرتیلریت با گستره‌ای وسیع از مبلمان، ادوات نورپردازی، منسوجات، فرش و محصولات محافظت از پوست بی‌تردید شما را مشغول خواهد کرد. این فروشگاه پذیرای نمایشگاه‌های متعددی است که مدام در آن برگزار می‌شوند، به این قصد که الهام ‌بخش مشتریان باشند. بسیاری از کالاهای این فروشگاه ارمغان سفر به اقصی ‌نقاط جهان‌اند و این یعنی هر یک داستان و اندیشه‌ای را در دل خود حمل می‌کنند. آرتیلریت با برندهای شناخته ‌شده‌ای که به خاطر محصولات باکیفیتشان شناخته شده‌اند کار می‌کند اما همزمان اهتمامی ویژه به عرضه‌ی محصولات تولیدکنندگان تازه ‌کاری دارد که به ‌رغم توانایی‌های بسیار از شهرت چندانی برخوردار نیستند.

هنگام گردش در این فروشگاه از فرصت تازه کردن لوازم آشپزخانه‌ی خود غافل نشوید. فروشگاه آشپزخانه در کنار آرتیلریت قرار دارد و لوازم  آشپزخانه، ادوات آشپزی و اشیاء دل‌نشین روزمره‌‌ای را عرضه می‌کند که همه دست ‌سازند و از فرط خاص بودن چنان‌اند که می‌توان از نسلی به نسل دیگر آن ها را به یادگار گذاشت.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: