مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سوئد

سوئد

پایتخت سوئد، استکهلم، با بیش از 950 هزار ساکن، همچنین بزرگترین شهر این کشور هم هست. دیگر شهرهای بزرگ گوتنبرگ در غرب سوئد (750هزار جمعیت)، و مالمو (340 هزارجمعیت) در جنوب هستند. همچنین شهرهای اپسالا و لوند به دلیل دانشگاه هایشان اعتبار و شهرت دارند. کمتر از 3 درصد زمین های سوئد ساخت و ساز شده اند و جنگل ها 69 درصد این کشور را دربرمیگیرند. سوئد به لحاظ ظاهری دراز است – حدود 1574 گیلومتر از سر تا ته – و میتوان آن را به سه ناحیه ی عمده تقسیم کرد: گوتلند در جنوب، سوئیلند در مرکز و نرملند در شمال

کشور سوئد از لحاظ موقعیت جغرافیایی، کشوری سرسبز و زیبا به شمار می رود به طوری که بیش از نیمی از این کشور را جنگل های انبوده تشکیل می دهد و همچنین حدود 10 درصد از مساحت کشور سوئد را دریاچه ها فرا گرفته است. کشور سوئد با مساحتی بالغ بر 449.964 کیلومتر مربع، بیش از 10 میلیون نفر را در خود جای داده است و یکی از 4 کشور پرجمعیت اروپایی محسوب می شود. پایتخت سوئد شهر استکهلم می باشد. این کشور با توجه به بی طرف بودنش حدود 206 سال است که هیچ جنگی به خود ندیده است و مرزهایش بدون هیچ تغییری باقی مانده است. همانطور که گفته شد، استکهلم پایتخت کشور سوئد یکی از شهرهای پرجمعیت و زیبای این کشور به شمار می رود. شهر استکهلم در کنار 14 جزیره زیبا و طبیعی قرار گرفته است، به همین دلیل به یکی از زیباترین شهرهای جهان مشهور است. دریاچه های بسیاری در اطراف استکهلم جریان دارد که چهره زیبایی به شهر بخشیده اند.

فرهنگ و زبان مردم سوئد

زبان سوئدی، زبان رسمی این کشور محسوب می شود. زبان سوئدی به زبان های نروژی و دانمارکی بسیار نزدیک است. این زبان از خانواده زبان های هندو اروپایی شاخه ژرمنی می باشد. در بخش های شمالی سوئد، مردم به زبان فنلاندی صحبت می کنند، علاوه بر زبان اصلی 4 زبان دیگر از جمله فنلاندی، تورندال، رومانی و ییدی در این کشور استفاده می شود. کشور سوئد یک کشور غیر مذهبی است ولی تا سال 2000 میلادی، دین مسیحیت به عنوان دین رسمی کشور به شمار می رفت. این کشور همچون کشورهای فرانسه، کره جنوبی، ژاپن، جمهوری چک و هلند از کشورهایی هستند که اکثریت مردم آن ها هیچ گونه دینی ندارند. بر طبق یک بررسی و تحقیقات انجام شده حدود 85 درصد مردم سوئد اعتقادی به وجود خدا ندارند. پس دین مسیحیت، دین اسلام دومین و بزرگ ترین دین رایج بین مردم سوئد محسوب می شود البته بیشترین جمعیت مسلمانان را سنی ها تشکیل می دهند. با توجه به قانون آزادی دین در سوئد، هرگونه تبعیض اجتماعی بر اساس پوشش اسلامی و دین فرد ممنوع می باشد. برای سفر به این کشور نیاز به اخذ ویزای سوئد دارید.

در جامعه سوئد اصل برابری زن و مرد به عنوان یک استاندارد غربی محسوب می شود که خود نمونه ای از پیشرفت فرهنگی می باشد. این باور اجتماعی در سوئد تا جایی پیش رفت که در سال 1980، قانونی بر این اصل تصویب شد. بدین منظور جانشینی پادشاه تغییر کرد که فرزند ارشد چه دختر چه پسر می توانند جانشین پادشاهی باشند. سوئد کشور جوانی است در واقع حدود یک میلیون از جمعیت سوئد را افراد بین 15 تا 25 سال تشکیل می دهند. به طور کلی جوانان در سن 19 سالگی از خانواده خود جدا می شوند در عین حال سن ازدواج بالا بوده، به خصوص علاقه ای هم به بچه دار شدن ندارند.


وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور سوئد

تا قبل از قرن 18 میلادی، سوئد یکی از فقیرترین کشورهای اروپایی بود اما بعد از جنگ جهانی دوم رشد اقتصادی این کشور شتاب گرفت. واحد پول رسمی کشور سوئد، کرون سوئد می باشد. نرخ بیکاری هم اکنون در کشور سوئد 5.6 درصد است و تورم 1.4 درصد است اما به طور کلی هیچ کدام از مردم این کشور زیر خط فقر نیستند. در آمد این کشور بیشتر تحت تاثیر صادرات می باشد، درواقع 60 درصد تولیدات کشور سوئد به کشورهای دیگر از جمله آمریکای شمالی و آسیای جنوب شرقی صادر می شود. 35 درصد از تولیدات صادراتی سوئد ماشین‌آلات بوده و مابقی وسایل نقلیه موتوری، کاغذ و مشتقات آن، چوب، محصولات آهنی و فولادی و مواد شیمیایی می باشد که آنها را به کشورهای آلمان، آمریکا، انگلستان، دانمارک، فرانسه، هلند و بلژیک صادر می شود. ای کشور علاوه بر صادرات، محصولاتی وارد می کند، بیشتر واردات سوئد در زمینه نفت و مشتقات آن، مواد شیمیایی، وسایل نقلیه موتوری، آهن و فولاد، مواد غذایی و البسه است.

کشور سوئد از نظام سیاسی دموکراتیک انتخابی برخوردار می باشد. در کشور سوئد احزاب سیاسی کوچک و بزرگ زیادی فعالیت دارد. بارزترین آنها عبارتند از: حزب سوسیال دموکرات، حزب میانه رو یا مدرات، حزب مرکزی یا سنترال پارتی، حزب ملی یا فولک پارتی، حزب دموکرات مسیحی، حزب چپ، حزب محیط زیست. مجلس سوئد قوانین کشور را وضع می کند. مجلس از 349 سیاستمدار تشکیل شده است که هرکدام از آنها عضو حزب مختلفی هستند. حزب یا احزابی که بیشترین رای را در انتخابات مجلس به دست آورده اند هیئت دولت را تشکیل می دهند. هیئت دولت کشور را اداره می کنند و مجلس، رئیس هیئت دولت را انتخاب می کند که عنوان نخست وزیری را دریافت خواهد کرد. برای اخذ ویزا نیاز به تعیین وقت سفارت سوئد می باشد.

آب و هوای کشور سوئد

با توجه به اینکه سوئد در شمال اروپا قرار گرفته است، از آب و هوای سردی برخوردار می باشد. مناطق جنوبی کشور سوئد آب و هوای اقیانوسی دارد و بخش مرکزی سوئد از آب و هوای قاره ای مرطوب برخوردار است و قسمت های شمالی سوئد آب و هوای سرد و خشکی حاکم است. در شهرهای مهم سوئد از جمله گوتنبرگ، مالمو و استکهلم در اواخر ماه ژوئن (تیرماه)، بیش از 18 ساعت خورشید در آسمان است و در زمستان حداقل دما به 3- درجه می رسد، درحالیکه در بخش شمالی کشور سوئد دمای هوا در زمستان به 15- درجه می رسد و خورشید حداکثر به مدت 2 ساعت می درخشد. درواقع در این مناطق 6 ماه شب و 6 ماه روز رخ می دهد.

جاذبه های دیدنی و تفریحی کشور سوئد

همانطور که گفته شد، سوئد از لحاظ پوشش گیاهی یکی از بهترین و غنی ترین کشورهای اروپایی به شمار می رود، این کشور همچنین به خاطر داشتن مناظر طبیعی خیره کننده، دهکده های ماهیگیری زیبا، سرزمین گوزن های شمالی و آفتاب تابستانی بی پایان خود معروف است که در ادامه به شرح آنها می پردازیم:

گلوبن

ساختمانی زیبا و کروی شکل است که در شهر استکهلم .اقع شده است. این بنا به بزرگ ترین ساختمان کروی شکل جهان شهرت دارد. این ساختمان به اندازه ای بزرگ است که از نقاط دور دست استکهلم هم دیده می شود. در ساختمان گلوبن کنسرت ها و مراسمات بزرگ جهانی برگزار می شود.


لاپ لند

اگر به ماجراجویی و هیجان علاقه دارید، بازدید از این منطقه را فراموش نکنید. لاپ لند در شمالی ترین نقطه سوئد قرار دارد در این منطقه خورشید در کل تابستان به صورت شبانه روزی می درخشد. در لاپ لند امکانات قایقرانی و کوهنوردی فراهم شده است تا گردشگران بتوانند از آنها استفاده کنند. در این منطقه افراد بومی به نام سامی سکونت دارند، این افراد در جنگل های عظیم زندگی می کنند.

جزیره گوتلند

این جزیره به عنوان بزرگ ترین جزیره سوئد شناخته می شود که توسط دریای بالتیک احاطه شده است. این جزیره بیشتر از هر جای سوئد آفتاب می تابد بنابراین اگر به دنبال آفتاب گرفتن هستید از جزیره دیدن کنید. در جزیره گوتلند، شهری به نام ویزبی وجود دارد که دارای جاذبه های تاریخی مانند کلیسای قرون وسطایی و ساختمان های قدیمی می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در سوئد
محل اقامت در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی که در سوئد به دنبال خانه می گردد اولین جایی که تماس میگیرید باید دانشگاهتان باشد. اغلب دانشگاه ها سرویس های اقامتی برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند، که شامل فراهم کردن محل سکونت قطعی یا توصیه هایی در مورد یافتن اتاقی برای خودتان ...

بیشتر بخوانید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
سوئد را بشناسید
سوئد را بشناسید

سوئد کشوری بسیار چندفرهنگی است. 15 درصد افراد سوئد در کشوری دیگر متولد شده اند. در حالی که حدوداً از هر 5 کودک یک نفر خانواده ای ریشه هایی در کشوری دیگر دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: