مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در شهر گوتنبرگ سوئد

تحصیل در شهر گوتنبرگ سوئد

گوتنبرگ (گوتبورگ)، دومین شهر بزرگ سوئد ویژگی منحصر به فردی دارد. وسعت گوتنبرگ با 560000 نفر جمعیت تقریباً یک چهارم استکهلم است. گوتنبرگ با معماری مسطح و منحصربه‌فرد و جذابیت نفس گیرش، جایگزین خوبی برای پایتخت کشور است.

دانشگاه های گوتنبرگ

دو دانشگاه در گوتنبرگ وجود دارد و هر دوی آنها در زمره بهترین‌های جهان قرار دارند - این شهر را به مقصدی محبوب برای کسانی که به دنبال تحصیل در سوئد هستند تبدیل می‌کند.

دانشگاه گوتنبرگ (Göteborgs universitet) با 37000 دانشجو، سومین دانشگاه قدیمی سوئد است. این مرکز که در سال 1891 تأسیس شد، مدت‌هاست که در یکی از مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی و آموزشی منطقه ایجاد شده است. مهم ترین فارغ التحصیلان آن عبارتند از پرسی بارنویک، رئیس سابق ABB، آروید کارلسون برنده جایزه نوبل (برای پزشکی)، و نویسنده پرفروش، جوناس جوناسون «پیرمرد 100 ساله ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد». 

دومین موسسه بزرگ شهر، دانشگاه فناوری چالمرز (Chalmers tekniska högskola)، بر فناوری، مهندسی، علوم طبیعی و رشته های مدیریتی مرتبط تمرکز دارد. بالغ بر 10000 دانشجوی برای آموزش در سطح جهانی در رشته های مهندسی و علوم کامپیوتر به این دانشگاه آمده اند. این کشور به عنوان یک پیشرو در زمینه کاری خود از شهرت زیادی برخوردار است و آموزش دقیق را با آینده نگری و تمرکز پایدار ترکیب می کند. چالمرز همچنین فارغ‌التحصیلان برجسته‌ای مانند گوستاف دالن، برنده جایزه نوبل یا مارتین لورنزن، بنیانگذار Spotify، به جامعه تحویل داده است.


کیفیت زندگی در سوئد

  اگر در سوئد تحصیل می کنید باید بدانید که  در گوتنبرگ هم مانند بقیه شهرها کیفیت زندگی به طور قابل توجهی بالا است.

اگر دوست دارید نزدیک آب زندگی کنید،در اینجا ناامید نخواهید شد: این شهر درست در ساحل غربی سوئد قرار دارد. رودخانه آن، Göta älv، به Kattegatt (منطقه آبی بین شمال و دریای بالتیک) می ریزد. این موقعیت مناسب باعث شد تا بندر آن به بزرگترین بندر اسکاندیناوی تبدیل شود. اما شما باید مراقب مرغ‌های دریایی هم باشید: در روزهای بد، پرندگان می‌توانند یک تهدید واقعی باشند و حتی برای بستنی‌ قیفی تان با شما بجنگند. این درسی است که بسیاری از دانش‌آموزان بین‌المللی وقتی برای تحصیل به گوتنبرگ می‌رفتند، باید میدانستند.

حمل و نقل در سوئد

ترامواهای گوتنبرگ راهی مناسب برای رفت و آمد در شهر هستند و بخش مهمی از منظره منحصر به فرد شهری را تشکیل می دهند. همچنین یک شبکه متراکم و مناسب از اتوبوس ها هم وجود دارد. خطوط قطار و اتوبوس شهر را به بقیه سوئد و منطقه متصل می کند. گوتنبرگ از طریق فرودگاه Göteborg Landvetter به ده ها مقصد بین المللی متصل است و حدود 20 دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد. فرودگاه کوچکتر اما نزدیکتر به شهر گوتبورگ در سال 2015 برای حمل و نقل کالاهای تجاری بسته شد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
برنامه ی تحصیل در سوئد
برنامه ی تحصیل در سوئد

اگر در مورد تحصیل در سوئد در پاییز بعد کنجکاو هستید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، دیگر نیازی به گشتن نیست، راهنمای مراحل در اینجا است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: