مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
توصیه هایی برای اقامت در سوئد-بخش اول

توصیه هایی برای اقامت در سوئد-بخش اول

این بخش قصد تسهیل و راحت تر کردن هرچه بیشتر عزیمت شما به سوئد را دارد. قبل از ترک وطن خود، خوب است که راهنماها و اطلاعاتی را در مورد سوئد مطالعه کنید. دانشگاه شما نیز می تواند منبع خوبی برای این توصیه ها باشد، آن ها همچنین پیشنهادات و توصیه های عملی برای زندگی روزمره در سوئد را به شما ارائه خواهند داد. اغلب دانشگاه ها، همچنین در شروع تحصیل شما، دوره های توجیهی برگزار می کنند.

در آژانس مالیاتی سوئد ثبت نام کنید.

یکی از اولین گام ها پس از سفر به سوئد، باید ثبت نام در آزانس مالیاتی سوئد (skatteveret) باشد. این کار به گرفتن یک شماره ی هویتی شخصی (personnummer) کمک میکند. این شماره، نوعی شماره ی امنیتی است که در مدت اقامت شما در سوئد بسیار  مهم خواهد بود. 

بانک ها

بانک ها عموماً از دوشنبه تا جمعه، بین ساعات 10 صبح تا 3 بعدازظهر باز هستند. بسیاری شعبه ها ساعات کار را حداقل یک روز در هفته افزایش داده اند (در شهرهای بزرگ تر تا 6 بعدازظهر). بانک ها در طول آخر هفته تعطیل اند. البته برای افتتاح حساب در این بانک ها شما نیاز به یک شماره ی هویتی شخصی دارید. بسیاری دانشگاه ها با برخی شعب بانک ها برای افتتاح حساب دانشجویان خارجی قراردادهایی دارند. با اداره ی بین الملل دانشگاه خود در زمینه ی چگونگی افتتاح حساب بانکی مشورت کنید. بانک های مهم سوئدی SEB، Nordea، Handelsbanken، و Swedbank هستند.

پول رایج

کرونای سوئد (Swedish Krona) که به نام کرون نیز شناخته می شود، با سمبل SEK شناخته می شود (مثلاً قیمت چیزی 59 SEK است). یک کرون شامل 100 اُره است. اسکناس های بانکی در قالب 20، 50، 100، 200، 500 و 1000 کرونی، و سکه ها در قالب 1، 2، 5 و 10 کرونی موجود است. (1 یورو تقریباً برابر با 10 کرون است)

تمامی بانک های اصلی و کارت های بانکی در کل کشور سوئد به رسمیت شناخته می شوند. این کشور تقریباً کشور بدون پول نقد است، شما به ندرت نیاز به پرداخت پول با اسکناس یا سکه حتی برای خریدهای کوچک خواهید داشت. برخی مغازه ها ممکن است حتی فقط پرداخت با کارت اعتباری را قبول کنند. بسیاری سوئدی ها، به طور روزانه از اپلیکیشن Swish استفاده می کنند. (برای استفاده از این اپلیکیشن نیاز به یک حساب بانکی سوئدی دارید)

تاریخ ها

تاریخ ها معمولاً به ترتیب سال، ماه و روز نوشته می شوند. بنابراین، مثلاً 12 اکتبر 2014، به صورت 12-10-2014 نوشته می شود (یا فقط 141012). اعداد هفته ها نیز معمولاً در صوئد استفاده می شوند. (مثلاً 16-10 نوامبر 2019 هفته ی 46 (W46)).

رانندگی

در سوئد، مانند بسیاری کشورهای اروپایی، رانندگی از سمت راست رایج است. سن قانونی رانندگی 18 است و از شما انتظار می رود که هنگام رانندگی گواهینامه ی خود را به همراه داشته باشید. گواهینامه های رانندگی مربوط به کشورهای خارج از منطقه ی اقتصادی اروپا حداکثر به مدت یک سال، از شروع ثبت نام شما در اداره ی مالیات، معتبر است. پس از این یک سال، باید گواهینامه ی رانندگی سوئدی بگیرید. گواهینامه های مربوط به کشورهای منطقه ی اقتصادی اروپا به اندازه ی اعتبار خود گواهینامه معتبرند. قوانین رانندگی سوئد در مورد رانندگی در حین مستی بسیار سخت گیرانه است، این کار نه تنها غیرقانونی بلکه به لحاظ اجتماعی و عرفی نیز کاملاً غیرقابل پذیرش است.

برق

الکتریسیته مانند استاندارد اروپا 220 ولت و 50 هرتز (Hz) است.

شرایط اضطراری و تماس برای کمک

در صورت شرایط اضطراری، با شماره ی 112 برای ارتباط با پلیس، آتش نشانی یا خدمات پزشکی تماس بگیرید. تماس های اضطراری انجام شده با تلفن های عمومی بدون رایگان هستند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در سوئد
محل اقامت در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی که در سوئد به دنبال خانه می گردد اولین جایی که تماس میگیرید باید دانشگاهتان باشد. اغلب دانشگاه ها سرویس های اقامتی برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند، که شامل فراهم کردن محل سکونت قطعی یا توصیه هایی در مورد یافتن اتاقی برای خودتان ...

بیشتر بخوانید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
سوئد را بشناسید
سوئد را بشناسید

سوئد کشوری بسیار چندفرهنگی است. 15 درصد افراد سوئد در کشوری دیگر متولد شده اند. در حالی که حدوداً از هر 5 کودک یک نفر خانواده ای ریشه هایی در کشوری دیگر دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: