مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اپلای بعد از گذشتن زمان مشخص برای دانشگاهی در سوئد

اپلای بعد از گذشتن زمان مشخص برای دانشگاهی در سوئد

ارسال درخواست پس از مهلت مقرر

اگرچه باید هرچه سریعتر درخواست خود را ارسال کنید، ممکن است درخواست‌هایی دیرتر از موعد مقرر نیز برای برخی دوره‌ها و برنامه‌ها، پذیرفته شود.

پس از گذشت آخرین روز از موعد ارسال درخواست‌تان، می‌توانید درخواستی دیرتر از این موعد را برای دوره‌ها و برنامه‌هایی ارائه دهید که هنوز هم برای درخواست، باز هستند. در بخش نتایج جستجو در صفحه‌ی شروع، یک دکمه‌ی 'Add' وجود دارد.

البته، بهتر است که درخواست تکمیل شده‌ی خود را تا آخرین مهلت تعیین شده ارسال کنید تا اطمینان حاصل کنید که درخواست شما برای دوره‌ای که درخواست داده‌اید، بررسی می‌شود. با این حال، دانشگاه‌ها تعدادی از درخواست‌های دیرتر از موعد مقرر را نیز بررسی می‌کنند و در صورت داشتن زمان، درخواست شما در نظر گرفته می‌شود. شانس شما به تعداد دانش‌آموزانی بستگی دارد که به‌موقع درخواست داده‌اند و پس از مرحله‌ی انتخاب پذیرش، در آن دوره شرکت کرده‌‌اند.

موارد دیرهنگامی که می‌توانید به یک درخواست اضافه کنید

اگر درخواست خود را به‌موقع ارسال کرده‌اید، هنوز می‌توانید دوره‌ها و برنامه‌هایی را اضافه کنید که برای درخواست‌های دیرتر از موعد مقرر، باز هستند. این موارد فقط در صورتی بررسی می‌شوند که جا برای شما باشد.

شما نمی‌توانید رتبه‌ی دوره‌هایی را که درخواست دادده‌اید، قبل از مهلت تعیین شده، تغییر دهید.

در صورت تمایل به حذف هر یک از دوره‌هایی که قبلاً بررسی شده، می‌توانید با دانشگاهی که درخواست داده‌اید، تماس بگیرید. تصمیم‌گیری در مورد حذف دوره یا برنامه بر عهده‌ی آن‌هاست. در بیشتر موارد، این امکان‌پذیر نخواهد بود.

اگر می‌خواهید دوره‌ای را که به شما پیشنهاد شده حذف کنید، می‌توانید به‌صورت آن‌لاین از پیشنهاد خود در وب‌سایت مورد نظر، انصراف دهید. انجام این کار بسیار مهم است، زیرا این امکان را به دانشگاه شما می‌دهد تا از برنامه‌های شما آگاهی داشته باشد و آن جا را برای یک دانشجوی در لیست انتظار آزاد کند.


اگر من پذیرفته شده باشم، چگونه و چه‌موقع به من اطلاع داده می‌شود؟

پرونده‌ی افرادی که به‌موقع درخواست داده‌اند، ابتدا بررسی می‌شود و آن‌ها یک اعلان پذیرش دریافت می‌کنند. کسانی که مایل به حضور در دوره‌ی پذیرش‌شده‌ی خود نیستند، باید در وب‌سایت Universityadmissionions.se، انصراف دهند تا دانشگاه‌ها بتوانند پرونده‌ی متقاضیان در لیست انتظار را بررسی کنند.

اگر یک درخواست دیرتر از موعد مقرر ارائه کرده و سپس پذیرفته شده‌اید، یک ایمیل از پذیرش دانشگاه و یک اعلان پذیرش دریافت خواهید کرد. در بیشتر موارد، دانشگاه نیز مستقیماً به شما اطلاع می‌دهد.

در صورت ارائه‌ی درخواست دیرتر از موعد مقرر، احتمال پذیرش من چقدر است؟

دانشگاه‌ها به‌دلایل مختلف، دوره‌ها و برنامه‌هایی را برای درخواست‌های دیرهنگام، باز نگه می‌دارند. لازم به ذکر است که فقط به‌دلیل اینکه یک دوره را می‌توان دیرتر از موعد درخواست داد، لزوماً به‌معنای دسترسی به آن دوره نیست. در عین حال، دانشگاه‌هایی وجود دارد که دوره‌هایی را به دانشجویانی ارائه می‌دهند که دیرتر از موعد، اقدام می‌کنند.

اکثر دانشگاه‌های جهان، دانشجویان بیشتری را نسبت به ظرفیت خود پذیرش می‌کنند. این امر، تضمین می‌کند که بعد از آنکه تعداد مورد انتظار دانشجویان واجد شرایط و پذیرفته شده، دوره‌ی تحصیلی دیگری را انتخاب کردند، آن دوره پُر خواهد شد.

این امکان وجود دارد که درخواست و صلاحیت شما برای آن دوره، بررسی شود- حتی ممکن است به شما یک جای رزرو داده شود- اما باز هم، این تضمین نمی‌کند که شما قطعاً در آن دوره پذیرفته شده‌اید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در سوئد
محل اقامت در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی که در سوئد به دنبال خانه می گردد اولین جایی که تماس میگیرید باید دانشگاهتان باشد. اغلب دانشگاه ها سرویس های اقامتی برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند، که شامل فراهم کردن محل سکونت قطعی یا توصیه هایی در مورد یافتن اتاقی برای خودتان ...

بیشتر بخوانید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
سوئد را بشناسید
سوئد را بشناسید

سوئد کشوری بسیار چندفرهنگی است. 15 درصد افراد سوئد در کشوری دیگر متولد شده اند. در حالی که حدوداً از هر 5 کودک یک نفر خانواده ای ریشه هایی در کشوری دیگر دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: