مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
چگونه بدانیم از دانشگاهی در سوئد پذیرش گرفته ایم؟

چگونه بدانیم از دانشگاهی در سوئد پذیرش گرفته ایم؟

اطلاعیه‌ی نتایج انتخاب‌های‌تان

پس از انتخاب پذیرش‌ خود، نتایج در Universityadmissionions.se، هم در بخش 'درخواست' و هم به شکل PDF در اطلاعیه‌ی نتایج انتخاب‌های‌تان ارسال می‌شود.

بعد از درخواست برای پذیرش در دوره یا برنامه‌ی تحصیلی خود، شرایط زیر ممکن است در اطلاعیه‌ی نتایج انتخاب‌های‌تان ظاهر شود.

  • پذیرفته شده (Admitted)- این بدان معناست که در دوره یا برنامه‌ای، پذیرفته شده‌اید.
  • حذف شده (Deleted)- این بدان معناست که شما شرایط ورود را نداشته‌اید. دلیل حذف درخواست شما، می‌تواند نداشتن مدارک لازم، مشکل در تائید یا صحت مدارک یا عدم دانش کافی به زبان انگلیسی باشد. اصطلاح 'حذف شده' همچنین ممکن است به این معنی باشد که شما در دوره‌ای پذیرفته شده‌اید که در درخواست‌تان، اولویت بالاتری به آن داده‌اید.
  • رزرو- این بدان معناست که شما در لیست انتظار، قرار داده شده‌اید.
  • درخواست‌های دیرتر از موعد مقرر، عنوان 'بررسی نشده' (Not Processed) می‌گیرد.

اگر برای مرحله‌ی اول ترم پاییز یا بهار (ضرب‌الاجل درخواست، 15 ژانویه و 15 آگوست است) درخواست داده‌اید، نیازی نیست به پیشنهاد خود در Universityadmissionions.se پاسخ دهید. تماس‌های دیگر در ارتباط با ثبت‌نام، کتاب‌ها درسی، مسکن و غیره توسط دانشگاهی انجام می‌شود که قصد حضور در آن را دارید. به سوئد خوش آمدید!

اگر تصمیم دارید در دوره/برنامه‌ای که پذیرفته شده‌اید شرکت نکنید، حتماً از پیشنهاد خود، انصراف دهید. شما می‌توانید این کار را در Universityadmissionions.se انجام دهید. وارد حساب کاربری خود شوید، به بخش 'درخواست‌ها' بروید و از دستورالعمل‌ها پیروی کنید.

به‌محض اینکه تصمیم گرفتید در دوره‌ی تحصیلی خود شرکت نکنید، مهم است که از پیشنهاد خود، انصراف دهید. این کار باعث می‌شود جای شما در اختیار دانشجویانی قرار بگیرد که در لیست انتظار قرار دارند.


پاسخ لازم برای مرحله‌ی دوم

اگر برای پذیرش در مرحله‌ی دوم ترم‌های پاییز یا بهار (مهلت درخواست، 15 آوریل و 15 اکتبر است) درخواست داده‌اید، برای حفظ صندلی خود در دوره‌ی تحصیلی که به شما پیشنهاد شده یا برای ماندن در لیست ذخیره/رزرو مرحله‌ی دوم انتخاب، باید به اولین اطلاعیه‌ی نتایج انتخاب‌های خود پاسخ دهید.

برای اطلاعیه‌ی دوم، نیازی به پاسخگویی به دوره‌های مورد نظر خود ندارید، بلکه باید از آن دوره‌ای که قصد حضور در آن را ندارید، انصراف دهید. این کار باعث می‌شود جای شما، در اختیار دانشجویان حاضر در لیست انتظار قرار بگیرد.

پذیرش به طور مشروط و هزینه‌های تحصیلی شما

دانشجویانی که ملزم به پرداخت هزینه‌های تحصیل خود هستند، در اطلاعیه‌ی نتایج انتخاب‌های‌شان، حتی پس از پرداخت شهریه، به‌صورت 'پذیرش مشروط' تلقی می‌شوند. این امر به آن دلیل است که وقتی یک دانشجو، اولین قسط شهریه‌ی خود را به دانشگاهش پرداخت می‌کند، سیستم کامپیوتری ما نمی‌تواند آن را ثبت کند.

لطفاً توجه داشته باشید که دلایل دیگری وجود دارد که یک دانشجو ممکن است 'پذیرش مشروط' تلقی شود. در این‌صورت، شما باید برای نهایی کردن پذیرش خود، کارهایی انجام دهید.

کپی رسمی اطلاعیه‌ی نتایج انتخاب‌های‌تان

اطلاعیه‌ی نتایج انتخاب‌های شما به‌صورت آنلاین، به‌صورت یک فایل PDF قابل‌چاپ در دسترس است. بنابراین، هیچ نسخه‌ی فیزیکی، از طریق پُست عادی ارسال نمی‌شود. نسخه‌ی چاپی به‌عنوان سند رسمی عمل می‌کند و در صورت نیاز به ارائه‌ی یک نسخه‌ی رسمی از نتایج انتخاب‌های‌تان، باید مورد استفاده قرار گیرد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در سوئد
محل اقامت در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی که در سوئد به دنبال خانه می گردد اولین جایی که تماس میگیرید باید دانشگاهتان باشد. اغلب دانشگاه ها سرویس های اقامتی برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند، که شامل فراهم کردن محل سکونت قطعی یا توصیه هایی در مورد یافتن اتاقی برای خودتان ...

بیشتر بخوانید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
سوئد را بشناسید
سوئد را بشناسید

سوئد کشوری بسیار چندفرهنگی است. 15 درصد افراد سوئد در کشوری دیگر متولد شده اند. در حالی که حدوداً از هر 5 کودک یک نفر خانواده ای ریشه هایی در کشوری دیگر دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: