مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم

تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم

حدود 10 میلیون نفر در سوئد زندگی می کنند که از آن ها حدود 2 میلیونشان زیر 18 سال هستند. 85 درصد آن ها در شهرها زندگی میکنند. سوئد کشوری چندفرهنگی است. 15 درصد افراد سوئد در کشوری دیگر متولد شده اند. در حالی که حدوداً از هر 5 کودک یک نفر خانواده ای ریشه هایی در کشوری دیگر دارد. پایتخت سوئد، استکهلم، با بیش از 950 هزار ساکن، همچنین بزرگترین شهر این کشور هم هست. دیگر شهرهای بزرگ گوتنبرگ در غرب سوئد (750هزار جمعیت) و مالمو (340 هزارجمعیت) در جنوب هستند. همچنین شهرهای اپسالا و لوند به دلیل دانشگاه هایشان اعتبار و شهرت دارند. کمتر از 3 درصد زمین های سوئد ساخت و ساز شده اند و جنگل ها 69 درصد این کشور را دربرمیگیرند. سوئد به لحاظ ظاهری دراز است – حدود 1574 کیلومتر از سر تا ته – و میتوان آن را به سه ناحیه ی عمده تقسیم کرد: گوتلند در جنوب، سوئیلند در مرکز و نرملند در شمال. 

در کشور سوئد بیش از 40 دانشگاه و موسسه آموزش عالی وجود دارد که اکثر رشته های تحصیلی را طبق آخرین استانداردهای اروپا ارائه می دهند. در مقطع کارشناسی تدریس در اکثر دانشگاه‌ های این کشور به زبان سوئدی انجام می‌شود اما در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد ممکن است. تسلط به زبان سوئدی بخش بزرگی از ملزومات مهاجرت تحصیلی به سوئد را تشکیل می‌دهد و ارائه مدرک دیپلم دبیرستان با ترجمه رسمی نیز اهمیت دارد. برای تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم اولین دوره ای که دانشجویان وارد آن می شوند دوره کارشناسی می باشد، تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئد حداکثر 4 سال به طول می‌انجامد و در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجویان می توانند در 1 تا 2 سال تحصیلات خود را به اتمام برسانند.

تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی

شرایط تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم می تواند زمینه ای فراهم آورد که دانشجویان متقاضی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در کشور سوئد به پایان برسانند. به طور کلی تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئد نیازمند دیپلم 12 ساله و همچنین داشتن مدرک زبان انگلیسی با نمره آیلتس 6 می باشد. تنوع رشته و تعداد دانشگاه ها در کشور سوئد بسیار می باشد. اما پذیرش از دانشگاه های مختلف سوئد بستگی به نوع سوابق تحصیلی، سطح زبان و ریز نمرات متقاضی دارد. معمولا افرادی که معدل های بالا دارند در انتخاب رشته و پذیرش دانشگاه ها، محدود نیستند. اما به طور کلی توصیه می شود معدل متقاضیان بالای 14 باشد. در بحث هزینه ها می توان گفت، شهریه تحصیلی دانشجو با توجه به نوع رشته و دانشگاه می تواند متفاوت باشد و از سالی 9,000 یورو تا 13,000 یورو هزینه داشته باشد. گاها رشته هایی وجود دارند که مبالغ شهریه آن ها بالاتر است. در کنار تمامی این موارد، ارائه انگیزه نامه جهت روشن نمودن هدف و قصد تحصیل در کشور سوئد می تواند ضروری باشد. بنابراین می توان گفت شرایط تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم برای ایرانیان امکان پذیر است.

دوره های زبان در سوئد

همانطور که مستحضرید شرایط تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم، نیاز به ارائه مدرک زبان با آیلتس 6 می باشد. چنانچه دانشجویی سطح زبان خوبی را دارد اما فاقد مدرک زبان می باشد، بایستی جهت اخذ مدرک زبان، قبل از پذیرش از دانشگاه اقدام نماید. همچنین صرفا درخواست اخذ دوره های زبان انگلیسی در سوئد جهت تکمیل کردن سطح زبان متقاضی، برای ایرانیان امکان پذیر نمی باشد. اما دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور سوئد را دارند، با داشتن مدرک زبان با نمره کمتر از آیلتس 6 (به عنوان مثال با داشتن مدرک آیلتس 5.5) می توانند قبل از شروع دوره اصلی مقطع تحصیلی، به مدت 6 ماه در کشور سوئد جهت به حد نصاب رساندن نمره زبان خود، دردوره های زبان شرکت کنند، این دوره های زبان به صورت مستقل ارائه نمی شوند. بایستی فرد مدرک زبان با آیلتس 5 یا 5.5 را داشته باشد و همزمان برای پذیرش دانشگاه از سوئد نیز اقدام کرده باشد، فرد متقاضی پس از به اتمام رساندن دوره زبان، بایستی دوره اصلی مقطع تحصیلی خود را شروع بنماید. هزینه این دوره ها بسته به نوع دانشگاه و مدت زمانی باشد که نیاز است فرد به سطح مورد نظر برسد، ممکن است از 6,000 یورو تا 10,000 یورو هزینه داشته باشد.

شرایط اخذ بورس تحصیلی در سوئد

امکان دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های سوئد برای مقطع کارشناسی وجود دارد؛ دانشجویان باید رزومه تحصیلی خوب داشته باشند و نمرات عالی در دوره کارشناسی (ترم اول و دوم) کسب کنند. دانشجویان باید رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر خود را در ابتدا انتخاب کنند سپس مدارک مورد نیاز را تدارک ببینند و تحویل سفارت کشور سوئد بدهند. منظور از مدارک مورد نیاز ارائه مدارک شناسایی با ترجمه رسمی و مدارک تحصیلی، همچنین پر کردن فرم درخواست پذیرش در سفارت سوئد و پرداخت هزینه های بررسی می باشد. بهتر است بورسیه های تحصیلی که توسط دانشگاه‌ های سوئد ارائه می شود را بررسی کنید که اگر با شرایط شما همخوانی داشت، بتوانید از آن ها استفاده کنید. در کشور سوئد مجموعا سه نوع بورس تحصیلی به دانشجویان خارجی از جمله دانشجویان ایرانی تعلق می گیرد. این بورسیه ها شامل بورس های موسسات سوئدی، بورس های دانشگاهی و بورس های سازمان ها و بنیادهای جهانی یا اروپایی است.

 آیا می دانید که برای دانشجویان ایرانی در سوئد مجموعا 189 بورس تحصیلی در هر 3 مقطع تحصیلی وجود دارد؟




دانشگاه های برتر در سوئد 2021

سوئد مقصدی شگفت انگیز برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند، می باشد. باید سوال کرد چه چیزی سوئد را به چنین مقصد جذابی تبدیل کرده است؟ در این میان نمی توان گفت، آب و هوا. زیرا که سوئد جز کشور های سردسیر می باشد. بنابراین می توان گفت سطح کیفی آموزش و دانشگاه های سوئد است که توانسته این چنین در طول سال های گذشته، هزاران دانشجو بین المللی را به خود جذب کند. 5 دانشگاه سوئد جز 200 دانشگاه برتر دنیا در سال 2021 در رتبه بندی Times Higher Education قرار دارند. بنابراین می توان گفت تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم در بهترین دانشگاه های این کشور رقم می خورد.

دانشگاه های برتر سوئد 2021
رتبه ی جهانیرتبه در سوئددانشگاهشهر
36
1

Karolinska Institute

استکهلم
1032دانشگاه لاندلاند
111
3Uppsala UniversityUppsala
1834

دانشگاه استکهلم

استکهلم
191
5دانشگاه گوتنبرگگوتنبرگ

شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئد با مدرک دیپلم

شما می توانید با تحصیل در سوئد تا 40 ساعت در هفته همزمان با تحصیل کار کنید و تا شش ماه بعد از فارغ التحصیلی در سوئد بمانید و به دنبال کار بگردید، نکته ی قابل توجه این است که مدت زمان کار همزمان با تحصیل در کشورهای آلمان و کانادا 20 ساعت در هفته است، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد به شرح زیر است:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • مشخص کردن محل اقامت
  • ترجمه ی کلیه مدارک
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
برنامه ی تحصیل در سوئد
برنامه ی تحصیل در سوئد

اگر در مورد تحصیل در سوئد در پاییز بعد کنجکاو هستید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، دیگر نیازی به گشتن نیست، راهنمای مراحل در اینجا است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: