مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

مراحل زیر روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد توضیح می دهد. تمامی درخواست ها از طریق درگاه درخواست مرکزی سوئد universityadmissions ارزیابی می شوند. لطفا توجه داشته باشید که برای برخی دوره، به ویژه در مورد هنرهای زیبا، روند درخواست و زمان اتمام ممکن است متفاوت باشد. همیشه وبسایت دانشگاه مدنظر خود را برای دستورالعمل های درخواست مخصوص دوره ها چک کنید.

1.    دوره ی خود را مشخص کنید.

اولین گام پیدا کردن دوره ی مناسب کارشناسی یا کارشناسی ارشد برای شماست. زیر گزینه ی programmes میتوانید تمام دوره ها و برنامه هایی که در سوئد برای دوره های بعد در دسترس هستند را ببینید. همچنین میتوانید دوره ها را به طور مستقیم در وبسایت Universityadmissions پیدا کنید. و البته دانشگاه ها نیز لیستی از برنامه های خود ا مستقیماً روی وبسایت خود خواهند گذاشت. 

شما میتوانید حداکثر برای 8 دوره ی لیسانس یا 4 دوره ی ارشد برای یک دوره درخواست دهید.

2.    نیازمندی های ورود و آخرین مهلت را چک کنید.

هر دوره نیازمندی های عمومی برای ورود و نیازمندی های اختصاصی هر دوره را خواهند داشت. به محض اینکه در مورد دوره ی مورد نظر خود تصمیم گرفتید، همه ی نیازمندی های موجود را چک کنید تا از صلاحیت خود برای ورود به دوره مطمئن شوید.

نیازمندی های ورودی عمومی برای دوره ی لیسانی و ارشد در وبسایت Universityadmissions لیست شده است. نیازمندی های اختصاصی برای هر دوره نیز در صفحه ی مخصوص همان دوره که در همان وبسایت دیده می شود، است.

اگر در حال حاضر در حال گذراندن سال آخر دبیرستان هستید، همچنین اطلاعات برای دانش آموزان دبیرستان را در همین وبسایت بخوانید.

حتماً آخرین مهلت و تاریخ فرم های تقاضاهای مربوطه را قبل از ترمی که میخواهید شروع به تحصیل کنید بخوانید. معمولاً مهلت آخر درخواست اواسط ژانویه برای ترم پاییز و اواسط آگوست برای ترم بهار خواهد بود. 

3.    در سایت Universityadmissions درخواست دهید.

شما از طریق سایت Universityadmissions که درگاه مرکزی درخواست سوئد است، درخواست می دهید. میتوانید حداکثر برای 8 دوره ی لیسانس و 4 دوره ی ارشد در دانشگاه های مختلف سوئد درخواست بفرستید.

درخواست شما باید شامل موارد زیر باشد:

فرم درخواست آنلاین از طریق سایت Universityadmissions. در طول دوره ی درخواست ارزیابی خواهد شد.

سند صلاحیت عمومی برای دوره ی کارشناسی یا ارشد.

مدرک مهارت در انگلیسی.

مدرک دارا بودن نیازمندی های مختص به دوره.

اگر شما شهروند اتحادیه ی اروپا، منطقه ی اقتصادی اروپا یا سوئیس نیستید، باید هزینه ی 900 کورونی درخواست را همراه با فرم خود ارسال کنید.

وبسایت Universityadmissions را برای جزئیات کامل و چگونگی درخواست و فرستادن فرم خود مشاهده کنید.

4.    منتظر خبر پذیرش خود باشید.

پس از اینکه ضرب الاجل تمام شد، فرم درخواست شما روند انتخاب را توسط دانشگاه مقصد طی خواهد کرد. آن ها معیارهای زیادی را، شامل سن شما، نتایج دوره های قبلی و پروژه هایتان، و هر گونه مدرک دیگری که دانشگاه درخواست ارسال کرده بررسی خواهند کرد. همه ی این معیارها در نتیجه ی درخواست شما اثرگذار خواهد بود. تصمیم بر انتخاب یا رد شما به عهده ی خود دانشگاه یا دانشگاه هایی که انتخاب کرده اید خواهد بود.

نتایج ورودی خود- خبر نتایج انتخابی- را در سایت Universityadmissions در تاریخ مربوطه خواهید دید.

اگر شما شهروند اتحادیه ی اروپا، منطقه ی اقتصادی اروپا یا سوئیس نیستید، باید اولین قسط شهریه ی خود را (معمولاً شهریه ی اولین ترم) در این زمان پرداخت کنید.

5.    برای اجازه ی اقامت درخواست دهید.

اگر شهروند کشوری خارج از اتحادیه ی اروپا یا منطقه ی اقتصادی اروپا هستید و قصد دارید که حداقل به مدت سه ماه در سوئد تحصیل کنید، باید برای اجازه ی اقامت درخواست دهید. این درخواست میتواند مدت زیادی به طول انجامد، بنابراین باید به محص اینکه نامه ی پذیرش خود را گرفتید، برای آن اقدام کنید.

6.    به سوئد بیایید!

پس از اینکه در دوره پذیرفته شدید و اجازه ی اقامت خود را پرفتید، بخش راهنمای زندگی در سوئد را برای اطلاعات بیشتر برای آماده سازی خود برای زندگی در سوئد مطالعه کنید. وبلاگ study in Sweden میتواند ایده هایی درمورد زندگی یک دانشجو در این کشور به شما بدهد. اداره ی بین الملل دانشگاهتان نیز میتواند به شما راهنمایی ها و توصیه هایی کند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در سوئد
محل اقامت در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی که در سوئد به دنبال خانه می گردد اولین جایی که تماس میگیرید باید دانشگاهتان باشد. اغلب دانشگاه ها سرویس های اقامتی برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند، که شامل فراهم کردن محل سکونت قطعی یا توصیه هایی در مورد یافتن اتاقی برای خودتان ...

بیشتر بخوانید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
سوئد را بشناسید
سوئد را بشناسید

سوئد کشوری بسیار چندفرهنگی است. 15 درصد افراد سوئد در کشوری دیگر متولد شده اند. در حالی که حدوداً از هر 5 کودک یک نفر خانواده ای ریشه هایی در کشوری دیگر دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: