مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم.

1.    اولین قسط شهریه تان را بپردازید.

برای تقاضای اجازه ی سکونت، شما نیاز به پرداخت اولین قسط شهریه ی خود دارید. (این مورد فقط درمورد دانشجویانی که باید شهریه بپردازند صدق می کند، جزئیات را صفحه ی Am I required to pay در وبسایت UniversityAdmissions.se ببینید.) دانشگاه به شما اطلاعاتی در مورد نحوه ی پرداخت خواهد داد.

2.    برای ویزا و اجازه ی اقامت درخواست دهید.

اکر اهل کشوری خارج از اتحادیه ی اروپا هستید، زمان فرستادن درخواست برای اجازه ی اقامت تحصیلی است. 

3.    محل اقامتی پیدا کنید.

بسته به اینکه در کدام نقطه از سوئد زندگی خواهید کرد، انواع مختلف خانه را برای انتخاب خواهید داشت. آن ها به شما اطلاعاتی را در مورد شرایط سکونت در شهرتان و چگونگی شروع گشتن خانه میدهند. در برخی مکان ها (به ویژه در شهرهای بزرگتر مانند استکهلم، گوتنبرگ و مالمو یا در شهرهای دانشگاهی مثل اپسالا و لوند) یافتن محل سکونت میتواند یک چالش باشد، پس بهتر است هرچه زودتر شروع برای یافتن آن کنید.

4.    نیازهای روزمره و عملیاتی خود را سامان دهید.

مطمئن شوید که بیمه ی سلامت خود را قبل از ترک خانه ساماندهی کرده اید-  همچنین خوب است شرایط مالی خود را مورد بررسی قرار داده و ببینید که آیا نیاز به یافتن شغل پاره وقت در طول تحصیلتان دارید. 

5.    با همکلاسی های خود وارد ارتباط شوید.

تماس با همکلاسی ها و هم دوره ای هایتان پیش از شروع دوره راهی عالی برای یافتن دوست است. همکلاسی های آینده تان همچنین ممکن است قادر به پاسخ به برخی سوالات شما باشند. همکلاسی های خود را از طریق پست های جدید فیس بوک دانشگاه تان یا پروه های فیس بوکی و اینستاگرامی دانشگاه تان بیابید. همچنین میتوانید از طریق رسانه های جمعی یا محل های تبادل نظر آنلاین هم وطن های خود را که قصد رفتن به سوئد دارند بیابید. اگر گروهی با چنین محتوایی نیافتید، چرا خودتان گروهی ایجاد نمیکنید؟

6.    در مورد سوئد و شهر جدیدتان مطالعه کنید.

اطلاعات بسیار زیادی در مورد سوئد وجود دارد و چیزهای زیادی است که انتظار دیدنشان را در وقت آزاد خود بکشید. در اینجا راه هایی برای شروع جمع آوری اطلاعات میبینید:

صفحه ی the study in Sweden digital ambassadors را در وبلاگ، اینستاگرام و کانال یوتیوب ما دنبال کنید. در اینجا بینشی از آنچه که باید از سوئد انتظار داشته باشید به دست خواهید آورد. سفیران با اشتیاق به سوالات شما از طریق ایمیل پاسخ خواهند داد.

در مورد فرهنگ، جامعه و سنت های سوئد در وبسایت Sweden.se مطالعه کنید.

شروع به تمرین زبان svenska (زبان سوئدی) از طریق دوره های آنلاین کنید.

رویدادهای تابستانی کنسولگری یا سفارت سوئد در کشور خود را دنبال کنید.

فراموش نکنید که صفحه ی دانشگاه خود را در رسانه های آنلاین برای در جریان خبرها قرار گرفتن دنبال کنید. اغلب دانشگاه های سوئد صفحاتی در فیسبوک، توئیتر و یوتیوب دارند. بسیاری همچنین در اینستاگرام و ویبو و دیگر رسانه ها فعال اند.

7.    با ذکاوت وسایل خود را بپیچید.

چه شما کسی هستید که هفته ها قبل شروع به پیچیدن وسایل خود میکنید چه کسی هستید که این کار را تا لحظه ی آخربه تعویق می اندازید، مهم است که با ذکاوت این کار را انجام دهید. شما حداقل یک سال در سوئد زندگی خواهید کرد، پس قطعا باید ضروریات را با خود به همراه داشته باشید. اما از برداشتن وسایل بیش از حد خودداری کنید. هرچه را که با خود همراه نیاورده اید، به احتمال نزدیک به یقین در مغازه های اینجا خواهید یافت. البته به جز عکس مادربزرگ یا شیرینی محبوب کشورتان.

8.    به سوئد بیایید.

در اواخر آگوست، زمان سوار هواپیما، قطار یا کشتی شدن به سمت سوئد است. دانشگاه شما جزئیاتی جلسه ی توجیهی برای دانشجویان خارجی را در اختیار شما قرار خواهد داد.مطمئن شوید که پیش از موعد مقرر میرسید تا کاملاً به مکان جدید خود (همچنین برای سر زدن به یک مغازه ی مبلمان برای تهیه ی مبلمان ابتدایی خانه ی خود و شاید هم یک کاسه کوفته ی سوئدی) پیش از آنکه جلسه ی توجیهی شروع شود، عادت کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در سوئد
محل اقامت در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی که در سوئد به دنبال خانه می گردد اولین جایی که تماس میگیرید باید دانشگاهتان باشد. اغلب دانشگاه ها سرویس های اقامتی برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند، که شامل فراهم کردن محل سکونت قطعی یا توصیه هایی در مورد یافتن اتاقی برای خودتان ...

بیشتر بخوانید
سوئد را بشناسید
سوئد را بشناسید

سوئد کشوری بسیار چندفرهنگی است. 15 درصد افراد سوئد در کشوری دیگر متولد شده اند. در حالی که حدوداً از هر 5 کودک یک نفر خانواده ای ریشه هایی در کشوری دیگر دارد. ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: