مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اجازه ی کار برای دانشجویان در سوئد

اجازه ی کار برای دانشجویان در سوئد

اگر برای تحصیل در دانشگاه یا کالجی در سوئد، دارای اجازه‌ی اقامت هستید، می‌توانید در طول مدت اعتبار اجازه‌ی اقامت خود، در سوئد کار کنید. اگر می‌خواهید پس از اتمام تحصیل خود در سوئد کار کنید، به مجوز کار نیاز دارید. برای درخواست مجوز کار بدون خروج از کشور، باید دارای اجازه‌ی اقامت برای تحصیل در دانشگاه یا کالج یا دارای مجوز اقامت برای جستجوی کار در سوئد باشید.

اقدام برای گرفتن اجازه‌ی کار قبل از انقضای اجازه‌ی اقامت تحصیل در سوئد

  • گذراندن حداقل 30 واحد درسی دانشگاهی یا گذراندن یک ترم کارشناسی ارشد در سوئد
  • در حالیکه هنوز در سوئد هستید، واجد شرایط دریافت اجازه‌ی کار شوید.

هر دو شرط فوق‌الذکر باید رعایت شود. در غیر این‌صورت، باید از کشور زادگاه خود یا از کشوری که اجازه‌ی زندگی در آن دارید، برای اجازه‌ی کار اقدام کنید.

گرفتن مجوز کار در سوئد

برای گرفتن مجوز کار در سوئد، باید:

  • دارای گذرنامه‌ی معتبر باشید
  • شرایط استخدامی به شما ارائه شده باشد که حداقل با شرایط تعیین شده در قراردادهای گروهی سوئد برابر باشد یا در آن شغل یا صنعت، عُرف و مرسوم باشد.
  • حقوقی به شما پیشنهاد شده باشد که حداقل با آنچه در قراردادهای گروهی سوئد تعیین شده برابر باشد یا در آن شغل یا صنعت، عُرف و مرسوم باشد.
  • قبل از مالیات، حداقل حقوق 13000 کرون در ماه، به شما پیشنهاد شده باشد.
  • یک کارفرما داشته باشید که قصد دارد در هنگام شروع کار، پوشش بیمه‌ای را در زمینه‌ی بهداشت، زندگی، شغل و حقوق بازنشستگی به شما ارائه دهد.

برای دریافت اجازه‌ی کار، باید شرایط لازم برای دریافت اجازه‌ی کار را داشته باشید. در عین حال، همزمان نمی‌توانید دو یا چند شغل داشته باشید.




اجازه‌ی اقامت برای جستجوی کار یا بررسی امکان راه‌اندازی کسب و کار در سوئد

اگر برای تحصیل در دانشگاه یا سایر موسسات آموزش عالی در سوئد، اجازه‌ی اقامت به شما داده شده و تحصیلات خود را به‌پایان رسانده‌اید، می‌توانید برای جستجوی کار یا بررسی فرصت‌های شروع کار خود در سوئد، اجازه‌ی اقامت بگیرید.

نحوه‌ی اقدام برای گرفتن مجوز کار در سوئد

کارفرمای شما در سوئد با ارائه‌ی پیشنهادِ استخدام، درخواست اجازه‌ی کار برای شما می‌دهد. کارفرمای شما به اطلاعاتی در مورد نام، تاریخ تولد، تابعیت، تحصیلات و آدرس ایمیل شما نیاز دارد. با این حال، اگر دانشجو هستید و شغلی در مقام محقق به شما پیشنهاد شده باشد، باید درخواست خود را برای گرفتن مجوز اقامت به‌عنوان یک محقق، به‌صورت آنلاین ارسال کنید. وقتی کارفرمای شما پیشنهاد استخدام خود را کامل کرد، ایمیلی را با اطلاعاتی مربوط به نحوه‌ی ارائه‌ی درخواست مجوز کار خود، دریافت خواهید کرد. در این درخواست، شما اطلاعاتی درباره‌ی خود ارائه می‌دهید. اگر خانواده‌ای دارید که به مجوز اقامت احتیاج دارد، همزمان باید برای آن‌ها نیز درخواست مجوز دهید. همچنین باید بررسی کنید که اطلاعات مربوط به شرایط استخدامی شما، با آنچه شما و کارفرمای‌تان در مورد آن توافق کرده‌اید، مطابقت دارد. مهم است که تا زمانی‌که تصمیمی در موردِ درخواست خود دریافت نکرده‌اید، به آدرس ایمیلی که به کارفرمای خود می‌دهید، دسترسی داشته باشید. اداره‌ی مهاجرت سوئد از این آدرس ایمیل برای برقراری ارتباط با شما در طول دوره‌ی فرایند بررسی درخواست‌تان، استفاده خواهد کرد.

ضمیمه کردن اسناد

اسناد زیر باید اسکن شده یا از آن عکس گرفته شده باشد و همراه با درخواست شما ارسال شود:

  • کپی از صفحات موجود در گذرنامه‌ی خود که اطلاعات شخصی، عکس، امضاء، شماره‌ی گذرنامه، کشور صادرکننده‌ی گذرنامه، مدت اعتبار گذرنامه و اینکه آیا اجازه‌ی زندگی در کشورهایی غیر از کشور زادگاه خود را دارید، نشان دهد
  • گواهی که نشان دهد حداقل 30 واحد درسی دانشگاهی یا یک ترم تحصیلات کارشناسی ارشد را در سوئد گذرانده‌اید

اگر گذرنامه‌ی شما در آستانه‌ی انقضاء است، باید آن را تمدید کنید زیرا بیش از مدت زمان اعتبار گذرنامه‌ی خود، نمی‌توانید مجوز بگیرید.

اگر برای خانواده‌ی خود نیز درخواست اجازه‌ی اقامت در سوئد داده‌اید

  • کپی صفحات موجود در گذرنامه‌ی اعضای خانواده‌ی شما که اطلاعات شخصی، عکس، امضاء، شماره‌ی گذرنامه، کشور صادرکننده‌ی گذرنامه، مدت اعتبار گذرنامه و اینکه آیا آن‌ها اجازه‌ی زندگی در کشورهایی غیر از کشور زادگاه خود را دارند، نشان ‌دهد.
  • وقتی برای تحصیل، درخواست اجازه‌ی اقامت داده‌اید، اگر خانواده‌ی شما برای گرفتن مجوز اقدام نکرده‌اند و شما الان به سوئد آمده‌اید، باید کپی صفحاتی را از گذرنامه‌ی آن‌ها به‌همراه داشته باشید که مشخصات فردی، عکس، امضاء، شماره‌ی گذرنامه، کشور صادرکننده‌ی گذرنامه، مدت اعتبار گذرنامه و اینکه آیا آن‌ها اجازه‌ی زندگی در کشورهایی غیر از کشور زادگاه خود را دارند، نشان دهد.
  • کپی گواهی ازدواج یا معادل آن (در مورد زوج‌های متاهل یا شرکای ثبت‌شده‌شان)
  • اسنادی که نشان دهد شما در کشور رادگاه خود با هم زندگی کرده‌اید (برای شرکایی که بدون ازدواج، با هم زندگی می‌کنند)
  • گواهی تولد کودکان
  • رضایت والدین دیگری که سرپرستی کودک را در اختیار دارند، در صورتی‌که آن‌ها به سوئد نمی‌آیند و بیان اینکه کودک مجاز به انتقال به سوئد است
  • اسنادی که نشان دهد افراد بالای 21 سال، از نظر مالی به والدین خود وابسته هستند
  • اسناد فرزندخواندگی، در صورت فرزندخواندگی

این مدارک و اسناد باید توسط مترجم مجاز، به سوئدی یا انگلیسی ترجمه شود. کپی اسناد اصلی همیشه باید موجود باشد.

متقاضی اجازه‌ی کار برای ادامه‌ی کار در سوئد

اگر متقاضی اجازه‌ی کار برای ادامه‌ی کار برای کارفرمایی هستید که قبلاً برای او کار کرده‌اید.

  • صورت درآمدها و کسرها برای اظهارنامه‌ی مالیات بر درآمد از آژانس مالیات سوئد که درآمد شما را در سال قبل نشان دهد.
  • یک فیش حقوقی امسال‌تان.

هزینه‌ی درخواست خود را پرداخت و آن را ارسال کنید. در بیشتر موارد، شما باید هزینه‌ای را برای درخواست اجازه‌ی اقامت خود پرداخت کنید. با استفاده از ویزا یا مسترکارت، می‌توانید این هزینه را پرداخت کنید. کارت شما باید برای پرداخت اینترنتی، فعال شده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با بانک خود تماس بگیرید. وقتی هزینه پرداخت ‌شد، درخواست خود را ارسال کنید. سپس، ایمیلی مبنی بر ارسال درخواست خود دریافت خواهید کرد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، اداره‌ی مهاجرت با شما تماس خواهد گرفت.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
شرایط کار در سوئد
شرایط کار در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی در سوئد، شما عملاً اجازه ی کار کردن در طول تحصیل را دارید. ...

بیشتر بخوانید
نکاتی برای پس انداز در سوئد
نکاتی برای پس انداز در سوئد

آیا قصد دارید در پس انداز کردن تبدیل به یک آدم حرفه ای شوید و پولتان را منطقی خرج کنید؟ در این مقاله ده نکته برای پس انداز را به شما میگوییم ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: