مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اخذ اجازه اقامت سوئد برای دانشجویان

اخذ اجازه اقامت سوئد برای دانشجویان

دانشجویان غیر اتحادیه‌ی اروپا یا منطقه‌ی اقتصادی اروپا، برای تحصیل در سوئد به‌مدت بیش از 3 ماه، نیاز به اجازه‌ی اقامت دارند.

چگونه باید برای اخذ اقامت سوئد درخواست دهم؟

آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای درخواست اجازه‌ی اقامت سوئد، استفاده از درخواست آن‌لاین در وب‌سایت آژانس مهاجرت سوئد است. پس از تکمیل فرم درخواست، داوطلب برای مصاحبه در سفارت یا کنسولگری سوئد در کشور مادری خود یا در کشور دیگری که در آنجا دائم زندگی می‌کند، فراخوانده می‌شود. دانشجویانی که قادر به درخواست آنلاین نیستند، می‌توانند به نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری سوئد در کشور محل زندگی خود، حضوری درخواست دهند. اطلاعات بیشتر در این زمینه را می‌توانید با تماس با مشاورین مجموعه زنگنه کسب کنید.


راجع‌به درخواست و وضعیت پذیرش من، مهم است که چه چیزی بدانم؟

برای دریافت مجوز اقامت برای تحصیل در سوئد، شرایط و معیارهای خاصی وجود دارد که دانشجویان باید آن‌ها را رعایت کنند. یکی از معیارهایی که مستقیماً مربوط به تحصیلات است این است که دانشجو باید در یک دوره یا برنامه‌ی تحصیلی، در دانشگاهی در سوئد پذیرفته شده باشد. اگر در دوره‌ای در سوئد پذیرفته شده باشید، اما با عدم پرداخت اولین قسط شهریه‌ی خود، هنوز ثبت‌نام‌تان را قطعی نکرده‌اید، شما در اصل پذیرفته نشده‌اید و نمی‌توانید اجازه‌ی اقامت دریافت کنید.

مکان یا مکان‌هایی که در اطلاعیه‌ی نتایج انتخاب‌های‌تان (Notification of Selection Results) به شما پیشنهاد می‌شود، مرحله‌ی مقدماتی است، تا زمانی‌که اولین قسط شهریه‌تان را پرداخت کنید. بنابراین، مهم است که در اولین فرصت ممکن، نخستین قسط شهریه‌ی خود را پرداخت کنید. دانشگاه شما پس از نهایی شدن پذیرش‌تان، آن را به آژانس مهاجرت سوئد اطلاع خواهد داد.

چه زمانی باید برای اجازه‌ی اقامت خود اقدام کنم؟

به‌منظور دریافت به‌موقع اجازه‌ی اقامت خود برای سفر به سوئد قبل از شروع تحصیلات‌تان، باید در اسرع وقت و پس از دریافت اطلاعیه‌ی نتایج انتخاب‌های‌تان و پرداخت اولین قسط شهریه‌تان، درخواست اجازه‌ی اقامت خود را ارسال کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در سوئد
محل اقامت در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی که در سوئد به دنبال خانه می گردد اولین جایی که تماس میگیرید باید دانشگاهتان باشد. اغلب دانشگاه ها سرویس های اقامتی برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند، که شامل فراهم کردن محل سکونت قطعی یا توصیه هایی در مورد یافتن اتاقی برای خودتان ...

بیشتر بخوانید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
سوئد را بشناسید
سوئد را بشناسید

سوئد کشوری بسیار چندفرهنگی است. 15 درصد افراد سوئد در کشوری دیگر متولد شده اند. در حالی که حدوداً از هر 5 کودک یک نفر خانواده ای ریشه هایی در کشوری دیگر دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: