مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مدارک لازم برای اخذ اجازه ی کار در سوئد

مدارک لازم برای اخذ اجازه ی کار در سوئد

قبل از گرفتن مجوزِ کار سوئد حتما به شما پیشنهاد کار شده است و تا زمانی که مجوز داده نشود نمی توانید وارد سوئد شوید. همچنین شما نمی توانید مجوز کار بگیرید و سپس در سوئد به دنبال کار بگردید.

 دریافت مجوز کار در سوئد

  • گذرنامه معتبر داشته باشید
  • شرایط شغلی ارائه شده به شما باید حداقل برابر با شرایط تعیین شده در قراردادهای جمعی سوئد باشد و یا در آن صنعت یا شغل، مرسوم باشد.
  • حقوق تعیین شده برای شما باید حداقل برابر با حقوق تعیین شده در قراردادهای جمعی سوئد باشد و یا در آن صنعت یا شغل مرسوم باشد.
  • باید موقعیتی به شما پیشنهاد شده باشد که بتوانید در زندگی شخصی به آن اتکا کنید. برای تأمین این نیازها، باید تا حدی کار کنید که دستمزد حداقل 13000 کرون در ماه را (قبل از اعمال مالیات) بدست آورید.
  • کارفرمایی را مد نظر داشته باشید که در هنگام شروع کار بیمه ی سلامت و بهداشت، زندگی، شغل و بازنشستگی را ارائه دهد.

برای دریافت مجوزِ کار، باید شرایط لازم برای مجوز یک کار را داشته باشید. با داشتن همزمان دو یا چند شغل نمی توان شرایط را برآورده کرد. برای کار در کشور سوئد، در هر یک از شرایط زیر شما نیاز به مجوز کار دارید. شما در سوئد یا در خارج از کشور استخدام شده اید. توسط آژانسی برای شرکتی در سوئد استخدام شده اید. انتقالی درون سازمانی داشته اید.




اشتغال به مدت کمتر از سه ماه در سوئد

برای اشتغال به مدت کمتر از سه ماه، شهروندان بعضی کشورها باید هم مجوز کار و هم ویزا داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزا با سفارت یا سرکنسولگری سوئد تماس بگیرید.

ثبت در اداره ثبت سوئد

برای ثبت در اداره ی ثبت سوئد، باید حداقل برای یک سال مجوز داشته و حداقل یک سال در سوئد اقامت داشته باشید. اگر مجوز کار برای مدت زمان کمتر از یک سال دارید، شما در اداره ی ثبتِ سوئد، ثبت نمی شوید و از حقوق مزایای اجتماعی برخوردار نخواهید شد. به همین دلیل، بسیار مهم است که شما برای تأمین هزینه های احتمالی در صورت بیماری یا تصادف، بیمه باشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
شرایط کار در سوئد
شرایط کار در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی در سوئد، شما عملاً اجازه ی کار کردن در طول تحصیل را دارید. ...

بیشتر بخوانید
نکاتی برای پس انداز در سوئد
نکاتی برای پس انداز در سوئد

آیا قصد دارید در پس انداز کردن تبدیل به یک آدم حرفه ای شوید و پولتان را منطقی خرج کنید؟ در این مقاله ده نکته برای پس انداز را به شما میگوییم ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: