مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط استخدام در سوئد برای افراد خارج از اتحادیه اروپا

شرایط استخدام در سوئد برای افراد خارج از اتحادیه اروپا

هنگامی که فردی را که تبعه غیر اتحادیه اروپا است استخدام می کنید، در بیشتر موارد فرد به مجوز کار احتیاج دارد. قبل از اتمام پیشنهاد استخدام برای فرد، حتماً باید موقعیت شغلی را تبلیغ کرده باشید.

تبلیغات در حوزه ی اقتصادی اروپا

هنگام استخدام کارکنان جدید، باید موقعیت را تبلیغ کنید تا همه ساکنان سوئد، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس بتوانند برای این شغل درخواست دهند. این کار را با تبلیغ حداقل ده روز در بانک کار خدمات اشتغال عمومی سوئد (Arbetsförmedlingen) انجام می دهید. تبلیغات در این بانک کار )Arbetsförmedlingen( ، در بانک شغلی EURES اروپا نیز قابل مشاهده است. اگر می خواهید به روش دیگری تبلیغ کنید باید نشان دهید که این تبلیغات مطابق با بانک کار EURES است و در تمام کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس قابل دسترسی است. این شرط تبلیغات فقط هنگام استخدام کارکنان جدید اعمال می شود. در صورتی که شخص با کارفرمای خارج از کشور برای انجام کار در سوئد تعیین شده است، تبلیغات لازم نیست. همچنین اگر کارمندی در مجموعه شرکت منتقل شود، تا زمانی که شغل در خارج از کشور قرار دارد، تبلیغات الزامی نیست. با این حال، اگر موقعیت به سوئد منتقل شود، این به عنوان یک استخدام جدید محسوب می شود و این بدان معنی است که باید شغل تبلیغ شود و شخصی که قصد استخدام آن را دارید باید برای مجوز کار جدید درخواست کند.

تکمیل پیشنهاد شغلی برای کار در سوئد

وقتی کار بروی پیشنهاد استخدام را شروع کردید، در هر زمان می توانید از سیستم خارج شوید و بعدا برای ادامه وارد شوید. در پیشنهاد استخدام، شما اطلاعاتی در مورد شرکت، موقعیت شغل و شخصی که قصد استخدام آن را دارید ارائه می دهید. همچنین شما به نام، تاریخ تولد، تابعیت، تحصیلات و آدرس ایمیل شخصی که برای شما کار خواهد کرد و همچنین کد طبقه بندی استاندارد مشاغل سوئد (SSYK) (مطابق با SSYK2012) برای حرفه یا شغل مربوطه نیاز دارید. می توانید  این کدها را (SSYK) در وب سایت اطلاعات آماری سوئد (SCB) پیدا کنید. بسیار مهم است که شما یک آدرس ایمیل معتبر برای کارمند مورد نظر خود ارائه دهید زیرا این آدرسی خواهد بود که بعداً وی از طریق آن درخواست مجوز کار می کند. برای شرکتی که دارای شعبه تابعه در سوئد است، شعبه وظیفه دارد که شرایط کار مناسب در پیشنهاد کار را ثبت کند و همچنین در صورت لزوم، اطلاعات بیشتری را به آژانس مهاجرت سوئد ارائه دهد. وقتی بیانیه صنف کارگری را دریافت کردید، آن را اسکن کنید و یا از آن عکس بگیرید. سپس دوباره وارد سیستم شوید و بیانیه را بارگذاری کنید. شما می توانید با کلیک بر روی لینک تکمیل پیشنهاد استخدام در این صفحه، وارد سایت شوید.




صنایع با تقاضای کارکنان بیشتر

اگر شرکت شما در صنعتی فعالیت می کند که تقاضای کارکنان بیشتر در آن وجود دارد، باید اسنادی را نیز ضمیمه کنید که نشان می دهد توانایی پرداخت حقوق حداقل سه ماه برای افرادی که قصد استخدام آنها را دارید، وجود دارد. روش های انجام این کار به عنوان مثال شامل موارد زیر است:

  • گزارش ها یا  صورت حساب های سالانه برای سال مالی گذشته
  • ترازنامه و صورت حساب درآمد سال مالی جاری
  • وجوه نقد سپرده نزد بانک یا اعتبار تأییدی اضافه برداشت
  • قرارداد برای وظایف جاری و آینده.

اگر قبلاً افرادی را استخدام کرده اید که با کار برای شما مجوز کار دریافت کرده اند، باید صورت حساب های مالیاتی شرکت را برای سه ماه گذشته نیز ضمیمه کنید. صورت حساب مالیاتی باید سهم پرداخت شده تأمین اجتماعی را نشان دهد. همچنین باید اسنادی را ضمیمه کنید که نشان می دهد کارمندان قبلی از بیمه ی درمانی، بیمه ی عمر، بیمه ی آسیب شغلی و بیمه ی بازنشستگی شغلی در تمام مدت زمانی که در سوئد مجوز کار داشته اند، برخوردار بوده اند. هنگامی که کارمندان بعداً برای مجوز کار درخواست می دهند، فقط قادر به دیدن پیشنهاد کار و بیانیه صنف کارگری خواهند بود. سایر اسناد بارگذاری شده برای کارمند قابل مشاهده نخواهد بود.

مشاغل تازه تاسیس در سوئد

اگر مشاغل تازه تاسیس را اداره می کنید (شرکتی که کمتر از یک سال از فعالیت آن می گذرد) باید اسنادی را ضمیمه کنید که نشان می دهد توانایی پرداخت حقوق برای حداقل سه ماه برای افرادی که قصد استخدام آنها را دارید، وجود دارد. روش های انجام این کار به عنوان مثال شامل موارد زیر است:

  • اسنادی که دارایی های جاری یا اعتبارات چک را نشان می دهد
  • ترازنامه و صورتحساب درآمد سال مالی جاری
  • توافق نامه های مربوط به وظایف منعقد شده در حال اجرا یا پیش رو

اگر قبلاً افرادی را استخدام کرده اید که با کار برای شما مجوز کار دریافت کرده اند، باید صورتهای حساب مالیاتی شرکت برای سه ماه گذشته را نیز ضمیمه کنید. صورت حساب های مالیاتی باید سهم پرداخت شده تأمین اجتماعی را نشان دهد. همچنین باید اسنادی را ضمیمه کنید که نشان می دهد کارمندان قبلی از بیمه درمانی، بیمه عمر، بیمه آسیب شغلی و بیمه بازنشستگی شغلی در تمام مدت زمانی که در سوئد مجوز کار داشته اند، برخوردار بوده اند. هنگامی که کارمندان بعداً برای مجوز کار درخواست می دهند، فقط قادر به دیدن پیشنهاد کار و بیانیه صنف کارگری خواهند بود. سایر اسناد بارگذاری شده برای کارمند قابل مشاهده نخواهد بود. کارفرمایانی که به صورت کمک هزینه کار کوتاه مدت از حمایت مالی برخوردار می شوند

اگر شما به عنوان یک کارفرما تحت برنامه کار کوتاه مدت از آژانس رشد اقتصادی و منطقه ای سوئد پشتیبانی مالی دریافت می کنید و قصد استخدام کارمندان جدید را دارید، برای پیشنهادات شغلی جدید باید به برخی از سوالات مرتبط در خدمات الکترونیک (e-service) آژانس مهاجرت سوئد پاسخ دهید. با وجود اینکه شرکت شما از پشتیبانی مالی برنامه کاری کوتاه مدت بهره میبرد از شما خواسته می شود شواهدی مبنی بر وجود پیش شرط های مالی برای استخدام کارمندان جدید را ارائه دهید. این کار با نوشتن یک بیانیه واضح در خدمات الکترونیک انجام می شود. همچنین باید نامه آژانس رشد اقتصادی و منطقه ای سوئد که حاوی تصمیم در مورد کمک هزینه کار کوتاه مدت شما است را به درخواست خود ضمیمه کنید.

به عنوان نماینده کارفرما

اگر نماینده ی کارفرما هستید، باید یک وکالت نامه از طرف کارفرما درج کنید که نشان می دهد شما مجاز به نمایندگی از طرف کارفرما هستید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
شرایط کار در سوئد
شرایط کار در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی در سوئد، شما عملاً اجازه ی کار کردن در طول تحصیل را دارید. ...

بیشتر بخوانید
نکاتی برای پس انداز در سوئد
نکاتی برای پس انداز در سوئد

آیا قصد دارید در پس انداز کردن تبدیل به یک آدم حرفه ای شوید و پولتان را منطقی خرج کنید؟ در این مقاله ده نکته برای پس انداز را به شما میگوییم ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: