مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تفریح و اسکی در Füssen آلمان

تفریح و اسکی در Füssen آلمان

آشنایی با شهر توریستی فوسن

شهر قرون وسطایی فوسن (Füssen) که در دامنه‌‌ی کوه‌های آلپ در استان باواریا در منطقه‌ی Allgäu  در جنوب آلمان واقع شده، یک روستای کوهستانی پُر از جذابیت‌های توریستی است.

در حالی که بسیاری از گردشگران، سفر یک روزه‌ای را از مونیخ به این شهر انجام می‌دهند، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در فوسن و اطراف آن وجود دارد که اقامت طولانی ‌‌تر را نیز ارزشمند می‌کند.

در مسیر خود به‌ سمت قصر معروف Neuschwanstein، بازدیدکنندگان زیادی از این شهر جذاب عبور می‌کنند، اما فوسن، نیز به خودی خود، مقصد مناسبی برای کسانی است که مایل به لذت بردن از دوچرخه ‌سواری، پیاده‌ روی یا اقامتگاه‌های آرام در میان مناظر زیبای کوه و دریاچه هستند. علاوه بر این، گزینه‌های زیادی برای اسکان در این منطقه از چادر زدن تا هتل‌های آب‌ معدنی مجلل و همچنین مهمانسراها و مسافرخانه‌های ارزان‌ قیمت و راحت وجود دارد. به همین ترتیب، فرصت‌های زیادی برای لذت بردن از غذاهای سنتی باواریایی در بسیاری از رستوران‌های دنج فوسن در اختیار توریست‌ها قرار دارد.

نقطه‌ی تلاقی مسیرهای افسانه‌ای

اگرچه این شهر آنقدر کوچک است که می‌توان با پای پیاده در آن گشت و گذار کرد و از جذابیت‌ها و حس یک روستای سنتی در دامنه‌ی کوه‌های آلپ لذت برد، اما فوسن با قطار، اتوبوس یا ماشین به ‌راحتی از مونیخ، در کمتر از دو ساعت قابل ‌دسترس است. به‌همین خاطر، سفر به این شهر، یک سفر روزانه‌ی محبوب از پایتخت استان باواریا-مونیخ- است.

قطار روش راحت، آسان و مقرون به صرفه‌ای برای رسیدن به فوسن از مونیخ با بلیط‌های خاص ایالت بایرن است که برای گروه‌ها یا خانواده‌ها، ارزش ویژه‌ای دارد. دوچرخه سواران می‌توانند با بلیط مخصوص دوچرخه، دوچرخه‌ی خود را به داخل قطار بیاورند.

علاوه بر مسیرهای حمل و نقل مدرن، فوسن محل تلاقی Romantic Road، Alpine Road و Via Claudia Augusta است.

Romantic Road محبوب ‌ترین مسیر توریستی در آلمان است که نزدیک به 400 کیلومتر را از Würzburg  تا فوسن پوشش می‌دهد و شهرهای جذاب قرون وسطایی، روستاهای زیبا، قلعه‌ها و کاخ‌هایی را در برمی‌گیرد و در نهایت، به قلعه‌ی خیره‌کننده‌ی Neuschwanstein واقع در خارج از فوسن می‌رسد.

در همین حال، مسیر آلپاین آلمان، قدیمی‌ترین مسیر توریستی آلمان است و 450 کیلومتر دریاچه‌های خیره‌کننده و مناظر کوهستانی از دریاچه‌ی کنستانس (Constance) در غرب تا دریاچه‌ی Königssee در شرق را دربرمی‌گیرد.

محل تلاقی این دو مسیر توریستی معروف و دیدنی در آلمان، جاده‌ی تاریخی و رومی Via Claudia Augusta است. این مسیر قدیمی رومیان از میان کوه‌های آلپ است که Donauwörth  را در دانوب به ونیز و دریای آدریاتیک متصل می‌کند. امروزه، بدلیل امکانات عالی و مناظر خیره‌ کننده‌ی آن، این مسیر 700 کیلومتری هم نزد دوچرخه‌ سوارها و هم نزد پیاده‌ روها بسیار محبوب است. حتی یک خط ثابت اتوبوس نیز وجود دارد که دوچرخه ‌سوارها و دوچرخه‌های آ‌ن‌ها را به جذاب ‌ترین بخش‌های این مسیر، گذرگاه‌های فرن و Reschen می‌برد. به Via Claudia Augusta یا بخش‌هایی از آن، می‌توان جداگانه سفر کرد، اما تورهای منظم و دوچرخه‌های اجاره‌ای نیز به‌راحتی در دسترس شما هستند.

اماکن تاریخی و فرهنگ غنی در مناظر خیره‌کننده‌ی طبیعی

فوسن نه‌ فقط آکنده از مناظر خیره ‌کننده‌ی طبیعی است، بلکه غنی از تاریخ و جذابیت است. فوسن که در کناره‌ی رودخانه‌ی Lech واقع شده و نزدیک به چندین دریاچه از جمله Forggensee است، مرتفع ‌ترین شهر در ایالت باواریای آلمان است.

سفر با قایق در دریاچه‌ی فورگن، مشاهده‌ی مناظر خیره‌کننده‌ی کوه و دریاچه را با امکانات عالی در کشتی فراهم می‌کند و امکان تورهای دوچرخه‌ سواری در اطراف دریاچه نیز وجود دارد، زیرا دوچرخه‌ها را می‌توان رایگان به ‌داخل کشتی برد. سفرهای دریایی بر روی دریاچه، از ماه ژوئن تا سپتامبر فعال است. با پیاده ‌روی کوتاهی از مرکز شهر، بازدیدکنندگان می‌توانند از تماشای این مناظر زیبا لذت ببرند.

علاوه بر مناظر طبیعی خیره‌کننده، فوسن با قدمتی 700 ساله، شهری غنی از تاریخ است. در بالای این شهر قدیمی، Hohes Schloss  یا High Castle قرار دارد. این قلعه، یکی از بزرگترین و بهترین قلعه‌های گوتیک در سراسر استان باواریا در آلمان است و امروزه، میزبان شعبه‌ای از گالری هنری ایالت باواریاست که هنرهای گوتیک و رنسانس را به نمایش می‌گذارد.

صومعه‌ی بندیکت سنت مانگ (Benedictine Monastery of Saint Mang) در ساحل رودخانه‌ی لچ واقع شده است. به‌ جامانده از قرن هشتم، این صومعه‌ی شگفت‌ انگیز به سبک باروک، میزبان موزه‌ی شهر فوسن است. در این موزه، علاوه بر نمایش چندین تالار بزرگ و کتابخانه‌ی صومعه، مجموعه‌ای بزرگ و زیبا از لوت‌ها و ویولن‌های عتیقه و همچنین کارگاهی وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند مراحل ساخت آن را مشاهده کنند. این موزه زمانی مرکز ساخت لوت و ویولن اروپایی بوده است و اولین لوت‌ها در سراسر اروپا، در سال 1562 در فوسن ساخته شد و این سنت موسیقی و ساخت و ساز آن، امروزه نیز در این شهر زنده است. دوستداران موسیقی و همچنین نمایش سازها، می‌توانند از برپایی کنسرت‌ها و جشنواره‌های بسیاری لذت ببرند که در طول سال برگزار می‌شود.


ملاقات سلامتی

برای کسانی که نیاز به استراحت و شارژ مجدد روحی دارند، فوسن به مرکز سلامتی و چشمه‌های آب معدنی و شهر آبگرم شناخته ‌شده‌ی Kneipp معروف است. بسیاری از هتل‌ها و مراکز سلامتی، بسته‌هایی ارائه می‌دهند و همچنین پذیرای روزانه‌ی ملاقات ‌کنندگان از چشمه‌های آب معدنی و سونای خود هستند. ترکیب درمان‌های طبیعی، آب‌درمانی، چشمه‌های آب معدنی و سونا به‌همراه فرصت‌هایی برای ورزش ملایم و مناظر آرام، فوسن را به مکانی ایده‌آل برای استراحت، بهبودی یا سم ‌زدایی بدن تبدیل ساخته است. طیف گسترده‌ای از بسته‌های چشمه‌های آب معدنی را که با نیازها و بودجه‌ی شما هماهنگ است را می‌توان از طریق دفتر توریستی شهر فوسن یا وب‌سایت آن رزرو کرد.

تجربه‌ی طبیعت با پای پیاده یا دوچرخه

فوسن با داشتن بیش از 200 کیلومتر مسیر پیاده‌ روی و 1500 کیلومتر مسیر دوچرخه ‌سواری در مجاورت آن، بهشت کسانی است که پیاده‌ روی و دوچرخه‌ سواری را دوست دارند. با کمترین ترافیک جاده‌ای و شبکه‌ای عالی از مسیرهای حمل و نقل، پیاده ‌روی و دوچرخه‌ سواری در دریاچه‌ها و کوه‌های اطراف فوسن، هم امن و هم لذت ‌بخش است. علاوه بر این، زیرساخت‌ها و امکانات بسیار خوبی همچون تعداد زیاد مغازه‌های اجاره‌ دهنده‌ی دوچرخه و هتل‌ها و مهمانخانه‌های بسیار، به‌ ویژه برای دوچرخه ‌سواران و علاقمندان به پیاده‌ روی وجود دارد. حتی گزینه‌هایی برای سفر با وسایل حمل و نقل عمومی با دوچرخه وجود دارد تا سفرها از آنجا آسان‌تر شود. برای علاقمندان به پیاده ‌روی که مایل به تلفیق مناظر طبیعی زیبا و جذابیت‌های تاریخی هستند، تورهای راهنمایی وجود دارد که توسط مراکز اطلاعات گردشگری با قیمت‌های بسیار مناسب در اختیار توریست‌ها قرار می‌گیرد.

به شکل مشابه، تورهای دوچرخه ‌سواری زیادی هم در فوسن وجود دارد که همه نوع امکانات را در دسترس توریست‌ها می‌گذارد و حتی امکان اجاره‌ی دوچرخه‌های برقی نیز فراهم است. برای دوچرخه‌ سواران مستقل، نقشه‌های عالی و اطلاعات GPS در دسترس است و حتی شبکه‌ای از B&B  یا تختخواب و دوچرخه نیز وجود دارد. مراکز تختخواب و دوچرخه، علاوه بر دادن توصیه‌هایی برای دوچرخه‌سواری، نگهداری ایمن از دوچرخه‌ها و حتی کمک به تعمیرات آن‌ها، مسکن نیز در اختیار توریست‌ها قرار می‌دهند.

قلعه‌های افسانه‌های پریان

البته، هیچ سفری به فوسن، بدون ملاقات از یکی از قلعه‌های معروف واقع در همان نزدیکی، کامل نخواهد شد.

Neuschwanstein یکی از محبوب ‌ترین قلعه‌های جهان است که هر ساله نزدیک به 1.5 میلیون بازدید کننده دارد و شاید یکی از نمادین‌ترین قلعه‌های زیبای آلمان باشد. این قلعه که بر روی برجستگی صخره‌ای در یک محیط زیبا که مشرف به یک سری دریاچه است واقع شده، نماد ایده ‌آل یک قلعه‌ی افسانه‌ی پریان است که والت‌ دیزنی، قلعه‌ی پادشاهی جادویی خود را بر روی Neuschwanstein مستقر کرده است. Neuschwanstein که بین سال‌های 1869 و 1886 ساخته شده، قرار بوده یک جای دنج و خصوصی برای پادشاه لودویگ دوم از ایالت بایرن باشد. با این حال، این پادشاه اندکی قبل از اتمام آن، به دلایل اسرارآمیزی درگذشت. به این قلعه می‌توان به‌ راحتی از فوسن، با اتوبوس، ماشین، پای پیاده یا دوچرخه رسید. با این وجود، بلیط‌ها باید از مرکز تهیه‌ی بلیط آنجا در روستای Hohenschwangau واقع در زیر قلعه، خریداری شود. البته مستقیماً نمی‌توان با اتومبیل یا اتوبوس به قلعه رسید، چون حدود نیم ساعت پیاده‌ روی از مرکز خرید بلیط تا ورودی قلعه وجود دارد و بازدیدکنندگان ممکن است مایل به استفاده از خط ویژه‌ی اتوبوس یا کالسکه‌های دارای اسبی باشند که با پرداخت هزینه‌ای، آن‌ها را به ورودی قلعه می‌رساند.

Neuschwanstein تنها یکی از کاخ‌های پادشاه لودویگ نیست که ارزش دیدن دارد. کاخ خیره‌کننده‌ی Linderhof تنها اقامتگاهی بود که پادشاه لودویگ آن را کامل کرد و در آن، سکونت داشت. این کاخ که به‌ سبک روکوکوی فرانسه ساخته شده، اقامتگاهی مجلل است که پادشاه لودویگ دوم در ورسای آن را ساخت. باغ‌های تشریفاتی و کاخ‌های زیبایی که دارای ساختمان‌های عجیب و غریب و خارق‌العاده‌ای از جمله Venus Grotto هستند، نیز ارزش دیدن دارد و جذاب است. در کمتر از یک ساعت و نیم با ماشین یا اتوبوس، می‌توانید از Lindenhof به فوسن برسید.

قلعه‌ی Hohenschwangau اغلب همراه با قلعه‌ی Neuschwanstein بازدید می‌شود، زیرا فقط یک پیاده‌ روی کوتاه از Neuschwanstein فاصله دارد. اگرچه این مکان از زمان قرون وسطی توسط قلعه‌های مختلفی اشغال شده، اما قلعه‌ی فعلی از سال 1839 قدمت دارد و خانه‌ی کودک و اقامتگاه تابستانی پادشاه لودویگ دوم بوده است. بلیط‌های بازدید همزمان از Neuschwanstein  و Hohenschwangau و همچنین بلیط موزه‌ی پادشاهان باواریا، در کلیه‌ی تورهای راهنمای قلعه‌ها، موجود است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: