مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هشت دانشگاه برتر داروسازی در آلمان

هشت دانشگاه برتر داروسازی در آلمان

تحصیل داروسازی در آلمان

تحصیل در رشته‌ی داروسازی برای بسیاری از دانشجویان سراسر جهان، یک رویاست. کسانی که آلمان را به‌عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند - محیط آموزشی مناسب، آزمایشگاه‌های عملی نوآورانه و قابل ‌دسترس، اساتید و محققان توانمند و برتر و هزینه‌های آموزشی پایین- هیچگاه از این انتخاب خود، پشیمان نخواهند شد. رشته‌ی داروسازی، بخش مهمی از زنجیره‌ی بهداشت و درمان در آلمان است که بازار کار گسترده‌ای را در اختیار دانشجویان فارغ‌التحصیل این رشته قرار می‌دهد. طبق رتبه‌ بندی Zeit Online برای سال تحصیلی 2014/2013، چندین عامل باعث شده دانشجویان، بهترین دانشگاه‌های آلمان را برای تحصیل در رشته‌ی داروسازی انتخاب کنند. از بین این عوامل، من پنج مورد زیر را انتخاب کردم تا تقدیم شما کنم و در ادامه، فهرستی از دانشگاه‌های برتر آلمان برای تحصیل در رشته‌ی داروسازی، ارائه خواهد شد.

  1. آزمایشگاه‌ها- دانشجویان رشته‌های پزشکی و علوم طبیعی، دسترسی به آزمایشگاه‌های باکیفیت بالا را در دانشگاه‌های آلمان، به‌عنوان دلیل انتخاب خود، مشخص کرده‌اند.
  2. پشتیبانی از اقامت در آلمان- دانشجویان جذابیت برنامه‌های تبادل دانشجو، جذابیت دانشگاه‌های همکار، کافی بودن تعداد مکان‌های تبادل دانشجو، پشتیبانی و راهنمایی در آماده شدن برای اقامت در این کشور، حمایت مالی (بورسیه‌ی تحصیلی، معافیت از هزینه‌های تحصیل)، معتبر بودن تحصیلات انجام شده و ادغام اقامت در این کشور با تحصیل را به‌عنوان دلیل انتخاب خود، مشخص کرده‌اند.
  3. اعتبار علمی و تحقیقاتی- براساس نظر اساتید تحقیقی، کدام موسسه‌ی آموزش عالی جزو موسسات برتر است؟ آوردن نام موسسه‌ی آموزش عالی خود، در نظر گرفته نمی‌شود.
  4. سازمان‌دهی تحصیلی- در میان عوامل دیگر، دانشجویان کامل بودن دوره‌های ارائه شده در رابطه با آیین ‌نامه‌های تحصیلی، فرصت دسترسی به رویدادهای الزامی و هماهنگی دوره‌های ارائه شده با آیین ‌نامه‌های امتحان را به‌ عنوان دلیل انتخاب خود، مشخص کرده‌اند.
  5. آماده ‌سازی برای حضور در بازار کار- دانشجویان دوره‌های تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه‌های آلمان برای ارتقای ارتباط با بازار کار را به‌ عنوان یکی از دلایل انتخاب این کشور برای تحصیل ذکر کرده‌اند. این فرایند، شامل کسب اطلاعات در زمینه‌ی شاخه‌های حرفه‌ای بازار کار، برنامه‌ها و سخنرانی‌های خاص برای ارائه‌ی صلاحیت‌های جامع مربوط به کار، پشتیبانی برای پیدا کردن کار و مشخص کردن رشته‌های شغلی در همکاری با بازار کار است.

Zeit Online، این معیارها و استانداردها را براساس قضاوت‌های دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اساتیدی که به ‌شکل تصادفی مورد پرسش قرار گرفته‌اند و همچنین داده‌های واقعی و حقایق عرضه کرده است. لیست زیر شامل هشت دانشگاه در آلمان است که معیارهای انتخابی را دارا می‌باشد و بهترین گزینه‌های امسال برای تحصیل در رشته‌ی داروسازی است.

دانشگاه TU BRAUNSCHWEIG

رشته‌ی داروسازی از سال 1835 در دانشگاه TU Braunschweig تدریس شده است. امروزه، این دانشگاه، میزبان بیش از 600 دانشجوی داروسازی است. این دانشگاه، یکی از بزرگترین مراکز داروسازی در بین دانشگاه‌های آلمان و تنها مرکز داروسازی در ایالت Lower Saxony است. تحصیل در رشته‌ی داروسازی در این دانشگاه، حول پایه‌های علمی داروهای پزشکی اعم از تهیه‌ی مواد فعال زیستی، تحلیل و آنالیز شیمیایی آن‌ها و فرمولاسیون دارویی تا تاثیرات آن‌ها بر روی انسان است. دانشجویان همچنین با جنبه‌های مختلف تحقیقات کنونی که در موسسات داروسازی تحت عنوان پژوهش‌های مشترک 'مولکول‌های فعال زیستی و تولید دارو' انجام می‌شود، آگاه می‌شوند. برای مثال، مضامین اصلی تحقیقاتی شامل طراحی منطقی داروها، فارماکولوژی مولکولی بیماری‌های قلبی-عروقی و توسعه‌ی سیستم‌های دارویی میکرو ذرات کلوئیدی و بیوتکنولوژی ترکیبات فعال زیستی گیاهان است.

دانشگاه MARBURG

Philip-Universität نه‌فقط یک دانشگاه قدیمی آلمان است، بلکه قدیمی‌ترین دانشگاه جهان نیز به‌شمار می‌آید. این دانشگاه، به‌عنوان مرکزی برای پروتستان‌ها از سال 1527 آغاز به کار کرد. تقریباً پنج قرن است که این دانشگاه، به‌عنوان محل تحقیق و تدریس، فعالیت کرده است. در حال حاضر، نزدیک به 25،000 دانشجو در دانشگاه ماربورگ مشغول به تحصیل هستند که 12 درصد آن‌ها، از سراسر جهان آمده‌اند. به‌جز دپارتمان‌های مهندسی، این دانشگاه تقریباً میزبان تمام رشته‌های علمی دیگر است. رشته‌های مختلف، به دانشکده‌های مختلف اختصاص پیدا کرده‌اند. Philipps-Universität، مهد شکوفایی و آزادی در منطقه‌ی ماربورگ آلمان محسوب می‌شود.

دانشگاه GREIFSWALD

دانشگاه GREIFSWALD که در سال 1456 تاسیس شد، یکی از قدیمی ‌ترین موسسات آموزشی در اروپاست که به چندین دهه فعالیت خود، افتخار می‌کند. بیش از 12000 دانشجو از سراسر جهان، مدرن‌ترین روش‌های آموزشی و فرصت‌های تحقیقاتی هیجان‌انگیز را در یک محیط آموزشی مناسب، دریافت می‌کنند. اولویت‌های تحقیقاتی در دانشگاه GREIFSWALD، در رشته‌های علوم زندگی، فیزیک و علوم زمین، تعاملات فرهنگی در منطقه‌ی بالتیک/ اسکاندیناوی و همچنین رشته‌های حقوق و اقتصاد است. دانشجویان در همکاری و تعاملات بین‌ رشته‌ای در دانشکده‌های گوناگون، فعال هستند و هدف این دانشگاه، برتری هم در پژوهش و هم در آموزش، ذکر شده است.


دانشگاه فرانکفورت

دانشگاه گوته‌ی فرانکفورت که در بین دانشگاه‌های برتر بین ‌المللی تحقیقی قرار دارد، طیف گسترده‌ای از دوره‌های دانشگاهی و گروه متنوعی از موسسات تحقیقاتی را ارائه می‌کند و رویکرد آن، تمرکز بر تحقیقات بین‌ رشته‌ای برای حل مشکلات پیچیده است. این دانشگاه به ‌نام یوهان ولفگانگ گوته، نام ‌گذاری شده که برای مشارکت‌های استثنایی خود در ادبیات، علم و فلسفه شناخته می‌‌شود. در دپارتمان بیوشیمی، شیمی و داروسازی، 32 استاد در زمینه‌ی تحقیق و تدریس فعالیت می‌کنند. آن‌ها توسط 215 نفر از اعضای ثابت پشتیبانی می‌شوند و بیش از 1850 دانشجو در مقطع کارشناسی و 500 دانشجو در مقطع دکترا و پس از دکترا، در رشته‌های داروسازی، شیمی و بیوشیمی، مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه فرایبورگ

در بین دانشگاه‌های دارای شرایط عالی در آلمان، دانشگاه فرایبورگ، دارای یک رویکرد عملی مناسب در قبال دانشجویان خود است. آزمایشگاه بیوانفورماتیک دارویی در انستیتوی علوم دارویی، الگوریتم‌ها و نرم‌افزارهایی را برای تحقیقات دارویی ایجاد می‌کند. شاخه‌های تحقیقی در این موسسه، شامل مُدل‌ سازی تعاملات مولکولی، پیش‌بینی اثرات بیولوژیکی مولکول‌ها و شناسایی عوامل بالقوه‌ی دارویی جدید است. همچنین، واکنش‌ها و اثرات مختلف داروها را می ‌توان، در این دانشگاه، مورد تجزیه و تحلیل و توضیح قرار داد. بخش دیگری از کار در آزمایشگاه، ارزیابی تعداد زیادی از داده‌هاست که با روش‌های اندازه‌گیری به‌ روز و فرایندهای زیست‌‌شناسی سیستم‌ها ایجاد شده است.

دانشگاه KIEL

قدمت دانشگاه Kiel که در شهر Kiel آلمان واقع شده، به سال 1665 باز می‌گردد. این موسسه‌ی آموزشی توسط كریستین آلبرت، دوك Holstein-Gottorp، به ‌عنوان Academia Holsatorum Chiloniensis تاسیس شد. امروزه، تقریباً 24000 دانشجو در دانشگاه Kiel تحصیل می‌کنند. دانشگاه Kiel، بزرگ‌ ترین، قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه در ایالت Schleswig-Holstein آلمان است. انستیتوی داروسازی این دانشگاه، به دپارتمان داروسازی تعلق دارد و به زیرگروه‌های داروسازی بالینی، بیولوژی دارویی، شیمی دارویی و داروسازی و بیودارو تقسیم می‌شود.

دانشگاه WURZBURG

همانطور که شعار این دانشگاه می‌گوید، آموزش و تحقیقات میان‌ رشته‌ای، کلید موفقیت دانشمندان در زندگی فرداست. دانشگاه Würzburg، محیط تحقیقاتی را در سطح و کلاس جهانی ارائه می‌دهد که از سنت قدیمی و موفق همکاری بین دانشکده‌ها، بهره‌مند است. دانشکده‌ی علوم زندگی این دانشگاه، نتیجه‌ی ابتکار مشترک دانشکده‌های زیست‌شناسی، پزشکی، شیمی و داروسازی، فیزیک و فلسفه است. این روحیه‌ و فضای میان‌ رشته‌ای است که دانشگاه WURZBURG را به ‌سمت چهار دانشگاه برتر آلمان در علوم زندگی، سوق داده است.

دانشگاه FU BERLIN

انستیتوی داروسازی در Freie Universität برلین، یکی از بزرگ ‌ترین موسسات آموزش داروسازی در آلمان است. در برلین- Brandenburg Freie Universität، تنها دانشگاهی است که رشته‌ی داروسازی دارد. تدریس و تحقیق در شاخه‌های زیست‌شناسی دارو، شیمی دارویی، داروسازی بالینی، داروسازی و فن ‌آوری دارو انجام می‌شود. این موسسه، بر توسعه و آزمایش دارو، تجزیه و تحلیل مواد طبیعی، روش‌های آزمایشی جایگزین و سیستم‌های نوآورانه‌ی تحویل دارو تمرکز دارد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: