مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
با دانشگاه های آلمان آشنا شوید

با دانشگاه های آلمان آشنا شوید

بهترین دانشگاه برای شما کدام است؟
در آلمان دانشگاهای دولتی و غیر دولتی زیادی وجود دارند که می توانید از بین آنها دانشگاهی که مناسب شرایط شما است را انتخاب نمایید. دانشگاه های آلمان عبارتند از : universities، universities of applied science and colleges of arts، film and music. انتخاب هریک از این دانشگاه بستگی به رشته ایی که برای تحصیل انتخاب کرده اید دارد، در حالی که کیفیت آموزش در تمامی انستیتوهای تحصیلات دانشگاهی بسیار خوب است.
بیش از 400 دانشگاه در کشور آلمان وجود دارد و این دانشگاه ها حدود 20،000 رشته و مقطع تحصیلی است.
انواع دانشگاه ها
دانشگاه ها
در دانشگاه ها دروس تئوری آموزش داده می شود. واحدهای درسی آکادمیک هستند و موضوعات گوناگونی تدریس می شود. در بیشتر موارد دروس دانشگاهی تخصصی هستند به این دانشگاه ها Technical universities/ Colleges of education می گویند. تحصیل در دانشگاه این فرصت را به شما میدهد که بتوانید در مقطع دکتری مشغول به تحصیل شوید، که در اکثر دانشگاهای university of applied science این امکان برای شما وجود ندارد.
آمار و ارقام
در ترم زمستانه ی 19/2018، 2.86 میلیون دانشجو در 426 انسیتو در المان ثبت نام کردند. از این تعداد 1.75 میلیون نفر از ان ها در 106 دانشگاه و 1،001،550 نفر از انها در دانشگاه های universities of applied science ثبت نام داشتند و از این تعداد 394،665 نفر دانشجویان بین المللی بوده اند.



دانشگاه های علوم کاربردی
در این دانشگاه واحدهای آکادمیک همراه با محوریت آموزش های عملی آموزش داده می شود. تمرکز در دوره های این دانشگاه ها بر روی آموزش های عملی است در مقایسه با آموزش های تئوری که بتواندد شما را برای ورود به بازار کار حرفه ایی آماده کنند. همانند تحصیل در دانشگاه ها اولین مدر ک را کترشناسی و مدرک دوم را کارشناسی ارشد می نامند. رشته هایی در زمینه های تکنولوژی، اقتصاد، کارهای اجتماعی یا پزشکی در این گروه تدریس می شود. زمانی که آموزش عملی شما شروع می شود باتوجه به مقطع تحصیلیتان یک یا دو ترم را لازم است بگذرانید و تمرکز اصلی بر روی محل کار و پروژه های کاری در آلمان یا خارج از آلمان است.
کالج های هنر، فیلم و موسیقی
در کالج های هنر، فیلم و موسیقی شما می توانید در رشته های هنری از جمله موسیقی، نمایشنامه، هنرهای تجسمی، معماری، رقص و مد و طراحی ارائه می شوند. در دانشگاه های برای هنر مدرن رشته های کارگردانی، عکاسی سینما، فیلم نامه نویسی و سایر رشته های تخصصی در بخش فیلم و تلویزیون آموزش داده می شود. برای اخذ پذیرش در این رشته ها لازم است که استعداد خاصی را داشته یاشید، که برای اثباات آن باید در آزمون وروردی دانشگاه شرکت کنید. به این نکته توجه کنید که اکثر این رشته ها به زبان آلمانی آموزش داده می شوند.
در کنار دانشگاه های علوم کاربردی، برنامه های دیگری هست که به شما این شانس را می دهد که تحصیلات آکادمیک خود را به دنیای حرفه ایی کار نزدیک تر کنید. اگر شما علاقه دارید که اموزشتان همراه با انجام کار باشد 'Learning by doing' ، انگیزه ی قوی دارید و اطلاعات کافی درباره ی آلمان و زبان آلمانی دارید و می خواهید در دنیای کار، پیشرفتی قابل توجه داشته باشید، انتخاب دانشگاه های Dual بهترین گزینه برای شماست. اگر شما این روش تحصیلی را انتخاب کنید، شما یک قرارداد با یک شرکت خواهید داشت و آموزش شما در دو محل مختلف انجام می شود، همانطور که حدس زدید بخش از آموزش در شرکت و بخشی دیگر در انستیتو می باشد. زمانی که شما شرکتی که می خواهید در آن دوره ی خود را بگذرانید، انتخاب کردید لازم است که مدارکی از جمله نامه ی درخواست، رزومه و کپی مدارکتان را برایشان ارسال کنید و درصورتی که مدارکی دیگر مدنظرشان باشد را می توانید از طریق سایت شرکت متوجه شوید. اگر درخواست شما قبول شود، از شما خواسته می شود که در فرآیندی مشخص شرکت کنید که شامل مصاحبه و بررسی مهارت های شماست. مطمئن شوید که درباره ی مصاحبه اطلاعات کافی دارید.



این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: