مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اخذ گواهینامه رانندگی در آلمان

اخذ گواهینامه رانندگی در آلمان

رانندگی در آلمان

سن اخذ گواهینامه در کشور آلمان 18 سال است، به این معنی که اگر فردی در کشور خود با سنی پایین تر گواهینامه داشته باشد، نمی تواند در آلمان رانندگی کند.

هر فرد بالای 18 سال می تواند با داشتن گواهینامه بین المللی تا شش ماه در آلمان رانندگی کند، اما بعد از این مدت باید در آزمون کتبی و یا حتی عملی شرکت کنند.

رانندگی افراد خارج از اتحادیه اروپا در آلمان

تا شش ماه در آلمان

اگر شما از کشوری خارج از اتحادیه ی اروپا و حوزه ی اقتصادی اروپا به آلمان آمده اید تا شش ماه بعد از حضور قانونی خود در آلمان می توانید از گواهینامه ی بین المللی خود استفاده کنید و اگر گواهینامه ی شما به زبان آلمانی نباشد باید توسط ADAC ترجمه شود. البته گواهینامه بین المللی را می توانید به زبان کشوری که می خواهید دریافت کنید.

بعد از شش ماه

بعد از گذشت شش ماه اگر بخواهید به رانندگی در آلمان ادامه دهید لازم است که برای اخذ گواهینامه ی آلمانی اقدام کنید(Führerschein) برای این کار به مرکز گواهینامه ی شهر محل سکونت خود مراجعه کنید.

تغییر گواهینامه با گواهینامه ی آلمانی

فرآیند معادل سازی گواهینامه ی شما با گواهینامه ی آلمانی با قوانینی که میان دو کشور برقرار است، مشخص می شود. برای بعضی از ملیت ها لازم است در آزمون کتبی/ عملی شرکت کنید و برای برخی دیگر آسان تر است.

مدارکی که برای این کار باید ارائه دهید عبارتند از:

  • کارت شناسایی یا پاسپورت
  • مدرکی از دفتر Residents’ Registration
  • عکسی جدید
  • گواهینامه 
  • گواهی رفتار درست (در بعضی از موارد)

گواهینامه ی آلمانی شما برای وسیله ی نقلیه ایی خواهد بود که درخواست داده اید، زمانی که گواهینامه ی آلمانی شما صادر شد، گواهینامه ی دیگر شما نگاه داشته می شود و به مرکزی که آن را صادر کرده است، تحویل داده می شود.

دانشجویان می توانند با گواهینامه ی خود به رانندگی ادامه دهند ولی اگر بخواهند می توانند گواهینامه آلمانی بگیرند، فقط لازم است ثابت کنند که برای حداقل شش ماه ساکن آلمان بوده اند.


آزمون رانندگی در آلمان

برای شرکت در آزمون رانندگی در آلمان باید به دفتری رسمی Fahrschule  (مدرسه ی رانندگی) بروید. آزمون رانندگی، آزمونی کامپیوتری است که از سوالات چند گزینه ایی تشکیل شده است که باید در این آزمون موفق شوید تا بتوانید در آزمون عملی شرکت کنید. همچنین لازم است دوره ی کمک های اولیه را بگذرانید و بینایی سنجی انجام دهید و حتما برای آزمون پاسپورت خود را به همراه داشته باشید.

قوانین رانندگی در آلمان

  • در آلمان، شما در سمت راست رانندگی می کنید.
  • جاده ها و خیابان هایی که حق تقدم با رانندگان آنهاست با علامت زرد مشخص شده اند و رانندگی که از سمت راست می آیند، حق تقدم دارند مگر خلافش ثابت شود.
  • U-turn غیر قانونی است.
  • ترک صحنه ی تصادف بدون کمک کردن، جرم محسوب می شود.
  • وقتی در کشور آلمان رانندگی می کنید حتما گواهینامه و مدارک ماشین را با خود داشته باشید.
  • محمدودیت سرعت در شهر 50 کیلومتر برساعت و در بعضی از خیابان ها 30 کیلومتر بر ساعت است. خارج از منطقه ی شهری محدودیت سرعت 100 کیلومتر بر ساعت است. اتوبان های آلمان محدودیت سرعت ندارند ولی سرعت مطمئنه 130 کیلومتر برساعت است.
  • در صورتی می توانید در مناطق low-emissions رانندگی کنید که برچسب روی ماشین شما نشان دهد که آلودگی ماشین شما کم است.
  • نمی توانید در هنگام رانندگی از هدفون استفاده کنید و باید از سیستم هندزفری استفاده کنید.
  • در زمستان ها، لاستیک های ماشین باید برای شرایط زمستانی آماده شده باشند.
  • در ماشین باید جعبه ی کمک های اولیه و مثلث هشدار داشته باشید.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
زبان آلمانی را بشناسید
زبان آلمانی را بشناسید

واقعیت این است که آلمانی، زبانی دشوار است، اما شما می توانید همه چیز را یاد بگیرید. بسیاری از دانشجویان بین المللی اقدام به یادگیری زبان آلمانی می کنند و موفق می شوند. آلمانی ها معتقدند :'تمرین بهترین نتیجه را خواهد داشت.' ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: