مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

آلمان یکی از اقتصادهای قدرتمند در اروپا، کشوری پیشرفته و دارای استاندارد زندگی بالا برای سرمایه‌گذاران HNW است. آلمان همچنین دارای یک سیستم آموزشی خوب، سیستم بهداشت و درمان در سطح و کلاس جهانی و کیفیت بالای استانداردهای زندگی و مرکز تجارت، علم و نوآوری است. در آلمان اساساً هیچ برنامه‌ی دولتی ارائه‌دهنده‌ی ویزاهای طلایی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد. همچنین سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات به‌منظور گرفتن اقامت نیز امکان‌پذیر نیست. با این وجود، این گزینه برای افراد ثروتمند وجود دارد که از طریق سرمایه‌گذاری تجاری و کسب منافع اقتصادی، اجازه‌ی اقامت در آلمان را دریافت کنند. این از مجوز ویژه‌ی مندرج در قانون اقامت در آلمان (§ 7 AufenthG) منتج شده است. آلمان ارزان‌ترین اقامت در اروپا را به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خصوصی ارائه می‌دهد.

قانون اقامت در آلمان، بند 21

تشویق نوآوری و کارآفرینی، هدف اعلام‌شده‌ی قانون اقامت در آلمان است. بنابراین، موسسان شرکت‌ها، مشاغل انحصاری، مدیران عامل و نمایندگان قانونی شرکت‌ها، با استناد به بند 21 قانون اقامت در آلمان، از امتیازات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند. قبل از اینکه اجازه‌ی اقامت مطابق با بند 21 درخواست شود، مفهوم آن کسب و کار یا تجارت باید به‌دقت بررسی و با الزامات قانونی سازگار شود. این مراحل اغلب وقت‌گیر هستند، اما در نهایت نتیجه می‌دهند.

مزایای اقامت در آلمان

  • برای اقامت در آلمان، ویزای اقامت فوری به شما داده می‌شود.
  • خانواده و فرزندان شما نیز می‌توانند برای اقامت در آلمان، درخواست دهند.
  • کارت اقامت دائم پس از 5 سال زندگی در آلمان داده می‌شود.
  • تابعیت آلمانی پس از 8-6 سال تحت قوانین تابعیت در این کشور اعطاء می‌شود.
  • اجازه‌ی اقامت در آلمان، امکان رفتن آزادانه به منطقه‌ی شینگن را برای شما فراهم می‌کند

مدتی است که آلمان، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی در جهان تبدیل شده است. در بحث خرید املاک و مستغلات توسط خارجی‌ها، کشورهای کمی به‌اندازه‌ی آلمان لیبرال وجود دارد. اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز به خرید املاک و مستغلات در این کشور هستند. منشا و تابعیت فرد در این موضوع تاثیری ندارد.

سرمایه‌گذاری تجاری در آلمان

در آلمان، حداقل میزان سرمایه‌گذاری وجود ندارد. برای واجد شرایط شدن و گرفتن ویزا، به مشتریان خود می‌گوییم که حداقل 50،000 یورو سرمایه در یک تجارت یا کسب و کار در آلمان سرمایه‌گذاری کنند. کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تجاری در آلمان در صورتی پذیرفته می‌شوند که در یک کار تجاری در این کشور سرمایه‌گذاری کنند که حداقل پنج شغل ایجاد کند و سود اقتصادی داشته باشد.

  • سرمایه‌ی تجاری- 50،000 یورو
  • هزینه‌های حقوقی- 30،000 یورو
  • کل هزینه‌ها: 80،000 یورو (تقریباً)

مدیران، روسا، نمایندگان حقوقی مشاغل تجاری و همچنین شرکت‌های سهامی تا زمانی‌که تحت وضعیت کارمندی کار نکنند، مجاز به سرمایه‌گذاری هستند.کلید اخذ مجوز اقامت در آلمان به‌عنوان یک فرد خوداشتغال، اثبات این موضوع است که آن تجارت، اثرات مثبتی بر اقتصاد آلمان خواهد داشت، یعنی بهره‌ی اقتصادی یا یک نیاز منطقه‌ای برای آن کسب و کار وجود دارد و تامین مالی نیز انجام شده است. کارآفرینان باید بدانند که تجارت آن‌ها باعث افزایش پتانسیل بازار و همچنین فرصت‌های فروش به سایر شرکت‌های آلمانی می‌شود و این تاثیر مثبتی بر اقتصاد آلمان خواهد گذاشت. سرمایه‌گذاران خارجی پس از سرمایه‌گذاری تجاری، واجد شرایط دریافت ویزای بلند مدت یا اجازه‌ی اقامت موقت نوع 'D' در آلمان می‌شوند. کارآفرینان خوداشتغال می‌توانند با خرید یا راه‌اندازی یک شرکت آلمانی یا سرمایه‌گذاری در شرکت‌های موجود، از طریق بند 21 AufenthG، اجازه‌ی اقامت بگیرند. مدت زمان اجازه‌ی اقامت در آلمان، معمولاً دو یا سه سال است که می‌تواند طولانی‌تر نیز شود.

هزینه‌های حقوقی: 30،000 یورو




6 مرحله برای دریافت اجازه‌ی اقامت آلمان

6 مرحله برای دریافت اجازه‌ی اقامت بر اساس راه‌اندازی تجارت و کسب و کار در آلمان وجود دارد:

  1. تهیه‌ی یک طرح تجاری
  2. بحث در مورد طرح کسب و کار با اتاق بازرگانی و صنایع محلی
  3. درخواست ویزا طبق بند 21 AufenthG
  4. ورود به آلمان و ثبت‌نام در دفتر ثبت محلی
  5. ثبت شرکت (برای مثال، تاسیس GmbH)
  6. درخواست مجوز اقامت با ارائه کلیه‌ی مدارک

خرید ملک برای اقامت در آلمان

آلمان صرفاً بر اساس سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، ویزا یا اجازه‌ی اقامت نمی‌دهد. بنابراین، این گزینه در دسترس سرمایه‌گذاران خارجی نیست. دارندگان اجازه‌ی اقامت می‌توانند به‌عنوان سرمایه‌گذار تجاری، آزادانه در آلمان املاک و مستغلات را خریداری کنند. شرط حداقل و حداکثری برای خرید ملک نیز وجود ندارد. املاک و مستغلات در آلمان، بسته به منطقه و ایالت، بسیار گران است. اطلاعاتی درباره‌ی هزینه‌های املاک و مستغلات، در زیر آورده شده است.

  • هزینه‌های اسناد رسمی برای املاک و مستغلات (برای قیمت خرید 300 هزار یورو، تقریباً 3000 یورو است).
  • هزینه‌های کارگزار: 3.5٪ از قیمت خرید
  • هزینه‌های ثبت زمین (برای قیمت خرید 300 هزار یورو، تقریباً 4000 یوروست)
  • مالیات بر خرید املاک و مستغلات: 6.5٪ از قیمت خرید

چگونه برای سرمایه گذاری آلمان درخواست دهیم؟

کسب و کار شما باید دارای طرح تجاری باشد و شما باید سرمایه‌گذاری خود را در یک شرکت آلمانی انجام دهید.

  • درخواست پیش‌تائید در اداره‌ی مهاجرت محلی.
  • رفتن به دفاتر اسناد رسمی و پرداخت قیمت خرید.
  • درخواست ویزا در سفارت آلمان.
  • ورود به آلمان با D-Visa و ثبت‌نام.
  • درخواست اجازه‌ی اقامت.

شهروندی/تابعیت آلمان

سرمایه‌گذاران خارجی پس از 8-6 سال زندگی در آلمان، می‌توانند برای شهروندی آلمان، تابعیت بگیرند. هیچ سابقه کیفری و دانش زبان آلمانی نیاز نیست.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

از نکات ضروری برای مصاحبه شغلی در آلمان چه می دانید
از نکات ضروری برای مصاحبه شغلی در آلمان چه می دانید

هر شرکت به دنبال ویژگی متفاوتی در متقاضی ها کننده ها است. اگر می خواهید در شرکت مورد نظرتان استخدام شوید، قبل از مصاحبه تا می توانید درباره ی شرکت و اهدافش اطلاعات جمع آوری کنید، این به شما کمک می کند که در اولین برخورد تاثیری مثبت بگذارید. ...

بیشتر بخوانید
بهترین شهرهای آلمان برای کار
بهترین شهرهای آلمان برای کار

براساس تحقیقات و در نظر گرفتن فاکتورهایی از قبیل : پیشنهاد کار، حقوق دریافتی، هزینه های زندگی و شانس های آینده لیست شهرهایی که فرصت های شغلی بالاتری دارند، آمده است. ...

بیشتر بخوانید
اخذ بلوکارت آلمان
اخذ بلوکارت آلمان

مدارک و شرایط لازم برای اخذ بلوکارت آلمان، این کارت چه مدت اعتبار دارد و آیا داشتن آن به اقامت دائم آلمان ختم می شود؟ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: