مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
داشتن حساب بانکی در بانک های آلمان

داشتن حساب بانکی در بانک های آلمان

داشتن یک حساب بانکی در آلمان، عملی است. با داشتن یک حساب بانکی، شما می‌توانید بعد از ثبت‌نام، شهریه‌ی ترم دانشگاه‌تان و کرایه‌‌خانه‌ی ماهانه‌ی خود را به شکل الکترونیکی پرداخت و حقوق‌تان را از شغل پاره‌وقت خود دریافت کنید. شما می‌توانید همچنین پول را از دستگاه‌های خودپرداز بدون کارمزد، دریافت کنید. بیشتر بانک‌ها به دانشجویان، حساب‌های جاری رایگان و کارت EC می‌دهند.

اگر قرار است بیش از چند هفته در آلمان بمانید، باید یک حساب جاری در بانک باز کنید. باز کردن این حساب، معمولاً برای دانشجویان هزینه‌ای ندارد. تشریفات درگیر در فرایند افتتاح حساب، چندان سخت نیست.

مزایای افتتاح حساب قطعاً بر معایب آن می‌چربد. برای مثال، شما می‌توانید بدون کارمزد، پول از دستگاه‌های خودپرداز در آلمان دریافت کنید، پرداخت‌های خود را الکترونیکی انجام دهید و هزینه‌‌های عادی- همچون پرداخت کرایه‌خانه، حق بیمه‌ی سلامت یا قبوض تلفن را پرداخت کنید که تضمین‌کننده‌ی پرداخت خودکار و به‌موقع ماهانه است. اگر شغل پاره‌وقت در آلمان دارید، برای دریافت حقوق خود، به یک حساب بانکی نیاز دارید.

بانک‌های پس‌انداز و تجاری گوناگونی وجود دارد که شعبه‌های‌شان در شهرهای سراسر آلمان فعالیت می‌کنند. همچنین بانک‌های آن‌لاین بسیاری هم هست که کل خدمات‌شان- از افتتاح حساب تا تمام معاملات ضروری- را از طریق اینترنت ارائه می‌دهند. به‌هنگام باز کردن یک حساب بانکی، باید مطمئن شوید که آن بانک، ملی یا مستقیم است و اگر به شهر دیگری رفتید، مثلاً برای حضور در کلاس زبان یا کار، مجبور نخواهید شد حساب جدیدی در آن شهر باز کنید. دفتر بین‌المللی دانشگاه‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا بانکی را انتخاب کنید که شرایط جذابی به دانشجویان ارائه می‌دهد.

افتتاح حساب بانکی

برای افتتاح حساب بانکی، قاعدتاً از شما خواسته می‌شود تا مدارک زیر را ارائه دهید:

  •  پاسپورت یا کارت شناسایی
  •  کارت دانشجویی یا تائیدیه‌ی ثبت‌نام یا پذیرش از دانشگاه‌تان
  •  تائیدیه‌ی ثبت‌نام از اداره‌ی ثبت ساکنین یا اداره‌ی ثبت اتباع خارجی

برای رفتن به شعبه‌ی بانکی مورد نظرتان و درخواست افتتاح حساب جاری (Girokonto)، این مدارک را با خود همراه داشته باشید. کارمندان بانک در افتتاح حساب، به شما کمک خواهند کرد. برای جلوگیری از مشکلات غیرضروری، توصیه می‌کنیم از قبل جویا شوید که بانک برای افتتاح حساب، به چه مدارکی نیاز دارد.

معاملات بانکی همچون انتقال پول و دستورهای پرداخت را می‌توان آن‌لاین یا در ماشین‌های بانکی که به همین منظور در بانک قرار داده شده یا در کانتر انجام داد.


کارت‌های اعتباری

وقتی حساب بانکی باز کردید، یک کارت اعتباری برای شما صادر خواهد شد که با آن، می‌توانید پول را از دستگاه‌های خودپرداز و رسید بانکی را نیز به شکل چاپ‌شده دریافت کنید. در آلمان، به کارت‌های اعتباری، غالباً کارت‌های EC، Giro یا Maestro گفته می‌شود. شما می‌توانید از کارت‌های EC برای پرداخت پول در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها استفاده کنید. برای پرداخت، صندوقدار از شما یک شماره‌ی رمز می‌خواهد یا شما باید رسید پرداخت را امضا کنید.

تمام کارت‌های اعتباری بین‌المللی همچون MasterCard، Visa و American Express نیز در آلمان پذیرفته می‌شوند. شما می‌توانید از کارت‌های اعتباری بین‌المللی خود برای برداشت پول از دستگاه‌‌های خودپرداز استفاده کنید، اما شرکت‌های پشتیبانی‌کننده‌ی کارت‌های اعتباری بین‌المللی، معمولاً هزینه‌های گزافی برای ارائه‌ی این خدمت دریافت می‌کنند. اگر الان دارای کارت اعتباری هستید و می‌خواهید از آن برای دوره‌ی طولانی‌تری در آلمان استفاده کنید، باید بانک یا شرکت پشتیبانی‌کننده‌ی کارت اعتباری خود را از قبل مطلع سازید. اگرچه خیلی از آلمانی‌ها دارای کارت‌های اعتباری هستند، اما غالباً ترجیح می‌دهند پرداخت‌های‌شان با کارت‌های EC انجام شود، چون امروزه در سراسر آلمان، این کارت‌ها پذیرفته می‌شود


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: