مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه زندگی در برلین

هزینه زندگی در برلین

میانگین هزینه های زندگی در برلین

برلین، پایتخت کشور آلمان و بزرگترین شهر از لحاظ مساحت و جمعیت در این کشور می باشد. همچنین در کل اتحادیه ی اروپا، پس از خروج بریتانیا، مقام اول را دارد. برلین به دلیل بافت تاریخی و هنری خود که با سبک مدرن ترکیب شده، از شهرهای زیبا برای بازدید به شمار می آید.

برلین از میان 501 شهر در جهان از نظر هزینه ی زندگی در جایگاه 187 قرار دارد. 

در اینجا به بررسی این هزینه ها می پردازیم:

طبق بررسی های انجام شده بیشترین هزینه ای که برای زندگی در برلین باید بپردازید مربوط به اجاره ی ماهیانه است. هزینه ی اجاره ی خانه ی یک خوابه در مرکز شهر برلین ماهانه حدود 905.94 یورو و هزینه ی اجاره ی آپارتمان یک خوابه اطراف شهر ماهانه حدود 665.15 یورو می باشد. با این وجود هزینه ی اجاره خانه در برلین 67.53% از نیویورک پایین تر می باشد. 

پس از اجاره ی ماهیانه، خریدهای روزانه مثل گوشت، مرغ، تخم مرغ، شیر، سبزیجات و غیره با آمار 26.7% در جایگاه دوم قرار دارد.

 اگر در برلین از وسایل نقلیه ی عمومی استفاده کنید و بیشتر وعده های غذاییتان را خودتان آماده کنید، زندگی آن قدرها هم سخت نخواهد بود اما اگر تصمیم به زندگی راحت تری دارید قطعا به سرمایه ی بیشتری نیازخواهید داشت! هزینه ی رستوران ها در این شهر کاملا به سلیقه و عادت غذایی شما برمیگردد. میتوان این گونه گفت که هزینه ی یک وعده غذا در یک رستوان مجلل معمولی برای هر نفر بین 6 تا 15 یورو و در یک رستوران نسبتا مجلل برای دو نفر حدود 30 تا 75 یورو خواهد بود.

پرداخت قبوض ماهانه، ورزش و تفریح و خرید لباس به ترتیب در دسته های آخر قرار می گیرند.

 به طور کلی میتوان گفت میانگین هزینه زندگی در برلین برای یک خانواده ی چهار نفره، صرف نظر از اجاره ی ماهیانه، حدود 2,65.71 یورو می باشد. و میانگین هزینه ی زندگی یک فرد مجرد بدون در نظر گرفتن اجاره ی ماهیانه حدود 777,82 یورو خواهد بود. 

با همه ی این تفاسیر شاخص هزینه های زندگی در برلین 34/31% از نیویورک پایین تر است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: